Het is zeker niet de bedoeling mensen te gaan beschuldigen of te bestoken met allerlei zaken waar men niet zeker van is.
Het staat gewoon als een paal boven water “Wij hebben de beslissing genomen te boeken en niemand anders.Dus ik ga zeker niemand iets verwijten wanneer het toch niet goed blijkt te zijn!”
Laat ons op een volwassen manier communiceren, dat moet toch mogelijk zijn niet?
Inmiddels ben ik er wel achter gekomen waarom de reizen zo goedkoop zijn.
Vrienden van mij dachten dat ze voor een redelijke prijs geboekt hadden.
Nu blijkt dat er voor boekingen naar diverse hotels de mensen gewoon worden overgeboekt. Dit geldt bijvoorbeeld voor Delphin Palace Resort, Delphin Diva, Royal Wings En Royal Dragon. Zie ook de ervaringen op de vakantiereiswijzer.
Omdat we al betaald hadden zijn we van 30 april tot 7 mei op vakantie geweest. Oorspronkelijk geboekt voor Delphin Palace, maar werden enkele weken van te voren overgeboekt naar Titanic, wat een heel stuk minder was. We zouden s’morgens om 9.35 uur vanuit Eindhoven vertrekken. Maar 3 dagen voor vertrek kregen we te horen dat we s’avonds om 7 uur via Dusseldorf zouden vertrekken. We werden met de bus van Eindhoven airport naar Dusseldorf gebracht. Alle mensen in die bus hadden een ander, goedkoper, hotel gekregen dan wat ze geboekt hadden. Behalve een stel. Die kregen dat pas op de luchthaven van Antalya te horen!! Er is ook in heel Turkije niemand van Holidayworld te vinden, en de organmisatie waaraan ze dit hadden uitbesteedt was telefonisch onbereikbaar. De avond voor vertrek zag ik toevallig op het aanplakbord van het hotel dat onze vlucht wederom was omgeboekt. Niet zoals gepland naar Eindhoven, ook niet naar Dusseldorf maar nu naar Keulen. Heb gemaild naar Holidayworld, maar je krijgt geen enkele reactie. Het is inderdaad zo dat ze uit de SGR zijn gegooid. Dit is het eerste jaar van het bestaan van Holidayworld, maar ik kan me niet voorstellen dat dit nog lang duurt. Want wie boekt er nu bij een organisatie met een dusdanige service die tevens uit de SGR zijn gegooid?! U bent gewaarschuwd!!
wij hebben geboekt voor Miracle resort en ik heb contact opgenomen met het hotel.Ze hebben me van daaruit bevestigt dat de boeking er al is en dat wij onze kamer gaan hebben.
We zitten op 14 km van de luchthaven en desnoods nemen we ginder de taxi naar het hotel.Daar weten ze van onze komst.
Wij als gezin zijnde hebben een pakketreis geboekt bij Holidayworld/Dominotravel naar turkije in Hotel Delphin de Luxe in Okurcalar Alanya van 29 April t/m 9 Mei 2011.
We konden op internet niet veel negatieve reacties ondekken over Holidayworld en zodoende bij hun geboekt, ook omdat ze SGR waren verzekerd.
Op de site van de SGR hebben we op een gegeven moment ondekt, dat ze niet meer SGR verzekerd waren, dit was voor ons niet van toepassing omdat wij al in Januari hadden geboekt.
Maar we hielden wel ons hart vast omdat ze niet aan hun betalingsverplichtingen hadden voldaan.
Het bestuur van SGR heeft het SGR-deelnemerschap van Dominotravel BV/Holidayworld te Hoofddorp per 31 maart 2011 beëindigd.
De beëindiging betekent dat reisovereenkomsten die vanaf 4 april 2011 na 16:00 uur met Dominotravel BV/Holidayworld worden gesloten niet onder de garantie van SGR vallen. Reeds gemaakte boekingen met boekingsdatum tot en met 4 april 2011 16:00 uur blijven gedekt onder de garantieregeling.
Dit geldt ook voor toekomstige betalingen op deze boekingen.
Dominotravel verkoopt reizen naar Portugal en onder de naam Holidayworld worden reizen naar Turkije verkocht. Andere handelsnamen zijn Golf Holidays, Optimotravel en Vtravel.
Na 2 omboekingen wat wel in ons voordeel was, zijn we op weg gegaan naar de luchthaven van Antalya en naar ons Hotel Delphin de Luxe.
Eenmaal terplaatse op de luchthaven van Antalya bleek dat we helemaal niet naar Delphin de Luxe zouden worden gebracht, maar doodleuk naar Arycanda de Luxe.
De plaatselijke host/guide wilde niks voor ons doen en had totaal geen verantwoordelijkheid en verwees ons naar Holidayworld in Nederland.
Hierop natuurlijk de telefoon gepakt maar Holidayworld kon niks meer voor ons betekenen omdat het Hotel Delphin de Luxe vol zat en het een overboeking betrof volgens Holidayworld.
Dit was een teleurstelling voor ons want je verwacht naar Delphin de Luxe te gaan.
Tijdens de transfer naar Arycanda de Luxe werden we onderweg in een ander busje gezet wat we niet als heel prettig hebben ervaren.
In het Hotel Arycanda de Luxe heeft men ons verteld dat wij op 05-04-2011 waren geboekt en het geen overboeking betrof, maar een normale boeking.
We zijn ook nog naar Delphin de Luxe geweest om te vragen of er nog een kamer vrij was maar ze deden geen zaken met Holidaywold en ze konden ons niet.
We hebben gemaild en gebeld met Holidayworld maar steeds mooie praatjes maar ze nemen geen verantwoordelijkheid.
Ook de guide/host terplaatse doet helemaal niks voor zijn reizigers en neemt geen verantwoordelijkheid.
De terugreis moesten we ook weer bellen en bleek ook weer omgeboekt, er was zelfs een gezin met 11 personen die gescheiden werden in 2 vliegtuigen.
Deze reisorganisatie is heel erg fout bezig als ik ook de andere berichten hier op de site zie, en kan me niet voorstellen dat ze zo verder kunnen.
Het enigste wat positief aan Holidayworld is dat men goedkoper is maar de service en kwaliteit zijn bedroevend slecht.
Het Hotel was niet evenwaardig zonder daarbij afbreuk te doen aan Arycanda de Luxe.
Ze reageren niet op email en komen afspraken over klachten niet na.
Hadden jullie wel een hotelvoucher bij vertrek?
Aangezien het hotel mij vandaag bevestigde dat er een kamer voor ons geboekt is, dacht ik moesten ze ons naar een ander hotel willen brengen dan neem ik gewoon de taxi naar het hotel op eigen kosten en dan hebben we toch de voorziene accommodatie.
Moesten ze ons natuurlijk geen voucher geven voor vertrekt dan hebben we ook geen enkel bewijs.
Wij hebben ginder eigenlijk geen begeleiding nodig. In het hotel vorig jaar met een andere TO kwam de hostess maar we zijn daar nooit naartoe gegaan.
Wij hadden een hotelvoucher van Delphin de Luxe en bij aankomst in hotel Arycanda de Luxe konden wij ook geen voucher overhandigen bij het inchecken.
We hadden ook niks aan deze voucher gehad omdat Delphin de Luxe vol zat en geen zaken deed met Holidayworld, zij hadden ook geen boeking van ons ontvangen.
Ik heb dit zelf terplaatse bij Delpin de Luxe geinformeerd waar ik dit antwoord kreeg.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat en een leuke relaxte vakantie kunnen hebben.
Dank u wij hopen het ook.
Hier kennen ze wel Holidayworld.Ze hebben ook de boeking gevonden dus ik vermoed dat er heel weinig verkeerd kan gaan.
Heb ook bevestiging gekregen van SGR dat voor onze boeking het garantiefonds wel nog tussenbeide kan komen in geval van faling van de TO
Wij boekten nl. vorig jaar september en toen waren ze nog aangesloten.Maakt niet uit of ze nu nog deel uitmaken van SGR of niet
Het is pure oplichting. Ik weet dat alle mensen die de duurdere hotels hadden geboekt zoals Delphin Palace, Delphin Diva, Royal Wings en Royal Dragon, allemaal zijn overgeboekt naar een goedkoper hotel.
Het viel mij idd ook wel op dat het altijd dezelfde hotels zijn waar dit voorkomt.
Misschien gelukkig voor ons dat wij oorspronkelijk al een ander hotel geboekt hebben en zal het daar wel goed komen.
Ik ben vandaag terug gekomen uit Antalya, zou in Hotel Baia Lara zitten, aangekomen op de luchthaven bleek dat wij overboekt waren en naar Hotel MIracle werden overgeplaatst, zonder enig overleg.
Ik heb Holidayworld nog de week ervoor vele malen aan de telefoon gehad omdat wij met transavia zouden vliegen (we konden kiezen en bijbetalen) en wij toch op een Pegasusvlucht gezet zijn, we zouden zaterdagavond om 10 uur terug vliegen en het werd dus 04.30 vanmorgen.
Ik heb een klacht ingediend omdat wij niet tijdig te horen hebben gekregen dat wij in een ander (minder) hotel kwamen anders hadden we de reis geannulleerd, ik heb in januari bij hun geboekt en toen waren zij nog lid van de SGR. Wordt vervolgd.
Ik ben vandaag terug gekomen uit Antalya, zou in Hotel Baia Lara zitten, aangekomen op de luchthaven bleek dat wij overboekt waren en naar Hotel MIracle werden overgeplaatst, zonder enig overleg.
Ik heb Holidayworld nog de week ervoor vele malen aan de telefoon gehad omdat wij met transavia zouden vliegen (we konden kiezen en bijbetalen) en wij toch op een Pegasusvlucht gezet zijn, we zouden zaterdagavond om 10 uur terug vliegen en het werd dus 04.30 vanmorgen.
Ik heb een klacht ingediend omdat wij niet tijdig te horen hebben gekregen dat wij in een ander (minder) hotel kwamen anders hadden we de reis geannulleerd, ik heb in januari bij hun geboekt en toen waren zij nog lid van de SGR. Wordt vervolgd.
Hallo
wij gaan op 9 juli ook met deze reisorganisatie
we hebben in november al geboekt
naar stone palace we gaan voor de 2 keer naar dit hotel
maar de vorige ker bij gti geboekt dat was super!
ik heb bij hun geboekt omdat het goedkoper was met 2 kinderen en toen waren ze ook nog lid van de SGR
maar als ik dit allemaal lees krijg ik toch wel angst
heeft iemand tips voor me
gr pascalle
bright gaf een tip om het hotel te bellen!
dus dat hebben we gedaan gister
en jawel hoor alles is gelukkig geboekt
de maneger van het hotel was het lachen en vroeg of we de touroperater niet vertouwde!!
maar ik ben nu gerus gesteld en kan er voor mij weten niet meer veel mis gaan
Hoi Pascalle,
Zou je svp je ervaring willen vermelden als je er geweest bent?
Ik ben heel benieuwd. Zou voor mijn idee ook goed moeten zitten nu je met het hotel gebeld hebt. Wij gaan in augustus met Holidayworld naar Long Beach Resort, dus ik hoor graag van je hoe het gegaan is.
Een fijne vakantie gewenst.
Gr. Diane