Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen.
Ik heb zo een beetje zitten rondneuzen voor onze volgende reis te boeken naar Turkije.Ik kwam uit bij deze reisorganisatie. Holidayworld.
Toen ik naar de prijzen keek vond ik deze best meevallen.Veel lager dan in België.
Wij zitten niet heel ver weg van Amsterdam dus dat zou ook al mooi meegenomen zijn.
Ik heb alleen kunnen vinden dat ze deel uitmaken van Dominotravel.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Is het te vergelijken met onze Belgische Sunjets? Ook rechtstreeks van de aanbieders naar de vakantiegast toe.
Ik hoor graag van jullie wat de bevindingen zijn.Op de www.zoover.nl staat deze wel tussen de aanbieders van sommige hotels.
Ik heb een aantal jaar geleden geboekt bij Dominotravel voor een vakantie naar de Algarve in Portugal, een paar manden geleden kwam ik op het web surfend terecht bij Holidayworld voor een vakantie naar Turkije, ik zag dat het een onderdeel was van Dominotravel en heb dus een reis geboekt naar Turkije Royal Wings Hotel met mijn familie. De ervaringen waren er niet minder om dan bij Dominotravel, wij werden goed opgevangen op de luchthaven , verblijf was goed(het hotel is gewoon top), transfers en de vluchten waren ook in orde.
Ja er is altijd een ruim prijsverschil, was ook al zo met hun Portugal producten, toen der tijd hebben ze mij verteld dat zij eigenlijk alles via het web doen, dus niks per post, dus geen kosten voor papier, postzegel, enveloppen, alles word digitaal verwerkt. Daarnaast schijnen ze rechtstreeks hun producten in te kopen waardoor ze scherpe prijzen kunnen calculeren. Voor de rest zijn ze lid van SGR, die houd denk ik toch wel malafide organisaties in de gaten, dus ik hou me hart gerust :zon02:
Werk jij soms daar?? Wat jij vertelt komt namelijk niet echt geloofwaardig over. Het feit dat er alleen elektronisch wordt gewerkt kan niet zoveel besparingen opleveren dat een reissom per gezin minimaal 1000 euro goedkoper is. Heeft iemand anders ervaringen met Holidayworld?? De prijsverschillen zijn namelijk enorm groot. Heb gekeken naar alle aanbieders in Nederland. Ik vertrouw het gewoon niet. Het feit dat de SGR-deelnemerschap Dominotravel BV/Holidayworld te Hoofddorp op 10 maart 2010 was beëindigd versterkt ook mijn gevoel. Vervolgens is sinds 23 juli 2010 Dominotravel BV wederom deelnemer van SGR, nu onder een ander deelnemersnummer. Had dit ook met Goldentours meegemaakt. Deze was later failliet gegaan, en omdat ik had geboekt in de periode dat de deelnemerschap was beëindigd kon ik fluiten naar mijn centen. Heel vaag allemaal. Lijkt ook op het scenario van tourmax/beachholidays. Ook met irreële bedragen reizen aanbieden, eerst geld verzamelen en vervolgens hartje hoogseizoen een faillesement aanvragen. Dus ook na deze teleurstelling betaal ik liever een betrouwbare prijs bij een betrouwbare organisatie. Of kan iemand mij toch geruststellen??
Zie ook http://www.sgr.nl/news.asp?nid=80
Dus graag objectieve meningen?? Heeft iemand daadwerkelijk hier geboekt??? En zo ja, ik hoop niet in de periode zonder deelnemerschap.
Ik heb ondertussen dan toch geboekt bij Holidayworld.We hebben de bevestiging gekregen per mail.
Heb contact opgenomen met SGR en die zeiden dat wanneer ze aangesloten zijn op de boekingsdatum er geen problemen mogen zijn.
Groetjes
Bright
Succes Bright. Je geld is in ieder geval verzekerd inderdaad. Ik ga het toch niet doen. Heb geen zin om paar dagen voor vertrek het dubbele te moeten betalen, mocht het toch misgaan. Heb dat namelijk al meegemaakt bij Golden Tours.
Heb ook even gekeken op de site. Het zal waarschijnlijk overbodig zijn maar hebben jullie wel gezien dat ze als eerste prijsopgave alles doen ZONDER vliegreis, dus alleen de accomodatie
Als men maar iets positiefs hoeft te schrijven, dan ben je maar van de reisorganisatie zelf, wel erg voorbarig he! Ik ben zelf een Portugal liefhebber en ga al jaren naar Portugal. Ik boekte vroeger bij RENTACASA en Dominotravel is een opvolger van RENTACASA klik hier , nu verkopen zij dus ook Turkije onder Holidayworld, dit is mijn geschiedenis met deze organisatie, de prijsconcurrentie van RENTACASA en Dominotravel naar Portugal was ook altijd hetzelfde. Hoe consumenten met een negatieve ervaring zijn verhaal kwijt willen, zo wil ik als consument mijn positieve verhaal kwijt, logisch neem ik aan toch! Ik verwijs overigens in mijn post niemand om er te gaan boeken, ik heb mijn verhaal gedaan, that’s it.
Waarvoor mijn dank.
Wij hebben idd zelf de beslissing genomen om te boeken.
En ik vroeg trouwens naar mensen die ervaring hebben met de reisorganisatie.Zo kan men van elke reisorganisatie vermoeden dat er ooit wel eens een dag problemen kunnen optreden.Dat zijn vermoedens.
Ik kan diegene die ooit al de dupe geweest zijn van problemen met andere organisaties ook geen ongelijk geven dat ze nu sceptisch zijn.
Zou ik ook worden of zijn na een nare ervaring.
Toch iedereen bedankt voor jullie antwoorden en hopelijk komen hier nog een paar ervaringen bij.
Positief of negatief
Heb je ook een naam? Is wel persoonlijker, vooral ook als je mij zo ervan wilt overtuigen hoe geweldig dominotravel wel niet is (terwijl ik het over Turkije reizen en Holidayworld heb. Heeft ook niets te maken met voorbarig zijn, maar meer met ervaring. Je hoeft je dus niet aangevallen te voelen. Wellicht kan je mij wel vertellen waarom het SGR-deelnemerschap van Dominotravel BV eerst was beëindigd??? Nu sinds 23 juli 2010 is Dominotravel BV wederom deelnemer aan SGR. Wel onder een andere deelnemersnummer. Het is wel bijzonder dat Holidayworld honderden euros goedkoper is dan de gemiddelde reisaanbieder naar Turkije.
Ik zie mijzelf nergens schrijven en ook niet de indruk wekken dat dominotravel “geweldig” is zoals jij dit schrijft, dat is wat jij ervan maakt. Ik heb mijn verhaal gedaan en antwoord op een vraag gegeven van iemand die er om vroeg, zeer logisch neem ik aan.
Nou tast eens in je buidel en waag even een paar tientallen centjes om zelf de moeite te nemen een telefoontje te plegen waarom de lidmaatschap ooit was beeindigd en waarom ze nu weer lid zijn. Dit topic gaat over ervaringen en niet over de persoonlijke mening van “u” heer Richard. Dan open je maar een andere topic waar je je mening(en) en uitlatingen ter discussie wenst te stellen, wat een belachelijk situatie maak je er van zeg om je eigen ego discussies en vraagtekens bij mensen te zetten die al hebben geboekt. Overigens valt het op dat je ondanks je hevige standpunt(en) wel zeer recent bent op deze forum klik hier met alleen reacties binnen dit topic, de vraag die jij mij stelde stuur ik je averechts terug, werk je soms bij een concurrent, aangezien je reacties geen betrekking hebben op objectiviteit! Je hebt niet het recht om de gedachten van onschuldige mensen subjectief te beinvloeden, ben je nog niet klaar met mij, mail mij alsjeblieft in prive ruud2001@live.com , deze mensen hebben geen behoefte aan deze vervuiling.
Beste andere mensen, sorry dat dit topic naar een andere uitgangspunt word geleid dan waar het voor bestemd is, het moest er even uit, ik reken op jullie begrip.
Ik heb er geen enkele moeite mee dat Richard deze uitlatingen doet.
Ik moet eerlijk zijn het zette me even aan het twijfelen maar ik heb toch het risico genomen.
We hopen dat alles goed verloopt en we gaan er zeker niet om wakker liggen.
Wanneer alles verkeerd gaat zijn wij toch diegenen die een paar honderden eurotjes armer zijn, maar wanneer het goed gaat dan zijn wij ook diegenen die dubbel zo hard gaan genieten in de wetenschap dat wij veel minder diep in de beugel moeten tasten dan anderen en toch over dezelfde kwaliteiten kunnen beschikken van een geslaagde reis.
Ieder mag zijn mening hier geven maar het moet natuurlijk niet een op en neer geschrijf worden wanneer het enkel om vemoedens gaat.
Een faillissement kan elk andere organisator overkomen en een overboeking zeker.
Zoals je al aangeeft mensen die ervaringen hebben met deze organisatie kunnen hierover meepraten. De anderen baseren zich op een vermoeden of een speculatie.
Ervaringen zijn feiten.
Vermoedens of speculaties zijn gissingen en zo zijn er veel in het leven.Niemand weet trouwens wat de toekomst brengt dus het hele leven is een vermoeden.
Aan iedereen bedankt en aarzel niet om reacties te schrijven dit is en blijft een forum waar iedereen vrij is om zijn/haar mening te geven
Zo is het inderdaad. Maar ik ben er wel klaar mee.
Wat mij betreurt is dat “Ruud” alles persoonlijk opvat. Hij voelt zich aangevallen. Nergens voor nodig toch, mits je ook net als wij een consument bent natuurlijk.
Dit is inderdaad een forum en ik geef mijn mening. Het lijkt wel alsof ik het over zijn bedrijf heb. Eigenlijk mag ik als het ware geen vragen stellen, maar alleen positieve ervaringen melden over rent a casa of domino, waar mijn vraag niet over gaat. Hij nodigt mij zelfs uit om privé te mailen, en beweert dat ik bij een concurrent werk. Ik denk dat je hiermee wel duidelijk maakt dat wij jou schrijven niet meer als zijnde objectief kunnen beschouwen. Naar mij mening is het wel zeker dat jij daar werkt, gezien jouw manier van verdedigen en dreigen!!!
“Je hebt niet het recht om de gedachten van onschuldige mensen subjectief
te beinvloeden, ben je nog niet klaar met mij”! !
Nogmaals Ruud of hoe je ook mag heten, ik geef alleen mijn mening en daarin heb ik niks verteld wat subjectief is. Namelijk, ik vroeg mij alleen af hoe het zit met sgr en ik vind het bijzonder dat de prijzen van holidayworld honderden euros lager liggen dan alle concurrenten. Dit is dus objectief zijn. Maar dan kom jij met rent a casa, domino, allemaal vage antwoorden. Of je begint dus over privé mailen en dergelijke. Maar goed. zoals ik in het begin al aangaf, ik ben er een beetje klaar mee.
mvg,
Richard