hoi…
ik ben hier al twee keer geweest… het eerste jaar ben ik met de taxi naar Manavgat gegaan en dit jaar zijn we met het dolmus busje geweest… het is allebei goed te doen… voor iemand die slecht ter been is, is een taxi wel beter denk ik aangezien de dolmus busjes vaak erg vol zitten…
taxi is wel iets duurder… de prijs kan je ook gewoon met de chauffeur afspreken… hij kwam ons ook weer netjes halen enzo… het ging echt goed!!
het dolmus busje is gewoon lekker goedkoop en is ook wel te doen…
de markt in manavgat is op twee dagen geloof ik… maandag (de grote) en donderdag (de wat kleinere)
hele leuke markt!!!
verder kun je in manavgat de watervallen gaan bekijken maar dat moet je van te voren vragen of het de moeite waard is… kan nog wel eens wat verschil in zitten… de ene keer veel water en dan andere keer ligt het bijna droog…
van side heb ik nog niet zo veel gezien… heb wel gehoord dat het een mooi oud plaatsje is…
het vliegveld van Antalya vind ik wel overzichtelijk… ik heb er geen problemen gehad… de laatste keer in july was het wel heeel druk en hebben we lang moeten wachten bij de paspoortcontrole maar verder vind ik het een goed vliegveld…
Als je meer wil weten en foto’s wil bekijken over Side, manavgat en omgeving kijk dan eens op www.side.pagina.nl daar vind je alle documentatie die je wenst.
De luchthaven in Antalya is zeer gemakkelijk en groot.
Met de taxi kan je hier in Side alles bereiken,maar goed de prijzen afspreken en onderhandelen.
Groetjes uit Side,
Franka
Wij gaan naar het hotel Saray Regency, is all incl.
Via dit forum had ik om reacties gevraagd, maar blijkbaar is niemand hier nog geweest.
Ben inmiddels al door een ander forum wat wijzer geworden.
Groetjes, schol
En Franka 6 ook bedankt voor je reactie. Weet je misschien wat de prijs van de taxi gemiddeld is naar Side en naar Manavgat vanuit TÝTREYENGÖL?
Wij gaan al meerdere malen via Antalya met iemand die slecht ter been is. We vragen dan via het reisbureau hulp op de vliegvelden aan! Dan komt er iemand je helpen eventueel met rolstoel, omdat de afstanden soms toch te ver zijn. Dan met de hele ploeg er achteraan, dus niet wachten bij de douane.
Over het plaatsje kan ik jullie helaas niets vertellen
Wij gaan de hulp op het vliegveld weer in mei gebruiken, dus…Zalig!!
Met welke maatschappij vliegen jullie altijd. Wij gaan met Martinair.
Zoals ik van je begrepen heb is het zo dat je als groep, met één persoon die slecht ter been is, een voorkeursbehandeling krijgt (wij zijn met 4 personen).
Is de loopafstand op Antalya net zo groot als bij terugkomst op Schiphol?
Op schiphol bij terugkomst is wel hulp gevraagd, dit gebeurd meestal met een mech. wagentje voor 4 personen.
Wij hebben wel gevlogen op Dalaman en Izmir, maar deze vliegvelden zijn niet zo groot.
Wij gaan met 6 volwassenen en 2 kinderen, en dan wil het nog wel eens zijn dat ze de groep opsplitsen. Maar toen we in Izmir waren met z’n 4ren en in Dalaman verleden jaar met 8, werden we idd als groep met voorkeur behandeld!
Ik raad je echt aan om in Antalya om assistentie te vragen! Het is meer dan de helft als terug op Schiphol. Mijn moeder kan met verhoogde rollator het niet redden!
Wij zijn zowel met Martinair, als met Transavia en met div Turken gevlogen, maar het gaat bijna altijd goed.
Mijn moeder kan de slurf niet uitkomen te voet, dus je begrijpt dat zij de hulp nodig heeft, maar waarom zou je het niet aanvragen! Je kunt ook ter plekke gebruik maken van een rolstoel van de luchthaven, iets wat volgens mij op Schiphol ook kan(maar ik kan me vergissen, in Brussel werd het wel aangeboden!).
Zoals je kunt lezen, haar beperkingen houden haar niet tegen, en we gaan dan ook in Mei weer lekker met de hele familie genieten! We gaan al in mei, dus ik zal je op de hoogte houden bij terugkomst, ok
Wij zouden het zeer op prijs stellen als je je bevindingen met ons wil delen. Zodat we ons vast kunnen inleven in de vakantiepret. Misschien kun je dan ook vast doorgeven wat de temperatuur is en hoe het strand is, en of het te goed te doen is om er heen te lopen voor iemand die slecht ter been is (ivm spierziekte).
Alvast een fijne vakantie toegewenst.
Ik wil ook wel graag wat meer info over Side. Ben nu aan het kijken voor een vakantie voor m’n vriend en mij en kom toch steeds weer bij Turkije terecht. Nu alleen nog even m’n vriend overhalen hahaha. We zijn al 's naar Alanya geweest samen maar dat vond hij niet echt leuk, dus ben nu op zoek naar een andere leuke plaats. Zijn ner voldoende winkeltjes, terrasjes, barretjes? Is het een mooi strand? Heb hotel Side Star Park op het oog, is er iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Je kan Side niet vergelijken met Alanya. Het is veel kleiner. Er zijn wel restaurants,bars en terrasjes,winkels ,maar totaal niet te vergelijken met Alanya.
Het hotel Side Star Park ligt direct aan het strand, op ongeveer 1 km van Side centrum. Ben er zelf niet binnen geweest,maar van buitenuit lijkt het een mooi nieuw hotel.
Zoals ik hierboven al vermelde, voor meer informatie kijk op
www.side. pagina. nl daar vind je echt alles over Side en de ganse omgeving.
Groetjes
Franka
ik ga naar Side STar PArk Hotel in augustus. Het is een mooi hotel om te zien. Heb het alleen nog de tekenafbeedingen gezien maar die zien er mooi uit. Het is van dezelfde eigenaar van hotel side star. En dat hotel ziet er ook mooi uit. Ik ben ook zekers benieuw hoe hotel side star park er van echt er ook uit ziet. maar 1 ding zeker i ga er heen en kan het later vertellen hoe het dus eruit ziet
bedoel je kursunlu waterval? ja die vind ik erg mooi. maar de watervallen van manavgat zijn ook mooi hoor.
in side zelf is geen markt. maar in de markt van manavgat ben je wel even zoet. hartstikke leuk om heen te gaan. dus weet niet waar je meer een markt wilt hebben? maar Side niet, hoewel je er ontzettend leuk kunt winkelen, veel winkeltjes. in side zelf maar ook in kumkoy en waarschijnlijk ook in titreyengol.
Wij zijn waren in sept. 2003 in Voyage Club Turtel Surgun, dat ligt tussen Side en Manavgat. In ongeveer 10 min. waren we met dolmus of taxi in een van beide dorpen. Taxi was toen ongeveer 5 euro, dus heel goed te betalen.
De markt in Manavgat is echt heel groot, zo groot dat we de dolmus bijna niet terug konden vinden. Ik denk trouwens dat het voor iemand die slecht ter been is geen aanrader is. Het is er nl. ook heel erg druk, de mensen komen van heinde en verre daar naar de markt.
De dolmus naar Side stopt op een soort station, vanwaar je met een treintje naar het centrum gaat. Side zelf is niet zo heel groot, eigenlijk een lange straat die uitkomt op de haven. Het uitzicht is daar prachtig!
Op onze laatste vakantie zagen we 2 mensen die hun voet hadden gebroken. De hostess van Neckermann was op het vliegveld van Bodrum aanwezig en zorgde voor rolstoelen. Ook werden die mensen met hun partner met een soort liftje in het vliegtuig gebracht omdat ze niet via de trap omhoog konden. Zo te zien werd alles in het werk gesteld om het die mensen gemakkelijk te maken. Ik denk dat je e.e.a. vantevoren kunt regelen via je reisbureau, zodat alles geregeld is als je op het vliegveld aankomt.
Dank je wel voor jullie reacties.
We willen zo veel mogelijk weten zodat we in ieder geval niet voor onverwachte dingen komen te staan.
Bedankt voor de tip van de markt; dat het erg druk zal zijn.
Loont het ook de moeite om kumkoy eens te bezoeken? Ik zag dat daar langs de kustlijn zeer veel hotels liggen.
Heeft iemand nog nuttige tips.
Ik ben ook nog op zoek naar de plattegrond van Side. Als iemand ons hieraan kan helpen, graag.
naja, als je in side zit zou ik ook een bezoekje brengen aan aspendos en perge
verder kumkoy: ik zou er zeker eens heengaan. maar het is best heel groot en zit compleet vol met hotels en appartementencomplexen. je zult er geen huizen vinden (alleen aan de buitenkant) en daar heb je dus ook ontzettend veel winkeltjes zoals je ook in side zult vinden, met nep kleding, souvenirs e.d. en ook heel erg veel restaurantjes. dus je moet er gewoon een keertje een dagje heengaan. maar je moet je er niet te veel van voorstellen, het is over het algemeen een heel groot stuk alleen maar beton, met aan de zee een strook zand
Beste Schol,
Ýk heb me rot gezocht deze week voor klanten in Side een plattegrond te vinden.Maar normaal in het seizoen hebbben ze die in het toeristenbureau in het centrum of sommige winkels bieden ze aan als reklame stunt en mensen binnen te lokken. Maar neem ze gerust aan.Kost niets.Ýk heb het plattegrond deze week gevonden in Manavgat in een winkel waar ze boeken en schoolgerei verkopen.Side zelf is niet zo moeilijk maar de omgeving errond kan verwarrend lijken omdat ze ook overal aan het bouwen zijn en er veel nieuwe straten aangelegd worden buiten het centrum van Side.Maar loop je verloren de bevolking is zo vriendelijk die helpt je wel op de goede weg.Ýn Turkije verloren lopen kan tot een goede verrassing lopen,kom je eens iets tegen dat een ander niet vind of weet.Een belevenis op zijn eigen.Voor me zelf ga ik altijd op weg naar mijn gevoel en kom ook overal terrecht.Dat is pas Turkije ontdekken.
Prettige vakantie
Groetjes uit Turkije
Franka