Hey,
heeft er iemand ervaring met naar Turkije gaan eind oktober/begin november? Want wij zouden graag dan gaan, maar gaan normaal altijd in juli of augustus dus we hebben niet direct een idee waar het in oktober of november nog te doen is van temperatuur. Kan iemand ons een hotel aanbevelen ofzo?
Alvast bedankt!
hoi hoi
wij gaan 23 oktober naar side turkije en ik heb gevraagd aan het reisbureau
dan kan het nog zat 20 tot 24 graden worden ok je hebt mischien kans dat het een keer kan regen maar meestal is het dan nog prachtig nazomerweer
ik ga bewust wat later ik ben 2 jaar terug in juni geweest en toen was het al rond de 32 graden veel te warm vooral als je zoals mij excursies wilt doen nu gaat mn dochter van 14 wel mee en die houd meer van zonnen maar goed het is ook mijn eerste keer om eind oktober te gaan wij gaan naar side hotel belinda en die heeft goeie bekentheid ik weet niet zo gauw uit mn hoofd hoe die site heet maar daar kun je reacties lezen van mensen die naar dat hotel zijn geweest ook van andere hotels ik ga naar side ja turkije heeft meerdere mooie gebieden en plaatsen maar ik was al in antalya geweest vond ik niks aan kiezelstranden side heeft zandstranden wij zitten midden in een pijnbomenbos 10 minuutjes lopen naar het strand val nog wel mee is tenminste niet zo vol als in alanya en antalya hopen hier je voldoende te hebben geinformeerd groetjes elise
ik ben in oktober in bitez bodrum geweest. HEERLIJK WEER! en uitverkoop omdat het seizoen afloopt dan.
ongeveer 26 graden. echt lekker AAN TE RADEN ik ga deze oktober weer, want idd. juni en july zijn echt te heet, ik was er toen 2 weken maar dat is niet uit te houden.
Wij zijn in oktober 1 keer in alanya geweest (Grand kapten)…Goed weer, hotel was wel goed lag een beetje aan de rand van alanya… Alleen ik was nog wat jonger en er was niet echt superveel rondom het hotel te doen dan moest je echt alanya ingaan…Toch zijn we er 2 keer geweest dus het was geen tegenvaller…Nu achteraf zou ik het niet echt een aanrader meer vinden omdat ik beter gewendt ben…
Ook zijn wij 1 keer in oktober in belek geweest (voorheen club voyage cesars nu cesars temple) In oktober was het niet zo goed als in april…Het hotel werd overgenomen en met de dag werd het hotel slechter…Alles werd gerenoveerd en op het hotel kwam nog een etage erbij. Steeds minder eten en minder variaties…Drinken was voorheen in bekers en glazen…Op het eind alleen nog maar in bekers…Disco van het hotel ging eerder dicht en de laatste dagen ging die niet eens meer open…Z’n dingetjes allemaal…Ook animatie werd steeds minder…Hou het hotel dus nu is wee ik niet…Maar als het zo is zoals wij het in april toen hadde gehad is het echt een aanrader…!!
Ook zijn we in side geweest in oktober…(Hotel side corolla) Ook daar zijn wij 2keer geweest…ook een goed hotel…Lag een paar 100 meter van kumkoy af…Was leuk winkelen en leuk uitgaan…Mooi strand (niet direct aan het hotel) goed weer…Toen wij er zijn geweest was het hp…Nu is het AI…Zijn het nog een keer gaan bezoeken…Je zag dat er het een en ander veranderd was…
Nu gaan we naar in oktober weer naar side (club voyage selge beach) hier ben ik nog niet geweest dus kan er niet over oordelen…
Groetjes yvonne
P.S. Sorry voor mijn hele verhaal…Maar hoop dat je er wel wat aan hebt
Ik ben vorig jaar in oktober naar Turgutreis geweest (bij Bodrum) en het was echt heerlijk weer! Overdag is het veel beter uit te houden dan dat je in het hoogseizoen gaat, dan is het zo warm niet leuk meer gewoon.
Het koelde s avonds alleen heel sterk af, je moest echt een lange broek en lange mouwen aandoen.
Dit jaar gaan we eind september op vakantie en nu zuidelijker (Kemer) omdat het daar s avonds nog wel heel lekker is.
Een aantal jaar geleden was ik in oktober namelijk in Alanya, en toen was het s avonds ook nog heerlijk.
Het ligt er dus echt aan waar je precies zit in Turkije. Hoe zuidelijker hoe beter.
Oktober/november is natuurlijk ook het einde van het seizoen, daar moet je ook rekening mee houden.
Het is overal een stuk rustiger, terrasjes kunnen wat leger zijn, winkeltjes kunnen al dicht zijn.
Begin oktober begint ook de Ramadan, hou er dan ook rekening mee dat de hele sfeer anders is.
Ik ben twee jaar geleden in Side geweest eind oktober. Ging toen op 25 oktober daar heen. Het weer was heel slecht. Heb toen echt pech gehad. Elke dag regen en in de avond had ik mn winterkleding al aan.
Het was er toen ramadan, vond ik zelf erg leuk om mee te maken daar. Elke avond heb ik gegeten bij turkse families van het hotel, bij chef van het animatie team, chef van restaurant… Ik was toen bij me toenmalige vriend op bezoek die in het hotel werkte…
Ik heb pech gehad met het weer maar ook zonder mooi weer zijn er genoeg leuke dingen te doen in turkije.
Vorig jaar op 20 oktober vertrokken naar Alanya en de hele week lekker weer gehad. 's Avonds koelde het wel een beetje af zodat het soms best fris was met bijvoorbeeld een topje aan. Maar ik vind het voor-en naseizoen sowiezo altijd erg prettig om te gaan, niet meer zo ontzettend heet en de grote massa is dan al weer weg. Qua hotel vinden wij Riviera in Alanya altijd een heel fijn hotel. Het is geen all inclusive hotel, maar je verblijft er op basis van halfpension. De ligging is ideaal, tegenover het strand en vlakbij het centrum.
Succes met kiezen!