HEy ik heb een vakantie geboekt, voor 3 personen bij deze touroperator, maar had er eigelijk nog nooit van gehoord!!
kan iemand mij vertellen of het btje te vertrouwen is en of alles netjes geregeld word??
Grtz Mr. S
HEy ik heb een vakantie geboekt, voor 3 personen bij deze touroperator, maar had er eigelijk nog nooit van gehoord!!
kan iemand mij vertellen of het btje te vertrouwen is en of alles netjes geregeld word??
Grtz Mr. S
hier had ik een tijdje geleden al een topic over geopend maar kreeg daar geen reacties op. Heb zelf ook een reis geboekt bij Maxisun en ik vertrek a.s. zaterdag 19 juni. Vliegen met Onur Air. Ik kreeg netjes de faktuur thuis gestuurd en heb een week voor vertrek m’n reisbescheiden gekregen (vouchers, tickets, kofferlabels, stickers en informatie).
Kreeg vandaag netjes een telefoontje van ze dat de vlucht een paar uur later vertrekt maar dat ik gewoon de huidige tickets kan gebruiken. Zal mijn ervaringen wel posten als ik terug ben (4 juli)
oh Ok thnq, prettige vakantie dan maar
Grtz Mr. S
Gisteren teruggekomen uit Bodrum-Turgutreis met Maxisun. Heerlijke vakantie gehad ! B) Zoals ik al zei had ik de reisbescheiden netjes thuisgestuurd gekregen en was ik gebeld dat de vlucht gewijzigd was. Was op zaterdag 19 juni op tijd op schiphol. Kon netjes inchecken bij Onur Air en vlucht is ook prima verlopen (MET eten en drinken tijdens de vlucht )
Op Bodrum Milas Airport stond buiten host Jan van Litoral Travel (de plaatstelijke agent van Maxisun in Turkije)te wachten op ons voor de transfer naar het hotel. Onderweg verhaaltje gehad over turkije over het water wat je niet moet drinken etc. en een “welkomstenveloppe” gekregen met informatie, lijst met excursies en een tijdstip voor de dag erna wanneer Jan in het hotel zou zijn voor een welkomstbijeenkomst. Hier ben ik niet bij aanwezig geweest want het verhaaltje is toch altijd hetzelfde en dan is er ook de mogelijkheid om excursies te boeken. Telefoonnummer van de lokale agent in Bodrum gekregen in geval van nood en het mobiele nummer van Jan voor noodgevallen buiten kantooruren.
Een dag voor vertrek hing er netjes een lijst in het hotel met de tijden voor de terugvlucht. Toen we terugmoesten was Jan ook weer tijdig bij het hotel en zijn we netjes afgezet bij het vliegveld (waren wel een beetje vroeg op het vliegveld maar beter vroeg dan laat). Terugvlucht ook prima verlopen (met 18 personen in een Airbus 300-600 voor meer dan dan 300 personen). Dus al met al een prima organisatie, ik zou er zo weer mee op vakantie gaan
Prettige vakantie alvast !
EY Crouching_Tiger , heel erg bedankt voor je reactie!!
kreeg je nog wat lekkers te eten tijdens de vlucht btw?
ALtijd belangrijk om te weten :D!!
Grtz Mr. S
Eten wat je krijgt is niet zo heel veel bijzonders (maar ja, dat is het toch nooit):
En aan het begin van de vlucht krijg je een snoepje
Naja vink tog niet slecht, maar het snoepje doet et em
vorig jaar kreeg ik bij transavia , nix, naja op de terug weg de telegraaf , maar die vlucht was maar 2 uur natuurlijk.
nu tog wel 5 uur onderweg , 3 vliegen en 2 uur met de bus naar alanya.
Gelukkig voor jou dat je reis goed is gegaan. Maar overduidelijk kan Maxisun en hun Turkse partner Litoral het hoogseizoen niet aan! Wij hebben alleen maar problemen ondervonden met hun, toezeggingen die werden gedaan maar niet nagekomen… Belangrijke informatie die werd achterhouden… Het was allemaal zeer slecht geregeld en we hadden alles behalve een onbezorgde vakantie! Nooit meer boeken bij Maxisun!
Wat voor soort problemen heb je ondervonden dan als ik vragen mag? En is het opgelost of niet?
De problemen met Maxisun begonnen al in Nederland. We werden 4 dagen van te voren opgebeld dat we een dag later moesten vertrekken omdat de afgesproken dag volgeboekt was. We waren hierover verontwaardigd omdat we een dag van te voren nog te horen hadden gekregen dat alles geregeld was. Deze fout kan op zich ook nog liggen aan het vliegtuigmaatschappij, maar Maxisun deed er niets aan om met een oplossing te komen. Ze vonden dat we er niet zo een probleem van moesten maken om een dag later te gaan. Terwijl 1 van ons (ik) op dinsdags moest terugvliegen voor haar werk en we hadden het zo ingepland. Uiteindelijk kwamen zelf met allerlei voorstellen en ben ik dinsdags (1 dag eerder dan normaal) alleen teruggaan. Dit betekende al 1 dag minder vakantie.
Op het vliegveld werden we opgehaald door een gebrekkig sprekende collega van Litoral die ons alleen kon vertellen dat we het water uit de kraan niet mochten drinken. Een dag later maakten we kennis met Jan , die ook weinig zinnigs kon vertellen. De grootse blunder van Maxisun kwam echter op mijn laatste dag en mijn reisgenoten hun een na laatste dag. Er hing nog steeds geen transfer info en ik ging naar de receptie om dit na te vragen. Die vertelde ons doodleuk dat we allemaal de volgende dag het hotel moesten verlaten en dat Litoral en Maxisun dat wisten voordat we aankwamen! Ze lieten ons zelfs de reserveringsfax zien. Onze reservering was gemaakt op de dag dat wij aankwamen! Terwijl we al vroeg uit NL zijn vertrokken! Ook zagen we dat het hotel ons al een dag langer had laten blijven maar dat we voor de laatste nacht echt naar een ander hotel moesten. Maxisun en Litoral waren dat ons even veregeten te vertellen! We hebben toen veel moeten bellen en zelf achter alles aan moeten gaan. Jan deed geen enkele moeite om het op te lossen en we hebben uren in de stress gezeten dat mijn reisgenoten de laatste nacht op straat moesten slapen. Na veel telefoontjes van onze kant kregen we uiteindelijk te horen naar welk hotel we de volgende dag gingen.
Ik ben nog meegegaan naar dat hotel tot ik voor mijn transfer werd opgehaald en toen we daar kwamen bleek er geen reservering voor ons te zijn gemaakt en waren er geen kamers meer vrij. De receptie wist van niets! Ook zou Jan ons hierin begeleiden maar die liet het afweten. Weer moesten we bellen en er achter aan en uiteindelijk was er nog wel een kamertje vrij. Mijn reisgenoten vertelden dat dit een kleine kamer was met een hoog vochtgehalte en het niet de faciliteiten bood waarvoor we hadden geboekt. Jan kwam mij uiteindelijk ophalen voor de transfer. Maar er kon geen excuses vanaf. Wat een onbezorgde vakantie had moeten zijn is alleen maar uitgelopen op stress!
Wat ik nog even wil toevoegen is dat we een klachtenprocedure in Turkije van start wilden laten gaan, maar toendertijd had Jan het uiteraard te druk om dit met ons te regelen. Ik heb vorige week een klachtenbrief geschreven naar Maxisun, maar heb nog niets vernomen. Ze zullen het zonder die procedure ook wel niet van start laten gaan.
Dus voor iedereen die reisleider wil worden! Bij Maxisun of Litoral wordt elke debiel aangenomen!
Daarnaast heb ik zoveel klachten over Maxisun omdat ik zoiets nog nooit met bijvoorbeeld OAD heb meegemaakt. En zoveel goedkoper is Maxisun nou ook weer niet! Heb me lesje dus wel geleerd…
Dit klinkt inderdaad erg slecht. Weet alleen niet of dit de fout is van het reisbureau of van de agent ter plaatse. Een reisbureau heeft meestal een agent in Turkije zitten die de contacten heeft met de hotels. Zij moeten ook de kamers boeken voor de klanten. Dus dit kan een nalatigheid geweest zijn van de agent maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat Maxisun pas op de dag van vertrek heeft doorgegeven welke personen er kwamen.
Wat betreft de wijziging van de vlucht, een reisbureau/touroperator mag dingen wijzigen tot 24 uur voor vertrek. Je kunt er dan akkoord mee gaan maar je hebt ook het recht binnen 48 uur de reis kosteloos te annuleren. In principe hebben ze je gewoon 8 dagen vakantie aangeboden dus daar kun je niets van zeggen.
Dat Jan jullie/jou verder niet heeft geholpen vindt ik wel schandalig. Hij is het aanspreekpunt voor de klanten en zou juist overal mee moeten helpen, hij is in principe het visitekaartje voor het reisbureau en in dit geval niet zo’n goede. Toen hij ons weer naar het vliegveld bracht na mijn verblijf in Aegean Dream Resort in Turgutreis hebben we nog een tijdje met hem zitten praten. Hij vertelde toen dat hij een groep van 120 mensen op moest halen van het vliegveld. En aangezien hij zelf niet in iedere bus aanwezig kan zijn (wat logisch is) er andere mensen in de andere bussen zitten die een standaard verhaaltje kunnen vertellen. En in het hotel kon hij dan nog wat extra informatie geven.
Ik ben erg benieuwd wat voor een reactie je krijgt van Maxisun (en of je een reactie krijgt van maxisun).
Om te reageren op Crouching Tiger, je hebt ook wel gelijk in de dingen die je zegt maar alles bij elkaar opgeteld hadden we het echt gehad met Maxisun en Litoral en zoals ik al eerder zei heb ik zoiets nog nooit meegmaakt met andere reisbureaus. Als Maxisun en Litoral het hoogseizoen niet aankunnen moeten ze minder reizen aanbieden en/of meer reisleiders nemen. We voelen ons gewoon slecht behandeld, zijn van het kastje naar de muur gestuurd en het slechtse vindt ik gewoon ze ons gewoon niet verteld hebben dat we naar een ander hotel moesten. Als ik die dag ervoor niet naar de receptie was gegaan hadden we dat niet op tijd geweten en hadden mijn reisgenoten maar moeten kijken waar ze zouden belanden. We hebben onze reis geboekt bij Maxisun, dus ik vindt dat hun verantwoordelijk zijn voor hun Turkse partner Litoral. Ik heb nog niets van Maxisun vernomen, verwacht dat ook niet want Jan heeft onze klachtenprocedure niet in gang gezet. Volgend jaar heten ze misschien wel weer anders en kunnen ze weer andere mensen beliegen. Maar goed als ze geen lid waren van het ANVR en SGR enzo had ik nooit bij ze geboekt, maar dat lidmaatschap verdienen ze absoluut niet en er zijn blijkbaar meerdere mensen de er zo over denken.
Wij zijn zojuist terug van een vakantie in Belek geboekt middels MaxiSun.
Zo’n beetje alles wat fout kon gaan is ook fout gegaan.
Wij wonen in Eindhoven (zowat naast het vliegveld) en wilden dus ook vliegen vanuit Eindhoven en hadden dat ook geboekt en bevestigd gekregen.
De dag van te voren kregen we te horen dat de vlucht was overboekt en dat we vanuit Amsterdam moesten/konden vliegen.
Dat was natuurlijk een zware tegenvaller (minimaal) 2 x 1,5 uur extra reistijd + extra wachttijd (Op Eindhoven Airport kun je een dag van te voren je koffers brengen en dan hoef je maar een uur van te voren aanwezig te zijn).
Bij schiphol zouden we de nieuwe tickets krijgen.
Wij wachten en wachten (met nog een aantal andere MaxiStumpers) en ja hoor een kwartier voordat het vliegtuig vertrok waren de tickets aanwezig. Je kunt je mogelijk de stress wel voorstellen.
Inderdaad eten/drinken aan boord, maar dat stelt niet veel voor bij Onur Air.
Aangekomen in Antalya hebben wij een uur in de bus moeten wachten op nog andere mensen die ook nog door Litoral weggebracht moesten worden.
Bij het inchecken bleek dat de verkeerde kamer door Litoral geregeld was. Wij hadden speciaal de duurdere hotelkamer geboekt ipv de “bungalowkamer”. Direct natuurlijk contact opgenomen en pas na 4 dagen zou er een hotelkamer beschikbaar zijn.
De vakantie zelf, het weer en het complex waren overigens prima; maar ja daar heeft MaxiSun dan ook géén invloed op.
De terugreis begon met het feit dat we de terugreis informatie niet konden vinden. Gelukkig kon de receptie ons helpen.
We zijn met een prive-auto teruggebracht naar de vluchthaven.
Helaas kreeg deze een kilometer of 10 voor het vkliegveld problemen.
De airco had het begeven (erg lekker met 35 graden) en we slenterden met 20km/uur richting vliegveld. Gelukkig hebben we het wel gered.
Al met al een goede vakantie, maar NOOIT MEER VIA MAXISUN.
Maxisun=Maximale ellende. De heenreis ging goed en meer positieve punten kan ik niet bedenken. Wij hadden de pech om ook nog in een slecht hotel te zitten (wat dus niet goed bekeken is door Maxisun) en daar bleek de slechte begeleiding maar weer. Klachten werden niet verholpen, er is niet gezocht naar een andere accomodatie en de reisleidster die geen turks spreekt werd weggelachen door personeel bij de receptie. Zij gaf zelfs toe dat het hotel in potentie goed zou kunnen zijn, maar het management he… Het invullen van een klachtenformulier was onzin, ze zouden alle klachten bij thuiskomst behandelen, toch maar erg lang aangedrongen op een handtekening en die de ene laatste dag gekregen. De terugvlucht werd drie uur van te voren veranderd van een vlucht om 2300 van Alanya naar Schiphol naar een vlucht van Alanya naar Keulen om 300 en de rest mochten we zelf bekijken. Thuisgekomen direct een brief gestuurd, waar we nooit antwoord op gekregen hebben. Nu een klachtenprocedure via de gsc gestart. Het is een absolute afrader Maxisun! Bij Neckermann en Oad nooit zoveel missers mee gemaakt.
Het wordt een lang verhaal, maar toch. Wij hadden voor 6 personen (3, 2 en1 persoon) via Maxisun naar Fethiye in de herfstvakantie geboekt en gevlogen met ONUR air. Boeken ging goed. Tickets kwamen heel laat (gaf wat spanning gezien alle verhalen). Vlucht was zeer goed alleen nare late tijd. 's Nachts aangekomen waren er overboekingen. Ipv 3 waren er 2 kamers voor ons (De ene persoon moest maar bij de 2 op een kamer). De gene van het buro aldaar kon hier niet aan veranderen. We hebben hem ook niet meer gezien. Hotel zei toe dat het voor 2 nachten was. Dit klopte gelukkig. Wij zouden zaterdags terug vliegen, maar kregen vrijdags een fax het wordt zondag (geloof ik normaal als je via ONUR vliegt en snap ook dat het hotel hierdoor overboekt kan raken). Zaterdag werden er opeens heel veel kamers omgeroepen. We hadden een uur de tijd want er was nu een vlucht op zaterdag. Chaos alom. Thuis gekomen een mail naar Maxisun gestuurd over dit alles. Binnen twee weken kregen we antwoord en wat verbaast mij:"Voor het fout gaan van de kamers storten wij € 100 op uw rekening. Het jammere is dat dit nu 2 maanden gelden was en na meerdere mailtjes hierover nog steeds niets ontvangen. Hotel was schitterend, maar alles eromheen jammer.
Sorry, ik was iets te vroeg. Vandaag het geld terug ontvangen.
Laura…sorry voor mijn 1 kleine opmerking…maar een reisleidster hoeft echt niet perse Turks te spreken daar hoor.
Verwacht jij van iedereen dat ze allemaal vloeiend turks spreken??
Als je Nederlands, Engels, Duits beheerst is dat al voldoende…turks is nooit slecht er bij te kunnen , maar je hoeft echt niet van elke reisleidster te verwachten dat ze turks kunnen.
Normaal kunnen problemen bijna altijd opgelost worden met Enels of Duits erbij.
Hoi Starshine,
Geeft niks.
Ik verwacht niet van iedereen dat ze vloeiend Turks spreken, maar een reisleidster die vorig jaar voor het eerst in Turkije op vakantie is geweest (in een heel ander deel van Turkije) en nu reisleidster is en ook nog geen enkel woord Turks spreekt, wordt natuurlijk afgescheept door de hoteleigenaar en kan vast ook niet bijster veel betekenen in geval van nood. En daarbij kende ze de omgeving totaal niet, de route naar een pinautomaat was al te ingewikkeld bijvoorbeeld. Ze was in mijn ogen gewoon op vakantie en daar hoorde eens per week ook lief lachen naar de reizigers bij.
Je hoeft het ook verder niet met me eens te zijn hoor. Ik wil mensen alleen waarschuwen voor maxisun. Ik baalde echt heel erg van al dat geld en die vrije dagen die ik veel beter had kunnen besteden.
De zitting bij de geschillencommissie is trouwens geweest en maxisun is gewoon niet op komen dagen. De mensen die na mij aan de beurt waren kwamen ook voor maxisun…
De uitspraak volgt over een maand ongeveer.
Groetjes Laura
Wat ik nou toch tegen ben gekomen:
http://www.consumentenbond.nl/informatie/v…?ticket=nietlid
De consumentenbond geeft aan dat maxisun ten onrechte het sgr en anvr logo voert. Gelukkig heeft de geschillencommissie mijn klacht wel in behandeling genomen. Hoop maar dat ik nog wat van mn geld terug zie, om een mooie vakantie met d-reizen te boeken.
Groetjes