Auteur: Ans (—.almel1.ov.home.nl)
Datum: 25-06-2004 18:44
Hallo allemaal,
Ik raad iedereen aan niet te boeken bij OFC travel. Wij hadden bij hun hotel Alinci geboekt, maar werden 3 weken van tevoren omgeboekt naar een ander hotel, n.l hotel ERDEN in Marmaris. Ze vertelden, dat de nieuwe eigenaar van Alinci zijn hotel niet meer wilde verhuren. Dit was gelogen, want je kunt het bij andere touroperators nog wel boeken. Er was een 3pers. kamer voor ons geboekt, maar we kregen een 2pers. met een gammel bedbankje, waar niet op te slapen was.
En of dit nog niet erg genoeg was, er waren meerdere russische prostituees in het hotel. Daar kwamen s’avonds klanten en de meiden werden ook nog in elkaar geslagen, als ze niet aan de wensen van de klanten voldeden.
Na meerdere klachten bij de hostess, werden we pas drie dagen later naar een ander hotel gebracht. Maar toen hadden we wel anderhalve week ellende achter de rug.
Met OFC TRAVEL valt hierover niet te praten. Zelfs een excuus kan er niet af.
Dit was dus ééns OFC maar nooit weer.
Ik wil graag even reageren op bovenstaand bericht.
Ik ben ook al een aantal keren met OFC-Travel op reis geweest en ik ben er juist zeer enthousiast over. Alles was tot in de puntjes op en top regegeld van het boekingsproces (met de vriendelijke medewerksters) tot onze accommodatie toe.
Ik vind het dan ook niet reel om over de mensen in de accommodatie te gaan klagen. Het is uiteraard heel vervelend als je zulke mensen treft maar nogmaals vind ik het niet eerlijk om daardoor OFC-Travel in een negatief daglicht te brengen.
Ik kan dan ook mededelen dat ik alleen maar bij OFC-Travel mijn vakantie boek omdat ik dan weet dat mijn vakantie in goede handen is.
We zijn door OFCtravel meerdere keren belogen en bedrogen.
Zo wil ik niet door een touroperator behandeld worden.
We gaan al veertien jaar naar Turkije en dit soort praktijken hebben we nog nooit meegemaakt.
Nu achteraf doen ze of hun neus bloedt.
Er valt met hen nergens over te praten.
Daarom is OFC voor ons een malafide reisbureau.
Erg jammer dat jij deze ervaring hebt met OFC, wij zijn al vele malen met OFC en HTC naar Turkije geweest en ik heb geen vervelende ervaring met hun. We hebben een keer problemen gehad met HTC (overboeking) en moesten 2dagen wachten voordat we weer naar huis konden. dit was erg vervelend en ik heb zelf veel energie in de oplossing moeten steken en ook niet helemaal naar wens verlopen, maar ik vind niet dat je dan kan spreken van slechte organisatie. Dus mensen boek gewoon bij OFC of HTC en soms loopt het war anders maar dat is bij elk touroperator Toch???
ha,ha,
Hou je met je eigen probleem bezig,
Val andere mensen niet lastig met jou gezeur.
En erger nog,er zijn mensen die geboekt
hebben bij ofc. en die voelen zich niet fijn naar
al dat gezeur van jou.
OFC? daar is niks mis mee.
Ik geef je helemaal gelijk.
Al die mensen die hebben geboekt bij ofc travel hebben nu een vervelend gevoel terwijl dat nergens voor nodig is. Ze kan zich beter ergens anders druk over maken. Ik vind dit echt vervelend
Fransijn:
Vond dit zojuist op het net. De website van OFC is niet meer bereikbaar. Je wordt doorverwezen naar het SGR, stond het volgende te lezen:
Orion Flight Center (OFC) BV: financieel onvermogen
Orion Flight Center (OFC) BV te Vlaardingen heeft financieel onvermogen bij SGR aangemeld. Orion Flight Center (OFC) BV handelt tevens onder de namen OFC en OFC-Travel. Alle consumenten die rechtstreeks bij OFC een reis onder de SGR-garantieregeling geboekt hebben ontvangen één dezer dagen een brief met instructies hoe zij reeds vooruitbetaalde reissommen van SGR terugbetaald kunnen krijgen. Consumenten die via een reisbureau hebben geboekt kunnen bij dat reisbureau terecht voor meer informatie en hulp bij het indienen van een claim. In alle gevallen geldt dat wij reizigers dringend verzoeken geen vooruitbetalingen meer aan Orion Flight Center (OFC) BV te doen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van een eventueel aangestelde curator. Betalingen gedaan na 10 april 2006 worden niet door SGR gegarandeerd.
Ik had het al gevonden en heb de trein in werking gesteld.
Heb al getelefoneerd met de SGR en ik krijg m’n geld terug want ik stond in hun bestand.
Morgen komt de brief al van hun kant.
Via een vriend, die ook op een reisbureau werkt, ga ik proberen nog naar Side te komen.
Ben even helemaal in tranen geweest, maar nu iets meer gerust gesteld.
Ja, er wacht daar natuurlijk ook iemand op mij.
Jeetje ja wat een toestand!!! Ik hoop dat het goed afloopt, gelukkig krijg je iig je geld terug, hopelijk kun je daar nog via een ander reisbureau van weg!
Ik duim voor je!!!
Ik hou jullie op de hoogte hoor.
Voor mij ook voor 't eerst dat ik het meemaak, dus echt K**.
Ik zeg nog maar niets tegen Ercan anders is hij daar ook nog eens in de stress.
Zo zie je maar weer altijd verstandig om te boeken bij een SGR aangesloten reisorganisatie.
Want ondanks alle ongemak van het niet doorgaan van een zorgvuldig uitgezochte vakantie, heb je in ieder geval de zekerheid dat je je geld terug ziet.
Geluk bij een ongeluk in het geval van OFC is dat ze nu reeds failliet zijn en niet in het hoogseizoen.