ja het is was :S
momenteel zijn er 600 zaken in Side (winkeltjes en restaurants) in totaal zullen er 250 overblijven. De rest zal dus gesloopt worden.
Ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien.
ja het is was :S
momenteel zijn er 600 zaken in Side (winkeltjes en restaurants) in totaal zullen er 250 overblijven. De rest zal dus gesloopt worden.
Ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien.
Er er al iets veranderd in Side?
We gaan er in de zomer op vakantie in de buurt van Kumköy en ik vraag mij af hoeveel het gaat veranderen.
Einde oktober waren al de winkels nog allemaal open.
Wetende dat de turken ZEER VEEL WERK verzetten in de winter zou het me niet verbazen dat we in mei weer een heel ander beeld krijgen.
vb ;einde 2009 was er nog geen wandelweg aangelegd van side naar
Kumkoy.Mei 2010 was er plots 4 km afgewerkt.
Oktober 2010 afgewerkt tot voorbij hotel Kamelia world.Vanaf sensimar nog ong 2 km richting side geen wandelweg.
Een nieuwe brug en zelfs een nieuwe jachthaven.Geen paraboten meer op het strand.
Er zijn grote veranderingen op komst; alles voor de toerist ten goede.
We gaan in mei weer…Wat zal er dit maal weer verandert zijn?
Heb in november 10- 3 weken in BARUT HEMERA verbleven.
Vrij goed hotel.
Kuststrook van SIDE is vrij goed ,zeker met de aanleg van de mooie wandelboulvard.
Prachtig weer gehad in november.
Voor herhaling vatbaar.
Hallo
Mijn vrouw en ik zijn midden januari voor de eerste keer naar Turkije geweest,dit voor 8 dagen,zeer aangenaam zonnig weer (1 dag regen).
Verbleven in Hotel " SENTIDO Perissia " .
Dit hotel was voor ons héél goed,niks af te keuren.
Zeer toffe nieuwe wandelweg langs de zee aangelegd tot in Side,praktisch volledig klaar.(afstand promenade weg van hotel tot Side ± 4 km)
Op het strand was men druk bezig alles klaar te maken voor het zomer seizoen.
Hopen in het najaar terug te kunnen gaan .
mvg
En keer in Side -Sorgun geweest.Hotel Turquise.Helemaal top en vriendelijk (de meesten) personeel.Side stad is ook leuk maar erg toeristisch ingesteld.Sommige verkopers zijn zeer opdringerig.
Diegene die vroeger in hotel turquoise zijn geweest,weten dat daar vroeger maar 475 bedden waren;nu bijna 1000.
Wij zijn daarvoor twee jaar geleden weggebleven.
Overbevolking van de restaurants;niet te geloven.oude restaurant behouden met 500 man meer.
Als er nu iets aan verandert is komt dat wel ten goede aan de sfeer en zouden wij dat wel graag vernemen.
Wie heeft er ervaring met ASPENDOS BEACH in de maand november?
[quote="“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:28302"”]
Ervaringen met de badplaats Side.
Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Side.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…
[/quote]
ik zou best wel meer weten over Side,en dan metname over wat voor toeristen er komen en op welke wijze de overnachten zoals hotel of appartement,of hotelappartement,en wat er al dan niet te doen is,in Side.
Ik hoor graag reactie`s,en waarom vraag ik dit ,om te kijken of het aleuk is om daar te wonen !
groet Frank
Hoi Frank,
De toeristen die er komen zijn voornamelijk: Turks, Nederlands, Duits, Russisch en ook wel Engels. Al kom ik Engelsen niet in grote getallen tegen.
Qua overnachtingen is er voor ieder wel wat wils. Je hebt aan de kust voornamelijk (ultra) all inclusive hotels, maar er zijn ook hotels met wat minder sterren te vinden, (half) pension en bijvoorbeeld huisjes voor gezinnen. (vaak op grond van hotels). Ook kun je er voor kiezen om zelf een appartement te huren voor zolang je vakantie hebt. Dan leef je meestal in een zogenoemde ‘sitesi’ (appartementencomplex meestal met zwembad, bewaking en soms iets van een fitnessruimte)
In de omgeving van Side is ook voor ieder wel wat wils. Als je van natuur en historie houdt heb je de ruïnes waar je doorheen kan struinen. Er zijn diverse excursies te boeken. Qua watersport is er ook van alles te doen. Zeilen, parasailen, jetski, duiken, bananenboot, boottochten, noem maar op. Je kunt in Side winkelen maar bijvoorbeeld ook naar Manavgat of een andere omliggende stad. Als je iets verder wil kun je ook kiezen om naar Alanya of Antalya te gaan.
In Manavgat kun je naar de eeuwig koude watervallen. (heerlijk als het zo heet is) Ook is er genoeg te doen op gebied van uitgaan. Er zijn in Side en omgeving tal van restaurants, bars en disco’s te vinden.
Dit jaar is de volgorde van bezoekers Side, Russen, Duitsers, Nederlanders en op 4 de Turken zelf.
De All İnc. zijn voornamelijk gericht op Low Budget en daar is jammer genoeg ook het publiek naar.
Er zijn duurdere hotels waar het beter toeven is of je huurt een appartement. Makkelijk te vinden op Google, veel Nederlandse huiseigenaren adverteren zelf.
Er zijn veel ´woonparken´bewaakt en met zwembad waar vn buitenlanders een woning hebben en het aanbod bij de diverse projectontwikkelaars/makelaars is rijk.
Manavgat is een snelgroeiende stad met meer dan 80.000 inwoners op een afstand van 8 km. Side heeft natuurlijk zijn historische schiereiland, de faciliteiten die Sin beschrijft en in de omgeving rondom is een behoorlijke woongemeenschap gegroeid met vn buitenlandse huiseigenaren.
Alle banken, winkels ect zijn er voorhanden.
Om er te wonen is het duur en toeristisch en s´winters erg stil, je moet er van houden…
LEUK VERHAAL
Maar dan is het niet DE stad om appartement aan te kopen voor 12/12 verhuur als het stil valt in de Winter,aan verhuur,dan ook nog low budget prijzen met gevolg dat ze je tent afbreken en per saldo je meer onkosten hebt dan inkomsten,of kijk ik nu te zwart.
Ik denk als je zelf in Winter daar wil wonen ,het dan wel de moeite waard is
Als je er zelf wilt wonen kan het de moeite waard zijn een woning aan te schaffen. 12/12 Verhuur zal echter heeeeeel moeilijk zijn.
Eigenlijk kan je het beste zelf Side en omgeving een keer verkennen, kom bv een keer in de winter.
Wat ik schrijf is mijn opinie, ik woon al jaren permanent hier in de omgeving van Side, heb in Side diverse adressen gehad, in Manavgat en woon nu in een dorp niet ver van Side tussen de plaatselijke bevolking.
Veel Engelsen kopen in dergelijke dorpen een woning als 2e huis, in een nieuwbouwparkje of een authentieke boerenwoning laten ze moderniseren.
Er zijn echter planty Europeanen die het prima naar hun zin hebben in de woonparken omgeving Side.
Zon,zee rust en strand, daarbij een hoog gehalte aan historie en goede verbindingen met luchthavens ed.
Ja in de winter is het enorm rustig en staat er echt een hoop leeg. Dus als je dat wil verhuren zal je het in je eigen kenniskring moeten zoeken denk ik. Als je iets wil kopen of huren is de winter bij uitstek een goede periode, gezien de prijzen dan tot de helft lager kunnen liggen. Als je iets gaat kopen voor verhuur, zit je in de zomer wel weer goed. De kosten zijn niet hoog dus je zou in de zomer genoeg kunnen verdienen om eventuele vaste lasten in de winter te kunnen bekostigen.
ik zoek een gezellie klein appp voor paar duizend eurootjes moet er toch wel zijn mischien ergens in stad van antalya? wie heeft connecties of weet plekkjes die dit wel hebben.
frank
Ik ken wel een stuk of 4 makelaarskantoren in turkije, als je wil kan ik je wel in contact brengen met ze! Het zijn Nederlanders, dus je maakt makkelijk contact ![]()
als je je wensen en contactgegevens even aangeeft in een privéberichtje, kan ik die ook direct aan ze doorsturen. Wellicht kunnen ze wat voor je betekenen.
HOi Sin,
Geef me even een email,dit kun je doen op [EMAIL=“frankmichel30@hotmail.com”]frankmichel30@hotmail.com
Dan houden we contact via daar en zal ik gegevens dor mailen.
groet
frank
[quote="“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:28302"”]
Ervaringen met de badplaats Side.
Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Side.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…
[/quote]
Ik ben 3 jaar geleden naar Side geweest, NOOIT MEER!!! Waar je ook komt of wat je ook koopt ze n… je van alle kanten!!! Ik was het zat toen ik een flesje water ging halen de verkoper liet me bijna twee euro betalen toen ik het gekocht had en ik weg liep dacht ik wacht eens hij heeft mij bijna twee euro laten betalen?? omdat ik sigaretten erbij kocht dacht ik er niet goed bij na pas toen ik buiten stond en me geld telde had ik het door. Ik ben terug gegaan en helemaal door het lint gegaan hij was de druppel die de emmer deed overlopen bij mij! was er voor acht dagen en die dag met dat flesje water vergeet ik nooit heb dat flesje teruggegeven en om me geld gevraagd ik flipte helemaal in die winkel iedereen keek me ook aan, maar als je zo vaak g… word dan is het niet meer leuk en me hele vakantie van 8 dagen heeft me zeker 1000euro gekost… Voor de rest ben ik op veel plekken geweest in turkije en nergens zijn ze zo erg als in Side… Bij mij zeiden ze altijd ooh you are Arabic special price for you( ja zeker speciaal:mad:) Turkije is een moooi land en de winkelcentrums zijn suppppper de mensen zijn aardig (behalve de verkopers in side) ik ga nog steeds naar turkije maar nooit meer naar Side. De mensen in Turkije zijn ook heel anders dan de turken die in nederland wonen heel anders
Wat jammer dat je dat zo ervaren hebt! De overheid heeft dat probleem wel ingezien want tegenwoordig worden de verkopers heel scherp in de gaten gehouden. Vorig jaar was er een winkel die nogal dwangmatig klanten naar binnen begeleidde en kreeg hiervoor een boete en moest de winkel enkele dagen sluiten. (In het hoogseizoen is dat een erge straf gezien de inkomenten in het hoogseizoen erg hoog liggen) Ook hangen er overal videocamera’s.
Ik woon in Side en heb het in het begin ook wel als vervelend ervaren maar zie nu echt enorme verbetering. Het zou ook jammer zijn om Side na één ervaring helemaal af te schrijven. Het is alweer enkele jaren geleden dus wie weet ben je er ooit nog een keer aan toe om het nog een kans te geven. Side is juist een ontzettend leuke plaats om op vakantie te gaan.
Maar als je het idee hebt dat je aan alle kanten opgelicht wordt en daardoor 1000 euro voor 8 dagen kwijt bent, kan ik ook alleen maar zeggen dat je daar zelf bij bent natuurlijk. Ik heb een keer 750 euro voor 10 dagen vakantie gehouden en was in de vakantieperiode misschien 100 euro meer kwijt aan alle extra’s van aan excusies en koopjes.
Dit jaar een goedkoop weekje in Mei geweest. Nooit meer… Al zou iemand mij geld toegeven dan zou ik het nog niet doen!