Ervaringen met de badplaats Hua Hin

Een aanrader in Hua Hin is http://www.huahincruises.com/.de eigenaar is een Engelsman ( Barry ).
Je wordt opgehaald van je hotel,en teruggebracht.
Kom er zelf al jaren.
Bekijk de site!

Thailandlover

De link werkt niet echt bij mij.:frown:

Zowel,

http://www.huahincruises.com/

Het woord “de” wat behoort bij “eigenaar” zit aan de link geplakt vandaar…

De afgelopen jaren heb ik zo’n beetje alle strandplaatsen van enige betekenis in Thailand bezocht. Tja Hua Hin is bij mij in de categorie “er is niet veel op tegen, maar er is ook niet heel veel voor” terecht gekomen.

Met name als ik zo nu en dan de Hua Hin fans zie berichten over mooie stranden dan vraag ik mij af waar die dan liggen. Ik heb ze gezocht maar niet gevonden. Misschien wat minder druk maar kwalitatief gelijk aan bijvoorbeeld Pattaya en dat is ook niet veel.

Kan me best voorstellen dat de zogenaamde expats, die graag het gezelschap zoeken van de andere expats, zich hier prettig voelen. Maar dat is vooral een kwestie van smaak.

Kortom aardig om een keer gezien te hebben, maar geen blijvertje voor mij.

In dit draadje zie ik overigens een tweetal feitelijke onjuistheden/onvolkomenheden staan waarop ik nog even wil reageren.

Iemand merkt op dat het prijspeil in Hua Hin nog redelijk is zeker in vergelijking met plaatsen als Phuket en Pattaya. Voor Phuket gaat die vlieger wel op want dat is nu eenmaal de duurste plaats van Thailand. Voor Pattaya zeker niet! Er is namelijk geen goedkopere plaats dan Pattaya. Er is een enorm aanbod van alles (dus niet alleen dames :dag:)en dat drukt de prijzen enorm.

Het andere punt is de vraag over de verzekering van de “brommer”. Op de eerste plaats is de brommer/scooter in Thailand een motorvoertuig van 125CC, dus geen brommer. Hoe het zit met de verzekering? Er is absoluut geen enkele vorm van verzekering! Een goede reisverzekering verandert daar niets aan, want die dekt geen ongevallen met motorrijtuigen.

Er zijn heel veel mensen veel te laat achter gekomen en likken nu nog hun wonden, voorzover ze dat nog kunnen. In Thailand vallen in twee weken gemiddeld net zoveel verkeersdoden (800) als in Nederland in een heel jaar, over de gewonden praat ik nog maar niet. Belangrijkste oorzaken: drank, hoge snelheid en niet dragen van een (deugdelijke) valhelm.

Zelf heb ik er geen problemen mee gehad, maar heb door de tijd heen al menig maal mensen geholpen (ik heb daar van oudsher wat verstand van)die in deep trouble zijn geraakt met hun gehuurde “vakantiebrommertje”. Wat mij betreft het meest onderschatte vakantierisico.

Excuses voor de verkeerde link,inderdaad moet de er vanaf .
http://www.huahincruises.com/ of Mermaid Cruises.
Dit is de goede link.
groetjes

Ik deel je mening omtrent de plaats zelf, maar dat je een weids, uitgestrekt strand als dit niet hebt kunnen vinden is mij een raadsel. :hihi:

Iemand tips voor een accomodatie op een leuke locatie in Hua Hin die niet te duur is?? (zo’n 20e per nacht?)

Groetjes!

Hua hin White Sand Hotel,slechts 2minuten van het strand,recht tegenover het Sofitel central resort(prijs:900/1600/2000bath het volgende is het Cha Ba Chalet Resort,het hotel is niet veraf gelegen van het trein en busstation(prijs:600bath) gegroet:georgessiam.

[ul]
[li]Subhamitra Hotel Hua Hin[/li][/ul]Address: 19 Amnuaysin Rd, Hua Hin, Thailand

Prijzen vanaf ThaiBath 650,-

Was het adres nog vergeten te vermelden:Hua hin white sand hotel:174/1 Naresdamri road prachuapkhirikhan en het adres van het Cha ba chalet resort:1/18 sasong road(vlak aan het trein en busstation g.s

Mijn man en ik gaan begin juni voor een paar dagen naar Hua Hin. Welke zijn de plaatsen in de omgeving die we zeker moeten bezoeken. Men spreekt van mooie watervallen ?

Kaeng Krachan, ligt nog voor Cha-Am wat dan weer voor Hua-Hin ligt vanuit Bangkok gezien dan.

Dan even naar Kaeng Krachan (stuw)dam(nationalpark) eenmaal daar zal je wel benaderd worden om een tour te doen op een longtailboot met een bezoek aan een eiland waar apen zitten en welke je dan vanaf de boot fruit toe kan gooien varend over een prachtig meer tussen de bergen, wat ik zeer speciaal vond was een bezoek aan een eiland in het grote meer waar monniken leven zonder enig vorm voorzieningen.

Verder is het daar een prachtige omgeving en zijn er wat resorts, wel fris in de avond.

In Huahin zelf PaLa-U waterval kan je naar toe gaan dmv Taxi(tuktuk) zij hebben vaak van die borden hangen in hun voertuig waar je naar toe kan gaan.
Tempel(Wat) Huay mongkol is mooi om te zien.
En mocht je er zin in hebben even snorkelen bij Talu eiland.

Fijne vakantie :zon02:

Wij gaan 22 juni richting Thailand en eindigen in cha-am, weet 1 van jullie of je daar ook een ecursie kan boeken om wilde olifanten te spotten?
Greenwoodtravel heeft deze excusie namelijk maar als ik het daar ook kan boeken is dat ook wel handig.

Groet Margreet

Je kunt ook naar Ko sok gaan. Vlakbij Hua Hin. In deze jungle kun je mooie watervallen spotten.
Groet,
Richard

Hoi Margreet,

Leuk dat je strax naar Thailand gaat!
De combinatie olifanten en Thailand is niet echt diervriendelijk dus prepare yourself voor deze praktijken.

Succes met de voorbereidingen.

groet,
Richard

Hallo Richard,

Ja, ik heb al gehoord dat je echt niet op het strand op een olifant moet gaan rijden want daar schijnen ze erg dieronvriendelijk met ze om te gaan.

Wat Greenwoodtravel dus heeft is een excursie naar het Nationale Park Kuiburi, daar stap je over in een Ranger-auto, waarmee je eerst naar een ananasplantage gaat en dan krijg je informatie over het ecosysteem in het park en het gedrag van wilde olifanten. Na een korte stop bij het opzichterstation kun je prachtige Toekans (vogels) zien en wordt je naar een plek gebracht waar wilde olifanten voedsel zoeken en baden. De opzichters weten precies waar de olifanten zijn door onderling met walky talkies te communiseren. Dus ja, dit lijkt mij wel super om te zien.

Heb jij hier al eens over gehoord?

Groet Margreet

Hallo allen,

Ikzelf vind Hua Hin ideaal. Je hebt er namelijk alles. Een modern centrum,lang breed strand, cultuur, goed eten en uitgangs mogelijkheid.Niet ver daar vandaan ( 60km ) is er een prachtig natuurpark met een mooie waterval.kortom, voor elk wat wils.

Hallo!
Ik vond het er erg leuk! Er is een leuke markt en in de omgeving zijn leuke dingen te bekijken zoals de money en de monk mountain. Het is allemaal wel vrij toeristisch, maar ik stoorde me er niet aan want ik hou soms wel van een beetje vermaak. Maar voor veel cultuur of de ideale strandvakantie zijn er mooiere plaatsen. Het is makkelijk dat het dicht bij bangkok in de buurt ligt. Met een scooter kun je dat makkelijk zelf doen! De wegen zijn goed namelijk.

succes!