Vakantie boeken via internet of toch maar het vertrouwde reisbureau?

Hallo Allemaal,

Voor vele van ons zit de vakantie er op! Ik vraag me af hoe jullie je vakantie boeken, en hoe jullie ervaringen daar mee zijn.
Ik boek normaal gezien ALTIJD bij G**** reisbureau en het is altijd netjes geregeld.
Nu heb ik als verrassing een reis gekregen , en deze is via Internet geboekt. Nou ik moet zeggen hier zou ik noooit voor kiezen. Persoonlijke gegevens raken zoek, Tickets worden op een verkeerde naam afgegeven
Kortom mijn verkeur gaat uit naar ouderwets via een reisbureau boeken.

Groetjes rachel

Ik kies ook voor het ouderwets reisbureau ! Heb je tenminste nog plezier aan het boeken, verhalen van de reisagent, de ‘fun’ om je tickets af te halen, boeken door te bladeren enz…

@ rachel een ontzettend goed topic !! :thumbsup:

ikzelf boekte ‘vroeger’ altijd via een reisburo. Mijn 1e turkije vakantie via het reisburo geboekt, want ik had echt geen idee wat ik wilde. Het werd Turkije. Op de eindafrekening € 20 voor kosten. Okey. De reis erna, vooruit, ze had me zo goed geholpen en weer terug, ik gun haar die € 20 wel
3e keer Turkije, via internet opgezocht en toch besloten ook weer via het reisburo te boeken. Dat was de laatste keer, in 2005

Daarna ging ik op zoek naar goedkope losse tickets en die zijn gewoon niet via het reisburo te krijgen, dus online geboekt bij germanwings. Geen centje pijn, e-ticekts, nix mis mee.

Daarna via internet gezocht naar een leuk pakketreisje en via bepaalde site’s ben ik echt gewoon honderden euro’s goedkoper uit dan de reizen die ze aanbieden bij het reisburo.

Zo heb ik al heel wat reisjes gemaakt via internet en nooit problemen gehad. keurig netjes de e-tickets gekregen en als er iets is, je mailt 1x en hebt met een uurtje of 2 antwoord.

Ik heb ook mn wereldreis via internet geboekt. De reisorganisatie vroeg € 2.000 meer dan hoe ik het nu geregeld heb… dan zoek ik het zelf wel uit via internet, dat scheelt zoooo veel!!

en ik denk dat er minder fout gaat, met het overnemen van namen van een internetsite/ mail, dan dat je het opnoemt en het daarna doorgebeld wordt. Je moet het toch altijd zelf goed controleren!

de lol is er bij mij niet minder om! of ik nu het telefoontje krijg, dat ik mijn tickets kan ophalen bij het reisburo of dat ik een email krijg en ze uit kan printen, maar voor mij niets uit!!

en als ik dan hoor, dat Jac via een reisburo geboekt heeft en toch via teletext moet vernemen dat d’r vlucht ge-annuleerd is (4 uur voor inchecktijd) dan maakt het volgens mij niets uit.
ook op een reisburo worden fouten gemaakt… net als overal

Ik kan me wel voorstellen als je dingen buiten de standaard om wilt boeken, dat dan een medewerker die ff wat extra’s kan regelen gewoon super handig is, maar mijn ervaring is, dat je de internet-reisburo’s net zo makkelijk kan bellen of mailen.

Voor mij is het dus duidelijk: internet!! het voordeel in €€€ weegt gewoon niet op tegen de eventuele service, die ik dus hetzelfde ervaar en niet nodig heb gehad (afkloppen)

Heb de laatste paar keer via internet geboekt en geen problemen mee gehad. Moet er wel bijzeggen dat het bij een grote touroperator was. Ga altijd wel eerst de boeken halen en prijzen vergelijken.

Boek de laatste jaren alles via Internet. Dat gaat altijd prima. Kijk wel uit of een reisorganisatie ANVR/SGR aangesloten is.

Ik boek de laatse jaren ook meestal via internet. Zo ook mijn laatste vakantie. Kon daar geen 2 kamers boeken via internet( komt wel) dan maar even bellen. Alsnog telefonisch geregeld + € 15 webkorting.

Waarmee ik niet wil zeggen dat men nu het reisburo links moet laten liggen, want er zullen toch altijd mensen zijn die het liever via een reisburo doen, of geen computer hebben.

Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden, door een reis via internet te boeken. Ik vind het ook reuze gemakkelijk en de info zoek ik zelf wel op.

Ik boek eigenlijk altijd via internet. Voor mij veelal de goedkoopste manier. Ik boek ook altijd alleen maar een ticket zonder accomodatie, ook wel campingvlucht genoemd.
Ook boek ik altijd via Cor***don, tot nog toe, voor zo ver ik kan vinden de goedkoopste in losse vliegtickets.

Ik werk op een reisbureau, dus voor mij is de keuze dus makkelijk. Ik boek mijn eigen reizen (met korting:nod:) op mijn eigen reisbureau.
Gelukkig zijn er nog een heleboel mensen die hetzelfde doen, maar ik weet ook dat er goedkopere aanbieders via het internet zijn, die op het reisbureau niet verkocht worden. Mijn ervaring is ook dat er bij ons ook wat klanten het internet geprobeerd hebben, maar toch liever weer bij ons boeken, omdat ze het prettig vinden een tussenpersoon te hebben. Ieder zijn ding en ons reisbureau loopt gelukkig nog steeds super!!!

Ik sluit me aan bij Dece…

Reisbureau, maar idd om erop terug te kunnen vallen. Wij hebben met de familie meerdere malen online geboekt(telefonisch) maar er is toch vaker eea misgegaan…

En die €20 extra, ja lekker belangrijk op een vakantie die meer dan weet ik veel hoeveel € kost!!

Precies Beps!!! Ik heb nog nooit wat via internet geboekt!! Weet niet, ga liever naar het reisburo. :tongue: En nu al helemaal

ja klopt ja, op ik weet niet hoeveel euro’s
maar op een reisje van een week, in de winter naar turkije voor maar
€ 120 dan is het ineens best veel

owh en nog ff voor de duidelijkheid,… ik heb echt nix tegen reisburo’s ofzo hoor!! tis alleen voor mijn reizen gewoon te duur. via internet vind ik toch altijd iets goedkopers en het aanbod van de reisorganisatie’s die via reisburo’s te boeken is, is gewoon niet wat ik zoek…

Tegenwoordig vind je wat de reisorganisatie bij reisbureau aanbiedt ook op de site zelf van de reisorganisatie.

Zo hebben wij vorig jaar onze vakantie naar Turkije via de site van Arke geboekt en konden aangeven bij welke reisburo wij de tickets wouden ophalen en degelijke.

@Bloem: snap je volkomen…maar als het me alleen die €20 extra kost(zoals afgelopen keer naar Kusa) dan maakt het me niets uit!

En wat een ieder ook vind hoor, ieder zn eigen keus toch!!

Ik heb beiden gedaan, en tot nu toe geen verschil gemerkt, via internet geboekt, maar ik bel wel altijd er achteraan, maken ze geen probleem van. Dit jaar bij Iris travel geboekt, die ging failliet toen ik op vakantie was, dat werd door de sgr opgelost, dus ik heb geen schrik van internet boeken, alleen hoor in van sunw*b wel al geregeld klachten, over tickets die heel laat pas op de email komen en ze geen tijden doorgeven van de vluchten als je boekt, dat vind ik nu weer jammer.

Viva, maar niet elke touroperator heeft de tijden al bekend bij boeking. Oad bijvoorbeeld kan de tijden pas 3 weken voor vertrek aangeven…

Wij hebben dit jaar al een voorboeking gedaan bij Sunjets. Is de eerste keer, zien wel of het lukt. Er kan nog van alles veranderen, data, prijs, enz. Maar dat kunnen we gratis veranderen of annuleren als het moet.

De laatste jaren hebben wij altijd via internet geboekt, nog geen problemen mee gehad.

ik boek ook nog steeds via het oude vertrouwde reisbureau.

gezellig met een kopje thee je vakantie boeken.
en kletsen over je vakantie :slight_smile:

heerlijk !!!

Ik heb jaren achtereen bij een “vertrouwd reisburo” ( Toerk**) de vakantie’s geboekt, maar ik heb nog nooit koffie of thee gehad. Hoeft ook niet hoor, daar niet van. Zit al in de prijs. :wink: