Ik moet op 1 augustus van Hua Hin naar Kuala Lumpur, voor de terugvlucht van 23:15 naar NL.
Mijn bedoeling was om dat heel gemakkelijk met Berjaya Air van HHQ naar SZB (KL Sebang) te vliegen. Nu blijkt deze vlucht niet meer verkrijgbaar op 1 augustus (uitverkocht?).
Mijn vraag is dus wat de makkelijkste manier is om van Hua Hin op KLIA te komen…
Zelf dacht ik aan een taxi naar Don Muang -> AirAsia (16:00) naar KLIA (LCCT)… Meer tijd dus maar wel het snelst?
Ik zie dat je genoeg tijd hebt op 1 augustus. Als je genoeg geld hebt zou ik inderdaad een taxi nemen. Een veel goedkopere optie is het nemen van een lokale bus of een mini busje. Deze brengen je binnen drie uur naar Bangkok. Vandaar kun je eventueel nog een taximeter naar de luchthaven nemen. Als je van te voren je ticket boekt online en je zorgt ervoor dat je 24 uur van te voren incheckt heb je ruimschoots tijd om op de luchthaven te komen. Ik geloof dat de bussen al om 06.00 uur ieder half uur vanuit Hua Hin naar Bangkok vertrekken.
*Deze brengen je binnen drie uur naar Bangkok.
*Daar zou ik maar niet vanuit gaan… Wij hebben er inderdaad 3 uur over gedaan om vanuit Hua Hin op Suvarnabhumi te komen. Maar dat was 's-avonds laat en met een formule-1 coureur als chauffeur. Don Muang is nog weer iets verder. Reken op minimaal 4 uur maar omdat je overdag reist is het in de omgeving van Bangkok erg druk. Ik zou nog iets eerder vertrekken. Moet er niet aan denken om de terugvlucht te missen. Hoewel…:vak02:
Denk er wel even aan, dat je met Airasia aankomt op LCCT. Daar eerst de douaneformaliteiten en als je met ingecheckte bagage reist, dan je bagage ophalen. Dat kan wel even duren. Daarna moet je naar KLIA (de andere luchthaven) om opnieuw bagage in te checken. Dat kan met een shuttle bus die er ca. 20 minuten over doet en ca. ieder kwartier vertrekt. Als je krap in de tijd zit zou je een taxi kunnen overwegen…
Ik heb veel met Airasia gevlogen en ben er achter gekomen, dat ze soms een vlucht uit laten vallen. Als er niet voldoende passagiers zijn, dan voegen ze 2 vluchten samen. En dat kan zelfs op de dag zelf nog gebeuren. Zo nu en dan hebben we ook vertragingen van meer dan een uur meegemaakt. Daarom zou ik voor de zekerheid een vlucht eerder nemen.