online vakantie boeken

hallo allemaal,

Ik vind het altijd moeilijk om online een vakantie te boeken. Er is zoveel aanbod. Ik zelf kijk meestal op:

http://www.vakantie.pagina.nl of laatst kwam ik op http://www.vakantieplaatsen.eu , maar waar kijken jullie?

Groetjes Jan

ik kijk zelf bij de bekende to online sites

Boeken via internet is een stuk goedkoper en scheelt veel tijd, maar let je wel op de volgende logo´s. SGR en de ANVR en vaak staat er nog calamiteitenfonds bij. Als er geen ANVR staat zijn zij niet aangesloten bij de vereniging voor reisbureau´s.
Of kijk even op sunweb, hele goede direct seller.

Groetjes

Hoi,

www.neckermann.com www.gomundo.nl en naturllijk www.corendon.nl

Let idd wel op de logo’s die Bregje20 aangeeft, kan je een hoop ellende besparen!!

Succes en veel plezier met de vakantievoorpret!!

Hoi.
**
Even een correctie. Het is www.neckermann.nl …dus geen com.
**
*Anders kom je op de kleding en dergelijke. Ook wel makkelijk, kun je gelijk leuke kleding voor je vakantie uitzoeken. :biggrin: *
**
Verder kun je bijna bij alle touroperators on line boeken. Van OAD tot Kras enz. enz. Ik zelf heb pas nog online geboekt via Arke. Maar let inderdaad op de logo’s. Belangrijkste SGR.
**
*Verder kun je natuurlijk ook heel veel via je oude vertrouwde reisbureau’s boeken. *

:wink:

hoi
persoonlijk vind ik het gemakkelijker om gewoon via het reisbureau te boeken(ik als belgische ga in nederland via toerkoop) want dan weet ik als er iets mis is op vakantie naar wie ik kan bellen om te vragen wat het beste te doen.een reisbureau bied je de garantie dat je geholpen wordt als er wat mis gaat.ook worden er geen reisdokumenten opgestuurd van nederland naar belgie dus kan ik die gewoon in het reisbureau afhalen en voor mij het belangrijkste de persoonlijke service.wilde laatst een hotel boeken dat mij leuk leek en het meisje van het reisbureau vertelde mij dat ze de laatste tijd heel veel klachten binnen kregen van dat hotel dat scheelt een stuk want inderdaad een goed hotel kan ineens een stuk minder worden en via internet weet je dat niet.ik kies voor de service van het reisbureau.daar betaal ik graag een klein beetje meer voor.
ik zoek meestal op internet een paar leuke hotels en dan da ik naar het reisbureau om te boeken

Ik vind het wel makkelijk om op internet te boeken. Er is heel veel aanbod dus je kan zelf kijken en vergelijken. Het kost wel eventjes tijd maar dat heb je bij een reisbureau ook. Ik kijk meestal wel op de bekendere sites als sunweb ofzo. Niet alle sites zijn even betrouwbaar idd.

ik ben ook altijd bang dat er wat mis loopt via internet
een kennis van ons had laats problemen met een reis geboekt via internet blijkbaar was er iets niet goed gelukt en had hij geen tickets wat er juist mis gelopen was was niet duidelijk

Als je de reisbureau’s wilt laten verdwijnen dan moet je op internet boeken!! Wil je zekerheid boek dan via een ANVR+SGR aangesloten Reisbureau!! Is er een probleem dan lossen zij die voor je op!!

Ik denk, dat de reisbureau’s altijd wel zullen blijven bestaan. Er zijn natuurlijk nog genoeg mensen, die de service van zo’n bureau willen. Plus niet iedereen beschikt over een PC, laat staan internet. En het is zo wat je zegt Cynthia, heb je problemen, helpen ze je er mee. Heb dat zelf al eens ervaren bij ons Toerkoop reisbureau. Dat is een voordeel! Wat je maar af moet wachten, als je via het net boekt.

Ik boek meestal zoals het mij uitkomt. Als ik op ons winkelcentrum loop en ik zie op hun borden, dat hun een aanbieding hebben die mij lijkt, stap ik bij hen naar binnen. De andere keer surf ik op het net en als ik dan wat tegen kom, boek ik via het net. Tot nu toe heb ik daar geen problemen mee gehad. En ja, sommigen kun je nu eenmaal alleen via het net boeken.

Zo waren wij 2 jaar geleden dus met GoMu**** heel voordelig naar Alanya geweest. Ik denk niet, dat ik toen voor dàt geld via een bureau had kunnen gaan.

Maargoed, iedereen moet doen wat hij/zij het prettigst vind. Ik doe beide.
Of via het net of via het reisbureau.

Ik ben zelf werkzaam op een reisbureau, dus ik ga het zeker niet aanraden om via internet te boeken:slywink: Ik ben het dan ook met Cynthia eens!!! Thanks!!
Hoor ook vaak negatieve dingen van klanten die via internet geboekt hebben. Het erge is ook, dat mensen die via internet geboekt hebben, toch bij het reisbureau langs komen om te vragen hoe het werkt en voor extra info. Ja, sorry hoor, maar daar begin ik dan niet aan. Misschien niet aardig, maar die mensen kiezen er zelf voor om op internet te boeken zonder het reisbureau als tussenpersoon. (waar je op terug kan vallen bij eventuele problemen).
Een groot misverstand is het feit dat mensen denken dat internet goedkoper is, maar dat is niet zo. Reisbureau’s bieden (bijna) hetzelfde aan als op internet, alleen verkopen wij niet alle touroperators. (Alleen ANVR en SGR aangesloten organisaties en organisaties met een goede naam).
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, omdat het mijn werk is, maar iedereen zijn eigen ding natuurlijk!!!

Thanks Roanna…

Ik boek alleen tickets dus heb hier verder geen ervaring mee. Hoor wel altijd erg positieve verhalen over onine vakanties boeken!

Qua prijzen is er trouwens wel degelijk een verschil…

Mijn moeder had vorig jaar 2 weken Bodrum geboekt bij een reisbureau en was toen gaan zoeken op internet, heeft uiteindelijk precies hetzelfde geboekt (zelfde vlucht, zelfde hotel, zelfde periode!) op internet en dat scheelde 150Euro.

Dat was voor 3 personen!

Maar ik denk dat voor veel mensen geld, dat ze liever persoonlijk geholpen willen worden, tenminste dat geld voor volledige vakantie iig voo mij!

[quote=“LindaOzgur, post:13, topic:25899”]

Qua prijzen is er trouwens wel degelijk een verschil…

Uiteraard zit er verschil in prijzen tussen dezelfde hotels/appartementen en de organisaties die ze aanbieden.
De ene touroperator heeft nou eenmaal een beter contract kunnen afsluiten met een accommodatieverschaffer dan de andere.
Het reisbureau dient natuurlijk wel alle touroperators met elkaar te vergelijken en de voordeligste te boeken voor de klant, waarschijnlijk had het reisbureau niet verder gekeken…slechte zaak trouwens.:thumbsdown:

Ik bedoelde dat het geen verschil maakt of je de reis bijvoorbeeld bij Oad online boekt of bij mij op het reisbureau, dat is dezelfde prijs.

Groetjes Dece

Ikzelf ben ook werkzaam op een reisbureau. het enigste verschil wat er kan zijn is de internetkorting die vaak wordt gegeven, en de 25 euro bemiddelingskosten die het reisbureau berekend.
maar zoals Dece al zegt, er mag verder geen verschil zijn. Dan had het reisbureau inderdaad verder moeten kijken, of er geen andere aanbieder was die het appartement/hotel goedkoper had kunnen inkopen.

Ook al ben ik werkzaam op een reisbureau, er wordt gewoon veel via internet geboekt, en dat kan helemaal geen kwaad als je maar goed op de logo’s let, en als je bij de reisorganisatie zelf boekt, is het goed.

Maar boeken bij een reisbureau biedt meer zekerheid, je krijgt de juiste informatie en je kunt altijd terugvallen op het bedrijf mochten er klachten zijn enz. En je helpt natuurlijk mee om de reisbureaus te laten bestaan!!

Groetjes

Daa Ben Ik Het MeE Eens

Beste lezers,

Heb de reacties bekeken en wat me vooral opviel was dat diegene die op een reisbureau werken hun bedrijf verdedigen,normale zaak overigens.

Maar daar gaat het ook vaak mis;ik stroop alle sites,forums,enz af en ontdek maar al te vaak dat het personneel van reisbureaus hun klanten foutief inlichten qua bestemming,mede omdat ze uitgaan van het aanbod van de touroperators,zonder het zelf ter plaatse te checken.
Zo overkwam het zelfs dat een reisbureau een hotel aanbood met info en foto’s van een andere accommodatie van dezelfde eigenaar.
Het zou een goede zaak zijn als elke baliemedewerker de hotels zelf bezoeken maar dat is(financieel)geen haalbare kaart.

Wat betreft online boeken je kunt daar een voor-of tegenstander van zijn,daar kan iedereen zijn eigen mening over hebben.
Feit is wel dat de prijzen lager liggen;mede door het rechtstreeks aanbieden in tegenstelling bij reisbureaus zonder personeelskosten,kosten die doorberekend worden(huur pand,elektrisch,enz)

Neem ons;wij opereren vanuit nederland en turkije,we bieden rechtstreeks aan,we kennen de hotels;ze liggen bij wijze van spreken om de hoek en we komen er al wat jaartjes door onze achtergrond(reisleiders)

Online boeken heeft als bijkomend voordeel dat je het vanachter je pc doet,de prijs kan berekenen en voor ervaringen/beschrijving er zat sites zijn om na te checken of je het wel een goede keus is.

Groetjes,

Hans.

Ik boek eigenlijk alles via internet en dat gaat op zich best goed hoor. Tenzij er iemand failliet gaat. Let er altijd wel op dat men aangesloten is bij SGR en ANVR. Dan kan er weinig mislopen.

@Hans
Natuurlijk verdedigen degene die op het reisbureau zitten, de reisbureau’s. Dat zou jij ook doen als het jouw werk zou zijn. Jij bent ook bevooroordeeld voor het boeken op internet, omdat jij ook een site hebt waar reizen geboekt kunnen worden (als ik het goed begrepen en gelezen heb in een ander topic)

Vergeet niet dat de meeste reisbureau’s de reizen van diverse touroperators/organisaties aanbied, dus geen eigen reizen, zoals jij beschreef.

Jij hebt het erover dat reisbureau’s duurder zijn, omdat er personeelskosten, kosten pand etc… betaald moeten worden. Hier ben ik het niet met je eens, want reisbureau’s berekenen deze kosten echt niet door aan hun klanten. Het verschil zit 'm in de bemiddelingskosten, een bedrag tussen 20 en 25 euro. Er zijn natuurlijk een heleboek “direct sellers” die bepaalde hotels/appartementen goedkoper kunnen aanbieden (mede door het niet gebruiken van tussenpersonen, hier ben ik het dan wel met je eens), maar die organisaties worden niet door een reisbureau verkocht, dus mag je dat niet met elkaar vergelijken.

Sorry, maar ik moest dit toch nog even kwijt.
Gelukkig zijn er nog een heleboel mensen die de weg naar het reisbureau nog weten te vinden, ook omdat er nog een heleboel reizen (maatwerk) niet gemakkelijk online te boeken is.

Ik respecteer de keus van iedereen online of reisbureau, maar de informatie moet wel juist zijn die gegeven wordt.:slywink:

Ik boek NOOIT via internet…zoek er wel

@Hans: Ik vind jouw reaktie niet passen, jij als forumbeheerder behoort neutraal te zijn…anders kun je(mijn mening) niet functioneren zoals bedoelt, en komen er gemengde interesses! Jouw reaktie past net zo als de reakties van hen die op een reisbureau werken, ze zijn precies gelijk!!! Wat maakt jou nu beter of slechter dan hen???

Ik vind het prettig dat ik een bedrijf achter me heb staan, dat ik ergens heen kan met vragen en als er problemen zijn. De keren dat wij als familie wel online geboekt hebben is er altijd van alles mis gegaan!!! Die 20 euro die het me extra kost betaal ik graag!!

Nogmaals, iedereen heeft zn eigen gevoel bij online of bij een bureau boeken, of je er wel of niet werkt!!