@ rachel een ontzettend goed topic !! 
ikzelf boekte ‘vroeger’ altijd via een reisburo. Mijn 1e turkije vakantie via het reisburo geboekt, want ik had echt geen idee wat ik wilde. Het werd Turkije. Op de eindafrekening € 20 voor kosten. Okey. De reis erna, vooruit, ze had me zo goed geholpen en weer terug, ik gun haar die € 20 wel
3e keer Turkije, via internet opgezocht en toch besloten ook weer via het reisburo te boeken. Dat was de laatste keer, in 2005
Daarna ging ik op zoek naar goedkope losse tickets en die zijn gewoon niet via het reisburo te krijgen, dus online geboekt bij germanwings. Geen centje pijn, e-ticekts, nix mis mee.
Daarna via internet gezocht naar een leuk pakketreisje en via bepaalde site’s ben ik echt gewoon honderden euro’s goedkoper uit dan de reizen die ze aanbieden bij het reisburo.
Zo heb ik al heel wat reisjes gemaakt via internet en nooit problemen gehad. keurig netjes de e-tickets gekregen en als er iets is, je mailt 1x en hebt met een uurtje of 2 antwoord.
Ik heb ook mn wereldreis via internet geboekt. De reisorganisatie vroeg € 2.000 meer dan hoe ik het nu geregeld heb… dan zoek ik het zelf wel uit via internet, dat scheelt zoooo veel!!
en ik denk dat er minder fout gaat, met het overnemen van namen van een internetsite/ mail, dan dat je het opnoemt en het daarna doorgebeld wordt. Je moet het toch altijd zelf goed controleren!
de lol is er bij mij niet minder om! of ik nu het telefoontje krijg, dat ik mijn tickets kan ophalen bij het reisburo of dat ik een email krijg en ze uit kan printen, maar voor mij niets uit!!
en als ik dan hoor, dat Jac via een reisburo geboekt heeft en toch via teletext moet vernemen dat d’r vlucht ge-annuleerd is (4 uur voor inchecktijd) dan maakt het volgens mij niets uit.
ook op een reisburo worden fouten gemaakt… net als overal
Ik kan me wel voorstellen als je dingen buiten de standaard om wilt boeken, dat dan een medewerker die ff wat extra’s kan regelen gewoon super handig is, maar mijn ervaring is, dat je de internet-reisburo’s net zo makkelijk kan bellen of mailen.
Voor mij is het dus duidelijk: internet!! het voordeel in €€€ weegt gewoon niet op tegen de eventuele service, die ik dus hetzelfde ervaar en niet nodig heb gehad (afkloppen)