hallo,
Ik wil vanuit bangkok naar het zuiden reizen en ik vroeg me af wat een leukere plek is om te overnachten cha-am of hua hin. Het is puur overnachten dus het gaat vooral om wat de mooiste plek is . wat vinden jullie?
Alvast bedankt
hallo,
Ik wil vanuit bangkok naar het zuiden reizen en ik vroeg me af wat een leukere plek is om te overnachten cha-am of hua hin. Het is puur overnachten dus het gaat vooral om wat de mooiste plek is . wat vinden jullie?
Alvast bedankt
o ik was nog vergeten te vragen. zou ik dat in een dag redden van bangkok naar hua hin of cha-am? als de reis een beetje aan de lange kant is is niet zo heel erg.
Ik heb met een groepsreis in Hua Hin gezeten en vond dat wel een leuk plaatsje. Het is een paar uur rijden van Bangkok dus qua afstand goed te doen. Cha-am zijn we niet ingeweest dus daar kan ik je helaas niets over vertellen, maar andere mensen hier ongetwijfeld wel
ok , bedankt voor je reactie !
Hoi,
Bangkok - Hua Hin is 230 km dus, tenzij je gaat lopen, makkelijk in een dag te overbruggen met trein, bus, minivan, taxi noem maar op.
Maar je zoekt de mooiste plek om te overnachten = ogen dicht.
Vraag is dus wat je wilt. Een mooi uitzicht, een mooi hotel, een leuke avond stappen???
Ik ben in beide plaatsen geweest dus vraag maar raak
Auk
hallo aukiepaukie,
ik zoek vooral naar een mooie omgeving.
alvast bedankt voor je reactie
Dan denk ik dat je in Hua Hin beter zit.
Maar ook dat blijft weer persoonlijk.
In Hua Hin zijn weer veel meer toeristen en persoonlijk vind ik Cha am vanwege de kleinschaligheid aantrekkelijker.
Maar als je alleen maar op doorreis bent denk ik niet dat je veel tijd hebt om dezelfde dag nog veel te bekijken.
De trein doet er bijv al ruim 4 uur over, maar op zich is dat ook weer een hele leuke belevenis.
Auk
ok, beide bedankt voor jullie reacties . Ik denk dat het hua hin wordt dan !
Zou idd ook voor hua hin gaan…en dan alleen al voor de overheerlijke visrestaurants aan de zee. Bijna nergens zo veel en goede vis gegeten als hier. De afstand is met de bus in een uurtje of 4 met de bus te doen vanuit bangkok.
ook jij bedankt voor je reactie! het zal zeer waarschijnlijk hua hin worden . goede vis klinkt trouwens ook goed want ik ben echt dol op vis.
Misschien tot ziens,
Zit er vanaf 13 februari 2011 tot 16 februari en ben daar zeker 's avonds aan de pier te vinden in een van de visrestaurants. Echt fantastisch daar!!
Auk :dag:
hey aukiepaukie,
Ik ga waarschijnlijk pas over een jaar dus zal je er niet tegen komen, ik plan alles het liefst ruim van tevoren.alvast fijne vakantie:vak02:
Hua Hin daar kun je heerlijk winkelen mooi strand en fantastisch eten op terrasjes aan en op zee.
Cha Am is leuk maar een beetje saai.
Van 1993 tot 2008 woonden wij in Cha-am. Cha-am is beslist niet saai, maar je moet wel de weg weten. Doch voor een enkele dag is Hua Hin een goede keus, zeker als je even wilt “stappen”.
Mini busjes vertrekken van zowel Morchit, Sai Tai als van het Victoria monument naar Cha-am/Hua Hin.
De reistijd is 2 1/2 uur.
Succes.
hey,
bedankt voor jullie reacties jwvangalen en martsr !
Ik vond beide redelijk saai.
Maar door de relaxte Tesco-Lotus Mall en de Monkey-temple heeft Hua-hin toch iets meer te bieden.
Ben ook in beide geweest, voor de (vis) restaurants hoef je niet naar Hua Hin, die zijn aan de hele kust goed, speciaal in Prachuap Khiri Khan.
Voor iets meer Thaise sfeer en niet teveel toeristen (zeker door de week)
kies je voor Cha Am.
Hua Hin kies je voor de nachtmarkt, de makkelijke communicatie (internationaler, dus beter Engels) en wat andere eerder genoemde zaken.Ao Takiap vond ik wel leuk met de grote staande Buddha. Het leukste aan Hua Hin is de treinreis er naartoe, door rijstvelden, palmolieplantages en rijstvelden met veel suikerpalmen erboven.
Als ik ergens een hekel aan heb, is als je meer westerlingen dan Thai op straat ziet, en helaas is dit in Hua Hin het geval.
Dus mij ga je er niet meer zien, Prachuap en Phetburi zijn lekker Thais, vind ik veel leuker.
Hans.
Hoi,
Hua hun is met de trein een uurtje of 4 voor een paar euro. Je krijgt er ook nog eten bij.
Met een privé chauffeur doe je het in 2 à 3 uur voor max € 25,–.
Hua hun is erg leuk om te overnachten, heeft een lekker strand en een hele leuke avondmarkt waar je erg lekker kunt eten. Zeker als je van verse vis of garnalen of kreeft houdt.
Groet,
Bink
www.binkjereisbutler.nl
wederom bedankt voor de reacties !!
Ben ook in beide geweest en het ligt er inderdaad een beetje aan wat je zoekt. Chaam is wat rustiger (al verandert dat heel snel) Ben zelf in Januari 2011 nog lekker een ruime week in Hua Hin geweest en me weer prima vermaakt.
Beide hebben dus hun charme mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Hua Hin. Wat de hoeveelheden Farang betreft dit hangt denk ik ook af wanneer je heen gaat toe wij er waren viel het reuze mee. We zaten zelf in het rustige oude gedeelte van de stad vlak aan zee (2min. lopen)
We zijn heen met de trein gegaan dat duurde 6/7 uur aangezien onze trein tot twee keer dacht van weet je wat doe het zelf maar haha maar goed dat heeft ook wel weer wat en je kan eten/drinken genoeg kopen in de trein dus verhongeren zal je niet. Terug met de minibus dat was wel een stuk sneller maar veel minder leuk.
denkt ondertussen met weemoed terug naar overheerlijk seafood en het warme strand