Ik vertrek volgende week nog maar is naar Thailand…
Ik ga ditmaal wat rondreizen voor een maandje nu had ik graag eens naar Hua Hin geweest voor een kleine strand vakantie van 5dagen.
Hoe ga ik daar het best vanuit BKK heen? en loont dit wel de moeite?
Ik ga wss ook een nieuwe tattoo laten zetten kan er iemand mij een goed adresje aanraden… heb mijn vorige 2 in Lamai laten zetten maar heb geen zin om nog maar eens naar daar te vliegen :retard:
Khao Takiab ligt even ten zuiden van Hua Hin en wordt gedomineerd door een grote heuvel (Chopstick Hill) van 272 meter die hier uit vanuit de zee omhoog steekt. Bovenop deze heuvel staat een Chinese tempel (Wat Khao Lad) en een 20 meter hoog gouden Boeddhabeeld. Deze zijn zowel vanaf het strand (serie zware trappen) als vanaf de weg te bereiken. http://www.thailandtotaal.nl/sites/default/files/hua-hin_kao_takiab_monkeys_0.jpgVanaf de Khoa Takiab heeft men een mooi panorama over de wijde zee en het eiland ‘Singhtoh’ dat 800 meter uit de kust gelegen is. Rond het tempelcomplex leven vele wilde en brutale apen.
Ook intressant om te bezoeken is de prachtige tempel"Wat monkol"deze tempel ligt ongeveer 28km buiten Hua Hin(aanrader)
Hua Hin ligt nog géén 200 km ten zuiden van Bangkok en is makkelijk te bereiken per trein, auto of per dagelijkse vluchten uit Bangkok. Hua Hin is erg gezellig om uren te slenteren door het kleurrijke centrum met tal van winkeltjes die u zullen verbazen door hun verscheidenheid in aanbod van artikelen. Langs het strand kunt u windsurfen, paardrijden, zeilen, jetskiën, kitesurfen of u tegoed doen aan een traditionele Thaise massage.
Golfen is ook heel populair in Hua Hin in 1926 werd hier reeds de eerste golf-course aangelegd en inmiddels zijn er 8 courses, die allen van wereldklasse zijn, de tarieven voor de green-fees en caddy’s zijn heel redelijk. Golfers zullen verbaasd zijn over de professionele faciliteiten die in Hua Hin op golfgebied geboden worden.
In de nabijheid van Hua Hin bevinden zich prachtige tempels, watervallen, grotten en historische bezienswaardigheden. Het Kaeng Krachan National Park bevindt zich langs de Birmaanse grens. Slechts 35 km zuidelijk van Hua Hin bevindt zich Khao Sam Roi Yot national marine park waar u versteld zult staan van de schoonheid van de diverse eilanden-groepen en de overige natuur.
Ik heb op het reisinformatie(Th)het een en ander staan over Hua Hin,misschien dat je daar ff naar toe surft,voor meer info betreffende Hua Hin.Ps:Toen ik verleden jaar in Hua Hin verbleef,was het vliegveld van Hua Hin nog gesloten.(misschien dat het nu operationeel is??)
Over het reizen het volgende.
Ben 1x met privetaxi gereden, heen 2000 bath, terug 1850 bath. Vond dit lekker makkelijk. Ongeveer 2,5 uur rijden voor zover ik het nog weet. Aan jou om te bepalen of je dit duur vindt. Ook 1x per trein, leuke belevenis, veel goedkoper en langer plezier van je geld (ongeveer 5 uur dacht ik, we hadden wat vertraging). Was wel een leuke belevenis.
5 dagen in Hua Hin is lang genoeg voor mij.
Vanaf het Victory Monument in Bangkok rijden minibusjes, ook naar Hua Hin. Kost je een paar honderd Baht en is dus zeker stukken goedkoper dan de taxi.
Volgens mij gaan er nog steeds geen lijnvluchten van Bangkok naar Hua Hin.
Als je rond vier uur land dan gaan er zeker ook nog bussen hoor dat is geen probleem. Zelf zou ik eerst lekker een nachtje in BKK blijven en de volgende morgen fris en fruitig op pad gaan.Maar dat is een overweging die je zelf moet maken.
Midden in het centrum, kamer met 2 persoonsbed, Airco, tv, koelkast, balkon, badkamer/toilet voor 850 Bath p/d. Zwembad en restaurant beneden, restaurant open tot 17.00 uur geen gedoe met breakfastcoupons maar gewoon eten en afrekenen wanneer je bent ontwaakt(goedkoop en goed).
De bus gaat heel goed en er vertrekken overdag regelmatig bussen naar HH. Ook terug gaat dat uitstekend. De trein daarentegen is ook een perfecte verbinding.
Het strand van HH is bijzonder rustig maar wel fijn strand en heerlijk (schoon) water.
Loop op de Khaosan Road (dé toeristische straat van Bangkok) en er zijn daar veeeeele aanbieders van busreizen naar Hua Hin (en overal naartoe!). Goed geregeld en goedkoop.
Vanuit Bangkok gaan dagelijks treinen naar Hua Hin. Meer informatie kunt u verkrijgen op het Hua Lamphong Station in Bangkok. Op dit station staat duidelijk aangegeven welke trein richting Hua Hin gaat. Ondanks dat niet iedereen engels spreekt lukt het je ook vrij eenvoudig om er achter te komen welk spoor je moet hebben