Samen verblijven in hotel

Even een vraagje. Ik ben officieel getrouwd met een egyptische man en we hebben een vakantie geboekt naar Turkije. Mijn man is moslim en heeft een egyptisch paspoort. Nu weet ik dat als je in Egypte samen in een hotelkamer wilt verblijven je het officiele huwelijkscontract dient te overleggen. Is dit ook zo in Turkije?

Ik denk dat dat per plaats/hotel verschillend is. Mijn vriend en ik waren bij sommige hotels niet welkom (aangezien we niet getrouwd zijn) maar bij anderen vroegen ze er niet eens naar.

Het ligt er idd aan waar je heen gaat, als het toeristisch is, zullen ze er vaak niet eens naar vragen. succes

Mutlu die ervaring heb ik juist wel…In Side is het mij niet gelukt in de normale 5* hotels…

Het beste kan ik dus onze huwelijksakte meenemen, maar deze is wel in het arabisch (getrouwd in Cairo). Heb ook nog een gelegaliseerde vertaling in het engels, ik zal hier ook maar een kopie van meenemen voor de zekerheid.

Dat kan je idd het beste doen, gewoon bewijzen, want je ziet al mijn ervaring is dat het wel kan en de ervaring van angela is dat het niet kan, dus beter het zekere voor het onzekere nemen!! succes!

Wij hebben er nooit problemen mee gehad om samen in een hotel te verblijven, en wij zijn niet getrouwd! Hopelijk jullie ook niet, zal zeker niet als jullie getrouwd zijn :slight_smile: ! Succes en fijne vakantie gewenst!