Ofc Travel

Ik heb een reis geboekt bij OFC-Travel, wie kan mij iets over deze Touroperator vertellen.

Kunnen jullie mij ook even doorgeven bij welke organisatie ik de volgende keer niet, en bij welke organisatie jullie juist wel aanraden.

Alvast bedankt

Doeiiiiiiiiiiiiiii

Nooit van gehoord
Kan me een zeker " faillissement" herinneren van een Turkse organisatie vorig jaar…
Pas maar op.
Ze zijn niet allemaal zo, maar je weet het maar niet.
Hoe KOM je eraan???

Originally posted by hansv@26-05-2004, 22:10:40
Nooit van gehoord
Kan me een zeker " faillissement" herinneren van een Turkse organisatie vorig jaar…
Pas maar op.
Ze zijn niet allemaal zo, maar je weet het maar niet.
Hoe KOM je eraan???

Ik kan me het faillissement van die Turkse Organisatie nog wel herinneren. Nadat het was gebeurd kwamen er bij de touroperator waar ik werk namelijk erg veel telefoontjes binnen van mensen die nog last minute weg wouden naar turkije <_<

Van OFC Travel weet ik niet zo heel erg veel af maar er staat wel het 1 en ander op hun site:

**Met trots en nog steeds met veel plezier werken wij nu sinds 5 jaar als touroperator naar Turkije.

Al vele duizenden tevreden klanten zijn u voorgegaan en misschien was u wel één van hen, want vele klanten komen iedere keer weer terug om ook de volgende vakantie bij OFC Travel te boeken. De reden hiervan is dat de prijs/kwaliteit verhouding bij ons hoog in het vaandel staat en daarom selecteren wij de beste accommodaties tegen zeer scherpe prijzen.
Maar wij kijken verder dan alleen de accommodaties: onze reisleiding, de lokale vertegenwoordiger ter plaatse Litoral Travel en de luchtvaartmaatschappijen waarmee wij samenwerken, alles en iedereen dient te voldoen aan het hoogste niveau om uw vakantie onvergetelijk te maken !**

Aangezien ze al 5 jaar bestaan zal het wel meevallen qua faillissement :stuck_out_tongue: Qua ervaringen kan ik ook niets vinden op internet. Misschien anders eens een berichtje posten in het fokforum of op het viva forum. Daar zijn ook veel reislustigen aanwezig :slight_smile: Zie wel dat ze alleen aan zijn gesloten bij het SGR. Raad je aan om de volgende keer wel met een organisatie in zee te gaan die ook is aangesloten bij het ANVR.

OFC is een SGR aangesloten reisorganisatie, en heeft volgens mij indirect iets te maken met Grandair dat zowel ANVR als SGR is.
Ik ben in het verleden een keer met grandair naar turkije geweest en wij zaten in een hotel wat overboekt was.
Er zaten ook mensen in het hotel via ofc, die moesten tijdelijk in een appartement van het personeel slapen totdat er weer een kamer vrij kwam.
Tip: probeer altijd in zee te gaan met een reisorganisatie die zowel anvr als sgr aangesloten is, dit kan in sommige gevallen wat problemen voorkomen.
Een anvr reisburo is ook verplicht in geval van overboeking om je een gelijkwaardig of beter hotel aan te bieden.
En anvr beschikt over een geschillen commissie.
Boek alleen een sgr reisburo indien er een behoorlijk prijsverschil is ten opzichte van een anvr/sgr reisburo.

http://ofc-travel-live.tourweb.nl/layout/frameset.aspx

Mijn vriendin boekt daar altijd en heeft nooit problemen.
Sucses en groetjes.

Hallo allemaal,

Ik boek elk jaar bij OFC-Travel en het bevalt me prima. Echt niks op aan te merken.

En even over dat faillisement dat was helemaal niet OFC-Travel dat was een andere touroperator. Geen enkele reden dus om je druk over te maken.

Groetjes Carla

Hallo,

Ik heb wel andere ervaringen met OFC, lees maar eens iets verder.
Er staat een topic op de de titel “Pas op voor OFCtravel”
Een heel verhaal, wat wij 5 weken geleden hebben meegemaakt.

VOOR ONS DUS NOOIT WEER OFC TRAVEL.

Ans

OFC en HTC zijn alle twee goede reisorganisaties. Er gaan jaarlijks vele mensen met deze touroperators naar onder andere Turkije, en ja dan kan er wel eens iemand de pech hebben dat het fout gaat (heb ik vorig jaar met htc gehad) Maar het percentage dat het grandioos mis gaat is klein. en ja pech als het jouw treft.
Dus mensen boek gerust bij OFC of HTC.
Een ieder die nog op vakantie gaat, Veel plezier.

Groet,

zeg ans,

jij moet al die mensen niet zo lastig vallen met je gezeur.
Gaat er in jouw leven nooit iets fout.
Niemand is perfect.
Dus laat al die mensen gewoon met rust en beïnvloed ze niet zo negatief.
Je moet jouw negatieve stemming niet op andere mensen projecteren.

Carla

Hoi Carla,

Ik ben niet in een negatieve stemming en ik probeer ook niemand negatief te beinvloeden.
Ik zeur dus ook niet.
Ik dacht, dat op dit forum zowel positieve als negatieve reacties mogen worden vermeld. Daar is een forum voor.
Ik wil alleen mensen waarschuwen, zodat ze niet hetzelfde overkomt als wat wij meegemaakt hebben.
Want nu blijkt, dat ANVR toch wel héél belangrijk is. En daar is OFC niet bij aangesloten.

Ans

Originally posted by ansje62@21-07-2004, 14:55:56
** Hoi Carla,

Ik ben niet in een negatieve stemming en ik probeer ook niemand negatief te beinvloeden.
Ik zeur dus ook niet.
Ik dacht, dat op dit forum zowel positieve als negatieve reacties mogen worden vermeld. Daar is een forum voor.
Ik wil alleen mensen waarschuwen, zodat ze niet hetzelfde overkomt als wat wij meegemaakt hebben.
Want nu blijkt, dat ANVR toch wel héél belangrijk is. En daar is OFC niet bij aangesloten.

Ans **

He He, eindelijk geef je toe dat jij zelf een fout hebt gemaakt,
om geen reis te boeken bij een anvr aangesloten reisbureau
en dus lekker goedkoop op vakantie te kunnen gaan.
Het is jouw toch bekend als je voor de 100% safe op vakantie wil dat
je daar dan ook voor betaald.
Nu heb jij daar niet voor gekozen en gaat er iets fout, en bestempel je
OFC als malafide organisatie.beetje kort door de bocht hoor.
Ik ga zelf ook met ofc en weet dat ze niet aangesloten zijn bij anvr maar nogmaals ik heb nooit problemen gehad en terwijl ik al 9x met hun in zee ben gegaan.en gaat er wel wat mis dan hoop ik niet dat ik zo loop te zeuren. want ik heb immers gekozen voor en goedkopere reisorganisatie.

Ik hoop voor je, dat er niets mis gaat. Dat gun ik namenlijk niemand.
Ga jij maar lekker en ik wens je een hele fijne vakantie.

Ans :smiley:

Goh, ben je nu boos omdat het niet gaat zoals jij wenst dat het gaat?? ik ben al op vakantie geweest en heb het onwijs naar mijn zin gehad. En je raad het al…met OFC

Groet

Ik sluit met aan bij miss eefje. Ik ging 2x op reis met Corendon. De eerste keer was gewoon goed. Maar bij onze tweede reis kamen we in een hotel terecht, nochtans officieel 5*, waar je gezondheid echt gevaar liep. Mensen werden er ziek. We hebben Corendon ter plaatse , maar zonder gevolg, met deze situatie geconfronteerd.
Wat moeten we nu doen ? zwijgen over wat fout liep en enkel over over het positieve berichten ? nee toch !
Reizigers zijn niet kritisch genoeg. Als je naar de supermarkt gaat aanvaard je toch ook geen bedorven vlees omdat het goedkoop is ? Malafide touroperators moeten uit de markt.

Beste Ans,

Tuurlijk mag je je mening geven maar je moet niet overdrijven. Noem mij een reisorganisatie die nog nooit een probleem met overboekingen heeft gehad. Hoe vervelend het ook is, iedereen krijgt ermee te maken. Alleen is het vaak door de bekende naam dat het minder erg wordt gevonden.

Ik kan je medelen dat Ofc inderdaad niet is aangesloten bij de ANVR maar dat ze wel volgens die voorwaarden werken. Als je te maken krijgt met een overboeking bieden ze je zeker een gelijkwaardig, en zo niet een nog betere accommodatie aan. Wat ik trouwens ook netjes vind is dat ze (als het tenminste bekend is bij hun) het van te voren, voordat je op reis gaat, bekend maken.
Hoe vaak hoor je dat je het ter plaatse pas te horen krijgt als je er niks meer aan kunt doen.
Maar dan nog het is wel makkelijk om daar nu over te beginnen. Je bent toch zelf degene die er voor kiest om ergens je reis te boeken. Niemand dwingt je er toe.

Ik heb echt al jarenlange ervaring met ofc travel en ik kan zeggen dat het een hele goede touroperator is.

Dus mensen absoluut geen enkele reden om je over druk te maken.

Groetjes,
Carla

Hallo Carla,

Ik hoop ook echt, dat dit andere mensen niet overkomt. Ik heb ook niet gezegd, dat OFC een slechte organisatie is. Ik heb alleen geschreven: PAS OP.
En natuurlijk zal overal wel eens iets fout gaan, dat ben ik met je eens.
Maar dat er dan niet over te praten valt, stoort mij enorm.
Wij gaan al 14 jaar naar Turkije, o.a. met Pasa, HTC, de Jong Intra, Arke enz. en wij hebben dit nog nooit meegemaakt.
Toen dit wel gebeurde, heb ik contact opgenomen met OFC, maar die willen er niet eens over praten.
Ik hou er ook niet van om voorgelogen te worden en dat heeft OFC dus wel gedaan. Waarom??? vraag ik me dan af.
Zeg dan eerlijk, waarom een hotel dat geboekt is, niet meer wordt aangeboden.
Daarom voor mij dus géén OFC meer.
Maar iedereen die wel bij hun boekt, wens ik een fijne en zorgeloze vakantie toe.

Groetjes…Ans :rolleyes:

Rietman,

Ik weet niet waarom jij steeds zulke hatelijke opmerkingen maakt.
Maar als je daar lol in hebt, moet je dat zeker doen.

:ph34r: Ans

Okee, ik heb alles nog ff goed doorgelezen en inderdaad ben ik toch niet altijd even aardig geweest over wat betreft dit onderwerp.
Ik denk dat ik geirriteerd raakte doordat ofc afgeschilderd werd als malifde touroperator. vind het niet helemaal juist.
Goed ik wil de discussie sluiten, maar als iemand zich geergerd heeft aan mij, wil ik hierbij mijn excuus aanbieden.

Groet,

Hoi Rietman,

Tof van je dat je zo reageert.

GEACCEPTEERD.

Groetjes :D…Ans

Beste Ans,

Tuurlijk mag je praten over je ervaringen en mag je zowel een goede als een slechte reactie geven.
Ik heb ook nooit gezegd dat dat niet mag.
Maar je zegt nu dat je nooit hebt gezegd dat ofc slecht is.
Als je daar eerlijk in bent moet je zelf beter weten. In alle berichten die hier staan beschrijf je wel niet hoe slecht ofc is.
Kijk er gebeuren overal slechte dingen ook bij de Jong Intra en de andere bekende reisorganisaties. Het is ook zeer vervelend als je zoiets overkomt, (het is tenslotte wel je vakantie) maar ik kan me gewoon niet indenken dat ofc je echt zo slecht heeft behandeld zoals jij beschrijft. Ze zoeken altijd een goede oplossing.
Maar eerlijk gezegd heb ik hier geen zin meer in, we komen toch niet verder. Daardoor zijn onze meningen te uitlopend. Ik vind het alleen zo jammer dat de mensen hierdoor een negatieve indruk krijgen van ofc-travel terwijl er ook juist hele enthousiaste mensen zijn.

Succes verder,

Groetjes,
Carla