van hua hin kun je niet rechtstreeks naar pattaya je moet via bkk.
pattaya / bkk is ongeveer 3 tot 4 uur met de bus. en dat moet je van het ekamai (oostelijk)busstation naar het zuidelijkbusstation. (hangt van de tijd af maar daar doe je 1 a 2 uur over.
en dan van zuidelijk busstation naar hua hin is ongeveer 3 1/2 uur.
Pattaya ligt dacht ik ook ten zuiden van Bangkok dus zal niet ver zijn van elkaar. Ga ik hier is kijken als ik weer in Thailand ben.
Als het water er schoner is dan Pattaya is dat ook meegenomen.
Zag jou reactie te laat. Deze plaatsen liggen dus niet echt dicht bij elkaar.
Met luxe taxi vanaf de luchthaven kost je 2000 Bath…
ligt idd allebei ten zuiden van bkk maar aan de andere kant van de zee.
als je het aan het eind van je vakantie doet zou ik niet naar beide gaan , ligt daarvoor te ver uit elkaar. ik zou dan kiezen voor pattaya en bv koh chang of voor bv hua hin en (een eilandje iets meer naar het zuiden, of bv koh chang in de andaman zee , een strandje in de buurt van prachuap kiri khan of cha am.
Hua Hin is een badplaats voor mensen met allure. Geen Pattaya-mensen. Relax, goed eten!!
hallo ik ben John en zou u me kunnen vertelle wat daar het huren van een woning voor 2 pers. ongeveer kost als ik daar een 8 maanden zou willen wonen liefst gewoon ergens tussen de Thai
met vriendelijke groet John
Dag John
Begin met een hotelkamer . Als je de prijs te horen krijgt vraag je om de prijs bij een verblijf van bv 6 dagen en ga daarna rustig rondkijken en vraag in het hotel. Zoek niet in het centrum
maar wat erbuiten. Voor €400,-heb je wel een condo.
Succes
Henk
dank je wel voor de reatie
M.v.g. John
Nog even een aanvulling. Kijk op www.huahindarknight.com en je ziet links in het rijtje
o.a."properties "houses for rent. Misschien staat er wat bij.
Gr Henk
sorry www.huahinafterdark.com
wij zijn net terug van een vakantie Thailand en we zijn 3 nachten in Hua Hin geweest. Gelogeerd in het Baan Bayanwat een echte aanrader is. Het strand en het plaatsje zijn me echter wel wat tegen gevallen. Maar dat heeft met verwachtingen te maken. Als ik vanaf het strand de kustlijn af keek, leek het zelfs wat op een strand aan de kust bij Miami Beach. Hoge gebouwen en daktuinen, dat gevoel. Veel ‘parasolletjes’, soms zo veel en opeen gepakt dat het tot aan de waterlijn stond. Niet het tropisch strandgevoel voor mij in ieder geval.
Absoluut pluspunt: lekker eten in één van de ‘pier’-restaurantjes als je van verse vis houdt! Al met al gemengde gevoelens voor mij.
http://lh3.ggpht.com/_VIdMR-qkINE/SfFwYJ79_dI/AAAAAAAAGDM/kY2U3FrGHHY/ChaoLay-400.jpg
Emanuel,
In November aanstaande hebben wij een verblijf van één maand geboekt in Hua Hin. Graag zouden wij een bromfiets huren gedurende ons verblijf.
Hieronder enkele vragen:
Wat is de huurprijs per dag ? - per maand ?
Hoe zit het met de verzekering ?
Zijn valhelmen verplicht ook voor de bijzitter ?
Mvg
Reisduif
Huurprijs van een scooter is 180 Bath p/d maar als je hem voor langere tijd gaat nemen is er te onderhandelen omtrent de prijs zeker nu aangezien het toerisme in Thailand in zwaar weer verkeerd.
Een valhelm is alleen verplicht voor de bestuurder ook al zie je veel Thais ook zonder helm rijden maar als Farang(buitenlander) ben je een prachtig prooi voor de politie. Voor de veiligheid zou ook je passagier een helm kunnen dragen vind het ook persoonlijk nogal stupide waarom wel de bestuurder en niet de passagier.
Omtrent verzekering moet je er vooral voor zorgen dat je hier in Nederland een goede reisverzekering hebt afgesloten, en het allerbeste is goed opletten en uitkijken in het verkeer in Thailand.
Huurprijs van een scooter is 180 Bath p/d maar als je hem voor langere tijd gaat nemen is er te onderhandelen omtrent de prijs zeker nu aangezien het toerisme in Thailand in zwaar weer verkeerd.
Een valhelm is alleen verplicht voor de bestuurder ook al zie je veel Thais ook zonder helm rijden maar als Farang(buitenlander) ben je een prachtig prooi voor de politie. Voor de veiligheid zou ook je passagier een helm kunnen dragen vind het ook persoonlijk nogal stupide waarom wel de bestuurder en niet de passagier,ook al stellen de helmen veelal niet veel voor.
Omtrent verzekering moet je er vooral voor zorgen dat je hier in Nederland een goede reisverzekering hebt afgesloten, en het allerbeste is goed opletten en uitkijken in het verkeer in Thailand.
Summer Treat with Traditional chinese massage.
Hua Hin has been the Royal Retreat town since King Rama XI. It was chosen by the Royals because of a unique micro-climate much less humid than any other Thai seaside resorts. Hua Hin is a destination of choice both for Thai nationals and for foreigners as it offers a peaceful and safe environment appealing to families.
Hua Hin has gained a solid reputation as a health-care oriented resort particularly since the Chiva-Som spa was established in 1995. This renowned centre is dedicated to holistic health, complimentary medicine and lifestyle retreat. Since then, the Thai spa industry has gained an international reputation of excellence and has contributed to integrating alternative medical concepts into conventional medicine. Chiva-Som was conceived to help health-conscious people become aware of how their level of stress can adversely affect their health on a physical, emotional and spiritual level.
With all the environmental changes facing the world today, the need gradually emerged for a healing centre that would serve the Hua Hin residents and the visitors alike. In response to this need, the Sukkasart Healing Centre was established last year. It aims to offer an alternative to conventional health-care and to promote well-being in the community. While this was initially well-received, after one year of operation, the Sukkasart Healing Centre became the Institute of Healing Arts. It is now dedicated to spreading the philosophy of holistic medicine through continuous education and through the teaching of techniques promoting well-being.
The Sukkasart Healing Centre also aims to gather a community of alternative healers in Hua Hin. It is currently focusing on Traditional Chinese Medicine (TCM) that has been integrated in the Thai cultural fabric for centuries. Maurice Lavenant is one of these TCM practitioners now residing in Hua Hin. He was educated at The London School of Acupuncture and Traditional Chinese Medicine (U.K) where he studied acupuncture and Chinese Herbal Medicine for five years. He has been in clinical practice for over 15 years and has treated a wide range of conditions while working in the N.H.S (U.K) and in private practice in the UK and in Spain.
Maurice is delighted to share his knowledge of TCM with all the members of the community to help them understand new ways to take care of themselves. For example, food can be a powerful means to help redress energetic imbalances caused by the intense summer heat. In general, meat is hotter than fish except for the delicious shrimps that are warming. By contrast, fruit and vegetables are mostly cooling, while rice is seen as neutral. Therefore, decreasing meat intake and consuming more fish, fruit and vegetables helps cooling the body. Among the fruit and vegetables, the following are particularly beneficial: citrus, apple, banana, celery, cucumber, mung bean, seaweeds, soybean, spinach and watermelon; tofu is also useful while chrysanthemum flower (Ju hua) tea is frequently used to combat heat all over Asia.
The Sukkasart Institute is proud to introduce a basic course presenting the essentials of this ancient Chinese wisdom. Maurice Lavenant will teach the basic concepts of Yin and Yang theory, the five phases of transformation, basic diagnosis methods, essential Chinese acupuncture points, major Chinese herbs, basics of Chinese nutrition, notions of medicated diet and some simple medical Qi gong. This basic yet powerful knowledge can help everyone improve their lifestyle.
Should you need any more information on Chinese Medicine you can contact The Sukkasart Healing Centre on 668(0) 1 858 3823 or by e-mail [EMAIL=“sukkasart@gmail.com”]sukkasart@gmail.com.
[RIGHT]Reported by Khun Tuck Dechapanya[/RIGHT]
Hua Hin Weather.
Thailand is well known for its seasonal weather changes – the “Rainy” season, the “Hot” season, and the “Cool” season, but different regions are influenced to different extents.
Hua Hin “Hot” season March - June
Days and nights are hot, some high humidity with an average temperature of 29 degrees celcius. Bright and clear days, with only occasional cloud and afternoon breezes. Tides can be quite high, but generally plenty of open beach. The afternoon breeze help water sports like windsurfing and sailing.
**Hua Hin “Rainy” season July - October **
Warm to hot, fairly pleasant, with occasional cooler nights with average temperature of 28 degrees celcius. Usually sunny or partly cloudy in the mornings, with a little more afternoon cloud cover. Rain doesn’t happen every day, and if it does, it only lasts for about 10-20 minutes – enough to refresh the environment and stimulate the senses! Hua Hin doesn’t experience the heavy rains often found further north or south during the rainy season. Wide beach at low tides, and still plenty at high tide as well. Calm seas, especially in the mornings, with a slight chop in the afternoons.
Hua Hin “Cool” season November - February
Days are milder and nights cooler with an average temperature of 26 degrees. A lot of sunshine but not so strong as in the “Hot” season. The tides turn in November are high. The winds help with surfing thanks to bigger waves.
Beste mensen,
Ik heb vernomen dat Hua Hin een hele mooi plaats is om te golfen. Nu ben ik een beginnende golfer, en kan ik het nog niet fantastisch… Heeft iemand ervaring met de drukte op de golfbaan in Hua Hin in de maand december?
En heeft iemand nog goeie accomodatie tips, of eventueel een leuke golf-en-resort-in-1 tip?
Alvast bedankt!
Groetjes Fleur
Dit is de golfclub van Hua-Hin genaamd ‘Blackmountain’ ligt wel een 3 a 4 kilometer landinwaarts maar ‘The place to be’ verder zijn er diverse golfcourse’s welke via wegbewijzering worden aangegeven.
Zou als ik u was gewoon zelf een accomodatie uitzoeken en je kunt je dan gewoon met de TukTuk daar naar toe laten brengen en dan een tijd afspreken wanneer je weer wenst opgehaald te worden of eventueel per telefoon aan de chauffeur doorbellen wanneer je klaar bent. Overigens zijn de TukTuk’s in Hua-Hin meer een soort van mini-vans dus niet zoals in BKK.
Hier onder de link naar Blackmountain.
En hier nog iets met een aanbod in golfpackage.
Of via Greenwoodtravel misschien wel het meest aanteraden in dit geval.
http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/reizen/golfen/hua_hin.htm
Ik vind hua hin echt een mooie stad!!heb daar 2weken verbleven,en ik heb mij daar niet verveeld.Iets voorbij het vliegveld heb je aan de rechterkant een lange straat die naar een park leid,waarin daar een klein museum is ondergebracht je hebt ook uitzicht op de zee!Buiten Hua hin(27km) heb je een mooie tempel,genaamd Wat monkol(echt de moeite om te bezichtigen)Ikzelf en mijn vriendin hebben overnacht bij skk appartments(een tante van mijn vriendin run de zaak)Nu alleen spijtig dat het vliegveld gesloten is en dat er veel kwallen ronddobberen in de zee!!ook een actractie is ongeveer5km buiten town een tempel(ben de naam vergeten)waar je 200treden naar boven moet klimmen om een mooi panorama te hebben van de stad.alleen de aapjes zijn dikwijls een plaag,die daar rondlopen.georgessiam.