Ervaringen met touroperator TourMax

nou ik heb naar aanleiding van het laatste bericht op dit forum toch maar weer!!!even gebeld met tourmax.
Blijkt dat wij ook heen gaan met airwind ipv turkuaz.
Doen daar idd geen vluchten meer mee.
Wij gaan nu heen met airwind om 9.55uur ipv 8.40uur
en terug met onuair om 17.30uur.
Ze sturen niet automatisch een mail naar de mensen met de veranderingen alleen als mensen zelf hierom bellen met hen.
Dus tot nu vliegen we gewoon vanaf amsterdam .
Dus ik denk dat al deze mensen die met tourmax vliegen in juli en augustus met deze maatschappijen gaan of met pegasus wat ik gelezen heb.
Ze zouden ons nu direct een bevestiging sturen van de verandering.
Hopenlijk veranderd er nu qua tijd niets meer,eerder heen mag altijd maar veel later is niet prettig nu komen we toch rond 15.00uur aan en vertrekken ook wel goede tijd komen we tenminste niet snachts aan op schiphol.>>>

Hoi, dit zijn mijn vluchttijden:

01.08.2009TWI602AMSAYT09:5514:30TAILWIND15.08.2009TWI601AYTAMS06:0008:55TAILWIND

De dood of de gladiolen dan maar. Niet betalen heeft ook geen zin, maar ik blijf het sneaky vinden dat je de veranderde tijden pas leest op de betalingsbevestiging.

Ik hoop voor iedereen op een geslaagde vakantie, met zo min mogelijk ergernissen.

Ciao

jullie vliegen in ieder geval met de zelfde maatschappij terug,wij 2 verschillende.
Maar als ik niet gebeld had dan hadden zij ons niet in kennis gesteld want dat gebeurt niet automatisch.
Dat zou je dan zien denk ik op de tickets die gemaild worden.
we wachten rustig af nog 8 weken en dan heerlijk naar de zon>>>

Idd…want laat ons eerlijk zijn…wat maakt het in principe uit of je nu met pietje of met klaasje vliegt…en of je dat nu weet, of pas als de tickets komen…jullie gaan gewoon lekker genieten van een super vakantie met een goede vlucht…een heerlijk hotel …en veel zon :zon02::zon02:

genieten gaan we zeker doen van de zon heerlijk 14dagen lang.En met wie we nu gaan we zien het wel.ALs de tijden maar niet veranderen naar een later tijdstip heen en vroeger terug.:zon02:>>>:vak01:

Vandaag heb ik voor het eerst kunnen ontdekken dat Tailwind airlines waarmee wij zullen vliegen ook daadwerkelijk vertrokken is vanaf schiphol.
Vanochtend 09.55 vertrek met als aankomst in Antalya 14.30.
Het klopt precies dus vol goede moed gaan wij eerdaags ook naar Antalya.
Eerst twijflde ik er nog wel aan omdat deze maatschappij nog niet op schiphol aktief was,gelukkig nu wel.
Fijne vakantie allemaal…Berty

Nou mijn vakantiestemming is al minder geworden voordat we gaan. Net zoals andere mensen juist gekozen voor de gunstige vliegtijd 's ochtends, zijn de tijden veranderd. Nu kan dat gebeuren natuurlijk, maar nu vliegen we bijna een gehele dag later. Komen we 's ochtends om 6 uur ofzo aan in het appartement, ook omdat we niet op Dalaman landen - nee nog een verassing! - maar op Bodrum, waarbij de transfer 3 uur of meer is. Terug gaan we dan weer wel vanaf Dalaman, en natuurlijk is ook de maatschappij veranderd. We vliegen heen (uiteraaard!) met Onur Air, en terug weer wel met Pegasus. Ben benieuwd of het appartement er daadwerkelijk staat als we aankomen, misschien moeten we wel naar een pension in Iran.

Hoi Kees,

Volgende keer maar beter een lijndienst van KLM boeken en het Hiltonhotel…weet je zeker dat je in Turkije aankomt toch !!!

Fijne vakantie :wink:

Je kunt dit soort zaken natuurlijk bagatelliseren, er lacherig over doen, maar de meeste van ons, en ik zeker, werken zich een jaar lang een slag in de rondte om op vakantie te kunnen. Dan let je zeker op de centjes, ik als alleenstaande moeder zeker. Ik ga niet zielig doen, ik ben blij dat ik nog op vakantie kan, maar het zou wel fijn zijn als de touroperators je niet proberen te flessen. Ik wens iedereen een fijne vakantie toe, enjoy!!:zon02:

Ik zal de laatste zijn om te baggataliseren…want ook IK moet het hele jaar hard werken om op vakantie te kunnen…maar eerlijk gezegd vind ik wel dat erg veel mensen zo vreselijk negatief kunnen doen.
Kijk…je moet nog op vakantie schrijf je…en toch durf je nu al te insinueren dat Tourmax je flest. Waar baseer je dit in godsnaam op ? …omdat je vluchttijden wat veranderen en Tourmax er uiteindelijk voor kiest om met een andere vliegmaatschappij in zee te gaan ?. Juist omdat je “goedkoop” boekt en met “prijsvechters” vliegt weet je gewoon dat dit soort dingen kunnen veranderen. Geloof me…dat gebeurt ook bij Hotelplan bij Arke etc. etc. En of je nu met Onurair vliegt of met Tailwind…met de KLM of met Martinair…alle vluchten die vanaf Schiphol vertrekken en landen voldoen aan alle wettelijke eisen maar een chartervlucht blijft een chartervlucht en mogen tot 12 uur voor vertrek hun tijden wijzigen. Dit gebeurt bij alle touroperators en vliegmaatschappijen.

Ik ben reeds 7 maal met Tourmax naar Turkije geweest…ook ik heb veranderde tijden gehad…maar wij calculeren dat gewoon in…immers je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar na 7 keer Tourmax kunnen wij alleen maar zeggen dat wij het steeds als een prima touroperator ervaren hebben…verder heb ik sch*** aan Tourmax en heb ik ook geen aandelen van hen :wink: Danwel dit is beslist geen promopraatje maar gewoon het “verhaal” van een realistisch en positief iemand.

>>>

Je hebt niet in alles ongelijk, en ik weet donders goed dat vluchttijden kunnen veranderen, maar de manier waarop Tourmax dit aanpakt bevalt me niet en maakt me onrustig. Ik ben blij met elk positief bericht over Tourmax, juist omdat ik een positief persoon ben.
Fijn dat je begript hebt voor mensen die, juist omdat ze hard moeten werken om één keer per jaar op vakantie te kunnen, voor een prijsvechter kiezen om euro’s te besparen.

Hallo, ook wij vertrekken op 20 juli met Tourmax naar Antalya. Op dit forum heb ik gelezen dat Turkuaz Airlines niet meer vliegt. Als je in de vertrektabel van schiphol kijkt, zie je dat er op 20 juli maar 2 vluchten vertrekken: corendon en transavia. Op dit forum heb ik echter kunnen lezen dat we nu met Tailwind vliegen. Die maatschappij staat dus niet in de vertrektijdenlijst van schiphol. Enig idee hoe dit kan? Ik zal morgen ook bellen met Tourmax want vind het wel vreemd dat we hiervan nog niets hebben gehoord (ik heb ze namelijk een week geleden hierover al gemaild).

Beste mensen bij de time-table van schiphol kan je niet je vlucht zien dit staat er bij het is alleen voor geplande lijndiensten en dus niet voor chartervluchten.
Daarbij komt ook nog dat Tailwind op het laatst is ingezet door Tourmax omdat het om een of andere reden niet meer turkuaz airline werd.
Zie mij eerdere mail waarin Tailwind daadwerkelijk vanaf juli nu vliegt voor Tourmax.
a.s 8 juli gaat hij voor zover ik het heb kunnen zien weer om09.55 dus kijk maar a.s woensdag op de schiphol site bij vertrekkende vluchten, is kijken of hij er dan weer bij staat.
Hoop dat het iedereen wat gerust stelt.
En wat de veranderden vliegtijden betreft is natuurlijk altijd balen zeker als je ook nog is van luchthaven veranderd wordt maar dit heb ik al vaker gehoord van reizigers m.b.t luchthaven dalaman die dan op bodrum worden gebracht,of een hotel in bodrum geboekt en dan moeten vertrekken vanaf dalaman.
Het is inderdaad een aardig stuk van elkaar af.
Ik hoop dat je toch niet al teveel je vakantie erdoor laat verpesten…fijne vakantie

Ook wij hebben een vakantie geboekt bij tourmax.
Na alle negatieven berichten over deze organisatie te hebben gelezen,
heeft een bereidwillige turkse buurvrouw voor ons gebeld naar het hotel.
Wij staan daar gelukkig op de lijst,dus voor een overboeking hoeven we niet meer bang te zijn.
Wat betreft het vliegen houden we altijd rekening met veranderingen van de tijden.
Wij gaan heen via eindhoven en terug via Amsterdam,volgens de site van onair air kloppen de tijden die wij van tourmax hebben gekregen nog steeds.We hopen natuurlijk dat deze tijden blijven staan,en anders leggen we ons er maar bij neer.
Wat wel raar was dat het hotel vertelde dat wij geboekt stonden tot 7 aug terwijl we geboekt hebben tot 8 aug,we hebben gebeld met tourmax en zouden vandaag nog een bevestigins mail van het hotel krijgen.
Het kan natuurlijk ook een fout zijn in de administratie van het hotel!
Volgens het hotel zou het geregeld worden dat we tot de achtste konden blijven…

nou dat is mooi geregeld van jullie,wij hebben geen turkse mensen in de buurt of het dorp,dus het wordt afwachten voor ons 7en.
wij gaan ervan uit dat het goed gaat anders ???
wij gaan naar side coast hotel 8 aug.weet niet welk hotel jullie gaan?
kunnen natuurlijk ook mailen naar het hotel

Hoi Carla,
Wij gaan 28 juli naar Side hotel Corolla.
Onze vlucht staat tot nu toe op 28 juli vetrek via eindhoven om 10.50.
en terug 8 augustus 17.30 naar amsterdam.

Je zou idd het hotel een mail kunnen sturen,
schilt toch weer wat stress,als je weet dat het hotel inieder geval goed zit.

heb ik geprobeerd maar dat lukt niet zo best,geeft een error aan als ik op verzenden drukt.
misschien kunnen ze geen engels haha.
ga het nog een keer proberen.

Ik vlieg morgen om 8.20:D alles is goed verlopen…netjes 2 dagen van tevoren de tickets gekregen, en niets meer veranderd! ik hoop dat het voor iedereen zo gaat lopen…
nu maar hopen dat we geen vertraging krijgen…maarja…ook dat heb je niet in de hand!
voor de mensen die ook nog moeten gaan: heeeeeel veel plezier!

ik heb tourmax gebeld om te vragen hoe het bij hun maatschappij was ,vanmorgen weer 2 operators uit de lucht.Tourplan bv en nog een turkse operator.
ze zeiden dat alles perfect in orde was en geen overboeking en dat ze juist groter zijn geworden de laatste tijd.
heb het nummer van het hotel gevraagd club side coast gewoon om te checken of we op de lijst stonden daar.Maar het bereik was niet goed konden elkaar niet goed verstaan,misschien van deweek even bellen.
Of er gewoon vanuit gaan dat het goed zit.
wat zal ik doen?
in ieder geval heel veel plezier deze vakantie en we gaan het horen hoe het verlopen is met tourmax en hotel.

als het je gerust stelt, zou ik zeker bellen!
ik ben vorig jaar in club side coast geweest:) geweldig hotel!
heel veel plezier