Ik ben al een aantal keer gevlogen met Transavia. Tot nu toe heb ik bij iedere vlucht meer dan een uur vertraging gehad. Zowel op de heen als de terug weg.
De laatste keer was er geen tv aan boord, omdat ze het toestel van een andere maatschappij geleend hadden. In plaats daarvan hadden ze tijdschriften die we konden lezen. Een Grazia van twee maanden oud. Heel erg jammer.
Daarnaast hebben ze ook nooit de saucijzenbroodjes die wel op de menu kaart staan. Dat is wel een soort van deceptie als je er erg op hebt verheugd. Hahaha.
Toch vind ik dat het personeel haar best probeert te doen als je bedenkt wat voor types passagiers er op de vlucht zitten.
transavia was de enige luchtvaartmaatschappij die wel door vloog met een luchtbrug naar Barcelona! Zij haalde alle passagiers op van verre streken en daarna met 87 toeringcar bussen naar Nederland!!! WIE DOET DIT NA?!?!? Alle andere vliegtuigmaatschappij-en stonden stil! Ryanair NIETS! EasyJet NIETS En waar slaat het op dat je niet mag bellen??? Bel gerust! Alleen begrijp dat het hoofdkantoor overbelast was door alle gestrande passagiers! Raar he?!? Of bent u alleen op de wereld! transavia kan er NIETS aan doen dat er niet gevlogen mocht worden boven een groot deel van europa! ER WAS EEN VULKAAN UITGEBARSTEN!!! ZEER GEVAARLIJK VOOR VLIEGTUIGMOTOREN!!!
Waarom moet transavia betalen voor een natuur ramp?!?!? Doe toch ff normaal! U MOET ZICH DIEP SCHAMEN!!! Bel uw reisverzekering! En vlieg AUB NOOIT MEER MET transavia ! dat verdient u niet! >>>
Oei ik vlieg a.s. zaterdag met Transavia voor het eerst. Maar als ik het zo lees, kan ik me er niet echt op verheugen.
Tot nu toe alleen met KLM gevlogen en daar niets dan lof over. Helaas konden we naar deze bestemming geen KLM vlucht meer boeken. Alleen met overstap in Parijs en daar werd de vlucht enkele honderden euro’s duurder van.
Daarom er maar voor gekozen een keer met een andere maatschappij te vliegen, maar ik heb geloof ik nu al spijt.
Transavia is best een goede maatschappij.
Vertragingen komen bij alle maatschappijen voor dus ook bij transavia.
Het enige nadeel is dat er kans is dat je vanaf Amsterdam wel eens om half 5 of half 6 in de ochtend vliegt (mijn mening). dan moet je vroeg aanwezig zijn. maar ach dat kun je van te voren checken voor dat je boekt. voor de rest is transavia meestal wel optijd en regelmatig kom je wel eens vroeger aan dan gepland.
En tja dat A la carte service ga je bij steeds meer maatschappijen tegen komen.
Ook dat weet je van te voren. Het is best prijzig dus ik neem meestal broodjes mee of andere lekkere dingen.
Voor regels over bagage, kun je het beste transavia zelf bellen, het is te regelen om meer kilo’s mee te nemen uiteraard voor een vergoeding maar als je van te voren informeert, kom je niet voor verassingen te staan.
Zo heeft elke maatschappij zijn voor en nadelen.
En als je meer beenruimte wilt op europese bestemmingen, kun je bij arkefly comfort class boeken.
Ik heb slechte ervaringen met Transavia met het boeken van stoelen met extra beenruimte. Ondanks betaling van 20 euro per enkele reis was er op de heen- en terugreis geen stoel met extra beenruimte beschikbaar en op deheenreis zat ik zelfs op een stoel die niet naar achteren kon omdat 'ie voor de exit row was. Mijn brief met mijn verzoek om restitutie is na twee maanden nog niet beantwoord en de klantenservice van Transavia weet ook niet wanneer dat gaat gebeuren vanwege een enorme achterstand die blijkbaar bij customer care bestaat. Tijdens de vlucht waren er meer passagiers die extra betaald hadden maar niet de juiste stoel kregen omdat op de heen- en terugreis de configuratie van het vliegtuig was veranderd, het is dus niet aan te raden extra te betalen voor beenruimte!
Vlieg veel met Transavia en tot nu toe erg tevreden! Ja, je moet betalen voor eten onderweg maar dat is tegenwoordig bij bijna alle maatschappijen zo. Het is wel zo dat je weinig beenruimte hebt, maar de vluchten zijn daar en tegen wel weer erg goedkoop
Christinn, het belangrijkste is dat je tevreden bent !! Ik ook met de gratis maaltijden en frisdrankjes onder weg. Zelfs bij binnenkomst in het vliegtuig ligt er al een flesje water op elke stoel. Het is wel een andere maatschappij met uiterst scherpe prijzen.
De laatste keer dat ik met Transavia vloog had ik zowel heen als terug een flinke vertraging. Maar de vluchten waren verder uitstekend en ik heb niks aan te merken op het gedrag van het personeel. Op de één of andere manier altijd wel weer fijn om Nederlands personeel te hebben als je een aantal weken weg bent geweest, om de één of andere reden. Bij de luchthaven van Rotterdam kon ik gelijk doorlopen en zo was ik ontzettend snel thuis. Toen ik 5 jaar geleden naar Berlijn vloog met Transavia, ging er iets niet helemaal goed bij de landing (veel te hoge snelheid), maar dat liep verder goed af.
Ik kom net terug van Nice en heb gevlogen met Transavia. Heb vliegangst maar ondanks dat heb ik een fijne vlucht gehad, personeel heeft mij zeer zeer zeer goed geholpen en gerustgesteld. Gewoon TOPSERVICE!!!
Vlieg een paar keer per jaar naar Gerona, Spanje. Korte vlucht dus dat is geen probleem. Ben klein van stuk, dus ook de krappe beenruimte is wel uit te houden op deze korte vlucht. Wel erg jammer dat sinds 1 april de ruimbagage moet worden betaald. Dus de ticketprijs op de website is niet meer all inclusive behoudens de belastingen dan. Had eind mei iets overgewicht en moest 30 euro bijbetalen, schandalig. Je mag nu wel 10 kg handbagage meenemen, maar gevolg is dat iedereen de rekken volpropt soms met ruw geweld. Je moet maar hopen dat de kleppen niet openvallen tijdens de vlucht.
Heb altijd Transavia gekozen boven Ryanair vanwege de totaalprijs. Nu wordt het steeds rekenen wat er nog bijkomt, ruimbagage, stoelreservering etc. En er aan denken dat de ruimbagage strikt onder het betaalde gewicht blijft anders wordt het 10 euro per kg bijbetalen!
Ondanks dit blijf ik toch kiezen voor Transavia, omdat Ryanair alleen vanaf Eindhoven op dit bestemming vliegt en dit voor mij te ver weg is vanaf huisadres.