Ik ben gisteren bij het reisbureau geweest en mij werd meegedeeld dat ik niet kan boeken voor mij (nederlandse woonachtig in NL) en mijn partner (Turk woonachtig in Turkije). Wij hebben geen boterbriefje…
Men vertelde dat er een nieuwe wetgeving is en dat zij niet voor mij kunnen boeken.
We zijn nu beide hard op zoek naar info, maar er is weinig te vinden.
We hebben wel wat back up plannen. Maar het fijnst zou zijn: Ik boek vlucht(1 persoon) + hotel (2 personen)
Kan iemand hier mij iets wijzer maken?
Alle info is welkom, ik kan nauwelijks iets vinden op internet.
Silly: Ik plaats je topic door naar Turkse Liefdes. De dames daar zullen je meer kunnen vertellen hierover!!!
Er blijft een week lang een ‘redirect’ staan, zodat je het weer vinden kan
Silly me, kan je vriend zelf waar je zou gaan verblijven niet op zoek gaan naar een hotel voor jullie beiden? Dat lijkt mij nog altijd de beste oplossing, en het hotel dus niet boeken via een reisbureau maar gewoon dat je vriend het vastlegt…
denk dat vele meiden het hier zo doen, ik heb het in elk geval al een paar keer zo gedaan en nooit problemen mee gehad, dan boek jij gewoon je vlucht, en betaal je achteraf je vriend gewoon de helft van de kamer terug! Denk dat zij zelfs nog goedkoper kunnen boeken dan dat je het via reisbureau doet! Succes!
Je bent een schat dat je zo snel reageert!
Ik was zoooo teleurgesteld.
Hij is zelf ook al druk info aan het vergaren. Maar dat moet allemaal onder werktijd door voor hem ( de bekende lange werkdagen)
Ik zal je advies aan hem doorgeven en hopelijk kunnen we dan onze vakantie vieren zoals wij het samen bedacht en gepland hebben.
Mij werd dus verteld: nee, zoiets kunnen we niet voor je boeken.
Zelfs al zou je dit voor elkaar krijgen, kun je bij het inchecken grote problemen verwachten. Omdat ze een bewijs van huwelijk willen zien.
Kun je dat niet aantonen gaat het feest niet door en ben jij je geld kwijt.
We hebben uiteraard de hele dag al contact (verliefde smiley) en hij probeert al met allerlei personen in contact te komen.
Ik had hem ook al voorgesteld: misschien als jij vanuit daar…
Maar je hebt geen idee hoe men bleef benadrukken dat het niet kan en mag, vanwege nieuwe wetgeving.
En ik dacht maar… maar ik ben toch niet de enige in deze situatie?
Voelt zooo oneerlijk.
Wij willen graag in Lara samen tijd doorbrengen. Dit is voor hem de beste optie.
Nogmaals bedankt voor je reactie.
(spelfouten?: ik ben een beetje uit mijn doen, sorry)
Geen probleem hoor!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van die nieuwe wetgeving niet op de hoogte ben… het kan wel zo zijn hoor, vele hotels willen het ook gewoon niet, vooral niet in het hoogseizoen. Maar er zullen zeker wél hotels zijn waar jullie wél terecht kunnen. Zoals ik al zei, ik en men vriend zijn meermaals samen op verschillende hotels geweest en nooit enig probleem ervaren! Heb ook nooit iets gehoord van dat je getrouwd moet zijn! Dit is wél zo in Egypte en denk ook Tunesië, maar voor Turkije heb ik het toch nog nooit gehoord…
Het is inderdaad wel zo dat hij het beter boekt, dat hij eens gaat rondkijken voor een hotel waar ze er geen probleem van maken, en dan kan je ook gewoon van je vakantie genieten. Stel dat jij hier een hotel boekt, en hij blijkt niet welkom te zijn… dat zou niet zo leuk zijn natuurlijk!
Dus, gewoon hem laten zoeken naar een hotel en jij boekt dan gewoon het vliegticket van hieruit, dan kan er geen enkel probleem zijn ;)!
Ik weet dat het gaat lukken. Ben ik van overtuigd.
Maar toch fijn om even te kunnen delen!
Van Egypte en Tunesie was ik ook op de hoogte.
De wetgeving is vrij nieuw ‘zei de dame van het reisbureau’.
Ik wil je bedanken voor je reacties.
I was a woman on a mission,
now he is a man on a mission.
ik hoef nu alleen voor een ticket te zoeken. Hij doet de rest.
Nogmaals superbedankt. (ik heb wel eens gelezen op ‘vakantieliefdes’ geloof ik, ik herken je naam!)
Ja het gaat zeker wel lukken hoor maak je maar geen zorgen!
& hihi, kan wel zijn dat je men naam herkent altijd welkom om mee te praten in het turkse liefdes topic :)!
Trouwens misschien nog een tip voor je vliegtickets…Het is meestal goedkoper online dan via een reisbureau! En er zijn ook websites (ik weet niet of ik hier de naam mag zeggen, als je het wil weten kan ik je altijd prive contacteren) die goedkoper zijn meestal dan de websites van echt de grootste/meest bekende reisbureau’s!
En je vriend een hotel laten zoeken zoals fieeh al zegt kan een goede oplossing zijn! Ook kan je misschien online een hotel boeken, maar op voorhand mailen met de vraag of het effectief een probleem is of niet? en dan zeker die mails uitprinten en meenemen…
Dat je getrouwd moet zijn hangt van hotel tot hotel af ik heb het al een paar keer gehoord maar evengoed heb ik al veel vaker gehoord dat er geen problemen zijn, ik en mijn askim zitten gewoon voor de derde keer in een ander hotel in bodrum deze zomer en deze winter zijn we ook samen op hotel geweest in Istanbul!
Er is volgens mij helemaal geen wetgeving, alleen doen touroperators het zelf niet meer omdat ze geen risico willen lopen… Je kan inderdaad geweigerd worden… Ik werk zelf op het reisburo en steeds minder touroperators doen het…
2 weken geleden sprak ik met iemand van een touroperator en zij gaf aan dat het inderdaad door hun bestuur niet mag, maar je mag het op eigen risico wel boeken… (ik dan he)
Voor Turkije moet je ook getrouwd zijn, alleen de toeristenhotels doen een oogje toe,maar zodra je buiten de toeristische gebieden komt, is het moeilijker, wij zijn wel eens bijna een hele nacht doorgereden om maar ergens te kunnen slapen!
Pookie, bedankt voor je reactie.
De tip om van te voren te mailen vind super.
Ik was even een beetje lamgeslagen en ben daar zelf niet opgekomen!
Fijn trouwens om te horen, dat jullie al regelmatig samen de vakantie hebben doorgebracht, zonder problemen. Net als Fieeh.
Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de websites, dus als je een prive bericht zou kunnen sturen, graag!
Mexx, zo zie je maar weer… Ik ken zelf niemand die bij een reisbureau werkt, dus dat soort info heb ik niet. Bedankt!
Torum, dat is niet niks! Zoals het eruit ziet, zullen we echt in touristisch gebied verblijven. Dus hopelijk maakt dat het een beetje makkelijker.
Torun: volgens mij hangt dat ook van streek tot streek af hoor, waar ik in bodrum verblijf zijn helemaaal geen toeristische hotels, die zijn veelste duur voor ons! Waar ergens was dat dan?
Silly: ik zal je eventjes een prive bericht sturen dan!
Warempel ook in Istanbul bij de kleinere hotels en in het oosten en zuid-oosten uiteraard, we konden ook niet 2 x voor 1 persoon boeken, wat mij nogal handig leek, maar dat zou de politie ook niet goed vinden!
In cappadocie was het weer geen probleem, dus idd erg streekgevoeilig.
Ik en mijn askim willen ook graag eens naar Istanbul gaan en hij had al eens hotels afgebeld en er waren er daar ook die zeiden dat het niet ging omdat we niet getrouwd waren.
Ik heb in Lara gewerkt als hostess Eigenlijk allemaal goede hotels, Saturn Palace vind ik persoonlijk niet zo super en de Karvansarai stond niet in onze brochure, maar heb er ook niet zo’n positieve dingen over gehoord :s Mijn favorietjes waren de Titanic en Melas Lara
Hey wat leuk! Want ik wilde eerst naar Limak, maar ik heb ook uitgebreid gekeken naar Melas vandaag!
Ik heb me al een beetje opgedrongen in jullie topic net, dus mogelijk ga ik je daar nog wat vragen stellen, als je dat goed vind.
Is natuurlijk heel handig voor mij dat je net in Lara gewerkt hebt!
Heb vanavond weer 4 uur online gezeten met mijn vriend. en we maken ons geen zorgen meer. We hebben een plan. Én een back up plan, haha.
Maar hoe beter geïnformeerd, hoe meer problemen we kunnen voorkomen/uitsluiten.
Ik hoop in ieder geval gauw een definitieve datum te hebben.
Mijn vriend is vandaag ook de godganse dag bezig geweest met dit ‘probleem’. Hij heeft ook contact gehad met iemand die hij van vroeger kende (uit militaire dienst) die nu ook iets met reizen van doen heeft. Die heeft al gezegd: ik help jullie graag als het niet lukt.
Klopt in turkije moet je bij sommige hotels of appartementen ook gewoon getrouwd zijn, want het is gewoon haram om een kamer saampjes te delen (lees bed) als je niet getrouwd bent, maar er zijn er velen die er niet moeilijk om doen. Ben verschillende keren op de dag zelf in istanbul opzoek gegaan naar een hotel met mijn ex askim en gewoon kamer gekregen. Echter in bursa zou het niet gelukt zijn.
Silly me, je hebt eigenlijk alle antwoorden al gekregen. De jongens in turkije helpen elkaar meestal wel met een goed adresje en ben je goedkoper uit en idd wat pookie al zei, online zoeken naar het goedkoopste ticket is een hobby van vele en vaak ook een goed redmiddel als je even in een dipje zit dan ga je fijn kijken wanneer je weer kunt vertrekken en zo ben je goed op de hoogte van alle maatschappijen. Er is hier ergens een topic te vinden, wie waar boekt, maar de naam ben ik vergeten,maar kom je wel tegen!
veel succes en soms word het pas op de laatste dag geregeld, geen angst daarvoor dat is typisch turks
Limak is ook wel tof, goede reacties van de klanten altijd. Ik ken het niet zo heel goed omdat ik er niet zo vaak infomeetings heb gegeven. Weet wel dat er toen een Nederlandstalige guestrelation was, maar daarvoor werkt die daar nu niet meer.
Maar Melas Lara daar kwam ik super graag, het personeel was daar altijd zo vriendelijk en behulpzaam! Ging er ook regelmatig eten. Nu ik erover bezig ben, krijg ik terug zin om daar nog eens te gaan eten
Oh en er is ook een patisserie aan de bar die een groot deel van de dag open is. Denk van 10 uur tot 17 of 18 uur. Njammie, het water komt me al in de mond