Problemen bij de reisorganisators

Beste lezers,

We worden nu opgeschrikt door’‘alarmerende’'verhalen van failliete reisorganisators;Iris travel,Speed travel,enz.

Graag reacties van de gedupeerden die wachten op een terugvlucht;we leven mee met jullie hier als achterblijvers…

Groetjes,

Hans.

viva meldde dat via de sgr alles voor haar regelt is. zij heeft nog 2 weken te gaan in alanya en had met iristravel geboekt…
de sgr heeft alles voor haar en haar gezin geregelt zei ze, dus ze geniet nog vollop van de rest van haar vakantie

Goedenavond.

Het zal aan mij liggen, maar ik had/heb nog nooit van Siba gehoord.

Maar als het ook zo is, is dat weer een klap voor de toeristenindustrie naar Turkije, wat ik heel jammer vind. :hihi:

Zou Hans niet Jiba bedoelen?

nee
dat lijkt me toch een flinke typfoute dan
denk toch echt dat Hans Pasa Tours/ Siba Tours bedoelt…

Hier in België gaan er stemmen op om de erkenning van Corendon te laten intrekken, wegens de herhaalde wantoestanden, zowel met de vluchten als bij de plaatselijke vertegenwoordigers.

Wat is er met Pasa Tours aan de hand dan??? Mis ik weer iets?

Die zijn toch al een jaar failliet

Nee,Cynthia,mijn’‘bronvermelding’'had het van horen zeggen,dus bij deze,heb het topic aangepast.

Groetjes,

Hans.

Aaaah ik dacht al!! Ik mis iets hahaha!!!

Maar goed ik hoop dat het nu weer ff stopt!! Ik las trouwens in de vakbladen dat Iristravel misschien een doorstart gaat maken… Maar ze zijn daarover in onderhandeling…

x

ja hahhaaa
leuke aanpassing!! nu slaan die andere pist natuurlijk nergens meer op!! hahahaha :biggrin:

maar goed, blijkbaar zijn er weinig gedupeerden dan?

Hier de site van SGR:

http://www.sgr.nl/start.asp

Er schijnen nog mensen in Turkije te zitten die op een terugvlucht wachten.

Groetjes,

Hans.

Ik had helaas geboekt bij Vakantieknallers, deze had geboekt bij Maxisun en die zijn dus ook failliet. We vlogen met Fly Air.
Terugvlucht ging niet door, host Kadir heeft hele dure terugvlucht geboekt voor ons bij Turkish Airlines.
Van te voren had ik wel gecheckt of VK en Maxisun SGR waren, dit was wel het geval, maar SGR doet helemaal niks!! Vakantieknallers is niet failliet zegt SGR, maar VK zegt, je moet bij SGR zijn, heerlijk spelletje wordt er gespeeld. Ondertussen ben ik heel wat eurootjes lichter.
Goh Hans, ik heb niet aan jou gedacht toen ik in Side was, misschien had jij me kunnen helpen.

Wat een toestand allemaal. Turkije komt weer prachtig in het nieuws!!
Ik persoonlik vind dat de SGR een betere format moet opzetten, om nieuwe aanmeldingen van reisbureau`s beter te screenen.

Groetjes Rachel

En daar ben ik het helemaal mee eens. Ik had gecheckt of ze ANVR en SGR waren en dat was het geval. Hoe ver moet je gaan als consument?

Angel Tours Europe in Rotterdam is de zevende Turkse touroperator die dit jaar afstevent op een faillissement. Naar aanleiding van meldingen van consumenten en leveranciers heeft de SGR vastgesteld dat bij het bedrijf sprake is van financieel onvermogen.

De SGR heeft per 20 augustus het deelnemerschap van Angel Tours beëindigd.
Angel Tours Europe is nog maar sinds 27 juni dit jaar aangesloten bij de SGR, zegt directeur Piet Hein Debets, die nog geen inzicht heeft in de omvang van de schade. ‘In theorie kan het niet zoveel zijn, omdat alleen boekingen vanaf 27 juni zijn gedekt. Maar het is toch weer geld.’

Slechte zaak
Angel Tours is de zevende Turkse touroperator die dit jaar in de problemen komt. Debets: ‘Dit is een slechte zaak voor Turkse touroperators en voor Turkije als bestemming.

reisrvue

vraag me dan af aan welke criteria je moet voldoen om bij de sgr aangesloten te kunnen worden als een reisorganisatie binnen 2 mnd daarna failliet kan geraken?

Ik was 5 dagen in turkije toen iris travel failliet ging, de plaatselijke agent pennisula die de honneurs waarnam voor iristravel, had net alle mensen van maxisun weer terug kunnen sturen. Ik heb er niets van gemerkt, mijn terugvlucht had ik al gemeld, en op de dag van vertrek stond keurig het busje op mij te wachten, ook stonden wij gewoon op de lijst van onurair, geen vuiltje aan de lucht dus, maar op de luchthaven van Antalya was het een heel gedoe met sommige mensen die stonden niet op de lijst, hadden verkeerde tickets en sommigen konden gewoon niet mee terug. Het ligt dus ook een beetje aan de agent ter plaatse.

Door de problemen met de failliete reisorg. ging ik een dag later terug. Alles werd prima geregeld door Jantalya reizen. Hier boek ik altijd m’n vluchten. Jan doet dit echt perfect en met een heel persoonlijke benadering.