Hallo,
Ik heb gisteren ook te horen gekregen dat we met Tailwind airline’s gaan.Ze doen geen zaken met Turkuaz zeiden ze tegen mij aan de telefoon omdat hij geen of te weinig vliegtuigen heeft.Ze zijn iedereen aan het overboeken op deze maatschappij.
Van wat ik op internet heb kunnen vinden is Tailwind turks en vliegt binnenlandse vluchten,sinds vorig jaar ongeveer.
Hebben een eigen website waar je iets info kan zien en als je in google Tailwind Airlines typt krijg je id allerlei site’s waar je wat kan lezen over deze maatschappij.
Wat ik ervan heb kunnen vinden zijn het boeing 737-400 van gemiddeld 15 jaar oud.
Nou ik hoop gewoon dat het goed is.
Zal later hier mijn ervaring mededelen.
gr Berty
Ook ik heb geboekt bij tourmax. Dit jaar voor de 2e keer:) ben erg tevreden, en het is stukken goedkoper…
nou is mijn vraag alleen: ik vlieg 19 juli naar antalya, en zou met turkuaz airline vliegen, nu is dit veranderd naar tailwind…tailwind staat alleen niet op de site bij tourmax onder partners in de lucht…
Iemand enig idee hoe dit kan?
Groetjes Loes:)
ook wij vliegen met turkuaz airlines (nog wel)
echter wij vertrekken 8 augustus.Heb al eerder 2 mail gehad van mensen die in julli vertrekken met tourmax en zijn gewijzigd in airwind (dit is een brits/turkse vliegmaatschappij.
Heb tourmax gebeld met de mededeling dat jullie alle 2 gemaild zijn of gebeld zijn dat er een wijziging is gekomen,en wij niets hebben gehoord.
'Het is mogelijk dat in die tijd dat jullie gaan de vluchten volgeboekt zijn.Dus dit is een alternatief die ze hebben gekozen.Hetis een maatschappij dat eerst altijd lange vluchten maakten maar nu ook charters voornamelijk naar turkije. Schijnt een paar jaar oud te zijn.
Dus zolang wij niets horen zeiden ze van tourmax vliegen wij nog steeds met turkuaz airlines.
Zijn jullie vliegtijden wel veranderd of het zelfde gebleven.
Hallo,
Wij vliegen 20 juli tot nu toe maar alle vluchten van Turkuaz zijn geannuleerd en ze weten niet de reden.
Wij zouden gisteren alles moeten betalen voor de vakantie,maar dat doen we pas als Tourmax een afficiele bevesteging aan ons hebben gestuurt betreft de zekere vlucht en tijden,eerder betalen we niet.
Ze zijn bezig om een ander vliegtuig te regelen,ik vind het wel vreemd allemaal.
Ik houd het op de hoogte.
Gr Suzanne
hallo
wij vliegen op 21 juli naar antalya
eerst stond er turkuaz vlucht.
Nu na betaling ,staat er dat we met pegasus gaan vliegen.>>>
iemand daarmee bekend?
ik hou jullie ook op de hoogte hoe alles verloopt.
gr trudie
Hallo,
Ik heb nog nooit met pegasus gevlogen maar mijn ouders wel en dat is een goede maatschappij.
Heb je ook gunstige vliegtijden…
Gr
heen weg staat nu op 10 uur in de ochtend en terug om 6 uur in de ochtend,dat is wel wat minder,zeker met een klein kind.
maar het kan zijn dat de tijden nog veranderen en ik hoop dan gunstig.
afwachten!!!
bedankt voor je mailtje(reactie over pegasus)
gr trudie
het is wel allemaal vreemd,wij hebben half mei alles betaald en bevestiging gekregen en daar staat ook nog turkuaz op.
Ik heb ze gebeld over deze berichten en al deze vluchten staan op juli gepland van jullie en wij gaan 8 augustus,wij zullen op de hoogte gehouden worden mocht er iets veranderen.Tot heden toe nog niets veranderd. Hoop ik dat turkuaz blijft zij zeiden dat het de reden van anulering voor jullie was dat moegelijk de vluchten vol zaten. Maar zeker kon die jongen het niet zeggen.
we houden elkaar op de hoogte niet waar??
De heenweg (19 juli) vliegen met onurair om 08.20 uur… en terug met tailwind om 6.00 uur in de ochtend. (29 juli).
Ik heb gebeld met tourmax, en het kan inderdaad zo zijn dat de vliegtijden nog worden veranderd. Mij werd verteld dat ik zelf moet bellen 24 uur voordat we weg gaan. (dit staat tevens ook op de site)
Ik ben benieuwd, en hoop dat de terugweg qua tijd nog gaat veranderen.
Oja, trudie!
Ik heb vorig jaar gevlogen met Pegasus…de vlucht was prima! niets op aan te merken:)
Hallo Allemaal,
Ik ben zoals ik al eerder verteld heb overgeboekt van de vlucht van Turkuaz naar Tailwind.
De reden zeiden ze tegen ons aan de telefoon dat Turkuaz zijn afspraken niet kon nakomen en ze bezig waren iedereen op Arke-Fly te zetten (mij best dacht ik nog) en nu blijkt dat we met Tailwind gaan.Het lijkt wel een beetje gerommel dus hoop maar dat het goed gaat nu we onze centjes betaald hebben.
Wij hebben dit al vroeg geboekt en toen was hun antwoord aan de telefoon dat we zeer zeker met Turkuaz vliegen zo zie je maar het gaat anders als je denkt en nu nog maar afwachten of het weer niet veranderd,beiden zijn het maatschappijen die nog niet zolang bestaan en maar 1 of 2 vliegtuigen hebben dus zoveel kunnen ze niet switsen.
Je kan ook is kijken bij vliegervaringen.com daar kun je altijd het een en ander vinden over allerlei maatschappijen.
Wij gaan over 6 weken de tijden zijn wel anders bij tailwind…n.l s’morgens 09.55 heen en terug 06.00,jammer maar dat kan je overal hebben.
Mocht het weer veranderen dan houd ik jullie op de hoogte.
Berty
Net gebeld met Tourmax, zelfde verhaal.
Eerst gunstige vliegtijden met Turkuaz, inmiddels wel bekend op Schiphol.nl, nu zeer ongunstige vluchttijden op de terugreis, 6 uur in de ochtend met een 9-jarig kind, met Tailwind. Niet bekend op Schiphol.nl en Turbulentie.nl. Ik was er al bang voor, je weet dat ze je flessen, maar je kunt er niets tegen doen. De rekening is betaald, ik zag het pas op de betalingsbevestiging. Ook al zo sneaky!
Bij navraag vertelt de medewerker van Tourmax mij dat Turkuaz zijn vluchten voor die dag heeft afgezegd. Wat kun je hier als klant nu tegen doen?
atina4:
op welke datum vlieg je dan? ik heb namelijk ook om 6.00 uur mijn vlucht terug met tailwind!
om 17:55 heen op 20 juli en 14:00 terug op 27juli
Ik kan namelijk alleen de vluchten bekijken via de time table op schiphol.nl :frown: en daar staat mijn tijd en Onur air ook niet tussen!
:zon02:loes
hallo,
ja ik vind het ook allemaal vreemd.
wij zitten nu ook in dubio of we de vakantie nu moeten gaan betalen ja of nee,want dat hadden we vorige week al moeten doen,maar we durven aan de ene kant niet…
heb schiphol gemaild,maar nog niks vernomen maar ik weet niet of ik reactie ervan krijg natuurlijk.
groetjes suus
zal zeker betalen,anders kan je helemaal niet weg en ze verwachten zeker wel dat je moet betalen.
En hoe later je betaalt hoe vol de vluchten zitten,want wanneer je betaald heb dan wordt je gelijk ingedeeld in de vluchten.
Je heb er niets aan als je niet betaald dat je problemen krijg en als je niet betaald of te laat dan ga je misschien weer met andere maatschappij.
Volgens mij kan er verder niets gebeuren.
Wij gaan 8 aug. en hebben nog geen verandering gehoord,dus wie weet.
we zien het wel. >>>
Hoi
Ik denk dat iedereen er vanuit moet gaan dat alle vluchten die op Schiphol mogen landen en vertrekken voldoen aan alle eisen van het luchtverkeer. Wij zijn zelf net weer terug van een 15 daagse reis naar Turkije met Tourmax (voor de 7e keer) en hebben al diverse maatschappijen gehad varierend van Inter airles…Turkisch Airlines…sky airlines etc etc. . Nu in mei hebben we met Onur Air gevlogen. Wij hebben ook dit keer weer prima vluchten gehad met bijna nieuwe vliegtuigen. Wat betreft de vluchttijden is het in 99% van de gevallen met chartervluchten zo dat je altijd 1 dag kwijt bent van je vakantie. Vroeg vertrekken vanaf schiphol is ook weer vroeg terug. En omgekeerd uiteraard laat vertrekken is ook pas laat terug.
Je moet niet vergeten dat je met prijsvechters vliegt maar dat wil zeker niet zeggen dat het niet veilig zou zijn.
Ik wens iedereen een geweldige vakantie toe…met veel zon …:zon02:ik moet nog even wachten tot September …dan is het mijn tijd weer hahahaah.>>>
zoals het er nu uitziet vertrekken wij om 8.20 heen en terug 20.15uur dus verliezen we niet echt een dag.
Hebben al vaker 2 goede vluchten gehad,maar ook idd 1keer s’nachts om half 5 aangekomen en terug toen ook om 6uur smorgens dus ben je 2 dagen kwijt,
maar we wachten gewoon af toch?:vak02::zon:
Tailwind Airlines is een Engels-Turkse luchtvaartmaatschappij die chartervluchten uitvoert tussen Turkije en Europa. Daar zij op het moment nog niet vliegen op Schiphol, is er vooralsnog geen informatie beschikbaar op wwwschiphol.nl. Wel kan ik u verwijzen naar de website van Tailwind Airlines www.tailwind.com.tr.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Dit emailtje kreeg ik van schiphol.
Wel erg raar allemaal en we hebben gisteren betaald.
Vind het vreemd.
Gr Suus
hoi ook wij hebben geboekt bij tourmax. We vliegen 11-07 naar antalya met turkuaz airlines? echter na het lezen van dit forum ben ik gisteren ook maar even gaan bellen met tourmax en wat blijkt ja hoor wij gaan nu ook met tailwind. onze tijd is verzet van 8.40 naar 9.55 in de morgen heen. terugreis is met onur air om 17.30. Wat ik vreemd vind is dat ik de vluchten niet kan vinden op schiphol. het was bij turkuaz airlines volgens tourmax niet vol maar ze doen er geen zaken meer mee. Tailwind kan ik alleen vinden bij het vliegveld van Brussel en Dusseldorf. Tourmax heeft gisteren nog gezegd dat het vliegen gewoon vanaf amsterdam is.
Dit is de 5e keer dat we naar turkije vliegen maar de 1e x met tourmax… Vind het wel allemaal spannend als ik alle verhalen lees van tourmax mbt overboekingen ed. nahja we zien het over 3 weken wel wat het word…