Vliegen/reizen Bangkok. Wetenswaardigheden Bangkok

Ik merk dat veel meiden/vrouwen “bang” zijn om alleen naar Thailand te reizen. Ik had het zelf namelijk ook wel een beetje veel. Ik stond koud op het vliegveld van Brussel, daar leerde ik een jongen kennen die 6 maanden naar Indonesie gaat. Hij zat niet naast me in het vliegtuig, stoelen konden niet gewisseld worden, want die waren toebedeeld/reeds vergeven. Ik zat naast een ontzettend leuk stel, die ook onwijs veel hebben gereisd, dus wat te bepraten viel er wel. We hebben met zn drieen de taxi genomen naar Khao San
Road. Ik had een guesthouse geboekt, maar dat was me toch iets te simpel. Ben dan ook geen packpacker c.q. diehard reiziger. Ik ben 30 december 's middags aangekomen en moest dus echt gaan internetten voor een andere accomodatie. Ik kon mijn e-mail niet op, moet die mail wel lezen, werd geholpen door een hele lieve knappe Pakistaanse jongen, maar moest veel invullen om op dat internetadres mijn mail te kunnen lezen, dus een nieuw e-mailadresje gemaakt. 's avonds kwam ik hem weer tegen en hij vroeg of ik vandaag met hem uit wilde. Gisteravond heb ik ook nog een Indiase jongen leren kennen, die bij mij in het hotel zit. Vanavond ga ik met mijn Indiase vriend bij mij Pakistaanse vriend eten, haha. Het hotel waar ik zit is een hotel gerund door een Indier, zit op Silom Road, genaamd Diamond Residence. Het is geen promotie, maar ik heb het hier ontzettend naar mijn zin. Het lijkt of ik hier al heel mijn leven ben, dus in Bangkok. Easy going here!

Vanmiddag naar een boedhhatempel geweest, vanavond,nieuwjaarsnacht dus, ga ik in ieder geval met mijn Indiase vriend naar Bossy, een discotheek. Ben benieuwd! Personeel van het hotel gaat ook als ze niet hoeven te werken. Daarvoor gaan we nog even bij mijn Pakistaanse vriend langs. Morgen vertrek ik naar Hua Hin. Daar zal het kontakten wel iets moeilijker gaan. Dit zijn in 1 dagje al mijn twee vaste vrienden, daaromheen heb ik nog zoveel mensen leren kennen en dat in 1 dagje tijd.

Thai zijn ontzettende lieve leuke en gezellige mensen tot zover ik ze tot nu toe. Wat ik wel irritant is dat Thaise taxichauffeurs/-chauffeuse zo beroerd Engels verstaan. Nee, het is geen kwade wil, maar Silom Road en daarvan een zijstraatje moet toch makkelijk te vinden zijn. Anders gebruiken ze maar een kaart. De prijzen van de taxi weet ik zo onderhand wel. Doen ze het niet voor mijn prijs, dan geen business. Ik heb gisteren in een Thais restaurantje gegeten en de prijs van Khao San Road naar Silom Road kost tussen de 80 en 120 Baht. Ik heb gevraagd of hij de meter aan wilde zetten en het voor 80 Baht wilde doen. Altijd die meter aan laten zetten!

Het lijkt wel een soort reisverslag, maar ik wil gewoon, vooral meiden/vrouwen, op het hart drukken dat mensen zo makkelijk kontakt met je maken. Mensen zijn hier ook echt welgemeend aardig,

De taxi, wat ik al zei, is vaak een beetje problematisch door het gebrekkige Engels. Waar ik voor de rest tegenaan gelopen ben is hotels boeken bij verschillende grote internetsites. Het sluit niet altijd waterdicht opelkaar aan, dus overboekingen en dat is vervelend als je net als ik gisteravond ergens sta, taxi genomen hebt en hotel is vol. Toen ik niet in het guesthouse wilde blijven had ik Silom Inn geboekt op Silom Road. Taxi genomen en daar stond ik. Gewoon voet bij stuk blijven houden en meisje heeft een nieuw hotel voor me geregeld, Diamond Residence, waar ik dus nu zit. Ze is zelfs met de taxi met mij meegereden en zij betaalde mijn geld aan het nieuwe hotel. Prima, toch?

Ik zet dit hier neer, omdat dit sneller wordt gelezen dan op andere forums van deze site. Ik kwam namelijk zelf ook niet verder dan hier.

Trouwens als je de meter aan laat zetten van Bangkok International Airport naar Khao San dat is op de meter rond de 250 Baht, dus altijd doen. Ik heb wel meer betaald, nou ja, de mensen die ik op het vliegtuig heb leren kennen betaalde 200 Baht, ik zou 100 Baht betalen, maar aangezien ze mij mee heeft geholpen met de koffer naar het guesthouse brengen, piepklein straatje waar je niet met de auto kon komen, vroeg ze 350 Baht. Ach, redelijk.

Als iemand nog goede tips heeft, dan houd ik mij aanbevolen. Vooral v.w.b. de trein, die ik morgen naar Hua Hin wil nemen, dus vanaf Silom Road. Ik neem een taxi naar het dichtsbijzijnde treinstation en van daaruit naar Hua Hin. Ik zou ook weleens willen weten of die taximeter onder de 60 euro kan komen op die rit. Ze gaven bij een bedrijf hier 10 procent korting als je eerder boekte, dus 54 euro. Ik denk dat ik het op straat even ga proberen voor rond de 35 a 40 euro of meter aanzetten, dan weet ik het meteen. Ik wil er wel bij zeggen als je met zijn drieen hier bent, dan haal je die taxikosten op die openbaar vervoerskosten er echt wel uit.

Ik wil ook tegen iedereen zeggen, zoals ik hier nu ga zitten die 2 weken, dat het veel te kort is. Tenminste, wil je Thailand een beetje relaxt willen doen. Daarmee doel ik dus op cultuur, natuur, uitgaan etc. etc.

Dus voor al die alleenreizig(st)ers wil ik zeggen “het is spannend, maar echt niet eng” en je moet goed op de hoogte zijn van de prijzen en af kunnen dingen. Kijk, ik zit in hele leuke hotels. Hier midden in het centrum, morgen in Hua Hin aan het strand en dichtbij het centrum. Het hotel in Hua Hin heeft een aanbieding, gaat 60% bij elkaar van de prijs af. Tja, op 2 januari is het namelijk nieuwjaar geweest. De vakantie in Thailand blijkt wel iets langer te duren, maar toch gaan de prijzen vanaf 2 januari naar beneden bij de meeste hotels

Dus als iemand nog tips heeft; ze zijn van harte welkom. Ik kan namelijk hier niet de hele dag achter internet gaan zitten en de site afstruinen. Dus vooral tips in het (on)menselijk handelen van Thai. Bedankt!

Normaal betaal je voor een taxirit(zelf al gedaan van Bkk naar Hua Hin) zo rond de 2250bath ,oneway! (het was een vriendenprijsje)
Het Maruekataywan Palace, ook wel het “teakpaleis” genoemd is een van de mooiste paleizen in Thailand en de moeite waard om bezocht te worden. 5ligt ongeveer 14 kilometer ten noorden van Hua Hin richting Cha am.)
Wat Huay Mongkol, mag je zeker niet vergeten te bezoeken !!

http://farm4.static.flickr.com/3192/2807773931_f1fa4374c2.jpg

Wat Huay Mongkol was de thuisbasis van de immens populaire monnik"Luang pu thuat"was beroemd om zijn ‘wonderen’. Wat Huay Mongkol herbergt het grootste standbeeld van Luang Phor Thuat in Thailand.Deze tempel ligt op 18km ten westen van Hua hin in het Tubtai district.
Hoe te geraken,het beste is een taxi of een motorfiets te huren,omdat er geen rechtstreekse verbindingen zijn naar deze schitterende tempel.
Ikzelf ben er al verscheidende keren geweest,het complex heeft nog verschillende kleine boedha’s waar de mensen de beelden met bladgoud bedekken.
Je kunt er ook een daguitstap van maken omdat er een cafetaria aanwezig is.
In het complex is er ook nog een binnenhuis tempel,waar de mensen kunnen praten met de monikken.
Naast de tempel ligt er ook nog een klein museum,waar je foto’s van vroeger kunt bekijken.
Ook heb je de gelegenheid in het museum om allerhanden sieraden en medaillons te kopen(ivb:wat monkol tempel)

Van Hua Hin centrum van de stad naar het westen, steek de spoorlijn op de Chomsin Road (Soi 70) kruising en neem vervolgens de eerste straat rechts (ongeveer 200m) op de 3218 Road. Blijf op de 3218 de weg helemaal naar Wat Huay Mongkol. U steekt de rondweg Phetchkasem 4. Over 3 km van de rondweg zal u naar links blijven hebben op hun beurt op de 3218, rechtdoor de weg over in de 3219. Deze weg leidt naar Ban Huay Mongkol.Hierboven een foto van de monnik:Luang Pu Thuat.

Hua Hin en omgeving
Market Village en markt
Net ten zuiden van het centrum, aan de doorgaande weg, staat het prachtige winkelcentrum: Market Village. Hier kun je prima inkopen doen en uitstekend eten (Japans, Thais, Amerikaans). Iets daarvoor kom je nog een markt tegen die een flink aantal avonden per week open is. Er is ook een Thai Boxing Garden op dit plein waar iedere woensdag- en vrijdag avond vanaf 21.00 uur professionele Muy Thai kickbokswedstrijden gehouden worden.

Night Market
In het centrum is er elke avond vanaf 18.00 uur de Night Market. Net als in het winkelcentrum kun je hier goed en goedkoop inkopen doen en Thais eten in de seafood-restaurants.

Stranden Hua Hin
De stranden van Hua Hin zijn in de buurt van het Hilton hotel erg gezellig. Onder één van de kleurrijke parasols kun je heerlijk genieten van een drankje en Thaise gerechten. Wil je naar een wat rustiger strand ga dan naar Khao Takiap net ten zuiden van Hua Hin.

Apenberg: Khao Takiap
Een bezoek aan de apenberg: Khao Takiap mag zeker niet ontbreken. Je ziet al van ver de gouden Boedda en de witte stupa staan. Onder aan de berg zijn diverse goede seafood restaurants die ook nog eens goedkoop zijn. Via een trap kun je de berg omhoog gaan en naar de Stupa lopen, waar de apen zijn. Honderden apen die je kunt voeren. Let er wel op als je voer gaat kopen de apen je kunnen bespringen om het voer (bananen en mais) te pakken te krijgen.

Elephant Village
Vlak om de hoek bij Summerland is Elephant Village. Voor 600 Bath per persoon kun je een rit van een uur op de olifant maken en krijg je ook nog eens een fruit lunch toe.

Pa La-U Watervallen
Een excursie naar de Pa La-U watervallen is een must voor iedere bezoeker van Hua Hin. De watervallen zijn gelegen op ongeveer 60km van Hua Hin.

.

http://huahinpictures.thailand-huahin.com/photos/pg/pg12/P2.JPG

http://huahinpictures.thailand-huahin.com/photos/pg/pg11/P1.JPG

http://huahinpictures.thailand-huahin.com/photos/pg/pg11/P3.JPG

http://huahinpictures.thailand-huahin.com/photos/pg/pg4/P2.JPG

http://huahinpictures.thailand-huahin.com/photos/pg/pg22/P9.JPG

http://huahinpictures.thailand-huahin.com/photos/pg/pg28/P3.JPG

Dank je wel, George. Goede tips! Top! Ik betaalde 2000 voor de taxi en heb hem, later geef ik zijn naam, 200 Baht fooi gegeven. Beetje egocentrisch misschien, maar ga met de taxichauffeur zelf nog een trip doen, na 13 januari zal ik zijn naam hier neerzetten. We gaan, als ik strakjes terugkom, een hele dag langs bezienswaardigheden in Bangkok. Daar ga ik 2500 Baht voor betalen, maar heb van 's morgensvroeg tot 's avondslaat wel veel gezien.

Summerland, heb effe niet gegoogled, waar is dat George/ Trouwens die tempel die ik hierboven zie ligt volgens mij langs de highway, klopt dat?

‘Summerland’ (villapark)staat bekend om zijn rustige ligging. De villa bevindt zich op slechts 10 min (met de taxi of tuktuk) van de winkels en stranden van Hua Hin. Deze mediteriaanse villa is stijlvol en functioneel ingericht en beschikt over alle comfort. Vanaf het terras kan men genieten van de prachtige vergezichten.
Wat betreft de tempel die word Khao Takiab genoemd ligt een aantal km buiten het centrum van Hua Hin.
De tempel zelf ligt op de berg. Pas op voor de vele apen. Deze proberen u alle eetbaars uit handen te grissen.
Vanaf het strand op de weg naar de grote gouden staande Boeddha. Bij de ingang vanaf het strand is ook een restaurantje. Prima geschikt voor een eenvoudige lunch of versnapering.