Ervaringen met de badplaats Side

Hallo mensen,
Ik heb in de zomer van 2008 in Side gewoont voor 7 maanden, ik heb het er super maar mijn zin gehad!! En aankomende zomer ga ik weer, en ga daar voor een langere tijd blijven !:smiley:

Ik ben voor het eerst naar Turkije geweest. 8 dagen hotel Turquoise. Ik vond het helemaal geweldig. Ben echt helemaal verliefd geworden op dat land en de cultuur. Volgend jaar ga ik ook zeker weer terug!!

Ik was er alleen met een vriendin, zonder mannen, maar heb helemaal geen last gehad van arrogante mensen. Allemaal erg vriendelijk en behulpzaam.

Gunaydin. Goejemorgend. Ik lees hier wat positieve dingen maar ook helaas wat negatieve dingen. Ik ben nu een paar keer al in Side geweest. In hotel Ullas. Eigenlijk heel goed meegevallen. Het enige waar ik me aan stoorde was dat de mensen je bijna binnen trokken om iets te eten of drinken of?? Gelukkig is daar nu een einde aangemaakt. Over Side is heel wat te vertellen Dat ga ik nu niet doen want als je op vakantie gaat zoek je meestal wel wat op over je bestemming op t net. Het is Duitsgericht dat valt wel op maar verder is iedereen aardig en gastvrij.
In de stad eten moet je niet doen… veels te duur voor t geen wat ge krijgt.
De weg die naar Manavgat gaat daar kan je ook eten… Meshur 42 bevoorbeeld. Heel lekker niet duur.
Verder is het toch heel persoonlijk wat leuk is en wat niet. In ieder geval fijne vakantie als jullie nog willen gaan…

Ben er 2x geweest in een appartement van Turkse vriend.

Was best wel oke , leuke winkeltjes beneden de berg.
Cafe’s en resto’s ook wel te pruimen , Adam’s bar vindt ik zeer lekker en helemaal niet duur 7 TL voor een grote spaghetti !

Qua uitgaan is het ook niet mis enkele bars die tot 's morgens vroeg open blijven ,… OXYD die grote openlucht disco is wel een unieke ervaring maar zeer duur 25 TL entree als ik me niet vergis.

Het strand valt goed mee , sommige plaatsen wel vuil.

Hallo allemaal

Ik vind de badplaats Side geweldig.
De stranden zijn adembenemend mooi,
de mensen heel vriendelijk en modern
leuke eettentjes en veel historie.

Ideaal dus als combi vakantie met strand
en cultuur.

Inmiddels werk ik in Side en heb
een site gemaakt met prachtige
omgevingfoto’s en tips voor
dagjes uit en heb ik de geschiedenis
van Side in een pagina verwerkt.

www.woneninside.nl

voor de liefhebbers…

wij gaan al jaren ;2x per jaar ,naar side
onze ervaring is dat het stuk tussen kumkoy en side niet te doen is om daar te verblijven
vuile stranden,drukdoende turken,riolering die op het strand uitkomt en waar kinderen in spelen enz
eens voorbij side ,richting sorgun,is de mentaliteit 100% beter
De hotels zijn daar wel een beetje duurder maar zeker waard
grote verlaten stranden, zuiver in vergelijking met side,rust lekker eten
het is wel iets verder van de luchthaven ong 65 km-side is 50Km
Als ge dan toch gaat winkelen;40 min wandelen vanaf hotel turquoise naar side over het strand
zalig

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Op 13/09 ga ik weer voor meer dan maand naar Turkije. Normaal ga ik altijd op hotel in Titreyengol maar nu heb ik een appartementje gehuurd. Dit is gelegen in Side-Kemer (niet Kemer). Weet iemand van jullie dit zijn? En hoever is dit van Titreyengol want daar zitten al mijn vrienden. Bedankt Sonia

als u wil,zend ik een kaartje met alle hotels van side en omgeving door.
Omdat wij de streek goed kennen kan ik in verband met de ligging en berijkbaarheid van de hotels,nog wel meer info geven.
groetjes
[EMAIL=“willy.lavrijsen@telenet.be”]willy.lavrijsen@telenet.be

Ben terug uit Side. OPnieuw mooie vakantie gehad. Heb voor de derde maal zelfde appartement gehad in een mooi luxueus privaat domein.
appartement is mooi en fantastisch uitgerust. Publiek is internationaal, maar GEEN RUSSEN; Leuke en goede restaurants en supermarkten op loopafstand.
Op naar de volgende vakantie in Side:vak01:

1 like

heb een paar e mail s verstuurd naar [EMAIL=“sonia2000@skynet.be”]sonia2000@skynet.be maar deze komen steeds terug
groetjes
willy lavrijsen

probeer dan even [EMAIL=“soniablancke@skynet.be”]soniablancke@skynet.be aub

Sonia

hoi, ik ga over 1o dagen voor de negende keer naar Side!! ik vind het een heerlijke plaats, elke keer als ik er ben is het een soort van thuis komen! ben twee keer naar Turan Prince Residence geweest,vier keer naar Nova Park (heel gezellig)een keer naar Side star Park een keer naar Side Sun, en nu ga ik naar Truva Beach!! Het enige verschil met de andere keren is, dat ik nu voor het eerst alleen ga!En dat vind ik toch eigelijk wel heel spannend!! Ik ga denk ik, heel veel lezen en langs het strand lopen, want echt weer om te zonnen zal het wel niet meer zijn. Maar wat ook een belangrijke missie voor me is, is dat ik een leuk gezellig appartementje zoek voor de vakantie van volgend jaar, en dan het liefst in de buurt van de Alremubar, want daar zijn we dit jaar nog al eens geweest, maar toen moesten we iedere keer een taxi terug naar het hotel nemen en dat hakt er toch wel in! Als iemand van jullie nog leuke suggesties heeft, dan hoor ik het graag!! :vak01:

ik ben in begin mei voor een week naar Side geweest met mijn dochter.
we hebben het reuze naar ons zin gehad. de boulevard is heel gezellig.
en op het strand halen ze drinken voor je en dat is echt niet duur.
een leuke eettent is Favori die zit in een zijstraatje aan de boulevard.
goed eten en leuk personeel.
we hebben dagtrips geboekt bij ORA dat bureau zit in de straat bij hotel Elis.
veel goedkoper dan bij reisorganisatie boeken. Seref en zijn collega’s zijn heel gastvrij en aardig. Hebben ons goede tips gegeven over Side. Manavgat boottour is zeker een aanrader. en Turkish Bath is ook heerlijk.
hele vriendelijke mensen in Side. en ook veilig op straat. ga hier zeker nog een keertje terug naar toe.:zon02:

Wij gaan dit jaar voor de vierde keer naar Turkije op vakantie, eerst twee jaar naar Kusadasi geweest. Dan vorig jaar Bodrum en dit jaar gaan we Side eens proberen.
We hebben geboekt in een hotel in çolakli.
Nu ben ik op zoek naar een authentieke hamam in de buurt, niet zo een hotel geval… En om een paar excursiekes te boeken zouden we ook graag lokaal een bureautje vinden.
Vandaar dat ik Anita even quote, alle tips zijn welkom.

Afgelopen winter hebben ze een boulevard aangelegd langs het strand bij Side. Het is nog niet helemaal af, je kunt nog niet naar Kumköy lopen, maar dat gaat nog komen, komende winter :wink:

Ik vind Side prachtig, woon zelf in Manavgat en vind het heerlijk om in Side lekker naar het strand te gaan, op een terrasje te zitten, of winkeltjes te kijken.
Met die nieuwe boulevard is er overigens ook meer politiecontrole (in normale kleding) dat verkopers je niet lastigvallen, altijd fijn :wink:

Ik ben 3 keer in het hotel Side Star Beach geweest en 1 keer in Side Star Park. Ik heb mooie herinneringen aan Side! Je hebt daar zandstranden, cultuur, winkels, restaurants en café’s.
Nog aan te raden hotels in Side: Hotel Hemera, Hotel Arum en Hotel Voyage Sorgün. (Top hotels)

Niet zo bijzonder ver uit elkaar. Met de bus/auto goed te doen hoor!

Side is een geweldige plaats overigens. Ik woon er met plezier.
Nu heb ik wel overigens nieuwe geruchten gehoord over de antieke binnenstad. Voor de kenners: Als je via de hoofdstraat naar zee loopt kom je bij de haven met een mooie binnenplaats terecht. In het midden staat een hele grote boom met bankjes erom heen!! Verder eromheen zijn winkeltjes te vinden. Maar een heel groot deel daarvaan gaat afgebroken worden.

Deze winkeltjes zijn illegaal gebouwd in het verleden en werden tot nu toe gedoogd. Ze hebben niet de juiste vergunningen om daar te staan en dus zal ALLES afgebroken worden aan de linker kant tot aan de apollotempel! Als het goed is, kun je de tempel volgend jaar dus zien vanaf de binnenplaats (Het einde van de hoofdstraat, bij de haven)

Erg jammer… ook de apollonik, de meeste geliefde cafe van de Side bewoners zal het veld moeten ruimen.

Ik hoop dat het niet zo is maar de kans is groot van wel dat dit gaat gebeuren! Voor de toerist die van de oudheid houdt overigens een goede zaak gezien ruines meer blootgelegd zullen worden. Geen idee of er nog ruimte gecreëerd gaat worden voor de winkeltjes en restaurants die niet meer op die plek mogen zijn…

@Sin ik heb inderdaad ook gehoord dat van de winter antiek Side centrum helemaal omgebouwd gaat worden ja…

Er zijn vorige week naar de Antieke Stad 300 Tebligat´s (aanzeggingen) verstuurd van zaken die geheel of gedeeltelijk afgebroken gaan worden.

Ook in Kemer, de weg naar Kumköy en in Kumköy zelf zal nog veel afgebroken gaan worden.

Alles wat niet onder een gebouw zit, (uitsteekt naar voren of zijkant) geen bouwvergunning heeft gaat er aan.

Ook Restaurant De Kikker zal moeten gaan verhuizen, tis nog niet officieel, maar we zijn wel de :beef: