We gaan van Bangkok airport rechtstreeks naar Hua HIn.
Wie weet er een goede en betrouwbare taxi-chauffeur ?
Of kun je voor goed, betrouwbaar en vooral veilig ook bij de taxi-desk op de luchthaven terecht ?
Waar moet ik bij een gewone taxien bij een minivan qua kosten ongeveer aan denken ?
Nog tips voor shoppen, vermaak, uit eten, uitgaan en excursies in Hua Hin ?
Hoor ik graag !!!
Alle officiele taxi’s (dat zijn dus niet de mensen die je in de aankomsthal aanspreken) zijn in beginsel betrouwbaar (net als in NL). Taxi naar Hua Hin zal je orde van grootte 1500 tot 2000 baht kosten, ga je naar een taxi-counter dan betaal je waarschijnlijk anderhalf tot twee keer zoveel. Goedkoper kan ook. Laat je met de taxi naar BTS-station (skytrain) Victory Monument (Thais= Anu Sawari) brengen, schat gemiddeld 350 baht. Naast de bioscoop staat een hele horde mini-vans die je oa naar Hua Hin kunnen brengen. Koop een kaartje (per persoon 150 baht) en het busje vertrekt als het vol is. Dat wachten duurt zelden meer dan een kwartiertje.
Bezienswaardigheden:Khao Tekiab,een berg aan het eind van het strand.
Boven op de berg is een tempel,het geeft een mooi uitzicht van het strand.
het antieke treinstationetje,de avondmarkt heel gezellig om daar rond te wandelen.
Parken:Khao Som roi Yot,Kaeng Krachan.
het paleis van hoop en liefde.
Een ritje op een paard aan het strand.
In Hua Hin heb je s’avonds restaurants &bars waar je gezellig kunt vertoeven.Rit per taxi mag je wel rekenen op 1600bath(3uur1/2)ik zou zeggen afpingelen.gegroet:georgessiam.
Zie hier nog een paar fotos van het prachtige Hua Hin!Foto:1 wat monkol,één van mijn lievelingstempels.2/het strand van Hua Hin.3/Khao Tekiab en ten laatste nr4:het antieke spoorweg stationetje!Gegroet:georgessiam.
Bedankt voor de reactie over de taxi van Bangkok luchthaven naar Hua Hin.
Tussen de bath 1.500 rn 2.000 lijkt mij een zeer redelijk tarief.
Wat mij echter niet duidelijk is, waar ik taxi’s met een dergelijk tarief op de luchthaven ga vinden.
En is dit een tarief na afdingen ?
Ik ga er ven van uit, dat deze bath 1.500 tot bath 2.000 betrekking heeft op een normale (meter) taxi.
Wat gaan we dan ongeveer betalen voor een minivan en waar moet je dan zijn op de luchthaven ?
Alvast bedankt voor je reactie.
Overigens tips m.b.t. eten, uitgaan en excursies in Hua Hin zijn nog steeds van harte welkom.
Met een minivan betaal je ongeveer 2500 THBT, als je wilt kan ik je een nummer geven van een chauffeur met minivan die in de tijd van de luchthaven bezetting mijn ouders van Hua hin naar Utapao(nabij Pattaya) heeft vervoerd voor naar ik meen 5000 THBT.
Het uitgaansleven is niet spectaculair in Hua hin maar in het Hilton hotel is een discotheek, en verder zitten er natuurlijk de gebruikelijke animeer bar’s in het centrum.
Verder kan je natuurlijk overal eten o.a aan de pier met uitzicht over de Golf van Thailand, maar ook bij de diverse (vis)restaurant’s in de avond bij de markt(niet bij de Nightmarket)en in het centrum zijn genoeg eet gelegenheden , verder het shoppingcenter Market village waar je dus kunt shoppen,eten,supermarkt,bioscoop, en een bowlingbaan aanwezig is.
Verder staan er op diverse plekken tuktuk’s langs de weg met affiche borden met foto’s waar ze je allemaal naar toe kunnen brengen, het is maar waar de interesse naar uitgaat wat je wilt bekijken of doen.
Ben net terug uit Hua Hin. 2x taxi genomen, naar (2000 Tb) en vanaf (1700 Tb) terug naar Bangkok. Heenreis dus iets duurder. Ik denk dat je met iedere gemiddelde taxichauffeur een tarief van 2000 Tb kan regelen. Ze pikken op de terugweg toch wel iets op. Terug heb ik gewoon via een ticketbureau de trip van 1700 Tb geboekt. We zaten met z’n 2-en in een minivan. Overigens is het vertrek vanaf Victory monument momenteel wat lastiger in verband met de demonstraties.
Ik onderschrijf de mening van Jan inzake het uitgaan in Hua Hin en het eten. Vooral aan de zee zitten er prima eettenten, maar ook op de nachtmarkt kan je nog steeds voor weinig erg goed terecht.
Aan zee heb je o.a Ketsarin waar je eigenlijk boven het water zit te eten de locatie is dus erg leuk, het eten vonden wij de laatste paar keer wat achter uitgaan, maar zijn we natuurlijk verwend omdat ik eigenlijk een topkok in huis heb, dus dat kan iets persoonlijks zijn.
In Huahin zijn in de avond 3 markten, The nightmarket, een klein marktje waar je alleen snuisterijen kan kopen, en een vrij lange markt die loopt vanaf het spoor tot aan de Petchkasemroad waar ook zeer veel restaurants zitten, er zit een willekeur aan restaurant’s van simpel tot luxe verspreid door de stad en uit alle windstreken van Thais tot Mc.donalds van indiaas tot italiaans.
Mocht je ervan houden is een bezoek aan Wat Huay Mongkol ook zeer de moeite waard,
Wat een taxi van het vliegveld van Bangkok naar Hua Hin ongeveer mag kosten is mij wel duidelijk. Tussen bath 1.500 en bath 2.000 lijkt mij best redelijk.
Echter wat ik nog niet weet, waar op het vliegveld ik een betrouwbare taxi voor een dergelijk tarief kan krijgen.
Een taxi gebruiken die al op het vliegveld aanwezig is, lijkt mij de makkelijkste manier, maar andere ideeen zijn natuurlijk van hare welkom.
Overigens kan ik nog steeds tips m.b.t. Hua Hin gebruiken.
Dit geldt ook voor ons volgende reisdoel, Koh Toa of Koh Phangan.
Hier zoek ik een leuke bungalow, eenvoudig maar niet helemaal basis, rustig maar toch wat restaurants en barretjes op loopafstand.
Graag tips uit eigen ervaring !!!
Ik zou zeggen op goed geluk afgaan,reis je alleen?Natuurlijk zijn er bussen aan het victoriamonument die de 190km naar Hua Hin afhaspelen(3uur busrit)voor 180bath.
Wat je ook kunt doen is een minivan of taxi delen met andere mensen,dit om de prijs wat te drukken.
Tips voor Hua Hin:
Het strand van Hua Hin is ruim 5 km lang. Er is mogelijkheid tot het huren van ligbedden en parasols, maar je kunt er ook genieten van een heerlijke massage. Bovendien is er volop gelegenheid tot het beoefenen van watersporten, zoals: jetskien, parasailen of windsurfen. Maar je vindt er ook enkele duikscholen en je kunt ook paardrijden langs de branding.
Tenlaatste:nachtvissen bij zonsondergang,ook leuk!!gegroet:georgessiam.
We zijn eerst met twee volwassenen en 1 groter kind.
Dus ik denk, dat een gewone taxi volstaat, maar waar op de luchthaven vind ik een goede taxi.
Enkele dagen later komen onze twee volwassen kinderen met aanhang (totaal met vier).
Daar zal dus wel een minivan voor nodig zij, dezelfde vraag, waar op de luchthaven een goed taxi (minivan) voor een goede prijs ?
voor tips over koh tao en koh phangan zou ik even 2 nieuwe topics openen dan word er beter op gereageerd moira is hier ook zeer actief en die verblijft heel regelmatig voor langere tijd op koh tao en zal daar dan ook zeker info over willen geven en baco woont op koh phangan dus weet daar ook van de hoed of de rand
:chin:Zorg dat je duidelijke afspraken kan maken met een taxi chauffeur en betaal onderweg een maaltijd voor hem dan ben je al gauw goeie maatjes en komt alles wel goed
persoonlijk zorg ik er voor dat ik snel weg ben op het vliegveld en regel alles buiten het gebied van de airport binnen het airport gebied proberen ze vaak toch de hoofprijs bij je te pakken elders ook maar dan is er vaak meer tijd om duidelijk afspraken te maken 2000 bath lijkt me zeer redelijk
Of zet zelf al vast het een en ander op papier (in thai schrift) zo dat de chauffeur snel door heeft wat je wilt.
succes:THAILAND: