Net zoals velen ben ik ook druk bezig mijn zomervakantie uit te zoeken. In eerste instantie ben ik bij Iris Travel uitgekomen maar ik heb daar niet hele goede dingen over gelezen op het net.
Als ik de meeste berichten bekijk vind ik het alleen een beetje onrustzaaierij of problemen die je ook kan tegenkomen bij een andere touroperator. Tevens heb ik me laten vertellen dat Iris Travel sinds oktober 2004 een nieuw boekingssysteem heeft wat onder andere overboekingen zo goed als tegen moet gaan.
Daarom wil ik graag echte ervaringen horen. Positief of negatief, als het maar de waarheid is zonder poespas…
Wij zijn afgelopen juli met iris travel naar Bodrum (Club Forever) geweest. Voor vertrek op Schiphol stond mijn vrouw niet op de passagierslijst, bellen met Iris Travel hielp niet. Na veel gedoe mochten we uiteindelijk toch mee. Veel vertraging, hotel overboekt, drie dagen in een ander hotel gezeten (zogenaamd vijf sterren maar zeer matig), hostess die van alles beloofde, maar niets deed, veel te vroeg op luchthaven gedropt voor de terugreis, vijf uur gewacht. Na veel schrijven en bellen kregen we 50 euro per persoon terug en 10% korting op de volgende boeking. We zijn toen in de herfstvakantie naar Marmaris geweest. Vluchttijd veranderde van 's morgens naar 's avonds, maar de medewerker van Iris vertelde me dat de terugreis ook later zou zijn en we in plaats van 's morgens 7 uur 's middgs om vier uur terug zouden vliegen. Mooi niet dus, we kregen 's avonds om 7 uur een fax op de kamer dat we die nacht om 1 uur werden opgehaald bij ons hotel. Om half drie 's nachts zaten we op de luchthaven, terwijl we pas om zeven uur zouden opstijgen. Na terugkomst weer geklaagd, maar ze schuiven de schuld af op Onur Air en reageren nu niet eens meer op brieven of e-mail. Beide keren hadden andere mensen die ook bij Iris hadden geboekt dezelfde ervaringen. Voor mij nooit meer Iris Travel.
Een ding: GA NOOIT, MAAR DAN OOK NOOIT met Iristravel in zee!!!
Zie alle reacties, en er is er niet EEN overdreven!!! Het is werkelijk een onvoorstelbare slechte reisorganisatie!!!met een nog waardelozere turkse directeur, "dhr"Karreman!!! Ze belazeren echt iedereen. Zij lokken je met een hotel op internet, bv. Eagean Dream Resort. Wij hadden dat geboekt, vooral omdat het invalidevriendelijk is, helemaal aangepast. ( mijn man is gehandicapt, dus zorgvuldig een hotel gezocht!), Ter plekke werden we in een hotel "gedumpt"wat op een heuvel lag, omdat het Eagean Dream Resort vol ZOU zijn. Nu kregen we een hotel, niet aangepast, we konden nauwelijks van het complex af, mijn man kon niet douchen omdat er alleen een hoog bad was en ga zo nog maar even door!!!En…wat blijkt: ze hebben helemaal geen contract met het Eagean Dream!!!
Ter plekke klacht ingediend bij de “hostess”,zij gaf ons een gekopieerd klachtenformulier van ANVR ( waar ze geen lid van zijn, en vervolgens zagen we de hostess niet meer. In Nederland klacht ingediend bij Iristravel, maar “dhr”. Karreman vond het niet nodig om een goede vergoeding te geven. WAARDELOZE vent die “directeur”!!!
GOEDE raad voor iedereen die dit jaar naar Turkije op vakantie wil: GA NIET MET IRIS-TRAVEL!!! :