Ervaringen met de badplaats Side

het zeer goed mogelijk dat iemand een weekje GOEDKOOP side boekt… en het valt tegen.Maar er zijn zoveel goede hotels maar meestal zijn zij niet van de goedkoopste en moet men al goed informeren om een degelijk,betaalbaar,naar uw budget, hotel te vinden. Zoals altijd,een goedkoop hotel staat niet garant voor een goede ligging,kamers,eten,vriendelijkheid enz
Raadpleeg alle mogelijke forums,google luchtfoto s van de hotels enz.
Er is wel een beetje zoekwerk aan maar de meeste klachten komen van de zeer goedkope hotels.Ver van het strand en in drukke wijken.In de middenklasseprijs is nog zeker uw gading te vinden.De prijs van een goed hotel is nog altijd een fractie van hetgeen ge hier in de benelux betaald voor dezelfde diensten in dezelfde periode

ik ga voor het eerst naar de plaats side.ga naar een nieuw hotel,hotel viva side residence.kent iemand die daar?

ik vond de turkse mensen in side ook erg arrogant. in elke hoek van de straat waar je langsloopt wordt je aangesproken om iets te kopen. Ze proberen alleen maar zo veel mogelijk geld van je te krijgen en zijn niet eerlijk. Zo doen alsof ze vriendelijk zijn, maar in het echt zijn ze alleen maar uit op je geld.of proberen ze een nederlands meisje aan de haak te krijgen. Side beviel mij slecht. Alanya is veel mooier, het stand in side is niks aan, geen mooie zee met hoge golven. Als er geen turken zouden zijn, zou het veel leuker zijn daar.

1 like

Halo allemaal, mijn vrouw en ik gaan deze zomer naar side.
Wij gaan logeren in hotel barut hemera, Is er iemand die daar al geweest is en mij kan vertellen wat hij of zij van dat hotel vond?
Ik lees graag jullie reacties.

:zon02: Hallo lieve Side gangers. >>>
We zijn nu 1 weekje terug uit Side. Hebben genoten in Hotel Dosi.
Was 700 mtr. van strand en boulevaar, die we vaak in de avond nog vele km. over liepen, omdat dat heerlijk en vooral bijzonder gezellig was, maar geen enkel probleem omdat je makkelijk met hun grote nette bus mee kon rijden naar het strand van Dosi en lopen er naar toe was klein stukje en geen enkel probleem.
Hotel Dosi is een aanrader, heerlijk en prima eten, goede bedden en kamers, keurig netjes en veel personeel wat je in de watten legt.
Voldoende ligbedden aan het zwembad en in de gras-weide. Lekker onder de palmen of in de zon liggen enz. Ook voldoende ligbedden op hun stukje strand.
Jammer dat je moet betalen aan het strand voor drinken, doch kost slechts 1 euro, dus erg goedkoop aan het strand. Verder is hotel Dosi 4 sterren doch zo goed dat wij het zeker 4 sterren plus waard vinden.
Er rijden volop Dolmus busjes heen en weer naar Side voor slechts 1 euro p.p.
en je kan blijven zitten om zo door te rijden naar b.v. Manafgat voor slechts 25 cent meer. Dolmus prima en uitstekend te doen. Markt bezoek, bazaar,
boottochten, kamelen rijden, side bezoeken allemaal prima te doen met de Dolmus en een aanrader.
Je verveeld je er geen moment, want overal aan de weg heb je vele kleine turkse winkeltjes. Kapper in hotel 5 euro net als aan de weg ook 5 euro.
We hebben genoten van Side en omgeving en sommige verkopers vonden wij soms opdringerig doch als jezelf netjes en ontspannen hiermee omgaat kun je goed en soms heeeeel ver onderhandelen over de prijs.
Dit hoort er daar gewoon bij, dus maak je vooral niet druk om die paar vervelende en/of opdringerige verkopers. En geniet.
Side is best een goede aanrader om een hotel te boeken.
Groet, An en partner.
:vak01:

ik ben zelf nooit in dat hotel geweest , ik ben in het naast gelegen hotel geweest Sidekum.
heb de bouw van het hotel waar jij heen gaat dus gezien:-).
side residence is van het zelfde eigenaar als villa side en dus scoort niet zo verkeerd dus zal het wel goed zitten.
als je het hotel uitloopt en rechtsaf gaat kom je bij de wineltjes uit dus je zit helemaal goed.

veel plezier
gr Gerard

hallo Gerard.

WIl je me even mailen op me email frankmichel30@hotmail.com

Ik heb een privé vraag aan je.

dank je wel

groetjes

frank

Dat kunnen jullie ook via deze site doen, een PB sturen…(meer een tip ;))

Ben 2maanden geleden in Side geweest,was leuk voor een keertje maar ik persoonlijk ben een echte Kusedasi fan!!