Mag je wel of niet bij elkaar slapen?

Ik kwam op een ander forum dit onderwerp tegen.
Als je bij je toekomstige/schoonouders slaapt, mag je dan bij elkaar slapen? De ervaringen waren heel verschillend. Maar t viel me op dat t bij de meeste niet mocht, voor er verloofd of getrouwd was.

Mijn ervaring is dat toen wij nog verloofd waren, we niet bij elkaar mochten slapen, zonder toezicht, ookal was dit een dutje na een busrit van ruim 10 uur. Broerlief lag gezellig bij ons in de kamer te slapen, en we mochten ook niet naast elkaar, We hadden ieder ons eigen matje, om t zomaar ff te noemen. Het voor mij toen geen punt, omdat t maar om een paar uurtjes ging.

Maar wat als je bij je schoonouders op vakantie bent? Slaap je dan samen? Of lig je de gehele vakantie apart?
En wat betreft zoenen en hand vast houden? Kan dat waar je schoonouders bij zijn? Of liever niet?

Dit is iets waar ik de eerste keer vooral heel benieuwd naar was. Maar aangekomen in Turkije en in zijn huis werd mij al snel de kamer gewezen waar ik zou slapen. Maar s’avonds kwam mijn vriend daar ook gewoon, en we konden gewoon samen slapen. Wel de deur op slot, want anders dan loopt zijn moeder s’morgens gewoon binnen. :wink:

Verder zoenen doen we niet waar zijn ouders bij zijn… handen vast buiten wel gewoon… Maar we zoenen eigenlijk niet waar zijn familie bij is, of in zijn dorp/stad…

ik heb niet bij zijn familie geslapen maar ik weet nu al dat dat dus echt niet doorgaat bij elkaar slapen. pas na het huwelijk.
en handje vasthouden en askim of canim zeggen en zoenen met ouders erbij absoluut niet.
hij knuffelde mij wel enzo bij zijn oom en tante.
op straat zoent hij me wel maar kykt daarna wel snel om zich heen of iemand het gezien heeft. maar ik denk dat als we in zijn dorp zijn hij echt niet gaat zoenen maar wel hand vasthouden.

Ik had de eerste keer voor ik kwam gevraagd of we bij elkaar mochten slapen of niet, zodat ik rekening kon houden met slaap kleding… wat ik normaal niet gebruik, zijn antwoord was natuurlijk slaap je hier, maar zo natuurlijk als dat hij dat vondt, vond ik dat niet. Daar aangekomen stond de bank op zijn kamer opgemaakt voor mij. Natuurlijk niet op geslapen, maar toch elke ochtend maar weer netjes opgemaakt voor je weet maar nooit. NU nog steeds altijd ligt de bank opgemaakt, maar ik denk dat ze het best weten, want ze zien soms de matras op de grond liggen terwijl wij beneden aan het ontbijten zijn. Ach inmiddels is het denk ik meer voor de buurt dan voor zijn ouders.

Mijn vriend en ik slapen al vanaf het begin van onze relatie samen.
Zijn ouders hebben er nooit een probleem van gemaakt en eigenlijk hebben we het er ook nooit echt over gehad.
Ik heb nooit van hem gehoord dat zijn ouders hier dingen over gezegd hebben

Wij slapen ook van dag één samen, is bij hem vanzelfsprekend.

Ook knuffelen en kussen gebeurt in bijzijn van de familie en op straat, op de luchthaven, … Zijn moeder dwingt hem zelfs om mij eens vast te pakken :smiley:

Wij mochten gewoon bij mekaar slapen vanaf dat we bij mijn schoonouders zijn gekomen. Het schijnt wel dat mn schoonmoeder mn man wel eerst heeft gevraagd of hij wel echt met mij wilde trouwen, ja was zijn antwoord, nou dan was het geen probleem haha!

Bij ons ook nooit een probleem geweest vanaf het begin samen geslapen al was dat toen in een heel klein 1 persoon bedje wel super romantisch :wink: maar na een aantal nachten begint het krap te worden :smiley: Zoen en klef doen ja dat doe ik ook niet in Nederland dus ook niet hier wel is het zo dat we regelmatig lekker samen op de bank zitten en het komt weleens voor dat we elkaar een zoen geven maar dat doen anne en babba ook waar wij en dede bij zijn dus geen probleem in deze familie om te uiten dat je gek bent op elkaar. Wel fijn die vrijheid moet ik zeggen.

mijn askim zegt ook dat we gewoon bij elkaar mogen slapen. En toen ik er van de zomer was en zn vader was in het hotel aan het werk en liep bij ons noemde hij me gewoon askim en hield ie mn handje vast enzo.

Ik heb er geen idee van eigenlijk :smiley: ben nog nooit bij z’n thuis blijven slapen, al vragen zen ouders wel telkens of we niet blijven slapen … dus ik veronderstel dat het ook wel geen probleem zou zijn, zegt askim toch :smiley: , maar ik ging liever telkens terug naar het hotel … ik sta toch wel op men toilet en douche :smiley: hahaha, dus blijf er liever niet slapen … zeker niet als we op voorhand ook al hotel betaald hebben, dan vind ik het zonde van het geld …

Nu, toen we er vorige keer waren, zijn we wel even overdag naar askim zijn kamer gegaan, en toen kwam er 1 van zijn kleine neefjes binnengevallen, maar we lagen gewoon op zijn bed, ik in zijn armen, niks ergs, dat kleine neefje meteen naar de familie lopen :smiley: haha, vond ie zo vreemd om ons zo samen te zien :smiley: ! Dus ze zijn het er zeker niet gewoon om iedereen in het openbaar te zien knuffelen of kussen!

haha fieeh DEUR OP SLOT!!!

Oh en over handjes vasthouden enzo, handjes vasthouden en knuffelen is geen probleem bij zijn familie in de buurt, kussen liever niet. En we zeggen ook gewoon alle liefkosingsnaampjes tegen mekaar als ze er zijn.

hey,
even een vraagje, heb je in turkije ook een soort ‘‘orfi contrac’’ (contract dat je officieel een relatie hebt, waardoor je samen in 1 kamer mag zijn)?
ik heb namelijk een tijd een relatie gehad met een egyptenaar waar je dat eigenlijk moest hebben en zo niet betaalde je meer voor de kamer/appartement. In n hotel is/was het sowieso niet toegestaan.
ben dus gewoon even nieuwschierig!
sowieso is het in dit geval een stuk lastiger in egypte denk ik. mijn toenmalige schoonouders wilde me in het begin nieteens ontmoeten. ik heb in de tijd dat ik daar was in een hotel geslapen. als ik alleen het hotel uit wilde gaan moest er politie ter begeleiding met me mee!
ja kusje op straat was er dus echt neit bij. in t huis van zijn tante was ik wel welkom, maar konden we ook niet echt alleen samen zijn. de enkele secondes dat we dat wel waren gaven we stiekem en snel n kusje. hihi
groetjes

Hoi suusemie, nee hoor in turkije is dit niet nodig!! :smiley:
wow wat een strenge regeling in egypte zeg!!

ja niet normaal zelfs. heb in de laatste maand dat ik in egypte was zelfs meegemaakt dat mijn ex aangehouden werd door de politie op straat, omdat we geen contract hadden en wel hand in hand liepen. nouja in de 2 jaar en 4 maandne heb ik het dus heeel laat pas wat van gemerkt. maar ik weet dat er andere geweest zijn die heel snel al aanhoudingen had van de politie.
Het beste is om op straat geen kusjes te geven en hand in hand eigenlijk liever ook niet, om op die manier respect te tonen voor de cultuur en de andere mensen daar. gelukkig kkon ik wel gewoon de hand van mn toenmalige vriend vasthouden haha.
voor zxover ik een beetje rondgelezen heb, heb ik het idee dat turkije toch een stuk vrijer en opener is dan egypte!

Mag ik vragen waarom het zo streng is dan?? Waarom moest er politiebegeleiding mee wanneer je het hotel uit kwam?? Zat je niet in een toeristische streek dan? Want ik kan me niet inbeelden dat ze dit met toeristen zo doen, toch??
Jammer dat je schoonouders jou niet wilde accepteren … gewoon omdat je westers bent? Omdat je van Nederland komt?
Nu, in turkije zijn er ook zeker en vast nog families die voor hun zoon een turks meisje willen zoeken … (en voor hun dochter een turkse man) , maar van de meiden die hier aanwezig zijn heb ik toch nog niet echt gemerkt dat de schoonouders zo negatief tegenover de relatie staan, integendeel zelfs!!

dat was inderdaad in een drop waar totaal geen toerist te bekennen was. de politie was er voor mijn veiligheid. ik kon wel alleen weg samen met mijn ex en zn zusje, maar dna moest alles opgeschreven worden waar ik naartoe ging, telefoonnummer hoelaat ik weer terug zou zijn.
in de toeristische gebieden kon ik gewoon alleen over straat gelukkig ;). maarja daar is dus wel politie die je soms kan aanspreken.

Mijn schoonouders kende het dus helemaal niet: een ‘‘westerse’’. ze geloven alles wat ze op de tv zien en hebben dus een heel erg slecht beeld van de westerse vrouwen. uiteindelijk heb ik zijn ouders wel ontmoet en waren ze ook gewoon aardig tegen me, maar we zaten alsnog met de taalbarriere. mijn ouders hebben t trouwens ook erg moeilijk gemaakt, want die zagen mij ook liever niet met een egyptenaar.
er zijn ook veel familie’s in Egypte die in die zin wat opener zijn hoor, maarja uit zo een drop is het erg lastig…

wooooooooooooow wat een geluk dat mijn askim niet in egypte woont, dat is echt een stuk strenger, maar eigenlijk de meeste islamitische landen, wat dat betreft past turkije heel best bij de EU aangezien ze er lang neit zo mee bezig zijn! Maar dan voel je je ook niet vrij als politie je moet begeleiden…bah zou niks voor mij zijn ik moet kunnen gaan en staan waar ik wil…

Wooow, wat is het streng in Egypte, ben ik blij dat mijn askim inderdaad uit Turkije komt. En zoals fieeh zegt, hier op het forum zijn de meeste ouders van de askimmen heel enthousiast, ik heb zijn ouders nog nooit gezien en toch krijg ik al elke keer een ’ zeg hallo tegen haar.’