Ervaringen met KLM

Ja een 747 combi zoals gebruikelijk op deze route. Was afgelopen jaar heel blij dat ze op de route amsterdam-Kuala Lumpur en ook op Singapore zijn overgestapt naar een 777. Ik hoop voor de KLM dat de toestellen vol blijven mede door de concurrentie die gaat komen van Emirates. Een aanpassing had er allang moeten komen, veel te laat. Je vraagt je natuurlijk ook af hoelang ze nog willen doorvliegen met die oude vliegtuigen.

Frank

Wij zijn vorig jaar met KLM naar Nieuw Zeeland gevlogen. Als sardientjes in een blik zo vol en krap was alles. Wel supergoed personeel en over eten hebben we geen klachten. Ons advies: probeer een plek bij het babywandje of de nooddeuren te krijgen. Kost wel Euro 50 extra maar dat is het wel waard. Voordat je een vlucht boekt kun je de plattegrond van het vliegtuig downloaden en zien wat de afstand is tussen de stoelen. Bij de KLM is het met het duurdere personeel een kwestie van het is uit de lengte of de breedte d.w.z. jouw ticketgeld gaat op aan het personeel en dus wordt het met de zitruimte een stuk krapper.

Al bij al mag ik van KLM niet klagen, hun ticketprijzen dan buiten beschouwing gelaten. KLM geeft regelmatig " stuntprijzen " maar nog nooit naar Manila !!! Misschien ga ik ook eens met een andere maatschappij vliegen, via Abou Dhabi …
In november 2009 stond ik toch even perplex. Ik kwam terug uit Manila en moest dan nog door naar Brussel met vlucht KL 1733 van 20.40u. Na wat probleempjes werden we met de bus naar het vliegtuig gebracht. Vlug instappen want het regende en toen ik op mijn plaats kwam, werd deze ingenomen door een Negerin. Ik wees haar op dit feit in het Nederlands, Frans en het Engels, doch … ze gebaarde zich van Kromme Haas.
Achteraan stond een hostess en toen ik haar zei dat mijn plaats ingenomen was… dan kwam het: ZIJ verstond me niet in het Nederlands !!! Ze sprak me aan in het Engels ook al had ze een uniform van KLM. DIT kan dus niet… deze dame is hostess en vliegt naar Brussel, waar er Nederlands en Frans gesproken wordt !!! Ik heb geen klacht ingediend maar ik ga dit de volgende maal wel doen… Resultaat: de Zwarte dame mocht blijven zitten en ik kreeg een andere plaats…

Ok Rony…is genoteerd … Thanks voor de info

Kijk, de KLM is natuurlijk feitelijk DE slechste/gevaarlijkste vliegtuig maatschappij ter wereld, daar is iedereen het wel over eens. Naast dat ze de grootste crash-rate hebben en de meeste doden aantallen. Hoe vaak ik wel niet mijn koffers niet heb gehad is helaas niet op 10 handen te tellen.
Veel geld voor weinig service, met easyjet/loempia airlines of holidaypret-jet weet ik tenminste zeker dat mijn zwembroek op tijd aankomt waneer ik deze nodig hebt.
Misschien ben ik ook wel de enige met zoveel pech bij KLM, dan heb ik niets gezegt. Misschien zijn ze gewoon wel te groot en hebben ze daardoor veel logistieke problemen. Inchecken is trouwens al wel iets beter. KLM en de NS zouden eens moeten gaan samenwerken, lijkt me echt lache!

nee hoor… de allereerste keer ik van Manilla kwam, moest ik de nacht doorbrengen in de luchthaven om de andere morgen om 06.00u verder naar Brussel te vliegen.
Ze hadden dus tijd van 18.40 tot 06.00u de volgende dag maar …mijn valies was er niet bij te Brussel !!!
Toen ze door Avia partners de volgende dag gebracht werd… was ze wel opengebroken !!! Is ook niet de eerste maal dat mijn slotje verwijderd is.
De 1° x waren er enkel enkjele pakjes sigaretten uit en nu de laatste maal was er niets uit. Ik weet ook niet waar ze is opengebroken, in Manilla of Amsterdam…

Mijn tante werkt bij de KLM als stewardes en met haar hoef je al helemaal niet te beginnen over de negatieve kanten. Het ligt nooit aan KLM volgens haar. En die arrogante koppen van dat vliegtuig personeel is alleen maar omdat ze denken dat ze de grootste, beste zijn en hoogste kwaliteit leveren. Die arrogantie wordt er al op de vliegtuigserveerster- academie in gepomt. Misschien komt dat ook wel door dat baby blauw vooroorlogse tuinharkman kostuum met sjaalte tegen de koude airco.

Hoe meer ik er over denk, het zal waarschijnlijk de laatste maal geweest zijn dt ik bij KLM geboekt heb.

Dat dacht ik ook maar afgelopen zomer werd mijn vlucht van NY naar Amsterdam opeens uitgevoerd door KLM. Daarvoor gevlogen met Delta en Air Canada, zo jammer dat aan het eind van de vakantie dan weer zo’n KLM sardienblik langs komt.

Haha, ach weet je, ik wil er ook niet te veel over zeiken want ik had die vluchten naar al die ellende toch zelf weer geboekt met de hoop op beter resultaat, voor de flying blue puntjes en upgrades enzo.
Maar ik heb dan altijd weer zooooo´n verschrikkelijk SHIT gevoel als ik weer bij de helpdesk sta omdat mijn koffer nog ergens in Timboektoe ligt met 30 man voor/achter mij. Plus me meissie staat dan achter dat raam bij aankomst hal te ergeren en 250x te bellen of ik al er aan kom. Dus dan sta je al helemaal op klappen en begin je terug te schelden door de mobiel dat we misschien op zijn minst de telefoon kosten kunnen besparen. Nu laat ik haar mij gewoon een half uur later ophalen. Mocht dan alles vlot verlopen dan trek ik even een frikandel uit dat kleppie om de hoek bij de KLM shop. Toch denk ik, dit was ECHT de laatste keer en dan toch weer met mijn snackbar-harses boeken bij KLM.

Dan behoor ik waarschijnlijk niet tot ‘iedereen’ want ik ben het helemaal niet met je eens. Zelfs grote onzin wat je nu verkondigt. KLM is in 1977 idd betrokken geweest bij de grootste ramp uit de luchtvaart, maar dit is al 33 jaar terug ! En de grootste crash-rate ?!?!!?!? Mag ik weten waar je deze info vandaan hebt ?

Doe maar ff googlen, moet je er niet Air France bij rekenen he, anders komen ze nooit meer van die positie nr.1 af, dat is ook lullig voor KLM.
Prettige avond.
M.v.g
Allan

Heb ik gedaan… En wat blijkt…KLM heeft zeker niet de hoogste crash rate !
Kijk maar eens op de website www.airsafe.com

Inderdaad totale bullshit. Of is het allemaal één groot complot en hebben ze al die tientallen crashes de afgelopen jaren in een akelig effectieve doofpot weten te stoppen?

Het enige wat ik kan zeggen van Klm,dat het vertrekuur in Bangkok ideaal is,voor de rest,“nors personeel"Had 3 jaren geleden het zelf aan de lijfe ondervonden.Ik verklaar me nader;Ik was een sigaretje aan het roken buiten,toen de klm bus arriveerde,ik zegde tegen een sterwardesse een vriendelijke goede dag en zegde dat ik met dezelfde vlucht meevloog.Toen zegde de zelfde persoon"so what” dat vond ik toch wel grof.gegroet:georgessiam.

Geen idee waarom iedereen zoveel problemen heeft. Ik heb al diverse malen met KLM gevlogen, maar nog nooit zulke verhalen meegemaakt. Alles is altijd zeer strak geregeld aan boord, personeel is vriendelijker en goedlachser dan bij andere maatschappijen en doen graag iets extra’s voor je (een oom en tante van me kregen een fles champagne en een hele plastic tas vol snoep voor de kids, omdat het hun trouwjubileum was… gratis en voor niets, met complimenten van de cabin crew! Ter info: we vlogen gewoon economy.)

Toegeven: hun beleid met maar 1 stuks bagage nog maar naar Noord-Amerika was slecht aangekondigd en is afzetterij, ook het extra betalen voor nooduitgangstoelen als je toevallig wat langer bent. Ook is Flying Blue niet het allerbeste programma. Verder heb ik niets te klagen en vlieg liever met KLM dan elke andere maatschappij dan ook. Of ben je tegenwoordig al slachtoffer als je je drankje morst bij turbulentie?

@Allanbos: om je bericht hard te maken moet je natuurlijk zelf wel jouw bron plaatsen als je die beweringen hard wil maken. KLM is nog altijd één van de veiligste maatschappijen en (inderdaad) was er wel een flinke ramp in '77 gebeurd, maar los daarvan is er praktisch niets gebeurd sinds de invoering van de jet-motor.

Over het algemeen is de KLM niet slecht maar ik denk dat andere maatschappijen beter zijn gezien de vele klachten en commentaren, niet alleen hier op dit forum maar ook op andere fora. Vooral veel klachten van frequent flyers waartoe ik mezelf ook reken. de KLM heeft een slechte zet gedaan door het flying blue systeem op de schop te doen, mede door besparingen en ik denk dat het ze veel klanten gaat kosten waaronder ik.

Straks ga ik met KLM retour vanaf Bangkok en dat zal voor prive mijn laatste vlucht zijn met KLM, voor het werk zal ik nog wel KLM vliegen dit omdat een ander op het werk de tickets regel en niet ikzelf waardoor het van te voren niet duidelijk welke vlucht ze voor mij kiezen.
De punten die ik spaar zal opgemaakt worden voor een vlucht naar zuid-oost Azië, ik hoop dat ik dan ook Malaysia airlines kan kiezen, en als ik een ticket weer zelf moet betalen dan kies ik een andere maatschappij, bijvoorbeeld Singapore airlines.

een veel gehoorde klacht op het internet is dat er veel familieleden meevliegen en die prompt in de business class gestopt worden, die plekken zijn eigenlijk bedoeld voor upgrades van elite members. Veel van deze members hebben dezelfde klacht hierover maar de KLM doet alsof hun neus bloed.

Vriendelijkheid is er nog wel aan boord maar alles bij elkaar, de oude toestellen, 747 vooral, het slechter wordende flying blue systeem, de vrij hoge prijs van de tickets zijn voor mij persoonlijk redenen om uit te kijken naar een andere maatschappij.

berichten als de slechtste en de grootste crash-rate zijn natuurlijk grote onzin.

ik hoop dat ik straks in mei kan zeggen dat ik een hele fijne vlucht gehad heb naar Kuala Lumpur met SQ via Singapore en als de tarieven zo blijven, ruim 200 euro goedkoper dan KLM, dan kan het wel een van de maatschappijen worden waarmee ik naar Azië zal vliegen.

Frank

Is het Flying Bleu op de fles ??? Heb ik niets van vernomen !!!

Ik heb ooit eens info gevraagd aan de infobalie Schiphol over een " upgrade " met F.B.!! De dame in kwestie kon me niet antwoorden maar zo er een collega bijhalen, ze vertrok maar … kwam niet terug !!!

Momenteel weet/wist ik dus niet wat voordeel ik daar kon uithalen aangezien ik geen informatie gekregen heb. Enfin, zal niet meer nodig zijn want ik ga ook achter andere maatschappijen uitkijken… In maart vlieg ik nog éénmaal naar Manilla met KLM en dat zal de laatste keer geweest zijn met KLM…

is niet op de fles maar ze hebben het spaarsysteem zo aangepast dat je ongeveer dubbel zoveel moet vliegen op jaarbasis om je status te behouden. Ik vloog ongeveer tussen de 20 en 30 keer per jaar en veel met KLM en ben nu de laatste 2 jaar Platinum maar doordat de tickets die normaal met 100% punten beloond werd nu doorgaan voor maar 25% of 50% van het totale punten aantal voor die vlucht.

alleen als je een full flex tarief hebt dan krijg je 100% punten en aangezien het voor mij persoonlijk betekent dat ik voor een vlucht naar Azië dan 1500 euro kwijt ben ipv 800 euro zeg ik bekijk het maar en laat het sparen maar zitten.Ondanks dat de KLM wel duurder was met de tickets dan anderen nam ik vaak wel de KLM omdat ik die punten goed kon gebruiken maar nu is het afgelopen.

Ben benieuwd hoe het zal gaan over 2 jaar wanneer her gros van de frequent flyers in status gedaald zijn, het gaat ze zeker klanten kosten.

De maatregel is in april 2009 ingegaan.

Frank

1 like