Eten van de markt

Hallo allen,

Even een vraagje over het eten in Thailand. Ik lees dat je kunt eten van alle eetkraampjes die overal in Thailand staan. Klopt dat? Moet ik nog ergens opletten en hebben jullie tips?

Is het ook zo dat je geen fruit van de markt kan kopen omdat dat afgewassen is met water uit de kraan en je daar ziek van kan worden??
Zou wel jammer zijn…

Bedankt alvast!

Zou ik niet te veel van wakker liggen, jolann! Naar wat ik lees en hoor zou streetfood in Thailand een uitstekende reputatie hebben voor tropische normen. Gewoon wat in de gaten houden of er veel (lokale) mensen staan aan te schuiven. Dan ben je zeker dat niets te lang blijft liggen en dat het kraam een goede reputatie heeft. Over fruit kan ik je niets vertellen, maar volgens de LP kan het ijs alvast niet veel kwaad, en dat komt toch ook uit de kraan…De kans is groot dat je sowieso even wat last van je buik zal hebben: onbekende ingrediënten, onbekende bacterieën, andere temperatuur… Normaal gezien zal je wel vrij vlug acclimatiseren.Grts,Jelle

ben het helemaal met je eens Jelle qua eten bij de kraamen… En qua fruit ik heb bij verschillen kramen gegeten heb gelukkig nog nooit last van me maag gehad.Alleen zou ik wel opassen met pittig eten daar kan je misschien wel eens last van gaan krijgen… :chin:

Oke, Thanx! Goede tip van de locals bij een kraam!

eten bij de kraampjes is het lekkerste wat er is en als je in acht neemt wat jelle al schreef niets aande hand.

ijsblokjes worden niet van kraanwater gemaakt maar van gefilterd kranwater dus dat is ook geen probleem

Yippieee!!! Songsam&coke on the rocks, here we go… :wink:

lokaal voedsel dat goed doorgebakken of gekookt is, is het beste. Vermijd rood vlees, vis die niet supervers is en salades.
Moest je eventueel buikkrampen krijgen dan kun je best droge rijst,beschuitjes en als drank thee drinken!!
gegroet:georgessiam.

Oei, geen salades…? Ook geen som tam??? Of zitten daar genoeg pepertjes in? :wink:

Oh, en ook een goed natuurlijk middel tegen buikkrampen: rijstwater (beetje bruine rijst in veel water laten koken en dit aftreksel lauw opdrinken…) Niet zeer lekker maar wel effectief, ook goed: appel raspen en even laten staan zodat dit wat bruin begint te worden (oxydatie). Klinkt vies, maar werkt wel!

Had over de salades ergens gelezen in een magazine,je moet er niet teveel van aantrekken.
Waar er veel volk komt aan de kraampjes,daar kun je gaan eten zonder de kans om een voedselvergiftiging op te lopen.
Wat je ook niet mag doen,als je een stuk fruit koopt aan een kraampje is,zie dat het fruit niet geschild in de koeling ligt.
Voor de rest,niet vergeten om "imodium"mee tenemen als je op reis gaat!!

Hallo,

Ik doe denk ik alles wat niet zou kunnen ben nog nooit ziek geweest. Ik koop wel ongekoeld fruit bij een kraampje op straat gaat altijd prima. Verder salades eet ik wel maar die koop ik altijd of bij een thaise restaurant of dus bij een broodjeszaak die ook westerse salades maken. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn darmen even afkloppen. Ik heb mee problemen gehad in Cambodja dan in Thailand. In Cambodja zo’n 3 keer zeer ziek geweest.

In reisgidsen staat vaak vermeldt dat je beter niet bij stalletjes op straat kan eten. Ik trek me hier zelf weinig van aan en vind het eerlijk gezegd onzin. Tuurlijk moet je wel een beetje opletten, maar in al die keren Thailand ben ik slechts 1x een dag goed ziek geweest, waarschijnlijk van een vis. Het lekkerste eten is nu eenmaal op straat te koop. Heb in al die jaren al bij zoveel armoedig uitziende stalletjes gegeten en het eten is altijd prima !

Hallo,

Ze zeggen wel eens waar veel mensen eten is het wel oke. Ik eet in Azie eigenlijk altijd op straat is meestal het beste eten. Soms ben je aan de beurt maar echt niet altijd en meestal niet ik heb soms meer last van heel heet eten en dan vooral als je naar de wc moet nou dat voel je dan wel lol. Vriend van mij noemt dat Lava… puntjes mag je zelf invullen.

een oom van mij, wilde absoluut nooit op straat eten en weet je waar hij ziek werd in een 5 sterren hotel,in hua hin, na het eten van een salade.

hahah geweldig ja het is echt niet gezegd dat een 5 sterren hotel het wel voor elkaar heeft. Sommige mensen zijn gewoon te bang is echt nergens voor nodig. Wat ik al schrijf heb soms meer last van het pittige dan van darmproblemen.

Dat heb ik ook een paar keer meegemaakt… Pittig gegeten wou me niet laten kennen en gewoon me bord leeg gegeten. later de gevolgen van ondervonden op de toilet… Echt lava

Hmmm…ik hou niet zo van pittig eten…wat raden jullie aan???

Gele Curry, Pad Thai, Chicken met Cashewnuts allemaal niet pittig. Eet nooit de rode curry die is altijd vrij pittig. Verder kun je altijd vragen of ze je gerecht niet spicy maken.

Een lekkere massaman curry met kip, aardappelen en pinda’s hmmmm !!!
Of haal eens een Pad Thai, noedels, vaak ook niet pittig.

En als nagerecht heerlijke sticky rijst in kokosmelk met een rijpe mango…het water loopt me al in de mond…

Als je niet zo van pittig houdt, is het handig als je deze 2 woordjes uit je hoofd leert: mai phet (=not spicy). Kan goed van pas komen als je wat te eten bestelt !

Hallo,

Is goed zal ik het opsturen?
Ik heb vandaag een Pork met Chili en Basilleaves op ook erg lekker en dat voor 60 baht.
Weet je wat je zeker ook niet moet eten zijn viskoekjes zo daar kun je echt van in de fik staan.