In november naar Antalya/Side e.o

Afgelopen April ben ik voor het eerst in Turkije geweest, naar Side, en heb er echt een heerlijke tijd gehad. Nu ben ik druk bezig met sparen om in November nóg een keer te kunnen gaan.
Weet nu dat het helemaal niet zo duur hoeft te zijn als ik altijd heb gedacht :smiley:

Nu is mijn vraag of het een goed idee is om in November nog heen te gaan… dit omdat ik zag dat veel hotels 1 november de deuren sluiten voor het winterseizoen.
Zou graag nog eens terug gaan naar Side, en heb eventueel ook een hotel gevonden dat open is. Maar zijn winkels in het centrum en de kleine winkeltjes in de buurt van hotels wel open enzo?
Ik weet dat mensen er overwinteren, dat er waarschijnlijk veel oudere mensen zullen zijn ( die zaten er in April ook al nl) en dat het niet héél warm zal zijn. Dit is allemaal geen probleem, maar als het er uitgestorven zou zijn, en alles gesloten, dan zal ik iets anders moeten vinden of wachten tot April ( maar denk niet dat ik zo lang kan wachten :wink: )

Hoe het in Side is durf ik niet te zeggen, maar beduidend stiller/dichte winkels ed beslist!
Het seizoen is eind oktober gedaan.

Ook is het weer va oktober onvoorspelbaar. Vaak/veel regen en lagere temperaturen.
Als je dan kan kiezen koos ik voor april…

Toch ook maar even weer contact gezocht met een paar locals die ik in April heb leren kennen, en die zeggen dat winkeltjes in het centrum van Side gewoon het hele jaar open zijn.
Zijn idd aantal hotels dicht, maar de grotere resorts schijnen open te zijn.

Het weer zal hoe dan ook warmer zijn dan in NL :wink: en de 40 graden die ik afgelopen April had hoef ik ook niet. Dus het weer zou niet de belangrijkste reden zijn om thuis te blijven.

Ik ga nog maar es rustig bedenken of ik in november naar Side ga, of toch naar het iets drukker bezochte Alanya/Antalya/Lara.
En dan maar heel hard hopen dat er niet teveel regen gaat vallen als ik daar ben :wink:

Als mensen nog ervaringen hebben in de winter, hoor ik het graag!

Ik ga eind oktober/begin november naar Side/er net iets buiten tegen manavgat! Is voor het eerst! Wel wens in oktober geweest (midden) en dat was heerlijk!

Maar ga deze keer met mijn turkse vriend (voor het eerst) in een hotel dus ben erg benieuwd!!

1 like

1x In februari geweest, veel gesloten, je kon buiten zitten of aan het zwembad in de zon, na 4 uur koud en vroeg donker.
De 4e dag smorgens een beetje sneeuw, ze zeiden dat het al 20 jaar niet was voor gekomen, maar of dat waar is???
Verder was het weer aardig, niet veel te beleven, voor een jonge meid zou ik zeggen, wacht tot april.
Wel enkele keren eind oktober geweest, prima weer, maar einde seizoen, dus veel zijn alles aan het opruimen en sluiten.

1 like

Ik ga nu proberen nog net de laatste week van oktober te gaan, als het geld allemaal een beetje meezit en ik een leuke aanbieding kan vinden :slight_smile:
Kan niet wachten tot ik de laatste euro’s bij elkaar heb, en eindelijk kan boeken!

Ben niet meer héél jong, in de zin van: uitgaan enz… Ik wil juist naar Side toe omdat het niet zo massaal was in April en ik dat eigenlijk wel heel erg fijn vond.
In april was het ook nét een bejaardenclub :wink:
Hopelijk zijn er nog genoeg gasten, zodat het nog een beetje leeft en anders gewoon echt alleen maar rust en wat dagjes erop uit trekken.

Dank voor de reacties :slight_smile:

Laatste week van oktober is nog een deel van NL vrij door herfstvakantie! :slight_smile: ik ga in de laatste drie dagen van de herfstvakantie erheen kwam ik achter haha! Maar wel een goede aanbieding gehad voor 12 dagen! :smiley:

Ik heb geboekt! :slight_smile: Ik ga 28 oktober voor 11 dagen weer naar Side.
Nét na de herstvakantie, dus niet allemaal gillende kinderen (alhoewel ik kinderen ook erg leuk vind hoor) én alles is nog gewoon open. Dit hotel sluit 15 november zijn deuren voor de winter, dus nog net op tijd.
Ik kan niet wachten! Lijk wel verslaafd na de eerste keer!

Heee ik ben dan ook in side! Hihi! Welk hotel ga je heen? :slight_smile:
Ik ga de 24ste nog net de laatste drie dagen van de herfstvakantie 12 dagen!!:smiley:

Heerlijk vooruitzicht!
Ik ga naar Hotel Nerton, op 10 minuten loopafstand ( zeggen ze) van het oude centrum.
Jij gaat naar Manavgat?

Oooh echt?!! Daar had ik ook bijna geboekt haha!! Maar ga naar Kemer iets voor Side naar hotel Merv Sun dat scheelde me 250 euro hihi :slight_smile:

Daar heb ik ook naar gekeken! Was dat niet half pension? Of te ver weg van het centrum? Haha! Hij kwam in ieder geval elke keer boven als ik ging zoeken. Dan zit je in Kumkoy ipv Kemer…
Ik ga in ieder geval heel hard hopen dat het nog mooi weer is eind oktober :slight_smile:

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Jaa ik bedoel Kumkoy hahaha soms erg in de war vooral omdat ik eigenlijk altijd aan de andere kant van Side ben! :slight_smile: is 4 km van het centrum maar ik heb wel all in gelukkig :slight_smile:

De winkels in side centrum blijven open tot 17.00uur, de supermarkten zijn open tot 24.00uur en de restaurants zijn bijna allemaal dicht alleen waar je binnen kan eten zijn open maar vaak zitten er heel weinig mensen te eten, de temperatuur is heerlijk wel kan je wat regen verwachten.
Gewoon gaan in november.

Ik heb ondertussen geboekt, en ga van 28 oktober-7 november. Dan waren er nog net wat meer hotels open… en nu hopen dat ik de goede keus voor het hotel heb gemaakt, maar daar kom ik vanzelf achter :wink: budget was iets minder groot als verwacht, dus poepie sjiek mag ik dan niet verwachten…

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Hoi Liesblits,
Welk hotel ga je, misschien kan ik je vertellen of dat een goed hotel is.

Ik ga naar Hotel Nerton.
De meningen zijn er heel erg over verdeeld. De ene vind het geweldig en een ander wil nooit meer…
Lang leve alle reviews :s

Ik wacht ongeduldig af… :wink:

hotel Nerton lijkt mij best een goed hotel
Ook fijn dat het lekker dicht bij het centrum ligt .

Je moet daar gewoon lekker genieten en zelf beleven wat je er van vind.

Een fijne vakantie.

Ja daarom had ik het ook gekozen… Vorige keer zat ik iets verder er vanaf, en vond het toch nog best ver weg. Niet lopend naar het centrum kunnen gaan. Het liefst was ik naar Can Garden gegaan, maar daar kon ik voor dezelfde prijs 2 dgn korter… En wilde toch echt minimaal 10 dagen :slight_smile: Dan maar iets minder luxe en zelf meemaken of het echt zo erg is als sommige mensen beweren.
Maar las ook: Waar veel Duitsers komen, is het schoon en het eten goed… En laten er nou heeeeel veel Duitsers komen :slight_smile:

Ik ga in ieder geval volop genieten! :slight_smile: