Koh Chang of Hua Hin in Juli?

In juli gaan wij als gezin met 2 oudere kinderen (19 en 21) naar Thailand en willen de laatste 3 dagen afsluiten op Koh Chang of Hua Hin. Onze voorkeur gaat uit naar een plaats waar wel iets te doen is, niet te rustig en afgelegen dus! Willen ook nog wel iets zien. Hoe zit het met de regen en muggen in juli, en zit er verschil in de 2 genoemde plaatsen?
Wat is jullie ervaring en advies?

Jan

Ikzelf ben een beetje bevoordeeld over Hua hin,dit omdat ik er al verschillende keren ben geweest.Wat ik weet over Hua hin???het is gelegen op 175km van Bangkok,gemakkelijk bereikbaar met de bus en de trein.Hua hin heeft heel mooie tempels,ik zal de mooiste eruit nemen,namelijk:Wat Huay Mongkol het ligt ongeveer 15km ten oosten van Hua hin(echt de moeite waard om dit te bezoeken)Wat ook de moeite waard is om een bezoekje te brengen,namelijk de 2 mooie natuurparken:1/Khao Sam Roi Yot!! het park ligt op ongeveer 40km ten zuiden van Hua hin.Het park omvat meer dan 200 verschillende vogelsoorten alsook varanen,mangoesten,herten en geiten.2/het grootste nationale park,genaamd:Kaeng Krachan het park beslaagd 2.915 vierkante km aan bos!!er is ook een stuwdam aanwezig,watervallen en een paar grotten.Hua hin heeft een uitgestrekte kustlijn van 5km,waar je gezellig kunt uitrusten en lekker eten,alsook aan verschillende actracties geen gebrek:paardrijden,jetskien,een ritje op de bananaboot.Hua Hin heeft ook een Elephant village,moest je eventueel goesting hebben om te spelen met de aapjes,dan is er op 4km van de kustlijn een tempel,waar je boven een fantasties uitzicht hebt op Huan Hin(de tempelcomplex is vergeven van de aapjes!! Juist een ding, leg nooit uw geldbeugel op tafel of voeding aangeroerd laten,want voor dat je het weet zijn de aapjes ermee gaan lopen!!Dit is inkort wat je kunt bezichtigen in Hua hin,natuurlijk heeft de stad nog andere dingen in petto(restaurants,avondmarkten etc…)Over Ko chang ga ik kort zijn,heb het maar 1maal bezocht.Ik laat dit over aan de andere forum leden!!gegroet:georgessiam.voor goedkoop overnachten moet je eens surfen op www.huahinguesthouses.com

Hua Hin is wel zeer toeristisch, je struikelt bijna over de toeristen.
maar idd, er is genoeg te doen, en Kaeng Krachan is schitterend.

Verder kun je zo rond vier uur 's middags even kijken hoe de vissers hun vangst verwerken op de vispier, en in de restaurants er vlakbij een vis eten, vers en voortreffelijk.

De tempel die Georgessiam bedoelt heet Takiap, een staande buddha van 26 meter hoog, en over de aapjes: Ik ging er naast een zitten, keek even de andere kant op, en hij griste zo een blikje 7 up uit mijn handen.
Uitkijken dus !
De tempel is te bereiken vanuit het centrum met de rode busjes waarop Takiap staat, ik geloof dat de reis 10 baht kostte.

Juist,kon niet op de naam komen!!Ivb:die aapjes,er zijn een paar van die deugenieten bij(belhamels,voor de mensen die mijn taaltje niet verstaan)had toevallig gezien een passante op een scooter die vleeswaren bijhad vanachter op haar scooter,de vrouw ging even naar het toilet,en de apen gingen er met haar etenswaren vandoor!!Als je de aapjes voedere(met banaan)kwamen ze met 30 a40 tegelijk af.had er 3 op elke arm(wel koddig)Nu we toch over de dieren hebben,het olifantenkamp;ook heel mooi om tebezichtigen en de dieren te voederen,maar per voedermandje vragen ze wel 100bath.gegroet:georgessiam.

Hans, bedankt voor je reactie. En hoe zit het met de regen en muggen in juli in Hua Hin? Heb jij ook ervaring met Koh Chang?

ik denk dat er voor de kinderen in Hua Hin meer te doen is dan op Koh Chang ook met het oog op regen is Hua Hin in juli beter dan Koh Chang (dit is uiteraard zonder garantie ;-p)
Koh Chang is meer voor de rust niet dat er niets te doen is maar er zijn bijvoorbeeld geen jetski’s of bananen boten omdat het een natuurpark is (samen met div. eilandjes in de buurt)
in jullie geval zou ik voor Hua Hin gaan

groet dirk

Beste Dirk,

Bedankt, daar kan ik iets mee! Er is dus voldoende te doen in Hua Hin begrijp ik? Nog een vraag van andere orde; Zou jij ons adviseren al een hotel te boeken bij bijv. Greentravel of daar ter plekke regelen?

Jan

Alles kun je daar te plekke regelen,hotels en guesthouses in overvloed!!Ik heb in mijn eerste quote,een webadres gegeven over goedkope overnachtingen!! Ik zou de adressen opschrijven op een papiertje,zodat je het bijdehand hebt wanneer je aankomt in Hua hin.gegroet:georgessiam.

Beste Jan,

Er zijn hotels in overvloed in Hua-Hin en ligt het er een beetje aan hoe luxe je het wil.
Een leuk centraal gelegen simpel hotel is het Subhamitra hotel waar de prijs per kamer tussen de 500 en 1000 bath kost, het hotel heeft een zwembad, ontbijt vanaf 08.00 uur en je kunt er eten bestellen tot 17.00 uur.
Het voordeel vind ik hiervan dat je meestal in andere hotels een coupon krijgt omdat je ontbijt inc de prijs is maar dan moet je altijd eten tussen een bepaalde tijd.

Ik zal wel kiezen voor een kamer aan voorkant ivm het uitzicht.

Verder is het 10 minuten lopen naar het strand, om de hoek is er in de avond een markt, en op loop afstand is er ook nog de Nightmarket.

Het ligt er verder wel aan wanneer je aankomt in Hua-Hin omtrent een boeking omdat de meeste welgestelde Thais het weekend altijd naar Hua-Hin gaan dus bestaat er de kans dat er in het weekend het een en ander vol geboekt is, hou daar rekening mee !!!

Hieronder de gegevens van het hotel:

Location : 19 Amnuaisin Rd., Tumbon Hua Hin, Amphoe Hua Hin, Changwat Prachuap Khiri Khan 77110 Phone : 0 3251 1208, 0 3251 1487Email : [EMAIL=“subhamitrahotel@yahoo.com”]subhamitrahotel@yahoo.com

Zeg Jan,een beetje verder richting cha aam op dezelfde baan(weg)niet ver waar je huis staat,heb je ook een park waar je fietsen kunt huren,de achterkant van het park komt uit aan het strand!!Nu weet jij wat de naam van het park is?? mijn geheugen laat het afweten!! in het park is een klein museum.gegroet:georgessiam.

Bedoel je soms kau sieb rai ?

god,ik weet het niet Jan??het was een hele lange straat waar je met de auto moest indraaien!! er stonden aan de hoofdweg(ingang straat)politie agenten.Je kunt wel gelijk hebben dat het park zo heet Jan!!In iedergeval was het echt gezellig om daar te vertoeven!!Ik ben toch juist hé Jan dat het niet ver van je huis is?Ben jij daar ook al geweest?gegroet;georgessiam.

Dit is aangelegd door de koning voor de lokale bevolking en dat heet zo kau sieb rai, bij mij de hoek om al heel wat uurtje’s gezeten in de namiddag/avond.

toch echt prachtig om daar te verblijven,ik ga het anders verwoorden:rustgevend!!het sta op mijn progamma voor februarie!!In iedergeval bedankt voor je informatie,Jan!!gegroet:georgessiam.

hallo Jan, ja hoor in Hua Hin is voldoende te beleven,(niet gaan vergelijken met een badplaats aan de spaanse costa’s want dat zal het niet zijn (gelukkig)) en zoals Jan Aalstede al aan geeft kan je hier prima ter plekke een hotel of iets dergelijks regelen in het weekend zal het er inderdaad wel drukker zijn maar als je dan 's-morgens al arriveerd is het ook nog goed te doen en het feit dat het wat drukker is lijkt me zeker voor de kinderen wel een voordeel

groet dirk

Bedankt Dirk!
Nog een vraagje. Ik ben dan van plan vanuit Chiang Rai naar Hua Hin te reizen. Kan ik rechtstreeks op Hua Hin vliegen of is Bangkok beter (en goedkoper!?) en vervolgens met de trein of bus?
gr. Jan

voorlopig vliegen er geen vliegtuigen naar Hua hin(bus of trein nemen in bkk)g.s

Onze eerste reis hebben we afgesloten in Hua hin , het mooiste hotel tot nu toe.
Maar wij houden van wat meer volk en kozen de volgende jaren voor Patong ( de costa del sol van Azie )!
Ieder zijn keuze!
Zo ook houden we van steden met bruisend leven zoals Chiang mai , Chiang rai enz…

In welk hotel zat je dan in Hua Hin Liu?

Jan

dusit thani (pure luxe )

mvg frank