Ervaringen met KLM

ja, juist… dat had ik gelezen maar dacht dit te vragen op Schiphol de laatste maal maar … bediende liet op zich wachten hahaha

Tsja… Het is vooral dat ik zelf weinig alternatieven heb. AirTransat zien ze me sowieso nooit meer terug en iedere andere maatschappij is te ver om of ik moet overstappen in de VS (geen zin in al dat moeilijke gedoe), sowieso geen fan van overstappen.

Toevallig nu eens mij Award Miles opgemaakt, maar het systeem rammelt inderdaad aan alle kanten. Maar dat zie ik als extraatje en voorlopig geen goed alternatief voor de bestemmingen in Canada.

Elk extra is weer meegenomen, ik zal ook de punten opmaken de komende 2 jaar en zie het wel, keus zat in de maatschappijen.

Overigens net weer terug uit Bangkok, vanmorgen geland, en we hadden een fikse turbulentie in het begin maar verder een goede vlucht gehad. Het was niet slecht en in het gedeelte waar ik zat liep een spontane en goedlachse stewardess rond, mag ook wel gezegd worden vind ik.

Frank

Welkom terug Frank ! Leuk gehad in Taailand ?

Hoelang heb je daar gezeten Frank?Nog plannen om kortelings terug tegaan?Ikzelf tel af(4de feb)in iedergeval welkom back,en ja dat mag ook gezegd worden dat de service prima was.Toch een mentaliteits verandering op komst bij klm :so:hmmm,we zullen afwachten!groetjes:georgessiam:chin:

Hoi,

was heel fijn in Thaailand, ik ben niet echt rond geweest maar heb me beperkt tot Bangkok en Chiang Mai, de laatste was ik nog niet geweest.Eerst in Bangkok een paar dagen en oud en nieuw gevierd in de buurt van Sukhumvit road en daarna naar Chiang Mai, tempels bekeken, heerlijk rondgewandeld in de stad en het was zeer relaxed. Laatste 2 dagen weer Bangkok.

Fijne vakantie maar de volgende keer is weer Maleisië aan de beurt. Naar Thailand misschien weer in onze wintermaanden, ik zeg misschien want na een afwezigheid van 2 jaar is ook de Filipijnen weer een optie, wordt weer moeilijk kiezen. :wereld:

Frank

Hmmm… blijft wat ons betreft min of meer op de zwarte lijst staan tenzij we echt niet anders kunnen. Weer een fraaie eind november:

Ticket KLM Londen met vervolgticket Air Canada naar Montreal, op 1 ticket dus. Pluspunt: e-checkin ‘werkt’ (stoelen voor beide vluchten al ingecheckt), maar we hadden natuurlijk bagage. Op de e-checkin kregen we ook geen echte boarding card, vermoedelijk omdat er een non-KLM vlucht bij zat, maar een ‘booking confirmation’. En daarop staat letterlijk zoiets als
‘Exchange for boarding card at the luggage drop-off desk or the airport checkin machines’.
Sta je 10-15 minuten in de rij bij de drop-off desk, kom je aan de beurt, zegt de hostess botweg ‘dat klopt niet, u MOET eerst naar de checkin machine’ (en mag daarna weer achteraan aansluiten).

Hoe veel meer wil je nog doen om klanten HARD weg te jagen?

Suk6 met andere airlines of desnoods KLM, :slapen:

<Erik> & [Sandya]

Waarom overstappen op Londen op AirCanada, als KLM je ook direct naar Montréal kan brengen? Scheelt tijd, waarschijnlijk ook geld en je kan thuis wèl direct je ticket uitdraaien. Rare keuze.

Ik denk dat de fout niet bij KLM ligt, maar bij het bedrijf waar je je ticket hebt gekocht: die doet een verkeerde belofte op de boekingsbevestiging.

Neen neen neen. De boekingsbevestiging werd geprint door de KLM bij de KLM e-checkin, en verwijst naar de KLM luggage drop-off balies. Als ze zelf al niet meer kunnen staan achter de regels die ze op eigen documenten printen dan zijn ze diep gezakt, zo’n beetje als grote verzekeraars of uitkeringsinstanties waar je ook gillend wegloopt van klantONvriendelijkheid. Maar KLM maakt de laatste 15 jaar op ons toch al nooit de indruk dat ze er voor de klanten zijn, toch primair voor de eigen portemonnee :frowning:

Wij hadden goede reden om AC te nemen, de volgende ochtend nog door naar een stuk Cariben waar KLM/AF echt niet op vliegen…

Doch ieder zijns weegs, wie vooral positieve ervaringen met KLM heeft ga er vooral mee door. Wij hebben 60-80% negatieve ervaringen, ook veelal te maken hebbend met hun uniek strenge ‘zero tolerance’ over de luggage allowance, en mijden ze dus als de pest tenzij onvermijdelijk…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

In de kerstvakantie vloog ik voor het eerst met KLM, naar India. Na de vaak negatieve berichten over te weinig beenruimte en slechte service viel de reis me alles mee. De beenruimte was voor mij en mijn medereizigster ruim voldoende (wij zijn niet erg lang, beiden 1.68 m, dat scheelt natuurlijk wel). Ook het eten was okee. Jammer vond ik dat ons niet gezegd werd dat het op de terugweg de bedoeling was dat je zelf snacks ging pakken, we zagen dat veel passagiers dit deden en bij navraag bleek dat er inderdaad niets meer rondgebracht werd. Op de heenreis had ieder een eigen tv-schermpje, zodat je zelf kon kiezen welke film je wilde bekijken, op de terugweg moesten we het doen met de getoonde films. We hadden ruime vertraging voor vertrek uit India omdat het vliegveld in Delhi door dichte mist 9 uur gesloten werd, maar KLM heeft e.e.a. prima opgelost door ons naar hotels te laten brengen, waar we de volgende ochtend, na een ontbijt, weer werden opgehaald. Wat mij betreft vlieg ik vaker met KLM.

Ik vlieg jaren met de KLM. De laatste vlucht was 16 januari 2010 vanuit NewYork. Het doet zeer te constateren dat onze Blauwe nationale trots
is verkwanseld aan Air France. De altijd vriendelijke luchtvaartmy is niet
zo vriendelijk meer. Als frequent flyer member had je altijd het gevoel dat
de KLM je business waardeerde. Dat is compleet achterhaald. Nu plaatsen ze hun trouwe aanhang op de één na laatste rij in het toestel. In mijn geval rij 62. Dan is er nog zoiets als comfort stoelen. De stoelen met iets meer beenruimte. Wordt nu extra geld voor gevraagd. De eerste koffer is nog gratis onder de 22 kg. De tweede keihard voor betalen. Terwijl in het freguent flyer program staat vermeld dat je een tweede koffer kosteloos mag inchecken. Nee het is een keiharde slag om zoveel mogelijk geld in het laatje te brengen. In Amerika wordt de afhandeling nu gedaan door Delta Airlines. De samenwerking met North West is overgegaan toen North West is overgenomen door Delta. Op North Amerika is er nu één partij die de dienst uitmaakt. Het Sky Team. Zijnde AirFrance/KLM Delta/Northwest.
Continental is er uit. Er is weinig of geen concurentie meer. En dat merk je. Ik heb zelfs het vermoeden dat de totale opbrengst binnen de aliantie onderling wordt verdeeld. Nee KLM is niet meer wat het is geweest.
Ook het frequent flyer programma ( eens het beste ter wereld) is nu één van de slechtste programma’s ter wereld. Dan zijn er nog de veelvoudige vertragingen met de KLM. Nee de service is niet meer.
De nieuwe vliegtuigen zien er ook afgrijselijk uit. Compleet wit met in grote letters Sky Team met daaronder de letters KLM.
Wat mij betreft is het over met de KLM en kunnen die Fransen ook de naam KLM weglaten. De nagedachtenis van de eens blauwe trots blijft dan in stand. In mijn vliegbewegingen zal ik ze zoveel mogelijk mijden.

KLM is een waardeloze luchtvaartmaatschappij.
Service is uitmuntend slecht, personeel arrogant en je hebt nooit je koffer.
Voor mij een dikke 0

Beste Allan,

Iedere keer kom je hier met een enorme razernij over hoe slecht KLM volgens jou is, maar ik zie nooit concrete informatie!! Ik wil je verzoeken met duidelijke voorbeelden te komen. Hoe vaak heb je daadwerkelijk met KLM gevlogen en bij hoeveel van die keren is je bagage kwijtgeraakt. Ook na vragen naar je bron over ‘al die ongelukken’ van KLM, doe je ineens alsof je niet meer bestaat.

Ik sta open voor ervaringen van anderen, ook als die niet hetzelfde zijn als de mijne, maar zorg dat je dan wel iets toevoegt aan het topic en niet een bedrijf inhoudsloos zwart probeert te maken!

Zeg maar op alle connectie vluchten mis ik mijn koffer. Helaas stuurt mijn werkgever mij rond de 40/50 keer per jaar zeg maar rond de 1,5 week weg. Als ik dan weer KLM zie op mijn boeking dan wordt ik alweer nerveus en meestal wordt dat weer beloond met mijn koffer niet op tijd op de bestemming.
Luister, het gaat hier om ervaringen en de mijne is ronduit slecht met KLM. Het gaat mij er gewoon om als andere mensen komen kijken hier voor info, dan krijgen ze naast jullie mooie woorden met LCD tv-tje in iedere stoel ed. ook even de negatieve (belangrijkere aspecten)kanten. Kunnen ze er in iedergeval rekening mee houden dat er een kans bestaat dat ze hun zwembroek of nette pak niet op tijd op de plaats van bestemming aankomt. Bedrijf maakt zich zelf gewoon zwart en dat kan en gebeurd nou ook eenmaal, er waren vroeger meer succesvolle bedrijven die nu ook naar de donder zijn en gaan.
M.v.g

Waarschijnlijk werkt dat ook wederzijds: als KLM jouw naam op de passagierslijst ziet staan beginnen ze alweer te gniffelen en wordt er direct een brainstormsessie ingelast om te kijken hoe ze ju deze keer weer het leven zuur kunnen maken :biggrin:

Nah, even serieus, het kan uiteraard zo zijn dat je erg vaak pech hebt. En ook zelf heb ik niet bepaald een hoge pet op van de KLM. Maar je schreef ook al zo’n rant over de (on)veiligheid van de KLM, zonder wat voor bron dan ook. Dat werkt je geloofwaardigheid niet echt in de hand…

Misschien vloog ik daar even uit de bocht met die ongelukken, ouwe koeien uit de sloot halen heeft ook geen zin.
Maar in mijn ogen doet die KLM niets meer goed nee.

Vroeger was ik vaste klant bij “klm”(12 keer gevlogen:ams/bkk!)nooit geen enkel probleem gehad;altijd vriendelijk en behulpzaam.Maar de laatste keer waren ze erg grof geweest tegen mij!Ik verklaar mij nader:Toen ik buiten een sigaretje aan het roken was,arriveerde de “klm"bus,ik zegde tegen één van de stewardessen:goede dag mevrouw,ik vlieg ook met jullie mee,waarop zij antwoorde"so what” dit vond ik erover!Dit zeg je niet tegen (toen)een vaste klant!gegroet:georgessiam.

Tsja… Met zo’n enorme ploeg medewerkers en zo’n enorm klantenbestand is het natuurlijk moeilijk om enigszins vaste klanten te herkennen (12 keer in meerdere jaren neem ik aan?) Uiteraard is het niet netjes om zo grof te antwoorden, vaste klant of niet (geen verschil), maar zo’n iemand kan ook eens een slechte bui hebben en is niet iets om een hele maatschappij op af te rekenen.

Voorlopig zie ik, ondanks de nieuwe bagageregels naar Canada, dat ik morgen 2x 32kg mag meenemen naar Canada. Bonusje als reiziger met Award Ticket (economy)?

op 4jaar tijd!(12keer)Natuurlijk,ga ik niet iedereen over dezelfde kam scheren Jurjenb,maar iets in binnen in mij"is er iets geknakt",begrijp je?gegroet:georgessiam.:dag:

Als je eenmaal het vertrouwen verloren hebt in een bepaald bedrijf is het erg moeilijk om er weer naar toe te gaan en een produkt te kopen.
Met vliegen is het niet anders, er is zoveel concurrentie, je gaat gewoon naar een andere maatschappij ook al is op dat moment het ticket iets duurder en je hoopt dat je hier een goede ervaring zult hebben.

Frank