:o :rolleyes: hoi hoi ik zou graag informatie willen hebben over side
ik heb al een paar keer op die forum die vraag gesteld maar krijg maar geen antwoord op mijn vragen!!! ik ga 23 oktober naar side hotel belinda wie is daar wel is geweest en hoe waren je ervaringen???
is het rond 23 oktober nog lekker warm wat is dan ongeveer de temperatuur
en wie kan mij leuke excursies aanbevelen wat moet ik beslist hebben gezien in side zijn er daar ook leuke kroegjes en hoe kan ik het best reizen daar met een taxi of??? graag wacht ik op jullie informatie groetjes miss piggy
Heey !
Nou ik kan je niet echt heeel erg veel helpen denk ik … maar ik gaa mn best doen !
Nou ik ben afgelopen herfst naar Side geweest … dus ik zat er toen rond dezelfde datum als jou … ik zat in een super hotel net buiten side : hotel Grand Prestige … het was nog lekker warm … zo’n 30 graden gemiddeld ; soms meer soms ietjes minder … maar de zee is wel een superlekker temperatuur !! Wij hebben het geweldig gehad … leuk animatieteam … mooi hotel … superlekker en veel variatie in eten … noem maar op ! Nou is dat denk ik in elk (groot) hotel wel hetzelfde … dus zal denk ik ook wel in jouw hotel zijn, maar daar kan ik niks over zeggen … Wij deden overdag niet veel … naja geen excursies ofso , wij lagen gewoon lekker te genieten van de zon en het animatieteam :rolleyes: ook heel leuk hoor … maar als je een excursie wil doen schijnen de watervallen van Manavgat wel leuk te zijn … het schijnt niet egt heel veel voor te stellen … maar wel leuk , dus je moet niet metershoge watervallen verwachten, maar het lijkt mij wel een x leuk om te zien !
Tsjaa wat kan ik verder nog vertellen … ooja wij gingen 's avonds vaak naar Side, het hotel belde een taxi voor ons (een groep van 11 personen) en dat was helemaal niet duur hoor … in nederland betaal je anders veeeel meer <_< maargoed, wij gingen dan naar de winkeltjes in Side en dat was altijd wel leuk … niet dat ik er veel kocht … bijna helemaal niks … maar het was gewoon leuk ! Al die mensen die je iets aan proberen te smeren … je wordt tien keer op een avond ten huwelijk gevraagd (oke oke … das een beetje overdreven … maar 2 keer op een avond zeker wel … hihii ! ) Jaa ik heb egt een superleuke vakantie gehad !!!
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen … en als je nog meer wil weten : vraag het maar en ik zal af n toe kijken of ik nog wat kan beantwoorden …
xx … Sharon
Hey,
Ik ben juist 7 dagen terug uit Side, en het is daar echt geweldig !
Wij zijn ook naar de watervallen van Manavgat geweest. Ze waren niet indrukwekkend, maar wel eens mooi om te zien.
We zijn ook met de taxi door het Taurusgebergte gereden (héél mooi).
Voor een rit van 3 uur met uitleg (door de taxichauffer) met 5 personen
hebben we 50 euro moeten betalen (NIET veel !!). We zijn in het gebergte
de mooiste en beroemdste plekjes gaan bekijken en we hebben veel geleerd
over het land.
Ook hebben we een dorpentocht gedaan in de buurt (via Thomas Cook). Je gaat dan de grote moskee van Manavgat bezoeken, bij mensen thuis iets drinken, op ezels rijden, …
In Side zelf is het ook wel best leuk, en het is waar dat je enkele keren ten huwelijk wordt gevraagd (voor mij gaven ze 6 kamelen :P).
Er zijn veel winkels, en alles draait er wel rond toerisme, ma dat hebt ge over wel een beetje.
Maar eigenlijk buiten deze paar dingen hebben we vooral aan het zwembad gelegen en meegedaan met het animatieteam.
Het was mijn beste vakantie ooit. Dus geniet er maar van daar in Side !!
(IK WIL TERUG !!!)
groetjes,
Ilse
ik vind Side fantastisch.
je moet zeker naar de markt in Manavgat gaan, ga naar de watervallen van Manavgat en ook naar die van Kursunlu.
Side zelf is hartstikke leuk. Leuke restaurantjes, veel winkeltjes (met opdringerig verkopers, maar das overal) enz enz enz… Natuurlijk het museum, theater en de Apollo tempel moet je zien. Ik zou een keer gaan varen. En als je kan een dagje Antalya.
ik ben nog nooit in hotel Belinda geweest. Heb het wel gezien van buitenaf, en het ziet er leuk uit. maar kan er verder niet over oordelen.
de temperatuur. over het algemeen is het nog heerlijk weer daar. maar het kan wisselen. in 2004 ben ik begin november geweest en toen was het nog 30 graden dus dat is niet verkeerd. het kan ook iets kouder zijn dat is nog niet te voorspellen, maar ook iets warmer.
Het makkelijkst reizen is de taxi. Voor een euro of 5 (afdingen he) kan je vanuit je hotel over het algemeen naar het centrum van Side komen. Het gaat snel en is niet super duur. Maar je moet zeker de dolmus uitproberen. nog goedkoper, alleen je zit soms wel opgepropt.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groetjes nur
Ik raad je aan om zeker eens naar Antalya te gaan. Dat kan per bus, maar je kan ook tegen relatief weinig geld een kleine auto huren. In Antalya moet je vooral de haven bezoeken en het oude stadsdeel met de schitterende gerestaureerde huizen. Je kan ook naar het archeologisch museum, dat ligt een beetje buiten het centrum, maar is zeker de moeite (de botten van Sint-Niklaas leggen er).
En als je dan toch een wagen hebt, ga dan eens naar Aspendos, het best bewaarde theater uit de oudheid dat ik ken.
Veel plezier,
Geert
Originally posted by misspiggy@13-04-2005, 17:52:10
** :o :rolleyes: hoi hoi ik zou graag informatie willen hebben over side![]()
ik heb al een paar keer op die forum die vraag gesteld maar krijg maar geen antwoord op mijn vragen!!! ik ga 23 oktober naar side hotel belinda wie is daar wel is geweest en hoe waren je ervaringen???
is het rond 23 oktober nog lekker warm wat is dan ongeveer de temperatuur
en wie kan mij leuke excursies aanbevelen wat moet ik beslist hebben gezien in side zijn er daar ook leuke kroegjes en hoe kan ik het best reizen daar met een taxi of??? graag wacht ik op jullie informatie groetjes miss piggy **
Voor 5 euro ben je al een hele dag met gids naar Aspendos, de seldjoekenbrug, de duden watervallen, de kust, de Adrianuspoort, de geribelde Minaret en de oude bazaar van Antalya.
1 uurtje shopping in goudcenter JK moet je erbij nemen, maar zeg gewoon dat je geen Visa bijhebt en koop er zeker niks, het zijn agressieve afzetters.
Ga met de Dolmus naar manavgat, kost je 1.5 YTL of 1€
Bazaar elke dag tot 23 uur.
maandag markt aan de overzijde van de rivier, zo’n 500n meter lopen vanaf het centrum.
Op donderdag een echt lokale markt, afstappen aan de Disbank en school, aan deze zijde van de rivier. Mooie markt met echt lokale mensen.
Op zaterdag markt in Side, aan de moskee, net achter hotel kahraman
Stranwandelingen kan je maken naar Titreyengol of de andere kant op naar Kumkoy, je kan daarna terug met de dolmus.
Er zijn nog de uitstap naar een dorp in het taurusgebergte; 15 € eten inbegrepen
Alanya tour met bezoek aan bananenplantage grotten, kateel van alanya , boottour en onderaardse stad, 7 euro
Jeepsafari , eten inbegrepen, 25 euro
Rafting 15 euro, eten inbegrepen
aqualand 15 euro
Boottocht naar de manavgat markt, eten inbegrepen, 15 euro
Eilandentour , eten inbegrepen, met de boot, 20 euro
Blauwe reis naar alanya, met stadsbeozk en eten, 25 euro;
En dan zijn er nog 10 trallen boten in de haven die vanalles aanbieden, telkens voor weinig geld
Het is wel vervelend dat je zoveel topics start met dezelfde vraag.
Kan je niet beter in 1 topic terug antwoorden, dan komt die weer boven te staan, ik ga geen 10 keer hetzelfde antwoorden