Ervaringen met de badplaats Hua Hin

Ervaringen met de badplaats Hua Hin

Plaats hier u reactie/ervaring betreft de badplaats Hua Hin.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties, stranden en meer…

Hua Hin (de koninklijke badplaats) vond ik persoonlijk tegenvallen. Wij zijn er in 2003 (slechts) 2 dagen gebleven en vonden het erg rustig.
We verbleven wel in een tophotel, nl. het Hyatt Regency Hotel, met een prachtige tuin, leuk zwembad en grote glijbaan.

Voordeel van Hua Hin is dat het niet al te ver van Bangkok is en goed bereikbaar met de bus is.

In maart/april in Hua Hin geweest. In het centrum in het Thipurayhotel. Veel Scandinaviërs. Vlakbij de Soi Bintahat, zeg maar 's-avonds de rosse buurt. Zelf vonden we het verderop in het centrum heel gezellig met veel restaurants, bars, etc. Er is een groot winkelcentrum langs de grote weg. Ook een zeer leuk station.

't Is leuk om vanuit Hua Hin naar de tempel met de aapjes te wandelen. Of om een dagtrip naar Petchaburi te maken. Het strand zelf vond ik niet heel bijzonder. (Maar dat vind ik bijna nooit, ik ben niet zo’n strandmens.)

Jenny
http://www.ikreis.net (voor mijn verslag en foto’s van Hua Hin uit 2003)

Wij zijn half mei 10 dagen naar Hua Hin geweest en zaten in het
Sirin hotel. Centraal gelegen aan de Damnoenkasem Road hoek Naretdamriroad. Het is een schoon hotel
, niet duur met een restaurant (redelijk geprijsd)Eerstgenoemde straat liep uit op het strand. Prima restaurants en andere eetgelegenheden . Volop gelegenheid tot uitgaan en wat je
daarvan wilt maken bepaal je zelf (lady-bars of gewone bars)(Thai massage of relaxmassage etc) Groot winkelcentrum even buiten centrum
en een gezellige avondmarkt. Mensen zijn behulpzaam,vriendelijk maar
proberen natuurlijk wel wat aan je te verdienen. Al met al hebben mijn vrouw en ik ons 10dagen best vermaakt.

Henk van Maurik
[EMAIL=“hvmaurik@zeelandnet.nl”]hvmaurik@zeelandnet.nl

Onze ervaringen in Hua-Hin zijn de volgende we zijn hier 3 maal geweest 2 maal in het Dusit en Polo hotel en dit jaar,2007, in het Anantara,dit laatste hotel is iets minder alhoewel ze ook pretenderen een 5 sterren hotel te zijn.Hua-Hin is iets drukker geworden dan in 2001 maar dit is logisch want het een bekende plaats aan het worden het is leuk voor een week en dan heb je alles gezien het eten is daar goedkoop en je kan kiezen uit heel veel eetgelegenheden kortom iets voor een afsluiting na een rondreis.
Rob.

na 3 maanden gereist (backpack) door thailand en cambodja, eindigde deze fantastische reis in Hua-Hin. Eindelijk wat luxe. Wil je zon, uitrusten en relaxen…dan is het daar lekker. Maar verwacht je paradijs, thaise cultuur dan gaat het echt tegenvallen.

Wij zijn begin dit jaar 3 maanden in Hua Hin geweest. Een huis gehuurd in een rustige straat vlakbij het centrum en het station. Dit is toch een hele andere omgeving dan dat je in een hotel zit. Als de kinderen uit school kwamen speelde ze in de straat. Ook had je veel meer contact met de buren. Je maakt deel uit van hun gemeenschap. Een nadeel was alleen dat de afstanden groot zijn voor een dagje weg. Dit hebben wij opgelost door een paar keer een paar dagen naar weg te gaan. En naar het strand moet je niet in het centrum gaan, wat verder naar het zuiden is het heerlijk rustig en je wordt er minder snel opgelicht. En met tips van onze buren hebben wij daar heerlijk en zeer goedkoop gegeten. Ook is het mogelijk om voor een korte periode, ter plaatse, een huis te huren en hier kan je ook afdingen op de prijs.
Als je goed op de rekeningen let bij sommige zaken, dan kan je hier een fantastische tijd hebben. Volgend jaar gaan we weer, alleen niet zolang want wij willen voorafgaand gaan rondreizen en eindigen dan in Hua Hin.

Hallo Dave, kun jij ons vertellen hoe wij het beste kunnen reizen van Phuket naar Hua Hin?

Wij zij afgelopen september in Hua Hin geweest, om een strandafsluiting te hebben na een reis door Cambodja Thailand. Het zou eerst een andere plek worden, maar door tijdgebrek etcetera is het Hua Hin geworden. Het is een typische badplaats met strand, hoogbouw, restaurantjes en barretjes en totaal anders dan wat we de weken ervoor hebben gezien.
We vonden het voor drie daagjes relaxen best een leuke plaats.

Ik woon zelf in Hua Hin en ben daar zeer op mijn plek.
Het is een rustige badplaats waar ook heel veel expats zitten.
Dat is niet voor niets, denk ik dan.

Mocht er iemand dringende vragen hebben over Hua Hin sta ik altijd open voor een persoonlijk berichtje. Verwacht echter niet dat ik hotels voor je afga! :wink:

heb me al vaak laten masseren in huahin maar is er ook een gelegenheid voor bodytobodymassage?
Adrie

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me daar niet zo in heb verdiept, maar dat zal er vast wel zijn. Het is tenslotte een Thaise badplaats…
Hoe en waar precies kan ik je helaas niet mee helpen…

Ben er in 2005 en 2007 geweest en wat ons betreft is het zeer bevallen.
Het is een lekkere relaxte badplaats en ideaal om met je gezin of kleine kinderen door te brengen.
Niet al die drukte als in andere badplaatsen!
We komen hier zeker terug.

Zeker mee eens, daarom woon ik er ook! :wink:

Hua Hin; natuurlijk ,het is een Thaise badplaats met de gebruikelijke onaangenaamheden
maar de beperkte mate waarin ,is bepalend voor de aangename sfeer.
Lijkt niet op b.v.Pattaya …gelukkig.
Hua Hin is kleinschalig ,niet al te zeer verziekt door het massa toerisme.
De food prijzen zijn (nog )op een , noem het maar Thai’s nivo. en niet zoals in Puket of Pattaya waar het massa toerisme de prijzen ,doet opdrijven.Prima visrestaurants in een uitgelezen setting.
De night market is niet alleen een plaats voor bargains maar ook een prima plek om te eten .
Heb je vragen laat me het weten .
Jan W.
Note ;Voor de golfers nog steeds een fantastsche golf walhalla ,qua prijzen en kwaliteit .

Is deze badplaats ver van Pattaya vandaan?

Ligt 200 km ten zuiden van BKK, zeer rustig en netje’s omdat de Koning daar zijn residentie heeft.

Overigens doet het strand niet erg paradijselijk aan zoals koh samui of andere mooie plekken zoals op de tal van eilanden,ben zelf nog nooit in Pattaya geweest dus kan dat niet vergelijken,maar voor de rest lekker te eten en onthaasten.

het verschil tussen pattaya en hua hin vind ik vooral dat hua hin een rustiger,breeder strand heeft met minder stoelen en parasollen.