Japans en Chinees eten in Bangkok

Ik ben zelf een grote fan van de Thaise keuken (al gaan wij pas voor de eerste keer naar Thailand op vakantie), maar ben ook verknocht aan de betere Japanse en Chinese keuken.
Nu wil ik van de gelegenheid gebruik maken van ons verblijf in Bangkok om ook die keukens eens uitgebreid te onderzoeken, zo dicht bij de bron.
Als jullie tips hebben, kan je ze hier altijd kwijt!

Alvast bedankt,

Grts,

Jelle

Hallo Jelle,

Tijdens een van mn vorige bezoeken in Chinatown geweest. Genoeg gelegenheden daar om onderzoek te plegen, lijkt mij. Vanuit Yaowarat road (bijv. China Town hotel), chinatown inlopen en je ziet overal stalletjes maar ook restaurants.

Veel eetplezier.

Auk :chin:

Heel populair is de Fuji-keten. Japans eten in Thailand, zoals Chinees eten in Nederland. Oftewel: heel populair, maar niet echt helemaal Japans. Fuji schijnt trouwens typisch Thais te zijn…in Japan kennen ze het niet

Fuji is een top Japans restaurant in Bangkok/Thailand zit in nagenoeg alle winkelcentra.

Ook Oishi (japans voor lekker) is een keten maar meer een buffet restaurant met ook wat thaise en europese gerechten.

Traditioneel Japans eten moet je in Sukhumvit Thonglor (55) soi 13 zijn, iets de soi inrijden en je ziet wat ik bedoel. Daar wonen de meeste Jappaners en is dus ook hun culturele erfgoed te verkrijgen (sushi, karaoke, bukake)

Chinezen zitten door heel Bangkok heen, tenslotte is een gedeelt afkomstig uit China, zo gauw je een uithangbordje ziet bij voorkeur in rood kan je er eten…

Er zijn ook afgeleiden van het japanse lopende band restaurant te vinden met fukishi’s, shukoshi’s etc. kwaliteit en prijs minder maar nog steeds apart en een genot…

daar heb ik een paar keer echt heerlijk japans zitten eten en niet duur.

Merci allemaal! Ik zal zeker eens aan jullie denken als ik een futo-maki binnenspeel… :wink:
Zoooooveel te proeven… ik vrees echt dat ik Bkk veel zal moeten bezoeken in m’n leven!
Leuke tip overigens over die japanse “wijk”.

Oosters eten is over het algemeen wel gezond, maar ik vrees toch dat ik serieus ga aankomen… :frowning: Streefdoel is onder de 5 kilo extra blijven lol2

Helemaal geen antwoord op je vraag maar wel leuk om even te delen met alle fans van Thais eten, en die dat thuis zelf willen koken: www.realthairecipes.com

En verder ben ik het eens met Aukiepaukie: in China Town (bv. de straat Thanon Song Wat en omgeving) zijn natuurlijk volop Chinese restaurantjes en ook straatstalletjes. Je herkent vanzelf de Chinese tekens en rode lampionnen enzo. :slight_smile: (Al zou ik het niet kunnen onderscheiden van Japanse tekens en schijnen die ook dezelfde tekens te gebruiken.)

Ik vind China Towns meestal zo leuk (bv. die in Lima is ook heel leuk) dat ik heb besloten er voortaan altijd overal ter wereld naar op zoek te gaan en te proberen er te overnachten. :slight_smile:

Ook via Google is een hoop te vinden.

Geen probleem, mag er gerust bij hoor :wink: Thai recepten kick ass! :biggrin:

Moest iemand specifieke resto’s of stalletjes kennen die voor hem/haar bijzonder waren, mag je ze hier trouwens altijd posten! Thai, Chinees, Japans,… Maar geen Vlaams, dat doe ik zelf toch beterlol2 (kwestie van bescheiden te blijven, hé) :wink:

Tja, google… wel handig, maar dan weet je nog altijd niet of de betreffende zaak goed is of niet… Ik ben soms bang dat sites als ‘tripadvisor’ nogal gekleurd kunnen zijn door reclame-inkomsten… Al weet ik niet of het daadwerkelijk zo is.

Ik weet een geweldig tentje. Of laat ik het zo zeggen ik wist. Het zat namelijk in Central world:crybaby: Het was een sushi bar. Geweldig eten, geweldige beleving voor 250 baht pp incl drinken! (geen bier;) maar dat kost er ook geen drol. Zal eens kijken of het toevallig een keten is.

No problemo, bij japans durf ik gerust eens de saké invliegen… :unibrow:

Kampai!

Gevonden! T bonnetje zat nog in m’n portemonneelol2

Het heet Shabushi. En we moesten in totaal 652 baht betalen. 2x “onbeperkt” 5 kwartier eten en drinken en een Heineken large.

check, onthou ik. Tnx Es!:chin:

Oh ja wat ik nog vergeet: vlak naast het leuke, mooie Lumpini Park, heb je Suan Lum night bazaar, met een grote eetmarkt en ook nog een avondmarkt (met tassen etc.).

Dit is slechts een klein stukje van de Suan Lum eetmarkt:

http://www.pbase.com/cile/image/120409935/medium.jpg

Het is een grote rechthoek met in het midden allemaal ‘knotsgezellige’ plastic stoelen en tafels, en aan de randen eetkramen/-loketten met al het eten dat je je kunt voorstellen, volgens mij zelfs pizza’s, falafel etc. Maar vooral Aziatisch natuurlijk: Thais, Laotiaans, Indisch, Chinees, Japans etc. Iedereen in jouw gezelschap kan dus halen bij eettentjes naar eigen smaak en daarna kun je samen een tafeltje kiezen. Er hangt een gemoedelijke sfeer en het personeel van die eettentjes is heel geduldig met uitleggen wat alles is als het niet duidelijk is.

Kan dus een leuke combi zijn: Lumpini Park, eten bij Suan Lum, en dan nog wat rondbanjeren op de avondmarkt.

http://www.pbase.com/cile/image/120409933/medium.jpg
Avond in Lumpini Park (met enkele locals, anders zou ik daar niet in mijn eentje zijn om die tijd), waar we een hagedis van een meter lang !! zagen zwemmen en in een van die plastic zwanenbootjes zagen klimmen, om te gaan slapen denk ik! te verbaasd en gefascineerd om eraan te denken m’n camera te pakken!

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“LGjDEUIg8VI” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Hier de andere in Bangkok.

http://www.bkkpages.com/brand/shabushi

Als ik me niet vergis, zijn het wel verschillende tekens: de Japanse zijn geloof ik meer gestilleerde versies van de chinese. (een beetje zoals de westerse cijfers sterk gelijken, maar niet hetzelfde zijn van de Arabische…)
Wat ik wel weet is dat in China overal dezelfde tekens worden gebruikt, maar dat je , afhangend van de regio, een totaal andere taal hebt: Kantonees, mandarijn,… Daarom liet Mao zijn grote speeches uitschrijven en uitdelen onder de luisterende massa: kon iedereen gemakkelijk volgen (althans zij die konden lezen, natuurlijk)

Bijzonder, ja dat was deze verlegen lieve mevrouw met haar eenzame stalletje in een verborgen straatje waar overdag maar een paar mensen rond hingen. Voor ongeveer 25 eurocent heb ik daar SUPERlekker gegeten, vis met allerlei groenten. Ze gebruikte suiker en chili en nog allerlei smaakmakers. Het was eigenlijk alleen afhaal zonder tafel maar ik mocht van de overbuurvrouw aan haar tafel opeten en ze zaten natuurlijk wel te grinniken omdat ik niet zo vloeiend met stokjes at als zij zelf kunnen. :slight_smile:

Het was in China Town maar ik denk dat dit Thais eten was. Op de kaart weet ik niet welke straat het was, maar als je het Hualamphong station uit loopt bij de uitgang waar de bagagebewaarplaats is, je steekt de grote straat over en loopt meteen het donkere steegje in (niet gevaarlijk, gewoon beetje donker) pal aan de overkant, waar ook wat marktkraampjes in staan (dat steegje staat dus haaks op die grote weg die je overstak; je kunt dus vanuit station rechtdoor blijven lopen) , dan kom je na 1 of 2 bochtjes bij deze mevrouw uit.

Aha, nou voor mij is het allemaal Chinees, bij wijze van spreken dan! :wink: Af en toe was ik blij met mijn Point It boekje (vooral in Laos)!

Deze vind je ook in de MBK.

Ik dacht dat alleen chinees eten en noedelsoepen met stokjes gegeten werden. Maar geen probleem, wij doen het thuis heel veel :wink: M’n vriendin zou zelfs biefstuk friet met stokjes proberen lol2