Eet jij elke dag thais eten als je in Thailand op reis bent,of ga je naar een fastfood restaurant zoals MC Donalds of een lekkere pizza eten in in de pizza-hut en daarna nog een coupe ijscreme eten bij Swensens?
Hierboven kan je stemmen welke fastfood ketens je al bezocht hebt in Thailand,hieronder kan je eventueel je stemgedrag uitleggen!
George, vergis ik me van peiling of ik begin te dementeren? Je had geschreven iets :disgust:over ETEN, geen afval…:disgust:
[quote=“Sopirla, post:2, topic:99071”]
George, vergis ik me van peiling of ik begin te dementeren?
:slapen::slapen:
Georges schrijft : Hierboven kan je stemmen welke fastfood ketens je al bezocht hebt in Thailand
toch weer geen grap hé :tssk:
Neen, guys, een grap blijft een grap, met herhalingen werkt je op je collega’s zenuwen…
Neen, en blijf bij mijn standpunt : IK LUST GEEN AFVAL !!!
Gegroet,
Sopirla:chin:
Gewoonlijk eet ik om de 3 dagen eens in de Kfc,vind het eerlijk gezegd beter dan de Mc Donalds.
Natuurlijk ofdat al die fastfoods gezond zijn dat is een ander verhaal.
Nu ik durf wel ook voor het slapen gaan, aan de overkant van het straat de 7/11 binnenlopen om een warm broodje met groenten en saucijs klaar te maken om nadien op te eten.
Georgie, ik heb nog NOOIT gegeten bij sommige “fast-food”, ik ken nog niet eens wat ze verkopen, ik ken die niet en nooit van gehoord.
Alleen in VS had ik geen keuze, ervoor en daarna niet meer. Ik zeg niet dat ze niet lekker zijn, maar geef me Aziatische gerechten eerst en daarna praten we nog over eten…
Groetje
Sopirla>>>
PS: “Iron Horse” - “My sweet Louise” komt op mijn mp3 speler
Hee Georges,
Ik mis de mogelijkheid om “Thais Restaurant” aan te vinken, 9 van de 10 keer eet ik Thais. Dus heb ik “anders” aangevinkt. Om alle adressen die je geeft als afvalplaatsen aan te merken gaat mij wat ver, maar het zijn wel adressen waar ik nooit te vinden ben.
Een pizza vanuit de houtoven bij de echte Italiaan kan ook heel lekker zijn, bijv. in Chiang Rai bij het bargebied zit een heel goede.
Als ik in BKK ben wil ik weleens een enkele keer een patatje bij de Mac nuttigen als middagmaaltijd, met een ijsje toe.
Hans.
OK voor een handgemaakt pizza bij een echte Italiaan. De rest…ik heb mijn mening al geschreven…
Groetjes Georgy
Sopirla>>>
Ahhh, wij hebben geen burgerking in België en ik moet zeggen dat die toch goed zijn. Dus voor een whopper maak ik een uitzondering in Thailand. Voor de rest bijna altijd Thai food.
Meestal voor ontbijt en overdag streetfood, 's avonds een restaurantje of nightmarket.
Ook voor de Japanse keuken maak ik een uitzondering in Thailand, je kan in Bangkok fantastische sushi vinden voor een schappelijke prijs. In België betaal je je daarvoor blauw.
Hier in België eet ik nooit junkfood , dus zal het in Thailand ook nooit doen .
Ik word het Thaise eten nooit beu . Hou het wel gevarieerd , ga op restaurant , haal het uit of maak zelf iets klaar (mag de keuken op mijn vaste verblijfplaats gebruiken) . Als ik onderweg ben lukt het me meestal wel om een uitstekend vegetarisch restaurant te vinden of kan de mensen overtuigen om voor de volgende dag tofu ipv vlees in het gerecht te gebruiken .
:chin:Er zijn ook enkele japanse restaurants in thailand die zijn vaak heel goed:THAILAND:
Probeer zeker eens ‘Maru’. Zit ergens op soi Tonglor, aan sukhumvit.
Fantastisch gegeten.
Ik heb nog 2 opties bijgevoegd,namelijk Foodpark(thai)ken het eerlijk gezegd niet en Thai’s restaurant.
Liefst zou ik elke dag Thaïs eten, maar met 2 kinderen en een McDonalds naast eé’n van de hotels waar we verbleven, onkwam ik er niet aan om er een keer te ‘eten’ Gelukkig lusten de dames ook graag Thaïs, vooral de oudste. Maar in NL gaan we héél zelden naar een McD (een keer in de 2 jaar is veel denk ik) dus als er één naast je hotel zit…
Goede avond, Jelle,
Het is moeilijk om de slaap te vinden na een concert van Alice Cooper (en een flirt van enkele seconden - ik was zo ver van hem, dat ik hem kon raken -en omdat beide gelijk maquillerd waren), met zijn stok naar mij
wijzijnd en op dat moment zong hij “Poison”! I was “completely out of my mind”.
Maar goed, back to the topic, ik had nooit genoeg van de saté’s met pindasaus, samosa, spring-rolls, gebakken rijst …het is laat voor een duidelijke klare taal, maar niet voor Thaise eten, en ik zie mij op de stoep, in een Buddha houding, met “delight”, een “berg” met van alles, verorberden…
Groetjes
Sopirla>>>
Goede avond Shanti
Thaise eten smaakt beter op trottoir dan aan tafel, met een koele “Singha”, het kan niet beter en met de juiste gezellige :zon02:
Ik ga mijn koffie drinken, met de nodige en natuurlijke sigaret,
Groetjes
Sopirla
>>>
In Thailand eet ik gewoon Thais. Soms in een restautant, vaak ook ‘van de straat’.
Bij een fastfoodketen kom ik hooguit voor een ijsje, of om te plassen.
Een hamburgertje van de Burger King, een stokbroodje van de Subway, een ijsje van de Swensens of de Dairy Queen, een pizza’tje bestellen van de Pizza Company…op z’n tijd heb ik er zeker geen problemen mee…
Ik vind een ijsje nou niet echt junkfood maar ik neem altijd wel ff een burgertje of een kfc als ik vh eiland ben want dat is er gelukkig niet. Want 5x op een dag thais komt ook wel mijn neus uit.
In de VS heb je toch zat keuze buiten de fastfood ketens.
Ik eet als ik vh eiland af ben altijd wel ff een burgertje of een kfc want 5x op een dag thais komt zo af en toe mijn neus uit.
favo ontbijt is noodle soup tom yam om goed wakker te worden