Ervaringen met Golden Tours of Tourplan

Dit topic is voor al jullie ervaringen met de onlangs failliet verklaarde Tourplan en Golden Tours. Met name de ervaringen met het geld terugkrijgen via SGR, de ervaringen ter plaatse en het zoeken van vervangende vakantie’s.

Beste mensen,
ik had een reisgeboekt met mijn gezin voor 10 dagen in alanya Turkije en hiervoor een som van 2885 euro betaald, koffers waren ingepakt laatste maal alles gechecked en n dag voor vertrek krijg ik n e-mail binnen van Tour Operator TOURPLAN dat ze faillet zijn en dat ons reis niet meer door gaat.
Ganze jaar door hardwerken en dan krijgen we zo n pracht nieuws. Worden we terug vergoed? gaat die sgr garantie fonds ons een andere reis kunnen regelen binnen de bouwverlof?? graag had ik meer uitleg gehad over de procedure die we nu moeten volgen
Mvg Karatas:zon02:

Als het goed is waren ze aangesloten bij ANVR/SGR.

Daar moet je wezen om de totale reissom terug te verhalen;dat zal geen probleem zijn,zie hun web-side.

Succes!

Wat een verschrikking voor jullie!!!
Dat het geld wel vergoed wordt is een halve troost! Want je vooruitzicht op de vakantie en het niet doorgaan ervan is zo een teleurstelling

Ik heb gehoord in het verleden dat het geld over het algemeen vrij snel terugbetaald wordt als de claim eenmaal bij het SGR is ingedient!
Hopelijk is het nog op tijd, en kunnen jullie een andere reis vinden om toch jullie zo verdiende vakantie te hebben…

Heeeeeel veeeeel sterkte en succes voor dit alles

Jeetje… wat naar!!!

Tourplan was inderdaad wel lid van de SGR, en die vergoed de kosten… De Sgr zoekt dus geen nieuwe reis voor je uit!!!

Ga langs een (betrouwbaar) ANVR/SGR reisburo, en vraag of zij nog iets kunnen vinden!!!

Succes!!

contact opnemen met de SGR is het snelste. meestal heb je je geld behoorlijk snel terug (aantal week). wel minder dat het zo vlak voor de bouwvak is, een nieuwe vakantie vinden wordt dan wat moeilijker… hopelijk vinden jullie nog ergens een leuke lastminute!

Beste mensen,
Ik heb al een andere vakantiepakket kunnen boeken, heb er wel voor moeten lenen maar hoe dan ook ik ga morgen vroeg vertrekken, heb dan paar intervieuws mogen geven ook bij het Turkse zender Atv Europa die zaterdag gezonden wordt, en het Belgische krant Het Laatste nieuws misschien word ik zo nog een BV???grapje
Groeten aan allen en een prettige vakantie toegewenst

Wens je, ondanks de problemen, toch nog een heeeeel fijne vakantie:vak02:

Hoi Cyn…

Hoe zit het met Golden Tours?

Heb je daarover meer informatie?

Hans: Die zijn failliet…

@Karaktas: Veel plezierrrrrrrrrr(alles komt vast goed)

Had ook via tourplan geboekt, vertrek 1 augustus naar Dalyan (mijn 3 kinderen en ik) Helemaal niets gehoord van Tourplan, las het toevallig in de krant. Gelukkig vrijdag een andere reis kunnen boeken via Sudtours, zelfde data en bestemming, ander appartement. Schadeclaim ligt al bij het SGR, heb begrepen dat ze binnen een paar dagen uitbetalen.
Dat hoop ik dan maar want de andere vakantie moet ook betaald worden.
Heel raar dat ze hun klanten niet inlichten.

Vind het eerlijk gezegd niet zo vreemd…ze zijn failliet he, dat betekent ook dat geen enkele medewerker meer uitbetaald zal worden en dan beslag gelegd is op al hun spullen…ze hebben gewoon niets meer!

Wij hadden zelf ook geboekt bij Tourplan, ik heb dezelfde avond dat ik het hoorde meteen bij Corendon geboekt, is ook al betaald, ik ga ervan uit dat we het geld via de SGR terugkrijgen, is inmiddels ook aangevraagd.

hallo allemaal,
kwam er vandaag toevallig achter dat tourplan failliet is.
wist nergens nog van.
ook hellemaal geen mailtje gehad of zo!
zou 30 juli vertrekken, m,n geld al betaald 2300,-
kids teleurgesteld.
ik ben benieuw hoe snel ik m.n geld terug krijg?
heb iemand ervaring??
er is nog wel iets te boeken hoor, maar daar moet ik ook weer geld in steken, terwijl ik het andere nog moet terug krijgen!
we wachten het maar af.

groetjes van marlies>>>

Hoe je je geld terugkrijgt staat hier al, via SGR (www.sgr.nl). Ik zou wel meteen boeken als ik jou was want 30 juli is al bijna en ik kon al bijna geen vliegtickets voor de terugreis vinden. Sowieso is het zeker dat je je geld terugkrijgt, tenminste, dat staat op de site van SGR dus daar kun je eigenlijk wel vanuit gaan.

Hoi Marlies,
Ik herken wat je schrijft, kids ook erg teleurgesteld. Snel iets anders boeken zou ik zeggen, het SGR betaald als het goed is snel uit. Vraag me af wat er gebeurd als je het niet toevallig via de media verneemd? Dan ga je je in de week voor vertrek afvragen waar de papieren blijven en zal het erg moeilijk worden om iets anders te boeken.
Waar zou je heen gaan? Ik heb goede ervaringen met Vakantiekaart. Krijg je 5 % korting en ze waren snel en vriendelijk. Je boekt gewoon via een erkende reisorganisatie.
www.vakantiekaart.nl
Marjolein

ja, doe ik ook hoor.
morgen gelijk bellen.
we hadden er ons ook zo op verheugd, en dan zo,n domper.

ik heb vandaag 3 hotels gevonden die ik leuk vond,dus morgen gelijk even
navragen.
bij QK Reizen,iemand bekend mee??
de rest is allemaal zo duur nu.
ik kijk nog wel.
groeten

Mmmmm, ik zou nog even verder kijken. QK ziet eruit als Golden tours en Tourplan:)))

he marjolein
ik zou naar grand haber in kemer gaan.
zag er ook zo leuk uit op de foto,s.
en helemaal het zwembad, voor de jongens.
ja, net wat je zeg, als je het nieuws niet had gehoord of gezien, denk je tegen die tijd, waar blijven die reispapieren nou, ik zal is even bellen, en kom je er dan pas achter, dat zou lekker zijn, maar niet heus.

Hoi marlies,
Ik hoop dat je nog iets anders kunt boeken, wij gaan altijd naar dalyan. Iets heel anders dan de all-inclusive resorts is turkije maar helemaal leuk! wilde perse daar naar toe dus ben blij dat het nog gelukt is.
Nu jij nog (en die 3900 andere mensen die bij hen geboekt hadden)

marjolein

Marlies: Als ik je mag aanraden: Boek nu via een ‘bekende’ organisatie, want ik zou nu niet graag via een ‘kleinere’ organisatie boeken!
Straks boek je, en heb je dezelfde problemen…
Hopelijk vind je iets!!

Inderdaad, ik zou niet weer bij zo’n kleine organisatie gaan boeken…Boek liever bij een organisatie als Neckermann, Kras, zoiets…Of Corendon, vaak goedkoper maar ook betrouwbaar. Of via een reisbureau van een grote keten, die boeken sowieso alleen bij grote reisorganisaties. Veel meer dan een euro of honderd zul je niet duurder uit zijn (ik was zelfs goedkoper uit) en je weet in ieder geval zeker dat het goed gaat