Ik vetrek 27 september voor de 12e keer naar Turkije, ditmaal naar Marmaris. Vele plaatsen heb ik al bezocht o.a. Kemer…Alanya…Antalya…Side…Belek…Kusadassi…Manavgat…Tekirova…en Marmaris. In die 12 keer heb ik ook gebruik gemaakt van diverse Touroperators…o.a. Arke…D-reizen…DTI travel…Corendon…Eurojet…Sunweb…Jiba…en ditmaal dus met Tourmax. Het eerste wat mij opviel was het toch wel enorme prijsverschil waarvoor Tourmax zijn reizen aanbied. * Het scheelde maar liefst bijna 250 euro pp.op een reis van 15 dagen op precies dezelfde accommodatie (Grand Pasa 5) die wij vorig voorjaar bezochten met Sunweb. Dat verschil heeft bij ons toch wel de doorslag gegeven. Want laat ons eerlijk zijn…de accommodatie blijft hetzelfde…het prijsverschil zal dan moeten komen uit andere dingen…en graag wil ik dujs weten of er mensen zijn op dit forum die dus ervaring hebben met Tourmax. We hebben inmiddels in de loop der jaren met diverse vliegtuigmaatschappijen gevlogen varieerend van KLM …Martinair…Interairlines…Sky-airlines…etc etc…dus ook Turkse maatschappijen. Ook hebben we uiteraard al van alles meegemaakt, en dat echt niet alleen bij Turkse vliegmaatschappijen. Maar ik realiseer mezelf donders goed dat het altijd nog erger kan .
Het vertrek komt dichterbij …as zaterdag vertrekken we dus met touroperator tourmax naar Marmaris Turkije. Tot nu toe alleen nog maar lof over de afhandelingen van Tourmax. Kreeg vandaag, zoals beloofd, netjes mijn tickets toegestuurd, en de vertrektijd (10.30 uur) is hetzelfde gebleven.
Wordt vervolgd
Hallo
Wij zijn 23 september terug gekomen van Antyala, geboekt via Tourmax, alles prima verlopen vanaf de boeking tot de thuiskomst. Ook de plaatselijke agent, Birce, regelt alles perfect.
Alles wat Tourmax beloofd heeft is ook uitgekomen, gevlogen met Sunexpres (heen) en Onurair terug, beide uitstekend!
Prettige vakantie
Daar ben ik dan weer…heerlijk uitgerust na een supervakantie in Marmaris Turkije. Deze topic had ik vooral geopend om ervaringen te horen over touroperator Tourmax. Jammergenoeg heeft dit niet veel reacties opgeleverd. Inmiddels kan ik hier dus wel mijn eigen ervaring met Tourmax neerschrijven en dat is kort gezegd een super-ervaring geweest. Niks anders dan lof over deze organisatie. Vanaf de boeking tot aan de thuisreis was alles prima. Geen vertragingen…een goede host ter plaatse…wat er beloofd was werd nagekomen…zelfs mijn vraag om een plek voorin de bus tijdens de transfers (ik ben namelijk vreselijk wagenziek) van en naar de luchthaven Dalaman werd gehonoreerd.
Van mij en mijn partner krijgt de touroperator Tourmax een dikke 10.
Wij zijn net terug van weekje Baia Bodrum geboekt met Tourmax. Geweldig!!!
Wij zijn zeer te spreken alles is nagekomen zoals beloofd…
Ook bij telefonisch contact met wat vraagjes over de bestemming werden wij altijd heel vriendelijk te woord gestaan. Vluchttijden bleven ongewijzigd…Netjes tickets gekregen van te voren. En bij vertrek nog eens netjes een fax van de reisleider van tourmax ter bevestiging van de vluchttijden…Wij zullen zeker vaker boeken bij tourmax!!! Met deze ervaring en zo’n leuke korting kunnen wij niet anders zeggen dan super reisbureau… Dus trek je niets aan van de negatieve reacties…En boek met een gerust hart!!
Wij, mijn zoon en ik, willen met de zomervakantie ook naar Turkije. Ik had een hotel gevonden en op google gekeken waar deze bestemming het goedkoopst was. Toen kwam ik ook op de site terecht van Tourmax. Was nogal huiverig. Niet zeer onlogisch ivm het prijsverschil.
Maar toch fijn dat ik al diverse goede ervaringen lees hier op dit forum. Waardoor mijn beslissing toch wat makkelijker maakt om wellicht bij Tourmax te boeken. Ik hoop nog meerdere beoordelingen tegen te komen. Zodat ik daadwerkelijk de knoop mee door kan hakken.
Wij gaan ook met het gezinnetje in de zomer 2009 naar turkije.
Dit jaar ook voor het eerst met tourmax.
Ik heb ook wel getwijfeld, je hoort veel verschillende verhalen over dit reisburo.
goede maar ook slechte ervaringen.
Ik zet toch door en blijf bij tourmax
Ik heb ook bij vele andere reisburo`s gekeken,maar dat scheelde wel een paar honderd euro.
Misschien word goedkoop ,duurkoop maar dan heb ik mijn lesje wel geleerd.
Wij gaan 15-07-2009 met Tourmax naar Lara,hotel Sherwood Breezer resort.
Het lijkt mij een betrouwbare touroperator,ze worden toch niet zomaar lid van SGR dacht ik (of wel??)
En dat ze geen ANVR lid zijn maakt het erg veel verschil?
We vliegen met een nieuwe maatschappij genaamd Turkuaz Airline en volgens tourmax wordt dat bijna nooit gewijzigd, zou het n.l erg vinden om met Onur Air te moeten vliegen.
Hoewel zou het erger kunnen zijn dan Inter Airlines, die is inmiddels opgedoekt en daar heb ik 3x mee moeten vliegen en vond het geen pretje dus dat wilde ik absoluut niet meer.
We gaan het ervaren in juli en zal daarna mijn verslag hier uitbrengen.
Als ik alle negatieve reactie lees o.a bij tros-radar krijg ik er wel een beetje de zenuwen van zeg.
Jullie horen nog van mij.
gr Berty
Wij hebben een reis geboekt bij deze reisorganisatie. Vertek vrijdag 24-7-2009 en terug op vrijdag 7-8-2009 (15dgn). We gaan naar Side, dus de aanvlieghaven is Antalya.
Toen we boekten, was er nog geen tijd en maatschappij (er stond TRCharter) bekend. Nu heb ik op hun website gekeken met welke maatschappijen ze vliegen… dat zijn Pegasus, Turkish, Turkuaz, Onur, FreeBird en SunExpress. Dus ik heb op de websites van deze maatschappijen gekeken, en geen een van de 6 vliegt met een directe vlucht op vrijdag 24-7 en 7-8.
Ik weet natuurlijk niet of dit gewijzigd kan worden, maar als dat nu niet zo is, mag TourMax ons dan boeken op een indirecte vlucht??? En als dat niet mag, mag TourMax ons dan overboeken naar een andere luchthaven (misschien dat van bijv. Rotterdam wel vertrekt) of naar de donderdag ervoor of zaterdag erna???
Ik zou me nog geen zorgen maken over de vliegmaatschappij. Met chartervluchten verandert dit bijna wekelijks…ook wat betreft dagen en tijden.
**Wij vliegen zelf van 9 mei tot 23 mei a.s. wederom met Tourmax (voor de 3e maal) naar Marmaris hotel Grand Pasa ****. ** Bij ons is nu sinds vorige week de maatschappij bekend waarmee we vliegen alsmede de vluchttijden. Die kunnen uiteraard nog wel veranderen maar onze ervaring met Tourmax is dat de tijden die nu bekend zijn ook zo blijven. Ik kan niet genoeg benadrukken dat wij uitermate tevreden zijn over Tourmax. Werkelijk niks als lof. Wat ze beloven komen ze na, en zeurende klagende mensen zul je altijd houden (daar zijn we immers Nederlanders voor).
Deze vakantie wordt onze 13e keer Turkije met verschillende touroperators en geloof me of niet maar van alle steekt voor ons Tourmax daar qua service…prijs/kwaliteit verhouding ver boven uit.
We houden jullie op de hoogte, en iedereen wens ik een super vakantie toe in “mijn land” Turkije.
Ik vertrek ook binnenkort met Tourmax. Voor mij nog ombekend met welke maatschappij. Dat vind ik wel jammer. Bij ons zijn de tijden wel veranderd. Niets aan te doen. Alleen jammer omdat we nu s avonds laat vliegen met kinderen. Hadden juist gekozen voor de middag en daar ook op gelet omdat iedereen zegt; charter vliegtijden veranderen bijna nooit. Net bij ons die pech. Maar de vakantiepret blijft. We hebben er zin in! Fijn om te lezen dat er veel mensen positief zijn over Tourmax. Ik ben benieuwd maar vertrouw het inmiddels wel.
Wij zijn in de meivakantie voor 11 dagen met 22 personen via Tourmax op vakantie gegaan naar Turkije. Alles was prima geregeld door Tourmax. Vluchten gingen op tijd, Onur Air was ook prima, hotel was prima. Kortom geen negatief puntje te noemen over Tourmax. Prima betaalbaar in vergelijking met andere touroperators. Kortom ik zou iedereen kunnen adviseren om gewoon via Tourmax te boeken.
nou ben blij toch nog wat positieve reacties te zien,want ik had al veel gelezen op forums van mensen die het totaal niet hadden getroffen met tourmax,qua vlucht en afwikkelingen op het vliegveld toen het mis ging.
wij gaan gewoon 8 augustus en hopen dat de tijd die nu ook al veranderd is zo blijft gaan nu 8.40 ipv 18.10 naar side.
zouden eerst met transavia gaan stond bij de boeking gaan nu volgens de mail die we kregen bij ons betalingsbevestiging dat we met turkuaz airlines gaan.smkiek
Beste Carla,
Hoe kom je erbij dat je met transavia zou vliegen???was dat gezegd?? ik heb n.l ook bij tourmax geboekt en wist van tevoren met welke maatschappijen hun zaken doen en daar stond transavia niet bij.
Als je kijkt onder het kopje …onze partners in de lucht…zal je zien wie dat zijn.
Wij vliegen met Turkuaz volgens planning en voor zover ik heb terug kunnen vinden op internet is het een vrij nieuwe maatschappij,op vliegervaringen.nl kun je van allles en nog wat terug vinden over vliegmaatschappijen waaronder 1 van turkuaz die erg positief was.
Fijne vakantie…:dag:
:vak02: Daar was ik weer…thuis na een heerlijke vakantie in mijn favoriete vakantieland Turkije (13e keer).
Dit was onze 3e vakantie met touroperator Tourmax, en wederom kan ik alleen maar stellen dat het weer geweldig goed georganiseerd was.
Dit keer verliep het niet geheel vlekkeloos omdat het hotel wat wij voor de 2e keer boekte (Hotel Grand Pasa) overgenomen was door een Russische keten en Tourmax (samen met nog 2 andere nederlandse touroperators)ervoor koos om hier niet meer hun gasten in onder te brengen. Op zich uiteraard vervelend maar we kregen ruim van te voren een telefoontje van Tourmax met de vraag of we een ander hotel wilden kiezen of we gebruik wilden maken van de mogelijkheid tot annuleren (kosteloos uiteraard). Ze boden ook een gelijkwaardig alternatief aan en de meerprijs kwam voor rekening van Tourmax. Super toch ? Wij kozen met ons gezin voor het alternatief… (Club Turban)… en kunnen niet anders zeggen als dat het een geweldige acoommodatie was.
De vluchten waren dit keer met OnurAir (was even slikken vooraf) maar ook daarvoor alleen maar lof. Nieuw toestel…geen vertraging…geweldig.
Aangezien ik erg wagenziek ben had ik van tevoren overleg gehad met Tourmax of ze iets voor me konden regelen tijdens de transfers. Toen ik landde in Dalaman en naar de transferbus ging lag er netjes een reserveringskaart met mijn naam erop op de voorste stoelen van de transferbus…echt super.
Ook heeft Tourmax 3 nieuwe hosts in Marmaris die je op een vriendelijke manier ontvangen en begeleiden (indien gewenst) tijdens je vakantie.
Kortom…Tourmax is voor ons toppie !!! September gaan we weer en ook dan zal onze reis geboekt worden bij deze toruoperator (en nee, ik heb geen aandelen bij Tourmax hahahahah):zon02:
Ik vraag mezelf idd ook af of je het niet verkeerd gelezen hebt. Tourmax maakt namelijk nooit gebruik van vliegmaatschappij Transavia. Ze vliegen alleen maar met Turkse vliegmaatschappijen. Ik denk dus echt dat je jezelf vergist.
Hallo,
Ik las net dat jullie bij tourmax hebben geboekt en in juli vliegen naar antalya/side.
Nu gaan wij ook 20/7 naar side en ook bij tourmax geboekt en kreeg vanmorgen een email dat alle vluchten val turkuaz airlines zijn geannuleerd en dat we met tailwind airlines vliegen,nog nooit van gehoord en niks te vinden op internet.
Nu ben ik ook nieuwsgierig of jullie hier een mail van hebben gehad.
Hoop dat het ook allemaal goed komt.
Telefonisch contact met tourmax is goed,maar blijf het een raar verhaal vinden.
Groetjes Suzanne
datis inderdaag heel vreemd,wij zouden ook met turkuaz airlines gaan,dat stond in de betalingsbevestiging paar weken geleden toen wij alles betaald hadden.
inclusief vluchttijden.
Maar zal het even aan de contact persoon vragen of hij een mail heeft gehad.
ben echt benieuwd en zal zeker even gaan speuren op internet.
Heb je ook al met tourmax gebeld wat voor maatschappij dat is en dat je het ook niet kan terugvinden op internet over die maatschappij.
Heey suus,
Ik heb net nog gebeld met tourmax,omdat wij geen mail hebben (nog niet) ontvangen.En wat de reden dan wel kon zijn van jullie anulering.
Het kan zijn dat de vluchten dan volzitten als jullie gaan.Wij gaan 2 weken later nl.
Als er iets mocht veranderen ook bij ons dan worden wij gebeld of een mailtje zoals jij heb gehad.
Die maatschappij van jullie staat wel op internet. het is een turkse/britse vliegmaatschappij.Bestaat al een paar jaar maar vloog voorheen op lange vluchten.Maar sinds kort dus ook op korte charter vluchten naar turkije.
Dus ik denk dat er verder niets aan de hand is en de reden van jullie een overboeking op vliegstoelen is bij turkuaz en hebben ze jullie dit toegewezen
Hoi Hoi,
He bedankt zeg voor je bericht en dat je het zo goed hebt uit gelegt voor me,ben ik heel blij mee,ben weer een beetje gerust gesteld hihi.
Nou ik houd het op deze site wel even bij als er meer nieuws is.
Gr Suzanne