Het is ook te zien welke crew je hebt … sommigen zijn ’ minder gemotiveerd ’ dan anderen …
Ik ga er dan zelf achter vragen en niet een plastieken glaasje maar het volledige blikje en… als ik hen passeer als ze aan de deur staan om uit te stappen op bestemming, dan vraag ik wanneer ze eens hier zijn om de terugvlucht te doen. Ik zeg er dan wel direkt achter dat ik dan niet mag vergeten mijn drank zelf mee te nemen … je moet dan hun faces eens bekijken …
Over het eten, mag ik niet klagen. Ik vind het bij Etiad niet echt goed …
Ik snap best dat ze niet voor iedereen de bagage gaan tillen. Zeker niet omdat mensen meer en meer zware tassen meenemen als handbagage! >>>
Jenny, volledig akkoord… ik heb altijd mijn schoudertas bij mij, dat is alles. Wat ik dan zie wat er sommigen allemaal proberen in weg te steken … daar mogen ze voor mijn part strenger op worden, dat is some de naam " handbagage " niet meer waardig.
mijn handbagage tas is een rugzak, die valt binnen de afmetingen die toegestaan is voor handbagage, maar die wel zwaar is (veel fotospullen). je gaat anderen toch niet lastig vallen met iets wat je zelf niet kan tillen? als het je niet lukt dan moet je maar je bagage onder je stoel voor je leggen.
heb ik altijd zo al gedaan…
Mijn arm lag in .t verband, wit verband wat duidelijk zichtbaar was, dus tillen was niet mogelijk. Het zijn gewoon een stel luie bananevreters, veel te arrogant en lui om te werken. het enige wat ze kunnen is heen en weer modeshow lopen in hun pakkie en lekker belangrijk doen. Voor mij GEEN klm meer, maar een buitenlandse maatschappij. :dag::vak01:
Probleem is dat idd veel te veel reizigers te grote en te zware handbagage meenemen, en dit is een logisch gevolg :cheer: Bananevreters? Dacht ik niet:zon02:
Van de handbagage gesproken… dat ze daar een beperking opzetten tot bvb 10 kilo. Bij Malaysia Air is dat beperkt tot 7kilo in de handbagage. Nee KLM doet nu weer iets anders … nu mag je ipv 25kilo vroeger maar 23k in de grote bagage steken …
Die 23kg heet Arbo, daar hebben alle maatschappijen die vanaf Schiphol vertrekken zich aan te houden.
@Jurjenb:en wat is de reden hiervoor dan ?? Waarom is dit ingevoerd ??
De 23kg is al vrij oud, alleen op Schiphol vaak niet gehandhaafd tot recentelijk. Arbo = Arbeidsomstandigheden. Dat wil zeggen dat dit bij wet geregeld is met als doel dat personeel zelfstandig bagagestukken moet kunnen optillen zonder de rug te veel te slijten. De bagage-afhandeling wordt door een apart bedrijf gedaan (AviaPartner of zoiets?), dus daar hebben alle vliegmaatschappijen mee te werken.
De andere kant op is minder kritisch: in het land van vertrek hangt het net af van de arbowetgeving. Eenmaal in Schiphol kunnen containers geleegd worden door een nieuw systeem. Dus geen mensenhanden nodig totdat je je koffer van de band kan halen.
Yep …dat is Avia in Brussel… dan moeten we opletten als we vanuit Schiphol vertrekken…
Op hun site stond max 23 kilo maar als je met, ik dacht dat het Etiadh was, aan een bepaalde prijs uw ticket boekt , dan mocht je 30 kilo meenemen …
Business Class bij KLM heeft ook nog extra vrijstelling (30 of 35 kg uit mijn hoofd?) Je betaalt dus extra voor deze vrijstelling, omdat je koffer door 2 man overgezet moet worden. ![]()
Was in Economy bij Etiadh, was ticket voor Manilla via Dubai aan 745 euro als ik het me nog goed kan inprenten… stond duidelijk bij, enkel bij deze prijs mag je van Etiadh 30kilo meenemen…
Enfin, ik probeer KLM te vermijden alleen al om hun prijzen want bij hen kwam diezelfde trip op meer dan 1000 euro… was dan wel een direkte vlucht al kwam ik maar één uurtje vroeger aan in Manilla …
Ik woon in de Filipijnen en ga regelmatig voor een vakantie naar Nederland, ik ben tot nu to nog altijd met de KLM gegaan vanwege de directe vlucht, maar ik ga nu toch maar eens een andere maatschappij proberen.
Het eten wat je gedurende de vlucht ontvangt is gewoon slecht, ik weet 95% zijn filipino’s aan boord maar dat wil toch niet zeggen dat ze alleen maar eten presenteren op de filipino style en niet meer voor de andere nationaliteiten, ik vind het bar slecht.
mvgr Hans:mad:
WOW Brouwer 20, precies twee " ervaringen" en dat maakt mij wat achterdochtig over de herkomst:)
KLM blijft voor mij een te mijden airline die haar klanten minacht en tot nu toe heb ik al heel wat andere luchtvaartmaatschappijen gehad en in oktober met quantas naar australie.
Als KLM haar klachten professioneel afhandelt levert dat tevreden klanten op en in mijn geval zal ik iedereen die ik ken informeren over deze maatschappij die haar fouten niet toe geeft en haar klanten laat stikken.
Een negatieve ervaring wordt doorverteld aan gemiddeld 10 anderen die het weer op hun beurt doorvertellen dus dat gaat ze geld kosten.
Vind KLM niet slecht.De nieuwe 777 heeft meer zitcomfort en de service aan boord is niet slecht.Het eten is goed verzorgd en het personeel vriendelijk.Alleen hadden we zowel op de heen als terugvlucht problemen met het entertainmentsysteem dat elke keer moest gereset worden.Misschien een tip voor de KLM,systeem resetten als het vliegtuig nog op de grond staat en er geen mensen aan boord zijn.
misschien zijn sommige vluchten beter maar de ervaringen die ik heb met de vlucht Amsterdam-Manilla zijn niet erg goed, het enige voordeel vind ik dat het een directe vlucht is maar daar is dan ook alles mee gezegd
yep, idd, ze hebben direkte vluchten maar zijn ook veel duurder dan sommige andere maatschappijen. Doch … ik vind dat deze andere maatschappijen ook hun prijzen de hoogte aan het injagen zijn of …je zit ergens vast tot de volgende dag !!! Ik ben geen voorstander om daar ergens uuuuuuuren op één of andere luchthaven te moeten wachten, toch niet voor het luttele prijsverschil dat dit geeft.