Was vrijdag bij Lai Thai in Den bosch Nederland. hoop dat het eten gevarieerder en beter is in Thailand. Volgend mij hebben ze al 19 jaar dezelfde kaart,met maar 1 vega schotel, jammer jammer. Dus mmmmmmm Thais in Thailand.
probleem in nederland met thaise restaurants is dat het aangepast is aan de nederlandse smaak, en ook niet pittig
Op vakantie in ieder geval elke dag in Nederland minimaal 5 á 6 dagen in de week :chin::drool:
het probleem met vega ken ik , hier in Antwerpen weet ik maar 2 restaurants die een uitgebreide vega kaart hebben en dat is Ploy en het nieuwe afhaal restaurant “Take a Thai” (grappige naamlol2) .
In Thailand ook niet altijd makkelijk om degelijke vegetarische keuken te vinden , enkel op Wan Phra (boeddha dag) heb je meer keuze want dan willen de Thai vegetarisch eten , de rest vd week is het voor hen dus geen “zonde” vlees te eten :so:
En ik heb 1 keer mijn voorkeur gezegd, ik blijf erbij, nu nog meer dan gisteren; ik ben boodscappen gaan doen: “nasi goreng” en je laat het achter? Minpunt !
Bami goreng en interesseert je niet? Zonde !..ik zou nog verder kunnen gaan, maar jullie weten het:chin:
Groetjes
Sopirla>>>
wij er er 2 keer wezen eten en vonden het niet zo denderend, mijn echtgenote is een keer naar de (thaise) kok gegaan om te gaan vertellen hoe die moest koken wat overigens wel gewaardeerd werd
in Thailand eet ik hoofzakelijk thais, maar om de zoveel dagen wil ik toch wel een keer wat anders en dan word een hollandse/belgische schotel
en tussendoor wel eens een hamburgertje cq hotdog :wub:
…fruit, massa’s; ik heb, denk ik op 3 maanden tijd, tientallen kilo’s…en mosselen, anders dan die van ons, maar verrukkelijk en veel, voor een portie, kon ik nooit alles opeten (spijtig!)
Daniela, stop! zegt mijn verstand, je gaat te ver en het is gevaarlijk !
Yammi, yammi…
Groetjes
Sopirla>>>
heerlijk zo’n sappige whopper of een lekkere emmer vol met kip vd kfc die kans laat ik nooit aan me voorbij gaan in surat
subway is ook niet verkeerd
Maar Baco, Thaise eten is gezonder, minder vet (eigen ervaring, neen ik ben niet dik, maar mijn eerste meeting van choresterol was 360 en sinds toen heb ik honderden pillen van “Lipitor” 40mg (zeer dure pillen, ik krijg ze gratis omdat een hoge factor heb)gevreten; dik zijn en cholesterol hebben gaan niet altijd hand in hand !
Een vers, altijd, een saté met pindakaas voor mijn paard en 1 voor me, ajb !
Groetjes
Sopirla>>>
een saté voor je paard ?
of:drugged:
Eeee, Shanti, weet je niet meer… Shakespeare : “een paard voor mijn koninkrijk”; ik ben zeker dat je weet, maar dit kwam in mijn hoofd op dat moment en een beetje aangepast…
Groetjes
Sopirla>>>
ah ja…a horse , a horse for my kingdom !
dat contact met Alice heeft blijkbaar nog zijn nawerking .:drugged:
ondertussen heb ik wel begrepen dat je geen “native speaker” bent maar als ik Sopirla zie verschijnen leg ik m’n Dafalgannekes niet ver uit de buurt :slywink:
ik zag “vers” en omdat we het hier over eten hadden dacht ik dus “vers” maw pas klaar gemaakt lol2
Hey Shanti
Mijn bad in zijn ogen zal nooit meer verdwijnen: ik ken iemand die schreef over Alice dat “een sociale geval” is…awel, we waren gisteren 2 in 1; beide in zwart, beide dezelfde make-up, maar zijn lippen hadden geen zwarte lippenstift, mijne wel; en zingend “Poison” (mijn lievelingsliedje), wijste hij naar mij…onvergetelijk !:cheer:
dat weet ik dat thais eten gezonder is maar 5x per dag thais eten is saai en komt mijn neus wel eens uit en als ik dan het eiland af ben dan maak ik vd gelegenheid gebruik om ff iets anders te eten. Op het eiland is er nog geen fastfood restaurant van een vd bekende ketens.
Neen, 5x gezond eten per dag x…dagen x…maanden…hhhmmmmmm, misschien een beetje te veel “gezond”, eventueel “te gezond” ?
Groetjes
Sopirla>>>
En die aardappelpuree in de Tawan Daeng was ook niet geheel verkeerd :cheer:.
Als verdere reactie op het geheel van de topic ik haal geen voldoening uit het zogenaamde Fastfood eten, maar na een avondje doorzakken…verder het liefst verse groenten aardappel/rijst vlees vis of kip op zijn Holland’s Thais of welke werelddeel dan ook maakt mij niets uit vakantie of niet op vakantie…
Deel ook de mening van Baco,soms kan het wel wat teveel worden wat betreft het thais eten.
Een goede biefstuk met wat fritten kan wonderen doen,(extra energie voor later de avond)lol2
Nu de pizza’s van pizzahut vind ik ook heeeel lekker en niet duur,dit tenopzichte van de prijzen die ze in Belgie rekenen.
:chin:Frietjes op zijn tijd best lekker in Thailand op de markt (talaad)zie je ze ook steeds vaker en dan wat thais vlees er bij heerlijk:THAILAND:![]()
Ik vind de aardappelen in Thailand wel heel duur(man Farang)had overlaats op een plaatselijke markt gezien dat ze rond de 75 bath kosten voor een 1/2kg.
Nu voor die prijs kan je wel ff gaan Mac Donalden,dan heb je er nog een hamburger en een soft drink erbij!