Gisteren terug gekomen van een reis naar Turkije.
Petje af voor Transavia, voldoende been ruimte. Bgrijp dat lange en dikke mensen problemen kunnen hebben met de ruimte maar waar vindt je een MY die je een dubbele plaats aanbiedt voor hezelfde geld? Hebben altijd met een Turkse MY gevlogen en dat is echt afzien. Voortaan Transavia, geen twijfel mogelijk.
Hey erg grappig…transvertragia!
Ik ben stess bij Transavia en moet echt eerlijk bekennen dat het met de vertragingen wel mee valt!
Ik vlieg nu 9 jaar en echt mijn vetragingen van langer dan een uur zijn op een hand te tellen.
Heel spijtig dat het u vaak overkomt. Vertraging ligt in de meeste gevallen niet eens aan de maatschappij! Weersomstandigheden zijn nr. 1. Ook kan het aan slottijden liggen verkregen door de luchtverkeersdienst. Om zo geen files in de lucht te veroorzaken.
Wat betreft de toestellen…transavia vliegt met een vrij nieuwe vloot. Toestel zijn gemiddeld niet ouder dan 4 jaar. En geloof me dat is jong!
In het hoogseizoen vliegen er ook gecharteerde toestellen mee. Deze zijn niet uitgerust met een muzieksysteem, helaas. Maar no worries dit zijn ook hele nieuwe toestellen!
Ik hoop dat ik u nog eens mag verwelkomen aan boord en dat u dan eens op tijd vertrekt!
Many happy landings
Het is zeker niet de bedoeling dat u na een uur pas van service wordt voorzien.
Wel is het zo dat de bemanning de verkoop van earphones moet doen daar wij ook een entertainmentprogramma vertonen.
Dus begint de vlucht met verkoop van zogenaamde comfortartikelen zoals tijdschriften, puzzelboekjes…dat heb je in deze tijd! Als ik tank bij de Shell is tegenwoordig ook de standaard vraag of ik geen gebruik wil maken van de kassa-aanbieding. De commisialisering viert hoogtij!:finger:
En geloof me voor de bemanning is het ook niet altijd leuk!
Wat betreft water meenemen aan boord, het is toegestaan wanneer een flesje op Schiphol heeft gekocht en deze in een gesealde tas mee aan boord neemt.
En een tip wees vroeg op de luchthaven of check 24-uur van te voren in.
Transavia vliegt met twee typen toestellen…te weten 737-700 en 800.
Op de 700 zijn de plaatsen met extra beenruimte rij 12ABC en 13F op de 800 rij 14abc-def en rij 15 abc-def. De eerste rij bied op beide toestellen ook extra beenruimte maar deze worden vaak gebruikte voor minder valide.
Nog een ons bent zuunig tip:
Neem een lege fles mee door de veiligheidscontrole en vul die met water bij de toiletten na de controle!
stelletje krenten!!!
vliegen betekent meestal begin van de vakantie… zodra je door de security hekjes bent gegaan kan je wat water kopen, veel goedkoper dan in het vliegtuig>
TIP: als je via de UK vliegt, koop in plaats van water een krant (daily telegraph) krijg je gratis een halve liter Water bij. veel goedkoper om aan te schaffen (£0.85 tegenover £1.50) en je hebt behalve water ook nog iets te lezen!!
Nico
Wij vliegen al jaren met Transavia. Vroeger charters, tegenwoordig regelmatig lijnvluchten. Heel prettig via internet te boeken. Leuke aanbiedingen.
Transavia is wat mij betreft een prima maatschappij. De tickets zijn helemaal niet zo duur, behalve dan in bepaalde perioden van het jaar. De belastingen maken de uiteindelijke ticket-prijs en daar kan Transavia bijzonder weinig aan doen. Slottijd niet halen en vertraging? Best vaak schuld van de passagier zelf. Te laat bij de gate, niet snel genoeg instappen, de gangpaden blokkeren en moeizaam gedoe met eindeloze handbagage…
Dat de eerste rij gebruikt wordt voor mensen die niet uit de voeten kunnen kan ik begrijpen. Maar niet dat (ondanks de verzekering van Transavia dat iedereen evenveel kans maakt…) van de 20 keer per jaar dat ik vlieg, 12 keer de familie Kazan pontificaal vooraan zit of een andere bijzonder belangrijk persoon, die je er al bij de gate onmiddellijk uitpikt… Ik hoef niet op rij één te zitten, laat dat duidelijk zijn, maar vraag me wel af of deze mensen ook méér of misschien wel helemaal níet betalen voor hun ticket…
Weinig beenruimte, jammer en voor sommige mensen zelfs erg vervelend! Zou Transavia misschien dan eindelijk eens kunnen overwegen de stoelen vast te zetten, zodanig, dat onze asociale “voorzitters” niet direkt na het opstijgen hun stoel naar beneden kunnen kwakken? Als mensen geen fatsoen hebben, moeten ze misschien een handje worden geholpen en de hele weg met je gezicht claustrofobisch op het niet altijd even smakelijke haar van een ander koekeloeren is niet bepaald een lolletje…
Verder hoop ik dat er ooit een algemene vlieg-regel komt tegen mensen die stinken… Mensen die dronken zijn mogen niet mee, mensen die smerig ruiken wat mij betreft ook niet.
ik ben zelf stewardess bij Transavia… en was benieuwd hoe passagiers nu denken over trans. Zodoende ben ik hier terecht gekomen. Ben blij met de positieve reacties, maar heb ook begrip voor enkele minder positieve reacties…
Maar dat je behandeld wordt als Vee?? nee dat gaat mij iets te ver, ik behandel passagiers als mensen, en absoluut niet als vee.
Wat betreft het beenruimte, dat is helaas niet anders. Transavia is natuurlijk low-cost. Voor de mensen die lang zijn is dit natuurlijk heel erg vervelend. Wat ik altijd probeer is (als het toestel niet vol zit) om deze mensen te verplaatsen, naar de eerste rij, of bij de nooduitgangen (hier heb je meer beenruimte)
Wat betreft de betaalde service. Dit zie je steeds meer, steeds meer maatschappijen stappen over naar deze service… (helaas,tijden veranderen) Ook de klm heeft een betaalde verkoopronde (die van luxe cadeau-artikelen,wat transavia ook heeft)…
Voor de mensen die gaan vliegen met trans, Tot ziens aan boord bij Transavia. (misschien een leuke weetje, binnen de luchtvaart staat transavia bekend om zijn hechte groep, en gezellige sfeer onderling! En dat is het zeker,altijd weer leuke collega’s om mee te werken!)
Tot ziens
Zelf diverse keren met Transavia gevlogen en ook ik ben van mening dat het één van de beste low-cost carriers is.
Ben ik het helemaal mee eens. Wij vliegen 2 tot 3 keer per jaar met Transavia. Zelden een echte vertraging, personeel heel vriendelijk. Daar kan Arke Fly iets van leren
Ik vlieg regelmatig met verschillende maatschappijen, Transavia staat bij mij echt op nummer 1 als goedkope maatschappij. Voel me hier altijd erg veilig in, vlieg vaak maar ik ben er geen fan van. Praktisch altijd op tijd, vriendelijk personeel en voor zover ik kan beoordelen veilige kisten.
Ga ook vaak met Ryanair en die staat op 2(voornamelijk door de enorm scherpe tarieven)
Transavia…Een krap zitje waar je kunt genieten tijdens de rituelen van zich keurig gedragend personeel.
Maar het voor welzijn van de gasten moet stevig worden betaald. Een slokje water wordt niet verstrekt of de reissom gaat aardig omhoog. Is je bagage na de landing beschadigd van de band gekomen kun je bij KLM gaan declareren. Resultaat: een zeer laag aanbod dat tegen finale kwijting kan worden geaccepteerd of niets. Neen dank je dat was eens maar nooit weer.
Willem
De examens waren eindelijk voorbij. Om dit te vieren vlogen we met een stel vrienden begin juni naar Côte d’Azur. Een prachtvakantie!
We vlogen met Transavia, maar het verliep minder soepel dan gepland. De heenweg had het karakter van een aardige Monty Python aflevering. De vliegtuigen van Transavia leden aan -wat later bleek- hagelschade, dus moest voor de heenreis een ander toestel vanuit Engeland naar Schiphol worden overgevlogen, om ons in Nice af te zetten. Dit betekende 4 uur vertraging. Transavia loste het verdriet met €15,- aan vouchers op, deze waren op Schiphol te besteden. Toen we in het vliegtuig zaten, bleek de boarding pass controle verkeerd te zijn gegaan, waardoor deze ook weer over mocht. En tijdens de vlucht werd er iemand onwel, de passagier werd bij aankomst in Nice met een ambulance afgevoerd. Deze vlucht was een aardige vuurdoop, ik had nog nooit gevlogen, maar voel me ondertussen zeer ervaren…
De terugreis was lang niet slecht, we vlogen zonder problemen heel relaxed naar Schiphol met een KLM toestel.
Al met al heb ik geen kater van het vliegen, de vakantie maakte de idiote heenreis ruimschoots goed. ![]()
Heb vaker met Transavia gevlogen, is een van de weinige charters die in de winter ook naar de wintersportbestemmingen vliegt. Ik vind het een goede vliegtuigmaatschappij en de prijzen zijn betaalbaar!
Bij transavia kan ik mijn benen niet kwijt en ik ben nog niet zo groot. Wat denk je hoe je zit op een kleine plek als er iemand naast je moet zitten met nog langere benen? Ook hebben ze vaak last van vertragingen, mede omdat zij hun slot verkopen aan andere maatschappijen.Hoe goed en vriendelijk het personeel ook is, daarom ga ik niet meer met Transvertragia!
Paar keer mee gevlogen. Ik vind het een goede maatschappij en ik heb altijd meer dan genoeg beenruimte! Overigens is het personeel ook altijd heel erg aardig!
Beetje jammer dit bericht, het is inmiddels 2009 en gebleken dat transavia.com de KLM in leven houd. KLM piloten en 80! stewardessen hebben afgelopen zomer bij transavia gevlogen. KLM had geen werk voor deze mensen. Andere piloten van de KLM hebben in de VIP lounge van schiphol gewerkt als gastheer!
En nog iets over Ryanair-Easyjet. Neem niet meer dan 15 kilo bagage mee want dan mag je even dik bij betalen. Een broodje kost 8 euro en bij transavia een dikke sandwitch voor E4.50! En de beenruimte in een boeing 737 economy class is overal het zelfde dus ongelovenlijke onzin. Pits 31 genoemd in de luchtvaart. En niets is gratis in de wereld. Bij de LTU zit het eten gewoon in de prijs van het ticket. En niet iederen zit te wachten op een simpel gebakken eitje of weer een bak aardappelpure.
Een slot kan je niet verkopen. Ongelofelijke onzin! Een slot heeft alles te maken met de drukte in het luchtruim en deze is in de zomer overvol.
En vertraging komt meestal door oorzaken die op de luchthaven gebeuren. Luister bv eens naar de omroep op schiphol. " Mevrouw Jansen en meneer Jansen wild u zich spoeden naar Gate D53, U vertraagd de vlucht en er word al gezocht naar uw bagage" Dit is 1 van de vele oorzaken.
En dan weer de beenruimte… kijk en vergelijk:
BEENRUIMTE LIJST:
(met copy paste is de aantal cm 1 lijntje naar beneden verschoven)
Maatschappij[RIGHT]cm[/RIGHT]
Aer Lingus 81
Gulf Air[RIGHT]71[/RIGHT]
Air 2000[RIGHT]71[/RIGHT]
Iberia[RIGHT]82[/RIGHT]
Air Canada[RIGHT]86[/RIGHT]
Iceland Air[RIGHT]79[/RIGHT]
Air China[RIGHT]86[/RIGHT]
Japan Airlines[RIGHT]86[/RIGHT]
Air France[RIGHT]86[/RIGHT]
JMC[RIGHT]71[/RIGHT]
Air New Zealand[RIGHT]86[/RIGHT]
KLM[RIGHT]79[/RIGHT]
Airtours[RIGHT]71[/RIGHT]
Lauda Air[RIGHT]81[/RIGHT]
Alitalia[RIGHT]84[/RIGHT]
Lufthansa[RIGHT]86[/RIGHT]
American Airlines[RIGHT]91[/RIGHT]
Malaysian[RIGHT]86[/RIGHT]
Austrian Airlines[RIGHT]81[/RIGHT]
Monarch Airlines[RIGHT]71[/RIGHT]
Britannia[RIGHT]71[/RIGHT]
Quantas[RIGHT]76[/RIGHT]
British Airways[RIGHT]79[/RIGHT]
Ryanair[RIGHT]74[/RIGHT]
British Midland[RIGHT]81[/RIGHT]
SAS[RIGHT]82[/RIGHT]
Caledonian[RIGHT]76[/RIGHT]
Singapore Airlines[RIGHT]81[/RIGHT]
Cathay Pacific[RIGHT]81[/RIGHT]
Swiss[RIGHT]79[/RIGHT]
Delta[RIGHT]76[/RIGHT]
Thai Airways[RIGHT]86[/RIGHT]
Easy Jet[RIGHT]74[/RIGHT]
Transavia Airlines[RIGHT]74[/RIGHT]
Emirates[RIGHT]81[/RIGHT]
United Airlines[RIGHT]79[/RIGHT]
Finnair[RIGHT]82[/RIGHT]
Virgin Atlantic[RIGHT]76[/RIGHT]
Go[RIGHT]74[/RIGHT]
hoe is jullie ervaring met extra bagage als je naar Afrika gaat?
Zat tijdens de vulkaanuitbarsting vast met zes vrienden in Barcelona. Van Transavia mochten we niet bellen en had contact zoeken via email ook geen nut. In verband met werkzaamheden zijn we uiteindelijk maar met de taxi retour gegaan. Transavia weigert echter nu deze kosten te betalen, ben extreem ontevreden. Wat een waardeloos beleid. Hadden wel alle hotelkosten en maaltijden betaald voor 4 dagen (zo lang had het minimaal geduurd voordat we terug hadden gekund) maar niet de taxikosten (die veel lager zouden uitgevallen). Als ik hier over klaag krijg ik alleen maar strikt formele antwoorden en niet een echt klantgerichte reactie. Indien mogelijk vlieg ik nooit meer met deze maatschappij