Ervaringen met de badplaats Cha'am

Ervaringen met de badplaats Cha’am

Plaats hier u reactie/ervaring betreft de badplaats Cha’am.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties, stranden en meer…

Cha’am is ook weer zo’n badplaats die prima bereikbaar is vanuit Bangkok. Er gaan regelmatig bussen van Bangkok naar Cha’am.

Cha’am vond ik i.t.t. Hua Hin wel erg leuk; er hing hier een gezellige sfeer en het werd niet overlopen door toeristen, waarschijnlijk omdat het nachtleven hier niet zo is als op Phuket of Samui.

Wel is het zo dat het in de weekenden, vakanties of Thaise feestdagen weer drukker is, vanwege de vele Thai die de drukte van Bangkok willen ontvluchten.

Cha’am heeft een leuk, gezellig strand waar je heeeeeeeeeerlijk kan eten (ook weer veel vis). In de weekenden hangt er een gezellige sfeer op het strand met vele Thaise families die uitgebreid onder de parasols zitten te eten, de hele dag door zoals Thai altijd doen.

In maart 2006 zijn wij 5 dagen in het Methavalai geweest. Fraaie kamer en inderdaad is het in het weekend zeer gezellig op hets strand. Ook in het hotel zelf. Er zijn dan bijna geen kamers meer vrij. Doordeweeks was het snel afgelopen. Na een of 9 in de avond was het stil. Het centrum vonden wijzelf veraf liggen. Wel een fraai strand.

als je van drukte hout moet je naar Hua Hin Voor rust Cha-am In het weekend is het druk maar wel gezellig

hallo,

wij zijn ook in cha am geweest (mijn vrouw ik)! wij vonden het en heerlijke plaats om na een rondreis weer op adem te komen na en rondreis door Thailand…
wij vinden dit echt en aanrader je word niet lastig gevallen

met vriendelijke groet,

Jan en Mina

hoi,

Ps. Ik heb ook de account van mijn zoon dit geschreven:)

Wij zijn in maart 2007 in het Regent Chalet in Cha Aam geweest.
Erg leuk resort met mooie huisjes/kamers in een groene omgeving. Lekker strand wat erg rustig is ( daar houden wij wel van.) Wel jammer dat het resort erg afgelegen ligt van het centrum van Cha aam en van Hua in. Maar er rijden een paar keer op een dag busjes heen en weer. Voor een weekje uitrusten is dat zeker een aanrader.

wij waren in mei in cha am , het was hier drukker dan dat het was in hua hin. maar het is wel een gezellige plaats met de kraampjes op straat en de mensen die over het strand lopen om dingetjes te verkopen.
in hua hin waren geen banana boten en geen jetski’s in chaam wel en het was heel druk in zee.
het strand in chaam heeft veel schelpen en loopt erg af het water in dit is in hua hin niet.

In 2008 en 2009 in Cha-am gezeten. Prima plaats, goed strand. Druk in het weekend met Thai, door de week rustig. In een guesthouse gezeten in een straatje naast het Kaenchan Beach hotel. 400 bath per nacht. prima kamer met douche, tv en airco. Uit eten en vertier prima. Leuke badplaats !!

Mijn zusje en ik zijn voor 4 dagen in Cha-am geweest, afgelopen januari. We zijn met de trein heen gegaan; het was een reis van ongeveer 3,5 uur en kostte ons nog geen euro per persoon. Let op, Cha-am staat niet op het engelse tijdsoverzicht, maar er is zeer zeker een station! Het was wel ‘vechten’ voor een plekje en we zaten nogal opgepropt in de trein. En na 3,5 uur in de trein te hebben gezeten op een plekje zonder zachte bekleding, heb ik 3 dagen last van mn zitbotjes gehad.
Maar goed, Cha-am zelf is ons goed bevallen. We zaten in een prima hotel, voor ongeveer 13 euro per nacht (per kamer!). Vriendelijke mensen en door de week heerlijk rustig. In het weekend is het druk en zijn de hotelprijzen ook hoger. Wij zijn er in ieder geval goed tot rust gekomen. Er valt verder ook niet zoveel anders te beleven, dus je hebt er geen massa-toerisme (in het weekend is het er wel vol met Thaise mensen). De mensen zijn dan ook heel vriendelijk. Na 4 dagen zijn we teruggegaan naar Bangkok. We hebben bij een plaatselijk reisbureau aan de doorgaande weg (net na de stoplichten) die gaat naar het treinstation, een plekje in een busje gekocht. Hier had je wel een zachte stoel en voor ongeveer 2,50 euro per persoon wordt je dan in een busje naar Bangkok gereden in ongeveer 2 a 2,5 uur. Je wordt er bij het Vrijheidsbeeld weer uitgezet. Vanaf hier vertrekken ook de busjes naar Cha-am (ik geloof elk half uur), maar weet niet waar je de ticket kan kopen.
Kortom, het is ons goed bevallen en we zouden voor onze rust zeker nog eens terug gaan.