Niet in dezelfde hotelkamer slapen

hoi!
Een tijdje geleden wou ik een reis boeken naar Turkije bij een touroperator in België. Aangezien men vriend in Turkije woont, wou ik voor mezelf een vlucht boeken en voor ons samen dan gewoon een hotelkamer. Toen begon de vrouw van het reisbureau allemaal vragen te stellen of men vriend een Turk was en of we allang samen waren… Ik dacht daar heeft ze toch geen zaken mee! Bleek dus dat ik geen kamer kon boeken voor ons 2 omdat het volgens het hotel niet was toegestaan dat we samen in 1 kamer verbleven omwille van ‘religieuze redenen’. Enkele dagen later ging ik naar een ander reisbureau (met Turkse eigenaars) waar ik men vlucht en hotel (zelfde hotel als bij het eerste reisbureau) apart heb geboekt en toen was er ineens geen probleem. Niemand die vragen stelde en de kamer staat nu dus op onze beide namen geboekt. Heeft iemand anders dit ook al ooit aan de hand gehad? Laat het me weten :slight_smile:

groetjes!!

Dit is een vrij bekend probleem, vooral grotere touroperators willen hier weleens moeilijk over doen. Ik boekte vaak via Corendon en daar was het nooit een probleem. Het is wel even goed om te melden bij je boeking, met name de ‘luxe’ all-inn resorts willen, om welke reden dan ook, vaak geen buitenlands meisje en turkse jongen op 1 kamer.

Ik was in Oktober in Denizde en daar was ook bijna geen hotel te regelen,je moest daar echt trouwpapieren tonen om te kunnen boeken.Uiteindelijk kregen we 2 kamers,waar we dus wel op 1 samen sliepen,maar volgens de regels moest dat zo…

Günaydin ,

Ik ben afgelopen januari samen met me vriend in een hotel in Alanya geweest. Ik heb destijds geboekt bij Corendon , omdat ik in het verleden als hostess heb gewerkt in Turkije wist ik dat er hotels zijn die er moeilik over doen , dus ik geef het wel eerst aan bij de boeking.
Corendon doet navraag bj hotel en het is in orde…

Hallokes

Ik ga het nu nog eens proberen, voor de derde keer. Ben telkens mijn bericht kwijt als ik het wil posten!
Ja vervelend hé die religieuze traditie.
Ik ben zelf ook sterk aan het twijfelen of ik in het hotel zou logeren waar askim werkt, of toch beter een ander voor zijn eigen veiligheid en ook beter voor het mijne, zodat hij wel kan blijven slapen.
Heb nog niet geboekt, dus kan veranderen, maar zou bij sunweb boeken. Weet iemand of zij daar goed mee omgaan of niet? Want Corendon heeft dat hotel niet waar hij werkt. Moet dan wel nog effen bespreken met askim welke hotels er in de omgeving liggen!
Hopelijk is het nu gelukt!

@ Nele: zelf heb ik geen ervaring met sunweb. Het is trouwens nog maar de eerste keer dat ik een kamer voor ons beide op voorhand heb geboekt. Afgelopen oktober heb ik gewoon ter plekke in het hotel een kamer betaald voor hem en gewoon een dubbel bed gevraagd zo dat ik toch bij hem kon blijven slapen. Deze keer heeft een reisbureau met Turkse eigenaar alles geregeld voor mij omdat zij de situatie dan in het Turks konden uitleggen en blijkbaar gaat het dan allemaal wat gemakkelijker. Nu ja ik ben al blij dat het gelukt is, nog 10 nachtjes slapen en ik ben weer bij men askim!:zon02:

Groetjes!

Heel herkenbaar allemaal. Ik ga eind mei naar Gumbet me vriend opzoeken.
Toen ik ging boeken bij het reisburo (via Neckerman) eerst gingen we voor een parket korting voor een 2 persoons kamer en dan met één vliegtuigstoel ( want die heeft hij natuurlijk niet nodig) dan moest mijn vriend nog 300 euro betalen voor 2 weken apartement (vond dit echt iets te veel). Toen gingen we via hotelplan boeken. Daar betaalde ik 75 euro meer om een 2 persoons kamer te boeken voor mij alleen. Nou dat ben ik al jaren kwijt als ik alleen op reis gaat. En voor hem kosten het dan 50 euro administratie kosten om hem er bij te laten schrijven voor 2 weken. dus eigenlijk 75 + 50 + 125 euro voor mijn vriend.
Altijd beter dan 300 euro toch!!:wink:
Nu maar hopen dat als ik daar aan komt, we naar binnen mogen :so:

Ik weet wel dat als je daar op vakantie ben je geen jongens mee mag nemen je hotelkamer in.
Er zijn natuurlijk wel eens jongens die de meiden gebruiken en het niet zo nouw nemen met het woord NEE
En als dat nou net in jou hotel gebeurt, is dat niet z’n goede reclame.
En kan je de deur wel sluiten van je hotel.

Ik hoop in ieder geval dat ik kan genieten van 2 weken zon strand en me askim :teeth:

Groetjes Sunshine :zon02:

Wat ook handig is, een vlucht boeken (bij Corendon kun je voor 30 euro meteen het vervoer naar Alanya boeken) en dan via Hotelopia een hotelletje uitzoeken. Niet duur en je boekt gewoon een kamer voor twee personen.

Verder kun je via BEX/OAD ook een reis met persoon ter plaatse boeken. Ze vragen het dan eerst even aan bij het hotel.

Is nadelig want vrijwel altijd duurder dan een pakketreis boeken. Zoals ik al zei, onder meer Corendon kan zonder problemen een Turkse partner erbij boeken

meiden ik wilde even reageren, ook al is het van mij niet meer van toepassing want mijn relatie is over maar kunnen jullie mannen niet een appartemt regelen dan hoeven jullie alleen maar een ticket te boeken, tenminste zo hebben wij dat toenertijd gedaan en zaten voor 2 weken voor 300 euro in een leuk appartement, kijk dat is nog te overzien lijkt mij! Succes ermee allemaal!

Religieuze traditie…,ha ha ha… ik woon zelf in Fethiye en ging in Davraz skien,toen we een hotelkamer boekte met vreemde achternamen en ook nog eens andere achternamen van de kinderen omdat m"n vriendin gescheiden is keken ze ook vreemd,niet te veel vooraf boeken als ze terplekke geld ruiken dan zeuren ze niet.

maar turkse mannen neuken wel alles wat ze versieren kunnen in die all-inclusieve hotels als hun toekomstige vrouw maar maagd blijft,hallo… het is 2009 geen 1009 !

groetjes,Marco

Hey hey hey zo kan ie wel weer. Generaliseren is ook een vak.

je laat in ieder geval merken dat je niet verder kijkt dan je neus lang is :ninja:

hallo Eylem,

Het is niet de bedoeling te generaliseren,maar ik woon hier nu 4 jaar en heb toch echt wel de indruk dat het in de toeristische gebieden aan de orde is,om over de combinatie jonge turkse man met engelse vrouw die qua leeftijd z"n moeder kon zijn maar te zwijgen.
En in het westen zal er niet zo moeilijk gedaan worden over een hotelkamer boeken als in oost-anatolie,zelfs een biertje bestellen in een restaurant in Erzurum was niet mogelijk dat is in İzmir ondenkbaar.

Dan moet je erbij zeggen dat je het over de mannen in de toeristenplaatsen hebt en niet over alle Turkse mannen, dat is nogal een verschil he. En buiten dat, vanzelfsprekend zijn niet ALLE mannen zo, in de toeristische plaatsen kom je ze echter wel veel tegen.

Hetzelfde probleem hebben mijn Syrische vriend en ik in Syrie. Wij wilden nu juist naar Turkije op vakantie omdat we dachten dat daar het probleem niet bestond (volgens een Syrische vriend van hem die met zijn Franse vriendin op vakantie was in Turkije)?
Was eens op vakantie in Egypte met mijn Algerijnse man. Daar deden ze ook moeilijk over. Wij veranderden onze check-in tactiek: ik doe het woord en boek de kamer, pas later doet hij een stap naar voren en laat zijn paspoort zien.

Ik hoop dat ik gewoon gezellig op vakantie kan in Van (Oost-Anatolie) met mijn Syrische vriend???

hallo,

ga gerust kamperen,bij de eerste de beste boer ben je welkom en krijg je een paar appeltjes in je handen gedrukt voor je de tent uitgepakt hebt,kortom hier wordt gastvrijheid met hoofdletters geschreven,maar dan moet ik er wel bij zeggen dat m"n vriendin turks is en als je jezelf verstaanbaar kunt maken gaat het wel wat makkelijker allemaal.

fijne vakantie,

marco

Wij kunnen niet kamperen - mijn vriend is een beetje gehandicapt - wij willen in een hotelkamer. In Syrie moesten we altijd twee kamers huren en dan NOG… Daar ben ik zat van…

@Rosa-Arbil: zolang je niet naar Konya of Gaziantep gaat ofzo maar gewoon in de toeristenplaatsen bent is het, zeker als je vanuit Nederland al geboekt hebt, geen enkel probleem. De hotels maken met name problemen als je al buitenlands meisje met een Turkse jongen daar wil slapen. Alhoewel ik er persoonlijk nog nooit mee te maken heb gehad. Is meer iets voor de grote resorts denk ik

Zie jij Gaziantep als het ultieme voorbeeld van conservatisme?

hoi,

ik was nog nooit daar,maar ga komende zomer met een busje touren en kom er dan langs op weg naar de zwarte zee regio,maar konya is wel streng gelovig en zo ong 100 % hoofddoek.

gr,marco