Transfer Bangkok naar Hua Hin

Hallo, wie kan ons vertellen hoe we het makkelijkst van vliegveld Bangkok naar Hua Hin komen? Is het vliegveld dichtbij het treinstation?
groet,

Hallo,

Ik zou gewoon een bus pakken. Er gaan er genoeg naar alle uithoeken!

Succes!
Annemarie

Wat je zou kunnen doen is vanaf luchthaven Suvarnabhumi met de taxi naar het Victory Monument gaan, vanaf hier rijden er minivans naar Cha’ am, Hua Hin, Pranburi etc etc. Sneller dan de normale bus en kost niet veel.

Ik heb afgelopen winter vanuit Bangkok de trein genomen naar Hua Hin, veel veiliger en comfortabeler dan taxi-busjes. Je kunt vanaf het vliegveld goedkooop een taxi nemen vanaf de VERTREKHAL, daar staan vele taxi’s leeg, en nemen je voor 200 baht mee naar Bangkok

Hallo,

Mijn man en ik zijn wel eens geland vanuit Nederland en toen hebben we de bus genomen naar het Station kost 20 bath per persoon en stopt ook bij het treinstation. Toen de middag trein genomen naar Hua Hin.

gr van Moira

Dank, allemaal goede suggesties! Iemand wel eens een kookcursus in Hua Hin of Bangkok gedaan? groet, Heleen

Beste vrienden,het is ongeveer 1 uur rijden naar bangkok town(25km)ik heb in mei een taxi genomen van het vliegveld naar hua hin,ik heb 1500bath betaald voor deze trip*Met een bus doe je er 3uur50 over!met de trein meer dan 4uur.groetjes:georgessiam

Je doet er inderdaad met de trein bijna 4 uur over maar betaald dan ook maar 60 baht ongeveer per persoon. Dus als je snelheid wil is een taxi inderdaad aan te raden. Als je de tijd hebt en geld wilt besparen kun je beter de bus of trein nemen.

Beste Moira,ik geef je volmondig gelijkmet de trein of bus is het spotgoedkoop.Maar toen ik arriveerde(mei)was het echt een hondenweer(veel regen)zodus heb ik één taxi genomen!In december vertrek ik weer naar mijn tweede vaderlanden ja Moira,dit keer neem ik de bus.Beste Moira,heb jij al de tempel(WAT MONKOL)bezocht?Het ligt ongeveer 25km buiten centrum hua hin*groetjes:GEORGESSIAM

Hallo,

Ik geef het gewoon aan omdat het geld kan schelen. Tuurlijk als het rotweer is kan het soms prettig zijn om een taxi te nemen. Ik ben niet naar die tempel geweest. Ik ben zelf 2 keer in Hua Hin geweest voor totaal 3 dagen. Hua Hin trekt mij persoonlijk niet zo. Ik vind de kleine eilanden veel leuker.

gr van Moira

1 like

Dank voor alle reacties! Heb uiteindelijk gekozen voor de trein vanaf het hoofdstation in BKK omdat we dat een keer wilden meemaken. Geweldige ervaring, kost 44 baht p.p., de airco is het open raam en de maaltijden worden langsgebracht a 40 baht p.p… Regelmatig drankjes en andere heerlijkheden en lekker uit het raam hangen bij de kleine stationnetjes onderweg, zwaaien naar de Thai die allemaal terugzwaaien alsof ze hun beste vrienden in de trein zien. Voor nog geen euro een excursie door Thailand van bijna 5 uur. V.a. het station in Hua Hin een tuktukje naar het hotel. Prima te doen hoor!

Hoi allemaal,

Wij willen graag vanaf Koh Samui naar Hua-Hin. Nu is dat volgens mijn niet echt tedoen alleen als we eerst vliegen naar Bangkok>>> en dan een minivan of trein nemen. Wat zijn jullie suggesties en site’s om eventuele tickets te bestellen. Ik denk dat ik zeker rekening moet houden dat ik een dag aan het reizen ben. Ik hoor graag de tips. Bedankt alvast!!

Reizen naar Surat Thani en daar de trein nemen…

Is dat makkelijker dan vliegen naar Bangkok en daar de trein of een minivan nemen? Jammer dat je niet kan vliegen op Hua-Hin terwijl het wel een vliegveld heeft!

Je kan ook wel vliegen naar Bangkok, maar Bangkok Airways heeft een monopoliepositie voor binnenlandse vluchten vanaf/naar Koh Samui dus ticket is niet goedkoop. Reken op zo’n 5000 Baht per persoon. Dan kom je op Suvarnabhumi aan, en moet je naar de stad om de minivan of trein te nemen. Ik zou dus met ferry/bus naar Surat Thani gaan en dan met trein verder.

In het verleden werd er wel gevlogen tussen Bangkok en Hua Hin, maar volgens mij viel de animo een beetje tegen. Tenslotte is het maar een uurtje of 3 bij Bangkok vandaan. Het wordt nog steeds wel gebruikt voor prive-vliegtuigjes.