Ervaringen met Inter Airlines gevraagd

Han: ach ja sommige mensen :wink:

Hoi allemaal

Ik ben op 13 juni met Inter Airlines naar Dalaman gevlogen. Over het personeel en de vlucht geen kwaad woord maar het zitcomfort was aan de magere kant, ik zat met mijn knieen tegen de leuning van mijn voorganger aan, gelukkig zat ik aan het gangpad zodat ik mijn benen kon strekken als er geen personeel op neer hoefde te lopen.

Op 23 juni zijn we terug gevlogen, vertraging van 3 uur. Het zitcomfort was ver weg. We hadden stoelen in rij 34 maar daar kon ik niet zitten. Hoe goed ik het ook probeerde het paste gewoon niet of ik moest mijn knieen in mijn nek leggen. Gelukkig was een passagiere zo vrij om haar plaats in rij 37 aan mij af te staan. Toen ik op die plaats ging zitten had ik zeeen van ruimte, ik kan gewoon languit onderuit gaan liggen.

Zoals je dus wel zult begrijpen en vƩƩn te groot verschil.

Personeel, eten en vlucht was overigens wel oke.

Rij 37 is inderdaad de beste plek heb ik zelf ervaren.

Cynthia;is dat van te voren te boeken als preferentie qua rij in het vliegtuig bij het reisbureau?

Hans: nee helaas is dat bij charters niet mogelijk… Bij lijndiensten kan het als preferentie worden aangegeven maar niet gegarandeerd…

ArkeFly biedt tegenwoordig de mogelijkheid om 3 weken voor vertrek je stoel al te kiezen voor €5.- per enkele reis per persoon… Belachelijk dat ze daar geld voor gaan vragen!!!
Transavia kun je tegenwoordig online 24 uur voor vertrek inchecken en dat zonder kosten…

Inter Airlines heeft dit dus nog niet, en ik verwacht ook niet dat het gaat komen, omdat het geen Nederlandse airline betreft… Mijn advies; de incheckbalie gaat 3 uur voor vertrek open… Wees op tijd! Dan kun je je voorkeur nog aangeven!!

Ook bij Transavia, in een pakketreis??
Dat was toch alleen als je een los ticket hebt gekocht?

Nee tegenwoordig kun je online inchecken!! In combinatie met je reserveringsnummer en achternaam (geloof ik, vergeef me als het niet zo is) Maar ik weet zeker dat het kan!! Op dit moment wel alleen via Oad/Bex/hotelplan en Neckermann geloof ik

Mooi!!!

@cynthia: Bij lijndiensten kan je (vaak) gratis vantevoren online een stoel kiezen. Bij KLM & diverse amerikaanse maatschappijen is het tegenwoordig ā€œnormaalā€ dat je extra moet betalen voor goede plaatsen. Frequent flyers (Gold & Platinum) hoeven dat (nog) niet en kunnen (nog) gratis goede stoelen vantevoren boeken.

Ik vind het, net als Cynthia(die Han007, in de reiswereld werkt, dus hoef je die niets uit te leggen) BELACHELIJK dat je voor stoelen zou moeten bij betalen!
Ik heb een medische verklaring dat ik extra beenruimte nodig heb(niet dat ik iets mankeer waardoor ik niet bij de nooduitgang kan zitten). Dit ivm vochtophoping in de benen…
MAAR ik kan geen toegewezen stoel krijgen!!!
Te raar toch??

Ja beps dat is idd te raar!!!

Ik vlieg 6 sept weer met interairlines.
En ik zit meestal op rij 11. Ook bij een nooduitgang maar ben ruimte te over.

Groetjes Jac

het is idd raar. ik werk niet in de reiswereld, maar reis regelmatig naar de US. blijkbaar hebben een aantal (lijndienst) maatschappijen doorgekregen dat ze een paar extra centen kunnen verdienen door ā€œpopulaireā€ stoelen voor extra geld te verkopen. Ik ben bang dat het een kwestie van tijd is voordat charters dit ook door gaan krijgen…

Lijndienstmaatschappijen zeggen dat ze stoelen garanderen, maar ook dat is vaak niet het geval! Het blijft namelijk een voorkeur!! Ik had voor mijn eigen reis stoelen laten blokken op rij 32+33 en kreeg rij 58… Dus ook dat zegt niks!

Beps, als je een medische verklaring hebt dan kan je reisburo dat faxen naar de touroperator en die stuurt het dan door naar de airlines… Blijft wel evengoed onzeker, maar dat kan dus wel!

Ik weet inderdaad dat KLM €50.- (?) vraagt voor die stoelen… en ook dat vind ik belachelijk!! Ik zal uit rome heerlijk ruim… nooduitgang en geen stoel voor me… ook gewoon zonder te betalen :finger:

Ik heb nu ook met t reisbureau afgesproken dat, zodra de passagierslijsten bekend zijn, ik naar Tranvia bel, en daar eea afspreek, eventueel ook al voor de terugreis(indien mogelijk!) Juist Transaa is daar heel goed in nl!

Ik zou inderdaad anders 1 week voor vertrek even bellen… :thumbsup:

Wij vlogen terug met Corendon en voor €15.00 kon je een plaats krijgen met meer beenruimte.

Dat heeft Martinair ook, maar dan ook extra bagage, alleen is dat ā€œietsā€ duurder… Ik geloof dat wij €75 pp enkele reis betaald hebben…pfffffff!

Ja maar dat was neem ik aan de Comfort Class Beps, dan krijg je inderdaad meer beenruimte, meer bagagevrijdom en meer service… Maar vind het nog steeds raar dat ze geld vragen voor een Economy Class met extra beenruimte

sinds vorig weekend terug uit Turkije ( alanya ) gevlogen met inter airlines.
geen vertragingen , goed eten aanboord, weinig beenruimte maar voor zo’n redelijk korte vlucht is het goed te doen.

Heb een aantal keer met onur gevlogen. En ook daar dezelfde verhalen als hans007 over klagende passagiers. Dat kun je helaas krijgen bij charter vluchten, want dat moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Ook kun je dan dus vertragingen krijgen (vertrek+aankomst tijdens rustige momenten zijn goedkoper). Ik heb op zoover wel gelezen dat ze bij arkefly een keer een uur vertraging hadden doorgegeven zodat ze na 12uur snachts (dus goedkoper) konden vliegen. Zo gaat dat.

Al met al maakt comfort bij de meesten niet uit voor die paar uren. Gewoon de oordoppen mee en proberen een dutje te doen :slight_smile:

*wij vliegen op 18 augustus voor de eerste keer met inter airlines.

daarvoor met transavia/was een ramp met de ruimte,ook gevlogen met martinair 8 uur in het toestel gezeten vanuit turkije,vertrokken vanaf izmir zonder bericht van de cockpit naar antalya,daar een ewigheid gewacht tot hij vol zat ruim 400 man eindelijk naar amsterdam,je bent kompleet gesloopt zeker als je geen kans krijgt om te slapen,daarvoor gevlogen met air anatolya dit was echt top,jammer dat ze er niet meer zijn.

carlos:slapen::slapen::turkey:
*