Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.
vliegen al jaren met transavia naar tunesie . personeel altijd vriendelijk en behulpzaam het enige nadeel is dat als je iets wil drinken je hier voor moet betalen.wel makkelijk is dat je via internet in kunt checken en dus zelf je plaats uit kunt zoeken zouden meer maatschappijen moeten doen.
isje9174
Ik heb vroeger wel een keertje met Transavia gevlogen, toen is het me goed bevallen. Nu ze als “low cost” vliegmaatschappij bekend staan, bekijk ik zeker regelmatig de mogelijkheden, want ze vliegen hier vanaf Sevilla en Malaga, maar ik moet toch vaak constateren, dat ze toch echt niet zo goedkoop zijn…
Ligt misschien aan deze hoek van de wereld, maar ik vind dat behoorlijk tegenvallen! En jammer ook!
Wat betreft de charters vind ik dit één van de fijnste maatschappijen.
Wij zijn in december vorig jaar met Transavia van Einhoven naar Gran Canaria en in februari naar Marseille gevlogen:zon02: en de vluchten gingen naar wens (gelukkig) wel met een korte onderbreking op de terugweg in Groningen. Het personeel is altijd wel vriendelijk, alleen de beenruimte in de charters lijkt wel steeds KLEINER te worden!!!. Ik vind persoonlijk geen verschil tussen Ryan Air of Transavia qua comfort. DAt je voor je drankje en hapje moet betalen, op een niet zo lange vlucht (4 á 4 1/2 uur) maakt mij niet zo veel uit…Au revoir…:redface:
:disgust:
heb in 2004 met ze gevlogen omdat LTU waar ik normaal mee vlieg helemaal vol zat. het was voor mij een keer en meteen de laatste keer.
onvriendelijke persooneel. ik vloog tijdens de wk ( houd niet eens van voetbal) mijn dochter was toen nog 9 maand en mijn vrouw vroeg een kussentje voor onder haar arm… die kregen was ongeveer na 2 uur iets van 45 minuten voor de landing … na herhaald vragen. terug van faro naar nederland werden we als VEE in het vliegtuig geladen wat helemal neit was schoongemaakt. in de stoelen naast mij zat zelfs achter de stoel een vol kotszakje… getver… nee dank u transavia eens maar nooit meer.
Oh jee, en over 2 dagen ga ik met Transavia vliegen, omdat Condor - deze ene keer, hoogseizoen! - geen aanbiedingen had. Van iemand anders las ik ook een heel negatieve reactie, die schreef dat vliegen met Transavia veevervoer was…
:wasted:
Matige vlucht prettige crew. Eindhoven Rhodos heen toilet defect kan gebeuren, retour week later toilet defect??? tsja toeval… Ook 3 uur vertraging met standaard mededeling airco problemen… I.P.V. Eindhoven landen we op schiphol ivm reparatie vliegtuig… De reis Rhodos
Eindhoven duurde voor ons dus 14 uur niet echt blij mee.
gisteren binnengekomen vanuit Palma op Rotterdam. Personeel erg aardig, onze gezagvoerder wees ons nog op het centrum van Barcelona. Dat ben ik niet echt gewend van andere luchtvaartmaatschappijen, zo’n gezellig gesprekje van de gezagvoerder. In het toestel veel ouders met kleine kinderen. Het cabinepersoneel bleef aardig ook ondanks geren door de gangpaden. Tja, dat heb je he met nederlandse ouders… alles mag.
De broodjes en koffie etc. zijn dan wel betalen, maar de kwaliteit is zeer goed (itt het gratis “luchtvoer” bij anderen. Waar gaat het ook over 3-4 euro voor sandwiches en koffie; alleen beetje uitgebreider assortiment zou aardig zijn, maar de catering was op de heenreis als geplunderd zo meldde men ons). Niets dan lof aldus. Transavia houden zo!!
Als je lange benen hebt, is Transavia een ramp! Verder kunnen ze qua prijs doorgaans niet concurreren met Easyjet, Ryanair of andere low cost airlines. Transavia wordt door KLM alleen maar in leven gehouden om concurrenten van de markt te drukken. Een vergelijkbare maatschappij die mij zeer is bevallen is het Duitse LTU, met goede en gratis (!) boord service en normale beenruimte!
Reizen met Transavia is geen probleem. Alleen administratief is het een ramp. Onze kleinkinderen vliegen ongeveer 6 keer per jaar (met speciale begeleiding, z.g. unaccompanied minors) van Italie naar Amsterdam en terug. Als ze vanaf Amsterdam vliegen komt het regelmatig voor dat de begeleidingspapieren niet aanwezig zijn (vergeten mee te geven of in het vliegtuig achtergebeleven) en dat het grote problemen geeft om de kinderen mee te krijgen door de afhalers.
Ook is er geen coulantie met speciale situaties. Bij een sterfgeval in de familie was men niet bereid om na een internet boeking (5 minuten later) deze te annuleren en zaten we bij ons verdriet al direct met een kater van dik 300 euro.
Dus ook dit is transavia
transavia, diverse keren mee gevlogen, nog nooit op tijd weggegaan, altijd met een mega vertraging. Ook wel oude kisten gehad, voor het eten betalen vind ik geen probleem…maar ze noemen het niet voor niets transvertragia
Als ik zomers op vakantie ga vlieg ik altijd met transavia. wat me wel opvalt is dat heel vaak de broodjes al op zijn op de 5de rij:tssk:. Hebben jullie daar ook ervaring mee?
Vorige maand voor het eerste met ze gevlogen. De vliegtuigen hebben idd niet veel beenruimte, ik (1.87) paste er gewoon niet in, laat staan toen degene voor me zijn stoel per se naar achter wilde doen.
Wat ik irritant vond, is dat men continu probeerde tax-free dingen en hoofdtelefoons te verkopen, terwijl ze pas na een paar uur met eet- en drinkwaren langskwamen. Aangezien je zelf geen water mee het vliegtuig in mag nemen na de verscherpte veiligheidsmaatregelen, is dat echt heel vervelend.
Verder wel een OK maatschappij.
Gevlogen van Ams. naar Valencia, prima vlucht!! Wel weinig ruimte maar dat schijnt in alle charters zo te zijn, wel kun je een stoel XL reserveren meen ik.
En ja alles dat je wilt in het vliegtuig kost geld, maar dat is ook normaal.
Vriendelijk personeel en een mooi nieuw vliegtuig. En… erg voordelig ((-:
Duidelijk gesproken info inderweg in NL en ENG.
24 uur van te voren kun je online al inchecken en je stoelen kiezen, ideaal ((-: Op de luchthaven lever je dan je bagage bij FASTLINE in ((-:
O ja, perfect op tijd ((-:
Ben vorig jaar augustus met Transavia naar Mallorca geweest. Dit was mijn eerste keer dat ik ging vliegen en het beviel me goed.
Op de heenweg hadden we via internet al ingecheckt en plaatsen gezocht. Omdat we via Rotterdam gingen vliegen moesten we optijd weg (woon in de buurt van Eindhoven). Vlak bij Rotterdam kreeg ik een telefoontje van mijn moeder dat op teletekst stond dat we 2 uur vertraging hadden…
We zijn toen gewoon doorgereden want we waren er tenslotte toch bijna.
Eenmaal op Rotterdam Airport konden we omdat we via internet hadden ingecheckt direct de koffers kwijt en bij de gate gaan zitten of het winkeltje verkennen. Al die mensen die stonden te wachten om in te checken… verschrikkelijk!! Was blij dat ik dat niet hoefde te doen.
Eenmaal in het vliegtuig geen problemen. Het was maar een korte reis. Inderdaad wat hierboven ook al werd genoemd is het irritant dat ze constant met dingen langs komen “of je iets wil hebben”. Vervelende daarvan is dat je dus niet meer naar de wc kunt omdat altijd het gangpad bezet is met zo’n karretje. (Gelukkig is 2 uur nog wel uit te houden)
De piloot was geweldig! Daarnaast was hij net als het personeel erg vriendelijk.
Terugreis was trouwens super… Door problemen met de bus richting het vliegtuig moesten ze wachten op ons om te vertrekken. Ze hadden maar 1 bus geregeld… natuurlijk veel te weinig om een heel vliegtuig mee te vullen.
Ondanks dat waren we eerder weer in Rotterdam dan de oorspronkelijke planning omdat we wind mee hadden. Ook hier was de piloot en het personeel goed.
Ik zal ook even mijn ervaring plaatsen. Ik wilde graag naar Izmir. Ben naar Schiphol gegaan en wilde een ticket kopen. De meeste vliegtuigen waren vol, maar o.a. Transavia had nog tickets.
Omdat zij de enige waren die op die dag naar Izmir vlogen, was ik gedwongen (ik wilde heel graag gaan en was alleen op schiphol…) om dus dit ticket te kopen.
Prijs 300 euro, enkele reis!!!
Wat blijkt, in mijn vliegtuig zitten vakantiegangers voor Kusadasi die een volledige vakantie van 8 dagen voor dit bedrag hadden neergelegd. De vlucht was overigens erg prettig.
Hierbij. Ik vlieg liever wat goedkoper.
Vliegen met Transavia is goed.
Zelden vertraging, personeel vriendelijk en piloten GOED!!!