Het weer in Oktober

Hoi Iedereen

Wij hebben pas vanaf oktober verlof (vanaf 16/10) en zouden nog een weekje naar de zon willen.
Is dit in Turije in deze periode nog mogelijk?
Of moet je al geluk hebben om nog zonnige dagen te hebben.
Verder zijn alle hotel en andere tips welkom.

Mvg.

ja het is wel mogelijk maar niets is zo veranderlijk als het weer!

de meeste turkijeaanbieders kun je nog boeken tot en met 31 oktober. Wel snel bij zijn, want de laatste terugvlucht zit vaak al vol.

ik zou dan cker kiezen voor antalya en omstreken omdat dat toch bekend staat als warmer dan marmaris/bodrum/ kusadasi

neem wel een lange broek mee en een vest. 's avonds kan het flink afkoelen.
je kunt ook nog in november of december op vakantie gaan naar Turkije, maar niets is zo veranderlijk als het weer. Er is geen mooi weer garantie dus je kunt 7dg regen en storm hebben maar ook nog best 7dg 24 graden en zonnig.

Ik ben verschillende keren eind oktober en begin november in Turkije geweest, in Alanya en Ölüdeniz, en altijd zonder uitzondering PRACHTIG weer gehad. Het is alleen wat eerder donker, zeker als de wintertijd al is ingegaan en het koelt 's avonds iets meer af. Maar overdag is het over het algemeen een heerlijk temperatuur rond de 30 graden

zelf ben ik 1 keer in oktober geweest. wij hadden aardig wat regen en het koelt 's avonds aardig wat af. overdag liep ik zelf ook al met een trui en een lange broek aan.

Kan iemand mij vertellen waar ik in Turkije in Oktober betaalbaar en verzorgt van de zon kan genieten?

Wij zelf gaan in Oktober met z’n vieren naar Turgutreis bij Bodrum. We gaan geheel incl. naar hotel Aegean Dream Resort. Dat wordt dan onze 3e keer in dat hotel.

Ik ben er meerdere keren in oktober geweest, en overdag was het echt snikheet…zelfs eind oktober. Alleen 's avonds deed ik een vestje aan

kennissen van ons zijn 2 jr terug rond de jaarwisseling in marmaris geweest, dat was behoorlijk fris (15/20) maar als je in oktober gaat heb je denk ik weinig te vrezen. persoonlijk heb ik liever 25/30 graden dan de 35/40 die je soms in de zomer hebt!

Ik kom net terug uit Turkije - Fethiye.

Wij hadden de afgelopen 2 weken merendeels 27 tot 30 graden. Ook nog wel regen gehad maar na een dag trok dit weer weg.

's Avonds koelt het inderdaad behoorlijk af. Overdag draag je een short met hempje en 's avonds een dikke vest en t-shirt met lange mouwen. Je kan 's avonds wel buiten zitten eten en drinken.

Woensdag weer terug naar Izmir. Het is daar nu 24 graden. Aangenaam weer dusssss…