Turkije Met Iris Travel Klacht

Wie kan ons helpen?! Wij zijn in conflict met een reisorganisatie uit Utrecht die reizen verkoopt via internet naar Turkije. Dit is allemaal lowbudget, maar wel in sterren hotels. Deze reisorganisatie is niet aangesloten bij de SGR en de geschillencommissie. Hierdoor sta je dus met lege handen als er zich een probleem of geschil voordoet. Wij hebben echt alles meegemaakt; overboeking van hotel, in lagere klasse hotel terecht komen, all inclusive bestond bijna niet meer, wij waren de laatste gasten in het hotel en werden eigenlijk meer als last gezien, zwembad was gesloten en werd niet meer schoongemaakt, poolbar was dicht, in totaal 5 dagen geen warm water in hotel kamer, buffet was weggehaald en s’avonds kreeg je een bordje voor je met smac en gepureerde aardappelen, meestal koud en de salade moest je maar niet meer nemen want die was van 5 dagen terug!!! Vragen stellen aan de reisleider kon je niet, en afspraken die je telefonisch maakt komt hij gewoonweg niet na. Het voorstel van IRIS TRAVEL is dat wij ieder € 35,- terug krijgen voor de geleden schade en 5% korting bij de volgende reis. De reis koste meer dan € 1100,- Ik ben bij de rechtsbijstandwinkel geweest en die zeiden dus dat zij er weinig aan konden doen en alleen de weg naar een civiele rechter open staat. Daarnaast het programma KASSA ingelicht alleen daar heb ik nog niets van vernomen… De vraag dus; is er iemand die nog een idee heeft! Wat kunnen wij nog meer doen om ten eerste een excuses en ten tweede een rechtvaardig gedeelte van de reissom terug te krijgen!!! Groet M&M

Hoi,

misschien is "kat in de zak"nog een idee om in te schakelen.

Wij waren ook eens overboekt door Corendon ,wij hadden het verder prima naar ons zin,maar er waren mensen die toen het programma "de kat in de zak"hadden ingeschakeld en dat is toen uitgezonden en die mensen hebben toen een vergoeding gekregen.

Succes!

Groetjes Tonny

uhmmm…volgende keer maar gewoon boeken bij n touroperator die wel bij sgr en anvr is aangesloten iig, ik denk dat je helaas geen poot hebt om op te staan…maar welk hotel was het als ik vragen mag?

Dit was het Erden hotel in Marmaris! Marmaris en de omgeving zijn heel mooi. Verder zijn er hele aardige mensen alleen is het bij dit hotel helaas de omgekeerde wereld! De host van “Black en White” is ook van een andere wereld, helaas, daar spaar je dan voor… Nu zijn wij al weer twee weken verder en van de reisorganisatie niets meer vernomen! Wij gaan wel door hoor. Wij wachten op stap één, en dat is excusses van de reisorganisatie, daarna gaan wij het over geld hebben. Daarnaast als je vraagt om de reisvoorwaarden krijg je die ook niet toegezonden…Echt een afrader…

Zo ongeveer alle consumenten organisaties weten nu hoe het in elkaar steekt, denk aan KASSA, In je recht en RADAR, die ben ik nu nog van informatie aan het voorzien, misschien komt daar nog iets uit. Laten wij het in iedergeval hopen! Typ iris travel maar eens in en zie de klachten! echt erg gewoon!

volgens mij is er op dit forum al eens eerder een topic over geweest, dus zoek die eens op. en op de prikpagina’s van turkije.pagina.nl en geenreclame.nl e.d. zijn er ook verschillende topics over.
kijk daar eens naar wat mensen hebben geschreven en misschien heb je er wat aan.

ik zou inderdaad, als je er met iris travel zelf niet uitkomt, een tv programma inschakelen, of mensen zoeken die hetzelfde hebben gehad met iris travel, als een programma jouw klacht alleen niet accepteert. misschien bereik je met meer mensen ook meer :slight_smile:

heel veel succes