Ervaringen met KLM

Hoi,

geen arrogantie hoor, gewoon een eigen mening. Ik heb zelf ook in de business gevlogen eind april/ begin mei voor een 2 weekse vakantie naar Peru en ik moet zeggen ook de service was goed, alleen jammer dat ik niet voorin heb gezeten. Je kunt niet alles hebben natuurlijk.

Frank

Goed nieuws!
De Boeing 777-, MD11- en Airbus A330-toestellen waren al afgelopen jaar voorzien van persoonlijke beeldschermen. Zomer 2009 (nu dus) staan alle Boeing 747-toestellen op de kluslijst. Binnenkort dus weer helemaal up-to-date.

Bron: KLM - Entertainment aan boord.

Klm,het zelfde probleem als met china air,nors personeel,vliegtuigen vertrekken meestal op tijd en het vertrekuur uit Bangkok is idd.g.s

probeer ook eens "emirates of etihad " een aanrader !!!

Zou je mij kunnen overtuigen waarom deze twee maatschappijen een aanrader is?
Het zou toch behoorlijk beter moeten zijn dan de KLM die non stop op bestemmingen zoals Bangkok, Singapore en Kuala Lumpur vliegt. Bestemmingen waar ik graag naar toe ga en niet zonder al teveel tussenstops en/of overstappen.

Frank

:vak01:vlugge check -inn vriendelijke bediening en voldoende,kwestie beenruimte geen probleem. één tussen-stop in abu dhabi of dubai is ook geen probleem.Alles goed prijs kwaliteit bekeken.:chin:

Over Etihad volkomen eens ,een negatief minpuntje had 4uur vertraging in Bangkok voor de terugvlucht.g.s

Ok, bedankt voor je antwoord, ik zal er een keer naar kijken en misschien wel een stopover in Dubai. Ben ik nog niet geweest.

Frank

KLM heeft goed gekeken naar het succes van EVA Air en haar Evergreen Class en komt met een zelfde soort toevoeging op de intercontinentale vluchten.

**Nieuwe ‘Economy Comfort’-zone**

Vanaf december 2009 kunt u op onze intercontinentale vluchten kiezen voor een Economy Class-zitplaats met extra comfort.

http://www.klm.com/travel/nl_nl/images/y351_tcm52-203786.jpg

**Ruimte en gemak
** In de nieuwe Economy Comfort-zone heeft u tot tien centimeter meer beenruimte en de rugleuning van de stoel kan tot twee keer verder naar achteren. Bovendien kunt u na de landing eerder van boord omdat deze zone zich vooraan in de Economy Class bevindt. De service in Economy Comfort is hetzelfde als in de gewone Economy Class.

Meer keuze
Met de introductie van de Economy Comfort-zone geven we u meer keuzemogelijkheid op uw intercontinentale vlucht. De zone is een aanvulling op onze voorkeurszitplaatsen, die alleen extra beenruimte of een plek in een rij van 2 stoelen bieden. De meerprijs voor een stoel in de nieuwe Economy Comfort-zone is van EUR 80 tot 150 voor een enkele reis, afhankelijk van de vluchtduur.

**Flying Blue voordeel
** Bent u Platinum Flying Blue Elite deelnemer, of reist u met een volledig flexibel Economy Class-ticket, dan betaalt u niets extra’s voor een Economy Comfort-zitplaats. Flying Blue Gold-deelnemers krijgen 50% korting en Flying Blue Silver-deelnemers 25%.

**Reserveren
** Platinum Flying Blue Elite deelnemers en passagiers met een volledig flexibel Economy Class ticket kunnen Economy Comfort-stoelen nu al reserveren voor vluchten vanaf december, via KLM Telefonische Reserveringen of de reisagent.

Vanaf december kunt u tegen betaling een zitplaats in de Economy Comfort-zone ook online reserveren: vanaf 90 dagen voor vertrek via ‘Manage mijn Boeking’ of tijdens online inchecken vanaf 30 uur voor vertrek. Ook op de selfservice incheckautomaten en de transferautomaten op Amsterdam Airport Schiphol zijn Economy Comfort-stoelen beschikbaar.

Bron: KLM.com Nieuws

Wie heeft er ervaring met de boeing 777-200 en de 777-300?
In januari vlieg ik hiermee van en naar Manila.
Bedankt!

Volgens mij (niet helemaal zeker) zijn dit naar verhouding redelijk nieuwe vliegtuigen. Als ik naar de stoelindeling kijk, lijken ze op de MD-11 en die vind ik zelf prima.
Sowieso zit er denk ik weinig verschil tussen de vliegtuigen. De ene heeft een iets grotere capaciteit dan de andere, maar je stoel zal er niet zo zeer anders op zijn.

Ze zijn (volgens de website) inmiddels wel voorzien van de persoonlijke entertainmentsystemen (AVOD), dus dat is een lekkere luxe erbij! :wink:

Een aantal keren mee gevlogen met deze vliegtuigen, zijn inderdaad voorzien van persoonlijke entertainmentsystemen en dus beter dan die oude bakken van een boeing 747 waar ze nog een grote tv kast aan het plafond hebben hangen, maar dit wordt ook aangepast.

Door dit entertainmentsysteem heb je wel een nadeel dat er bij een aantal stoelen voor je een kast gemonteerd zit die de helft van je beenruimte wegneemt indien je een stoel neemt aan het gangpad. Echter wil je meer ruimte en niet gehinderd worden door deze kast dan probeer er maar voor te zorgen dat je een gangpad stoel neemt op de rij met een F, bijvoorbeeld 12F, 14F of 28F. Alle andere plaatsen aan het gangpad daar zit zo’n kast.
Dit staat dan natuurlijk weer niet vermeld op de website maar kan handig zijn voor mensen die graag aan het gangpad zitten en genoeg ruimte willen hebben voor hun benen, je betaald er tenslotte toch voor.

Verder zijn het goede toestellen, vrij nieuw en ze worden nu ook ingezet op vluchten naar Zuid Oost Azië, Singapore en Kuala Lumpur waar voorheen ook de 747 werd ingezet.

Wel fijn als je een goede zitplaats hebt, zeker naar Manila is toch bijna 13 uur vliegen dacht ik. >>>

Veel plezier,

Frank

777 is ook een stuk stiller dan bijvoorbeeld de 747…prima toestel.

Bedankt voor jullie info! Had van mn vader al begrepen dat het vrij nieuwe toestellen zijn. Hij heeft geloof ik al stoelen vast laten zetten, eens ff vragen of ik de juiste stoel heb zonder kast :wink:

Heb maar 2x met KLM kort gevlogen (naar Londen en terug). Jeetje, da’s een tijdje terug. Wat ik me nog vaag kan herinneren, is vriendelijkheid van het personeel en in verhouding jonge en mooie stewardessen. :))

Wat ik KLM altijd een beetje kwalijk heb genomen, en dus niet vaak mee gevlogen, zijn simpelweg te hoge prijzen.

Vandaag een vlucht gehad met de KLM naar Bangkok en heb kennis mogen maken met deze nieuwe klasse. Inderdaad meer ruimte, behoorlijk veel zelfs en volgens mij hebben ze voorin de 747 aan de linkerkant naast de keuken een rij met stoelen weggehaald om zodoende deze ruimte te creeren. De service is hetzelfde als normaal maar de ruimte voor je benen is behoorlijk toegenomen. Ook als je op de laatste rij zit kun je stoel helemaal naar achteren zetten. Dus voortaan kun je ook die rij uitzoeken op internet met het inchecken.

Frank

Ik kan jouw reactie interpreteren alsof je geen toeslag hiervoor hebt hoeven betalen. Klopt dit? Zo ja: hoe heb je dat geflikt? :smiley:

Zo, tot maar liefst 10cm extra? Bij de meeste maatschappijen met een dergelijke economy-plus klasse is het 5 inch (dus ruim 12cm). En dan heeft KLM standaard sowieso al zo ongeveer de minste beenruimte van alle maatschappijen. Nee, ik ben echt onder de indruk…

Maar goed, als het gratis zou zijn blijft het toch net even wat aangenamer dan gewoon veevervoer-klasse vliegen.

Het aantal centimeters weet ik zo niet precies maar ik met mijn lengte, 1m80 kon als ik de stoel helemaal naar achteren zette mijn benen helemaal strekken en dan nog niet de beugel onder de stoel van mijn voorbuurman raken. Deze ruimete was voor mij voldoende om te zeggen dat er meer ruimte is onstaan in deze klasse. dit kan voor iedereen verschillen ivm de lengte van de persoon.

@Jurjen, ja was voor mij zonder bijbetaling, ik ben op dit moment platinum elite van de flying blue vandaar.

waarschijnlijk is dit voor de KLM een reden om extra geld los te peuteren bij de reizigers onder het mom van iets meer beenruimte, laten we wel eerlijk zijn de toegezegde inflight entertainment in elke stoel is er nog steeds niet. wat dat betreft loopt de KLM wel heel erg achter.

Frank

Alle extra opties zijn inderdaad kansen om extra te verdienen. Ik kan het me wel voorstellen dat je voor extra beenruimte moet betalen. Verschil moet er zijn en met zulke stoelen kun je bovendien minder mensen kwijt in het vliegtuig (en dat moet verrekent worden op de kosten van zo’n vlucht; brandstof, personeel, onderhoud, investeringen, etc.)

Met welke kist vloog je? Een 747 waarschijnlijk. Ik zag dat de website van KLM is aangepast: de economy class in de 747’s worden gedurende 2010 pas aangepast.