Ervaringen met KLM

Afgelopen vrijdag weer met de KLM… Dit keer een Award Ticket. Er stond een hele slechtgeformuleerde zin op de ticket over de bagagevrijstelling. Ik interpreteer die als 2x 32kg, de computer op Schiphol zei 23kg, maar de dame achter de balie wilde mij op zich gelijk geven, maar moest dit via de supervisor spelen. De supervisor wilde er eerst zelfs 1x 23kg van maken (de aangepaste regel naar VS/Canada), maar nam mijn ticket eerst nogmaals mee naar een volgende supervisor. Uiteindelijk besloten ze om mij toch maar kostenloos 2x 32kg mee te laten nemen, omdat ik het verschil moeilijk weer even mee naar huis kon nemen. Helemaal onmenselijk zijn ze dus niet. :wink:

De fout lag echter bij Flying Blue.

Problemen met een award ticket boeken, kom tot de 3e stap, bij de 4e gaat het fout en wordt vermeld het later nog eens te proberen, echter met dat “later” ben ik nu al legio pogingen en dagen verder.
Klachten formulier ingediend via Customer Care, ook deze rammelt aan alle kanten.
Wordt tijd dat ze eens het e.e.a. wat hun site betreft aanpakken.
Iemand hier ervaring mee / oplossing misschien?
:dag:

hoi,

weet iemand of er in de 747 van de KLM naar Dubai persoonlijke beeldschermpjes zitten?
enig idee hoe ik hier achter kan komen?

alvast bedankt

geertje

Het ombouwen van de vliegtuigen heeft vertraging opgelopen (alle vliegtuigen hadden al omgebouwd moeten zijn). Enkel de 747’s zijn nog niet allemaal uitgerust met een persoonlijk beeldscherm. Misschien jouw vliegtuig al wel, maar geen garanties.

Mocht je business class vliegen: dan ben je uiteraard wel al voorzien!

Bron: http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/on_board/entertainment/index.htm#2

ik zou verbaasd zijn als de KLM met een 747 naar Dubai zou vliegen maar indien dit het geval is dan geen persoonlijke schermen. Zit nog niet in deze toestellen.

Gr. Frank

Hoi,

ik ben in 2008 naar Calgary gevlogen met Air Canada van Schiphol via Frankfurt. In 2009 weer gevlogen naar Calgary, maar nu met KLM en dat was een rechtstreekse vlucht. Tijdens het boeken en zoeken was KLM het goedkoopste voor mij. De service de heen-vlucht was zeer goed! het eten vond ik goed voor in een vliegtuig. Echter op de terugreis is het eten me erg tegengevallen, voor de rest geen klachten/opmerkingen. Mocht ik weer naar Calgary vliegen, dan zal ik zeker ook de KLM tickets bekijken.

Afgelopen januari met KLM naar Manila gevlogen. Erg ontevreden over het grondpersoneel.
Er moest een ander toestel ingezet worden omdat het toestel waarmee we zouden gaan een technisch mankement had. Het toestel wat werd ingezet was een kleiner (van een 777-300 naar een 777-200) waardoor er mensen van de vlucht gehaald werden. Waaronder wij met ons 4-en. Het grondpersoneel haalde ons gewoon uit de wachtende rij; zeiden dat we van de vlucht gehaald waren,de volgende dag meekonden en verder geen enkele uitleg. Toen we om uitleg vroegen kregen we heel onvriendelijk en arrogant antwoord.
We moesten zelf maar uitzoeken bij welke balie we moesten zijn voor compensatie en hotelovernachting. Na heel wat gezoek en gevraag kregen we uiteindelijk duidelijkheid maar het grondpersoneel is totaal niet klantvriendelijk. In tegenstelling tot de stewardessen want die waren erg vriendelijk en behulpzaam in het toestel. Op zowel heen als terugvlucht.

We vliegen veel en dit was de 1e keer met KLM. Dan verwacht je echt wat maar dat viel een beetje tegen. We vlogen gisteren van Kaapstad naar Schiphol 00.50 uur - 12.20 (11.10 ned. tijd) uur.
Pas om 9.45 uur de volgende ochtend werd koffie en een broodmaaltijd geserveerd. En het was erg koud achterin. Velen hadden wel 3 dekens om, om warm te blijven.
Je kunt wel eten pakken als je wilt maar als dat niet meegedeeld wordt heb je wel irritaties onder de passagiers naar het personeel toe. Het personeel was overigens erg aardig.
De beedschermen zijn beperkt in de standen. Als je voorganger de stoel in de achterste stand zet halverwege een film die jij zit te kijken heb je pech! Je ziet niets meer.
Op de heenweg ams-johannesburg 17 kg bagage. Terug 23 kg??? Zeer zeker geen 6 kg bij in gekomen.

Wij vliegen 2 X per jaar naar Kaapstad (hebben een huis in ZA) en ik heb al een paar keer, via meerdere wegen, getracht de KLM duidelijk te maken dat na een kleine snack een uur na vertrek 's nachs het echt veel te lang duurt voordat je ontbijt krijgt. Ik heb na al die jaren ook nog nooit een flightattendant horen zeggen dat je zelf wat kunt halen aan snacks o.i.d.
De KLM brengt je efficient, rechtstreeks van A naar B maar de catering aan boord is zeer mager. Wij hebben dus altijd zelf eten bij ons. Klinkt raar maar anders krijg je echt honger op een vlucht van bijna 12 uur.
Over een kleine 2 weken gaan we weer een maand en ik heb nu zowel voor heen als terug economy comfort geboekt. Kost wel 480 euro in totaal extra maar ben benieuwd. Rij 10 in de 777-200ER dus niemand voor ons (bulkhead-seat). In ieder geval kan niemand nu zijn stoel zo ver naar achteren gooien dat je inderdaad niks meer kunt zien op je videoschermpje.
Iemand al ervaring met de economy-comfort stoelen?
Groet, Bob

Op sommige vluchten kreeg je als eerste een drankje aangeboden met een zakje pinda’s of iets dergelijks en daarna kwamen ze met het eten rond.
Als je nu 's avonds laat vertrekt, zoals de vluchten uit Azië, wordt er meteen het eten geserveerd en het eerste drankje niet meer.
Dit komt natuurlijk door de vele bezuinigingen die doorgevoerd zijn en als je iedere dag en het hele jaar die drankjes niet meer serveerd dan kan ik me voorstellen dat er per jaar toch een aanzienlijk bedrag uitgespaard wordt.

Men kan gewoon goed merken dat er overal bezuinigd wordt, de KLM wil natuurlijk ook hun concurrentie positie behouden en de kosten niet te laten stijgen. De tickets zijn al aardig aan de hoge kant en om niet te ver te laten stijgen zal er toch op de centen gelet moeten worden.

Bij de avondvluchten uit Azië krijg je nog eten geserveerd en waarschijnlijk komt dit omdat deze vluchten nog voor 12 uur vertrekken.

De vlucht uit Kaapstad vertrekt alweer een uur later en dat kan natuurlijk voor hun een reden zijn om geen snack/eten te geven en dat ze de mensen eerder de gelegenheid willen geven om te slapen, ze kunnen hierdoor het licht eerder uit doen.

Het gaat tenslotte allemaal wel ten koste van de service aan boord, dat de mensen klagen is terecht.

Frank

hoi,

we vliegen naar dubai met 747 combi
weet iemand of daar al de persoonlijke schermpjes inzitten?

groetjes geertje

Bij verenigde emirates toch wel !!! >>>

we vliegen met de KLM 747 combi

KLM Sucks big time.:teeth:

Via Website KLM.nl een stedetrip geboekt via KLM reisburo naar Nice Fr.
Package deal. Vlucht 4 star Hotel inclusief ontbijt en Auto van 7 t/m 11 februari 2010.
Bij aankomst Nice naar Avis carrental. Voor de auto moest worden bijbetaald. Op naar Hotel. Ergens in de buurt van het Station in Nice.
Gelegen in een klein achteraf straatje. Geen parkeergelegenheid. Verderop wel een publiek parkeerterrein. Bij inchecken overlegde de manager van het hotel een plattegrond van Nice. Hij waarschuwde om in de directe omgeving van het hotel 's-avonds niet over straat te lopen i.v.m. de kans op berovingen. Oeps daarvoor waren we niet naar Nice gekomen.
Besloten om het Hotel te laten voor wat het is en op zoek naar een beter hotel. De manager begrip voor de situatie zegde toe om het reisburo van de KLM niet te chargen maar kon ons geen cash teruggeven. Wij vonden het Radisson direct gelegen aan de boulevard.
Extra kosten € 148 voor de kamer exclusief ontbijt en € 23 voor parkeren per nacht. Op 11 februari terug naar de luchthaven van Nice. Auto ingeleverd en ingecheckt voor de terugvlucht naar Amsterdam. Met de boarding passes naar de gate. Schema vertrek 1.40. De DC 9 stond al aan de gate. Het begon te sneeuwen in Nice. Ik kreeg argwaan toen er rond 1.00 nog geen personeel bij de gate aanwezig was.
Rond 2.00 werd er in het Frans omgeroepen om je bagage te halen en je te melden bij de AirFrance KLM desk. De luchthaven werd gesloten vanwege sneeuwval. Veiligheid bovenal. Wij dachten nog gelukkig bij KLM te hebben geboekt dus hoefden wij ons geen zorgen te maken om de nacht op de luchthaven door te brengen. Daarnaast hebben wij geboekt bij het KLM reisburo. Wij naar de AirFrance KLM Desk. Complete chaos.
Met geen mogelijkheid door de mensenmassa heen te komen.
Gebeld met het reisburo van de KLM en onze situatie uitgelegd.
Nee meneer wij kunnen niets voor u doen. U moet het ter plekke regelen bij de desk. Wij hebben daar 5 uur doelloos rondgehangen. Uiteindelijk vertelde een medewerkster dat er een 4 cijferig tel nr. bestond waar je telefonisch de boeking kon wijzigen. Op onze vraag van wat de KLM voor onze extra overnachting ging doen, werd verteld dat de cancelation is onmacht en je zoekt het maar uit. Dit is niet het probleem van de KLM. Daar sta je dan. Op eigen gelegenheid taxi geregeld en terug naar het Radisson. Extra kosten € 265. Wij voelen ons enorm genomen door de KLM.
De zondag daarop stonden we geboekt voor de vlucht Amsterdam Detroit Hartford. Boeking gemaakt via het Internet. Stoelen keurig naast elkaar voorin het vliegtuig. Amsterdam Detroit werd voorheen uitgevoerd door North West. Dit is nu Delta Airlines. Om alle voorheen North West vluchten op te nemen in het syteem van Delta zijn kennelijk alle boekingen voor de vlucht eigenhandig gewijzigd. Onze gereserveerde stoelen waren weg en met geen mogelijkheid kregen we stoelen naast elkaar.
Een ander gevecht bij de incheck balie.
Alles bij elkaar is het voor ons echt genoeg. Weg met de KLM ik gooi mijn Silver memberschip op de grote hoop. En die 200 000 miles kunnen ze steken op een plaats waar de zon nooit schijnt. Waardeloos Waardeloos Waardeloos.

Ik vergeet nog te vermelden dat de low budget airliners zoals Easy Jet etc
wel voor hun passagiers zorgden. Zij kregen een voucher voor de taxi, hotel en diner.
Bravo voor de low budget ones.

KLM vliegt al sinds eind jaren 80 niet meer met DC-9’s volgens mij. En Air France heeft deze ook niet in de vloot… Klein foutje mss ?

Ach nou was ik toch nog wat vergeten n.a.v. mijn laatste bericht.Ik wilde 30 uur voor vertrek thuis inchecken middels e-nummer. De wekker gezet midden in de nacht. Precies op tijd wilde ik inchecken en wat blijkt! In het hele toestel naar Zuid-Afrika geen plaats te boeken bij het raam. Er waren in het hele vliegtuis nog maar 2 plaatsen naast elkaar vrij. Dus die maar genomen. Zitten we in het vliegtuig, zit er een jongen naast ons bij het raam. Blijkt dat hij pas 6 uur voor tijd heeft ingecheckt en er genoeg plaatsen aan het raam waren??? Ook zat het vliegtuig lang niet vol. grgrgrgrgr.
Op de terug weg was het helemaal een chaos. Alle stellen van ons gezelschap van 40 personen zaten allemaal uit elkaar. Misschien hadden we hier nogmaals moeten proberen vooraf in te checken maar dat had toch geen zin gehad. Dus inchecken bij KLM forget it!

Tegenwoordig kun je ver van tevoren al je stoelen vastleggen, hiervoor hoef je dus niet te wachten tot je kunt e-inchecken. Daarom waren waarschijnlijk zo weinig stoelen beschikbaar online.

Ook mijn ouders hebben vorige week deze vergissing gemaakt.

Idd :slight_smile:

Zie ook KLM-website:

U kunt al vanaf 90 dagen tot 48 uur voor vertrek via ‘Manage mijn Boeking’ zelf een stoel selecteren of wijzigen.

Op onze e tickets stond heel duidelijk 30 uur van te voren, dat was geen vergissing. Wel raar dat het vliegtuig lang niet vol zat toch? Als je zo ver van te voren 90 dagen tot 48 uur voor vertrek al de stoelen kunt vastleggen dan had KLM dat ook wel aan kunnen geven bij de boeking. Of bedoelt Jurjenb soms het inboeken door een paar handige jongens die 's nachts voor jou inchecken en daar geld voor vragen? Moet je ook maar afwachten of dat lukt.